21.4 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG – στο ρυθμό των κουπέ SUV με το δικό του στυλ

Ειδήσεις Ελλάδα

Πλέον βρισκόμαστε στην εποχή που τα κουπέ SUV έχουν σταματήσει να αποτελούν είδηση και είναι μία ανάγκη που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να καλύψει. Άλλωστε από τη πρώτη φορά που είδαμε μία τέτοια πρόταση, έχουν περάσει αρκετά χρόνια και η κατηγορία έχει διευρυνθεί με πολλές προτάσεις σε όλα τα επίπεδα. Μία τέτοια πρόταση αποφάσισε να προσφέρει και η VW με το Taigo. Ένα μοντέλο το οποίο ήρθε όχι απλώς για να επεκτείνει, την ούτως ή άλλως μεγάλη, γκάμα των SUV της VW αλλά για να της προσφέρει μία εντελώς ξεχωριστή πρόταση. Και η περίπτωση του Taigo είναι πραγματικά διαφορετική διότι, όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια της δοκιμής, αφενός καταφέρνει να συνδυάζει χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατηγορίες, αφετέρου το μέγεθός του και ο χαρακτήρας του αποδεικνύεται πολυσχιδής.

Το πολυσχιδές του θέματος ξεκινάει από την εμφάνιση, συνεχίζει με τις διαστάσεις και τους χώρους του εσωτερικού, επεκτείνεται στο θέμα της απτής ποιότητας και ολοκληρώνεται με το πιο σημαντικό σκέλος, που δεν είναι άλλο από αυτό της οδικής συμπεριφοράς. Και επειδή ενδεχομένως να σας μπερδέψαμε, πάμε να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και να αναλύσουμε τον κάθε τομέα ξεχωριστά.

Με εμφάνιση που ξεχωρίζει

Το Taigo είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει να το δείτε από κοντά, καθώς δύσκολα μία περιγραφή, ακόμη και οι φωτογραφίες, είναι σε θέση να αποτυπώσουν πλήρως τη σχεδιαστική του φιλοσοφία. Αυτό διότι αφενός στη πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που ίσως να έχετε στο μυαλό σας, αφετέρου είναι σαφώς πιο όμορφο από αυτό που δείχνει στις φωτογραφίες. Πρόκειται για ένα SUV με κουπέ σχεδίαση, σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες και έντονα κεκλιμένη οροφή. Διαθέτει μία έντονα αεροδυναμική εμφάνιση, ενώ παράλληλα χαρακτηρίζεται και από ομοιότητες με την οικογένεια ID της VW. Αυτό οφείλεται στις δύο φωτιζόμενες οριζόντιες λωρίδες, μία μπροστά και μία πίσω, οι οποίες συνδέουν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα το βράδυ είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό κάνοντας το μοντέλο αναγνωρίσιμο από μακριά.

Σε όλες τις εκδόσεις τα εξωτερικά στοιχεία φωτισμού είναι στάνταρ τεχνολογίας LED, ενώ διαθέσιμοι είναι και οι νέοι προβολείς IQ Light Led Matrix, που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό στην έκδοση Style της δοκιμής μας. Στην πράξη, εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους σε σκοτεινά σημεία, ενώ λειτουργούν απίστευτα σωστά και έξυπνα. Αυτό διότι αφενός ακολουθούν την πορεία του δρόμου, αφετέρου «διαβάζουν» με εξαιρετικό τρόπο και απομονώνουν με ακρίβεια τα αυτοκίνητα που βρίσκονται μπροστά ή έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να μην τυφλώνουν τους οδηγούς τους. Την επιθετική και περιπετειώδη εικόνα του αμαξώματος συμπληρώνουν αρμονικά τα δυο μεγάλα ανοίγματα στο εμπρός μέρος σε μάσκα και προφυλακτήρα, αλλά και τα άβαφα πλαστικά στα κατώτερα τμήματα του αμαξώματος. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα φρέσκο και ξεχωριστό σχήμα με δική του προσωπικότητα και σπορ γραμμές που, όμως, δεν διχάζει και δεν προκαλεί.

Εκεί όμως που το Taigo αποτελεί μία εντελώς ειδική περίπτωση, είναι ο τομέας των διαστάσεων. Αυτό διότι είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος από το T-Roc (4.266 έναντι 4.251 χιλιοστά) αλλά στενότερο από το T-Cross (1.757 έναντι 1.782 χιλιοστά). Έχει το μικρότερο ύψος λόγω διαμόρφωσης της οροφής- αλλά και το μικρότερο μεταξόνιο μεταξύ των τριών! Πρακτικά αυτό σημαίνει πως με το Taigo θα «μπερδευτείς» μέχρι να συνηθίσεις τις διαστάσεις του, προσπαθώντας να παρκάρεις σε σημεία που θα πήγαινες με το T-Cross, μόνο και μόνο για να διαπιστώσεις ότι δεν χωράς. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν είσαι μέσα στο Taigo, έχεις την αίσθηση του μεγέθους του T-Cross και σκέφτεσαι πως χωράς παντού στις θέσεις που θα βρεις στο δρόμο σου αλλά στην πράξη, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι μακρύτερο από το T-Roc.

Σύγχρονο εσωτερικό με καλούς χώρους

Mπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντιλαμβάνεσαι κατευθείαν ότι πρόκειται για ένα VW, καθώς οι ομοιότητες με αυτό του Polo είναι παραπάνω από εμφανείς. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός οκτώ ιντσών, όσο ακριβώς και η οθόνη του συστήματος infotainment. Όσο βελτιώνεται η εξοπλιστική έκδοση αποκτά περισσότερο high-tech χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα η έκδοση Style της δοκιµής µας, που έχει µεγαλύτερες οθόνες και επιπλέον στοιχεία εξοπλισµού.

Πάντως ακόµα και η βασική έκδοση διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήµατα άνεσης και ασφάλειας, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισµό υπάρχει ακόµα και το σύστηµα ηµιαυτόνοµης οδήγησης IQ.DRIVE. Τα υλικά που έχουν χρησιµοποιηθεί στην καµπίνα του Taigo κάνουν τη διαφορά, καθώς είναι το πρώτο Volkswagen σε αυτή την κατηγορία µε µαλακά πλαστικά, τα οποία συνοδεύονται από καλό επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος.

Οι χώροι επαρκούν για τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων με τους πίσω να έχουν επάρκεια χώρου και για το κεφάλι παρά την κεκλιμένη οροφή. Ο χώρος των αποσκευών είναι επίσης άκρως ικανοποιητικός καθώς έχει χωρητικότητα 440 λίτρων και κανονικό σχήµα, παρότι υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το δάπεδό του. 

Γνώριμο και ταιριαστό το μηχανικό σύνολο

Σε ότι έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο, πρόκειται για τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρι ο οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 110 ίππους, υπάρχει και έκδοση με 95, και συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Το μοτέρ αυτό συνεχίζει και στο Taigo να αποδεικνύει τον πολιτισμένο του χαρακτήρα, με πολύ καλή και λειτουργία, ειδικά στις μεσαίες στροφές, εκμεταλλευόμενο και την πυκνή κλιμάκωση του  DSG κιβωτίου.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με 10,4” για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των περίπου 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων με σχετικά σβέλτο ρυθμό κίνησης. Μία τιμή που είναι σαφώς λογική, με δεδομένο ότι ο κλιματισμός δούλευε συνεχώς και το αυτοκίνητο ήταν πλήρες φορτίου σχεδόν πάντα.

Με έμφαση στην άνεση

Πίσω από το τιμόνι, το Taigo είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, το οποίο παρά το γεγονός πως έχει δημιουργηθεί με έμφαση στην άνεση,  σε παρακινεί κιόλας να «εκμεταλλευτείς»  τα 110 του άλογα πέρα από τα στενά οικογενειακά όρια. Η θέση οδήγησης είναι όσο ψηλή χρειάζεται ώστε να σου θυμίζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και σου προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνσης. Το κάθισμα στηρίζει σωστά και χωρίς να κουράζει το σώμα, το τιμόνι πείθει σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι αναρτήσεις μπορεί να δίνουν κάποιες κλίσεις, οι οποίες ωστόσο δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά.  Οι, έξτρα πολύ όμορφοι και ταιριαστοί,  τροχοί των 17 ιντσών, αυξάνουν τα όρια της πρόσφυσης  χωρίς να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις ανωμαλίες του δρόμου.

Επίσης σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκονται και τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς. Το σύνολο είναι άκρως αποτελεσματικό και άνετο όταν κάνετε μεγάλα ταξίδια στην εθνική οδό, αλλά και ευχάριστο όταν κινηθείτε σβέλτα σε κλειστά κομμάτια, ενώ παράλληλα διακρίνεται για την ευελιξία και την ευχρηστία του στην πόλη.  Η απουσία τετρακίνησης και τα ασφάλτινα ελαστικά βάζουν φυσικά το όριο σε εκτός δρόμου μετακίνηση, ενώ τα 184 χιλιοστά της απόστασής από το έδαφος θα σας επιτρέψουν να κινηθείτε σε έναν βατό χωματόδρομο.

Με το Taigo η VW φέρνει πρώτη την κουπέ φιλοσοφία στην άκρως απαιτητική κατηγορία των μικρών SUV. Με ξεχωριστό στυλ, τονισμένη ποιότητα, ευρυχωρία και πληρότητα εξοπλισμού στην έκδοση της δοκιμής, έχει όλα τα εχέγγυα για να κάνει μία πολύ καλή εμπορική πορεία. Τα 23800 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με τους 110 ίππους και το dsg κιβώτιο, είναι μία λογική τιμή, ακόμη και όταν φτάνει στη πλούσια εξοπλισμένη έκδοση style της δοκιμής μας η οποία κοστίζει 25800 Ευρώ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό