Ειδήσεις Ελλάδα
Μαζί με την τιμή κτήσης και το δίκτυο φορτιστών, η αυτονομία συμπλήρωνε την τριάδα των προϋποθέσεων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Δυστυχώς αν και έχουν γίνει (και συνεχίζουν να γίνονται) μεγάλα βήματα για την βελτίωση προδιαγραφών και υποδομών, ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς για να μιλήσουμε για κανονικότητα ενώ οι εξελίξεις είναι συνεχείς και εν πολλοίς «ανατρεπτικές» με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις αλλά ακόμη και ακυρώσεις ή σοβαρές αλλαγές σε προγράμματα που ήδη τρέχουν.Η συνολική εικόναΓια να μην είμαστε βιαστικοί και βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα θα πρέπει να βλέπουμε την συνολική εικόνα δηλαδή την πρόοδο στα τρία ααυτά ζητούμενα και ίσως αυτό μας βοηθήσει να δούμε πιο αισιόδοξα την συνέχεια. Τώρα θα ασχοληθούμε με την αυτονομία που είναι πράγματι πολύ σοβαρό θέμα και θεωρούμε πολύ σημαντικό και ότι θα μας βοηθήσει πολύ η εξέλιξη που υπάρχει ως αποτέλεσμα της έρευνας, σε αυτόν τον τομέα. Η βοήθεια έρχεται από την Αμερική και συγκεκριμένα από τον Ε.Ρ.Α. που είναι ο Οργανισμός Προστασίας Περιβάλλοντος που δημοσίευσε έναν πίνακα με την μέση και ανώτατη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για διάστημα της δεκαετίας 2011-2021 σε μίλια.2011 68-942012 76-2652013 82-2652014 84-2652015 90-2702016 218-3152017 194-3352018 213-3352019 239-3702020 259-4022021 234-405Απαραίτητη διευκρίνιση ότι ο πίνακας αυτός δεν έχει σχέση με τις πωλήσεις, ούτε αποτελεί τον μέσο όρο αλλά προκύπτει από έναν μαθηματικό αλγόριθμο που βασίζεται σε όλες τις παραλλαγές μοντέλων στις οποίες η EPA όρισε μια βαθμολογία για το έτος μοντέλου 2021.Μείωση για το 2021Εάν προσέξετε τον πίνακα θα διαπιστώσετε ότι το 2021 υπήρξε μία υποχώρηση των τιμών καιβ αυτό οφείλεται στην είσοδο στην αγορά μιας ευρείας γκάμας μοντέλων με ονομαστική αυτονομία μεταξύ 200-250 μιλίων όπως όλες οι παραλλαγές της Porsche Taycan, του Volkswagen ID.4, της Polestar2 αλλά και της Ford Mustang Mach-E, για παράδειγμα. Βέβαια οι εξελίξεις είναι ταχύτατες και ήδη η Mach-E πρόσθεσε 15 μίλια στην αυτονομία της ενώ το κορυφαίο EV για την αυτονομία για το 2021 ήταν το ανανεωμένο Tesla Model S που βαθμολογήθηκε με 405 μίλια. Αυτή είναι μόνο μια μικρή βελτίωση σε σχέση με την αυτονομία 402 μιλίων του μοντέλου 2020.Όλα τριγύρω αλλάζουνε Αλλά μόνον ίδια δεν μένουν τονίζοντας και πάλι ότι οι αλλαγές είναι συνεχείς και σημαντικές και δείτε στον πίνακα την αυτονομία για το 2011 στα 68 μίλια η οποία δεν ξεπέρασε τα 200 μίλια μέχρι το 2016, για να «απογειωθεί» τα τρία τελευταία χρόνια ενώ με την εφαρμογή ξηρών μπαταριών η αυτονομία θα διπλασιαστεί και το κόστος παραγωγής τους θα είναι σαφώς μικρότερο σε σχέση με αυτές που χρησιμοποιούνται σήμερα. Η συνέχεια θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον και μένει να την δούμε γιατί ακόμη δεν είδαμε τίποτε…
Ειδήσεις
ΠΗΓΗ