16.3 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτοκίνητα με ημιαυτόνομα συστήματα δίνουν λιγότερη προσοχή κατά την οδήγηση

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν συχνά τα ημιαυτόματα συστήματα οδήγησης αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητά τους ως πλήρως αυτόνομα. Αυτό δείχνει μια νέα έρευνα του Institute for Highway Safety (IIHS) στην οποία συμμετείχαν 600 ιδιοκτήτων αυτοκινήτων της Cadilac, την Tesla, της Nissan και της Infiniti που τα οχήματά τους διαθέτουν τα συστήματα Super Cruise, Autopilot και ProPilot Assist.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι οδηγοί είναι πιο πιθανό να εκτελούν δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την οδήγηση, όπως να τρώνε η να στέλνουν γραπτά μηνύματα στο κινητό τους τηλέφωνο, όταν έχουν ενεργοποιήσει τα παραπάνω συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Το πιο ανησυχητικό είναι πως το 53% των χρηστών του Super Cruise, το 42% των χρηστών του Autopilot και το 12% των χρηστών του ProPilot Assist δήλωσαν ότι αισθάνονται άνετα να αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητά τους τους ως πλήρως αυτόνομα.

Παρόλο που και τα τρία συστήματα χρησιμοποιούν αισθητήρες στο τιμόνι για να ανιχνεύουν πότε ο οδηγός έχει τα χέρια του σε αυτό, το Super Cruise της Cadillac έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους οδηγούς να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι για μεγάλες περιόδους, ενώ τα άλλα δύο συστήματα απαιτούν από τους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ουσιαστικά όλη την ώρα. Τόσο το Super Cruise, όσο και το Autopilot χρησιμοποιούν μια κάμερα που βλέπει προς τον οδηγό για να παρακολουθεί το πότε ο οδηγός κοιτάζει το δρόμο και πότε όχι.
Τα περισσότερα από τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης που υπάρχουν σήμερα στην αγορά έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν στην οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Το ενεργό cruise control διατηρεί το όχημα σε μια καθορισμένη ταχύτητα, επιβραδύνοντας και επιταχύνοντας αυτόματα για να διατηρήσει μια καθορισμένη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
Ταυτόχρονα, το σύστημα διατήρησης του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας παρέχει συνεχή υποστήριξη διεύθυνσης για να κρατήσει το όχημα στη μέση της λωρίδας κυκλοφορίας. Ορισμένα συστήματα είναι επίσης ικανά να πραγματοποιούν αλλαγές λωρίδας και άλλους προηγμένους ελιγμούς.
Κανένα από τα τρέχοντα συστήματα ωστόσο δεν έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τον οδηγό ή να καθιστά ασφαλές για έναν οδηγό να εκτελεί άλλες δραστηριότητες που απομακρύνουν την εστίασή του από το δρόμο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό