21.4 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS. Ανανεωμένο σε σημαντικά σημεία

Ειδήσεις Ελλάδα

Η εμπορική πορεία του Compass, δικαίωσε πλήρως την επιλογή της Jeep να δημιουργήσει ένα ολοκαίνουριο μοντέλο και να το τοποθετήσει ανάμεσα στα Renegade και Cherokee, προκειμένου να γεφυρώσει το χάσμα που υπήρχε εκεί. Τώρα ήρθε η ώρα να το ανανεώσει, χωρίς ωστόσο να το διαφοροποιήσει σημαντικά, τουλάχιστον εξωτερικά διότι στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πολλές και σημαντικές, καθώς εξακολουθεί να είναι φρέσκο και εντυπωσιακό.Ωστόσο ο ανταγωνισμός στη κατηγορία του έχει πραγματικά εκτοξευθεί και έτσι οι άνθρωποι της Stellantis, καθώς πλέον η Jeep βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα αυτού του αυτοκινητικού κολοσσού, αποφάσισαν να επέμβουν στα σημεία εκείνα που πίστευαν ότι η ανανέωση ήταν πλέον αναγκαία. Ποια είναι τα σημεία αυτά και πόσο μεγάλη και δραστική ήταν η επέμβασή τους, θα εξετάσουμε ευθύς αμέσως.Ίδια σχεδιαστική φιλοσοφίαΞεκινώντας από την εξωτερική εικόνα του ανανεωμένου Compass, οι αλλαγές είναι λίγες και εστιασμένες και μόνο οι πιο υποψιασμένοι θα καταφέρουν να τις εντοπίσουν, αλλά και να ξεχωρίσουν στο δρόμο το νέο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι όποιες διαφοροποιήσεις μάλιστα, είναι συγκεντρωμένες στο εμπρός μέρος, με νέα γρίλια, φώτα ομίχλης και κύρια φώτα.Τα τελευταία είναι τεχνολογίας LED και διαθέσιμα σε τρεις διαφορετικές επιλογές, με ουσιαστικότερη όλων την πληροφορία πως είναι 100% πιο αποδοτικά από τα xenon του προηγούμενου μοντέλου. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές εντοπίζονται στην πιο οριζόντια σχεδιαστική λογική των φώτων, ενώ σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις, αυτές παρέμειναν ακριβώς οι ίδιες, χωρίς καμία απολύτως αλλαγή.Εντελώς διαφορετικό εσωτερικόΚαι αν εξωτερικά δυσκολευτείτε να εντοπίσετε τις διαφορές, μπαίνοντας στο εσωτερικό του Compass θα διαπιστώσετε πως η κατάσταση έχει αλλάξει εντελώς. Η πληθώρα των διακοπτών έχει εξαφανιστεί και πλέον στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής 10.1 ιντσών, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν μία ειδική επετειακή έκδοση για τα 80 χρόνια της Jeep. Μέσα από την οθόνη αυτή μπορείτε να ελέγξετε το πιο εξελιγμένο σύστημα infotainment που υπάρχει σε Jeep,  μέχρι τώρα βεβαίως, με ταχύτερο επεξεργαστή για πέντε φορές πιο γρήγορο απόκριση και λειτουργία σε σχέση με το προηγούμενο, καθώς και ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.Η ψηφιακή αναβάθμιση ωστόσο δεν περιορίζεται μόνο στην οθόνη της κεντρική κονσόλας, αλλά επεκτείνεται και στον, επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος διαθέτει διαγώνιο 10.25’’ και πολύ υψηλές δυνατότητες παραμετροποίησης ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες πληροφόρησης του οδηγού. Αφήνοντας στην άκρη τα του ψηφιακού μετασχηματισμού του Compass, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε και στην απτή αναβάθμιση των υλικών αλλά και της κατασκευής. Κάποια θέματα με την υφή ορισμένων πλαστικών, όπως και κάποιοι μικροτριγμοί του παρελθόντος, εδώ δεν υπήρχαν, δίνοντας μία πιο ποιοτική και premium θα λέγαμε αίσθηση στη καμπίνα των επιβατών.Σε ότι αφορά στους χώρους, αυτοί παρέμειναν ίδιοι, με τέσσερα ενήλικα άτομα να βολεύονται χωρίς πρόβλημα στη καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 438 λίτρων, δεν είναι και ενθουσιαστικός για τη κατηγορία στην οποία ανήκει το Compass. Πολύ δε περισσότερο αν σκεφτούμε πως η χωρητικότητα αυτή είναι με κιτ επισκευής ελαστικού, που επίσης δεν ταιριάζει σε ένα Jeep, ακόμη και αν αυτό είναι δικίνητο, όπως της δοκιμής, και δεν προορίζεται για δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες.Του ταιριάζειO λόγος το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο επίσης αναβαθμίστηκε και πλέον αποδίδει 130, αντί για 120 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 320 Nm. Το πιο σημαντικό ωστόσο δεν είναι η αύξηση της ισχύος κατά 10 ίππους αλλά η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 11 γρ./χλμ. όπως και της κατανάλωσης κατά 10%, δείχνοντας τη πολύ σημαντική δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Jeep.To συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε μία πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση του Compass, που αν είχε και αυτόματο κιβώτιο, θα ήταν ακόμη πιο ολοκληρωμένη. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.6’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα.Παραμένει Jeep στο δρόμοOδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα τη πετρελαιοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου Jeep Compass, αναρωτηθήκαμε και πάλι ποιος είναι ο λόγος της βίαιης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και του παραγκωνισμού των πετρελαιοκινήτων. Αυτό διότι το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αφενός ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του Compass, αφετέρου η κατανάλωσή του είναι τέτοια που επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει πολλά χιλιόμετρα χωρίς μεγάλη οικονομική επιβάρυνση.Και μπορεί η λειτουργία του να είναι κάπως τραχιά, σε καμία όμως περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητική στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και κυρίως σε συνθήκες ταξιδιού. Αντίθετα το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, η συνεργασία με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο και κυρίως η κατανάλωση των επτά λίτρων για κάθε εκατό χιλιόμετρα είναι στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά.Από εκεί και πέρα και ως γνήσιο Jeep, το Compass είναι εστιασμένο στις άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια ώστε να στρογγυλεύει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος, χωρίς μάλιστα να επηρεάζεται από τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών  της επετειακής έκδοσης  της δοκιμής μας. Σε σχέση με τις εκτός δρόμου ανησυχίες σας, αυτές ναι μεν θα διευκολυνθούν από τα σχεδόν 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, θα περιοριστούν ωστόσο τόσο από τα ασφάλτινα ελαστικά όσο κυρίως από την αποκλειστική μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.  Τέλος οι τιμές του ανανεωμένου Compass με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων ξεκινούν από τα 27200 Ευρώ, ενώ η επετειακή έκδοση της δοκιμής μας, με πραγματικά πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, φτάνει τα 32700 Ευρώ    

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό