16.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Test Drive Skoda Enyaq iV 80: Αποτελεσματικότητα και πρακτικότητα

Ειδήσεις Ελλάδα

Οδηγούμε το Skoda Enyaq iV 80 με τη μεγαλύτερη μπαταρία στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.

Η αποκάλυψη του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Skoda το 2020 άφηνε υποσχέσεις για ένα πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Η πρώτη δοκιμή του Skoda Enyaq iV 60 επί ελληνικού εδάφους τον Ιούλιο του 2021, επιβεβαίωσε αυτή την υπόσχεση. Ωστόσο, οι εκδόσεις με τις μικρότερες μπαταρίες ονομαστικής χωρητικότητας των 55 και 62 kWh παρότι ήταν πολύ καλές εν συνόλω, δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν ιδανικά τον οικογενειακό και ταξιδιωτικό χαρακτήρα του μοντέλου με αντίστοιχη εμβέλεια κίνησης.

Είναι καλύτερη η μεγαλύτερη μπαταρία;

Έφτασε η στιγμή, έστω και μετά από αρκετό καιρό, να δούμε πως η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αυτή των 82 ονομαστικών kWh, έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα. Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή στα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου, τα οποία διατηρούνται στο ακέραιο.

Ο συνδυασμός καλών επιδόσεων, ευρύχωρου εσωτερικού και πρακτικών χαρακτηριστικών συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο. Παρά την τεράστια αύξηση του ανταγωνισμού ειδικά στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV, όπως θα δούμε στη συνέχεια το Skoda Enyaq iV 80 διαθέτει δυνατά χαρτιά που του επιτρέπουν να συνεχίζει την εμπορική του πορεία χωρίς σημαντική κόπωση.

Το αμάξωμα με μήκος 4,649 μέτρων αποτελεί τη βάση για ένα άνετο οικογενειακό SUV. Η Skoda αξιοποίησε την ηλεκτρική πλατφόρμα του Enyaq για να δημιουργήσει ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Η έλλειψη του παραδοσιακού κινητήρα επιτρέπει ένα επίπεδο δάπεδο και μεγάλο χώρο για τα πόδια τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός του ταμπλό είναι ταυτόχρονα μοντέρνος και λειτουργικός, με ένα μεγάλο σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 13” που είναι εύκολο στη χρήση. Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εντυπωσιακός, με ένα αρκετά ευρώχωρο πορτμπαγκάζ όγκου 585 λίτρων, που μπορεί να επεκταθεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Τροφοδοτούμενο από μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh, το Enyaq iV 80 προσφέρει μια αξιοσέβαστη αυτονομία 536 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ομαλή επιτάχυνση, κάνοντας την οδήγηση στην πόλη παιχνίδι, ενώ προσφέρει επίσης άφθονη ισχύ -204 ίππους- και ροπή -310 Nm- για την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και άμεσο προσπέρασμα. Το αναγεννητικό σύστημα πέδησης αυξάνει την απόδοση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω επέκταση της αυτονομίας του οχήματος, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο επίπεδα, μέσω του επιλογέα του κιβωτίου.

Στα περίπου 1.000 χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε με το αυτοκίνητο, τα 450 ήταν σε αυτοκινητόδρομο με σταθερές ταχύτητες 120 και 130 χιλιομέτρων, 300 σε επαρχιακό δίκτυο και τα υπόλοιπα στην πόλη και πέριξ αυτής. Με θερμοκρασίες περιβάλλοντος από 3-15 βαθμούς οι συνθήκες δεν ήταν οι ιδανικές και έτσι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της δοκιμής το σύστημα κλιματισμού ήταν ανοιχτό.

Μολαταύτα, το Skoda Enyaq iV80 είχε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 17,7 kWh/100 χλμ. όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική εικόνα από τον υπολογιστή ταξιδιού, που σημαίνει ότι η εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση ανήλθε στα 400+ χιλιόμετρα. Εξαιρετική επίδοση, η οποία εξασφαλίζει τη δυνατότητα χρήσης του αυτοκινήτου σε ένα πολύ ευρύ πεδίο. Να σημειώσουμε εδώ ότι λόγω του κρύου καιρού δεν χρησιμοποιήσαμε καθόλου το πρόγραμμα οδήγησης ECO, παρά μόνο το Normal. Το Sport δεν μας χρειαστηκε κατ’ ουσίαν πουθενά, ενώ το Indiual δέχεται παραμετροποίηση από τον οδηγό. Στον τομέα της φόρτισης, το Skoda Enyaq iV80 διατίθεται με δυνατότητα ΑC (εναλλασσόμενο ρεύμα) φόρτισης 11 kW, ενώ σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος DC μπορεί να φορτίζει με έως και 135 kW.

Στο δρόμο, το Enyaq iV 80 εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης. Χάρη στις ενδοτικές ρυθμίσεις της, προσφέρει υψηλό επίπεδο απορρόφησης των κραδασμών. Το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους άξονες, συμβάλλει στην αίσθηση σταθερότητας, αν και οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετά αισθητές. Από την άλλη πλευρά η πρόσφυση είναι εξαιρετική, χάρη στην πίσω κίνηση και στους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών, ενώ το πέρασμα της άμεσης ισχύος και ροπής στο δρόμο αβίαστο.

Πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση

Με 7 αερόσακους και μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης από τη βασική έκδοση, το Skoda Enyaq iV 80 δεν απογοητεύει. Το μόνο που μας έλλειπε ήταν το σύστημα keyless, ενώ το cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, το σύστημα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση κινδύνου πρόσκρουσης, η αυτοματοποιημένη στάθμευση, η ασύρματη φόρτιση smartphone, η ενσωμάτωση Apple CarPlay/Android Auto, το σύστημα πλοήγησης και πολλά ακόμα στοιχεία, δίνουν την αίσθηση της πληρότητας. Εξοπλισμός όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η πανοραμική ηλιοροφή και ένα premium σύστημα ήχου, αποτελούν στοιχεία που μπορεί να αναζητήσει κανείς στις πιο πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις.

Δια ταύτα

Με το Enyaq iV 80, η Skoda εισήλθε με επιτυχία στην αγορά ηλεκτρικών SUV με μια ολοκληρωμένη πρόταση που συνδυάζει ποιότητα, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, πρακτικότητα και οδηγική ευχαρίστηση. Είτε είστε κάτοικος της πόλης που αναζητά ένα φθηνότερο και πιο οικολογικό τρόπο μετακίνησης, είτε οικογενειάρχης, που χρειάζεται ένα ευέλικτο SUV, το Skoda Enyaq iV 80, με κόστος 53.400 ευρώ χωρίς επιδότηση, αποτελεί μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση.

Images credit: Skoda

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό