14.9 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Μπλόκο της FIA για αύξηση των αγώνων sprint

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Formula 1 και η Liberty Media έχουν στα σχέδια τους να αυξήσουν τον αριθμό των sprint αγώνων σε έξι το 2023, αλλά στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Λονδίνο, την περασμένη Τρίτη, η FIA φαίνεται ότι είναι ενάντια σε αυτήν την προοπτική και εμπόδισε τη διεξαγωγή ψηφοφορίας.
Στην εν λόγω συνεδρίαση οι ομάδες υποστήριξαν το σχέδιο για έξι sprint αγώνες, παρότι στην αρχή του χρόνου ήταν αντίθετες. Ωστόσο, όταν έφτασε η ώρα της ψηφοφορίας, η πρόταση δεν εξασφάλισε τις απαιτούμενες ψήφους για να προχωρήσει σε εφαρμογή, καθώς η FIA δεν το καταψήφισε.1Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι για να εγκριθεί οποιαδήποτε απόφαση τροποποίησης των κανονισμών, η Επιτροπή της F1 θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει 25 θετικές ψήφους, από τις 30 συνολικά. Από αυτές, οι δέκα ψήφοι ανήκουν στις ομάδες, οι 10 στην FOM (Formula One Management) και οι υπόλοιπες 10 στη FIA.
Οι ομάδες και η FOM ήταν σύμφωνες με την πρόταση για έξι sprint αγώνες από το 2023, αλλά η FIA όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος πρόεδρος της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος διηύθυνε τη συνεδρίαση, ανέφερε ότι θα εγκρίνει τον αυξημένο αριθμό sprint αγώνων, μόνο αν η ικανοποιηθεί οικονομικά η FIA.
Σε εκείνο το σημείο, λέγεται ότι οι αντιδράσεις στην αίθουσα ήταν έντονες, με κάποιους να αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της FIA είναι άπληστος. Εν τέλει, η FIA συμφώνησε ότι θα διερευνήσει τον αντίκτυπο που έχουν οι επιπλέον sprint αγώνες στο προσωπικό της, προτού επανεξεταστεί το ζήτημα.
Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της FIA μετά τη συνεδρίαση, αναφέρει:
Με τον πρώτο από τους τρεις sprint αγώνες της σεζόν του 2022 να είναι δημοφιλές μεταξύ οπαδών και μετόχων το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Grand Prix της Emilia Romagna, η Formula 1 και οι ομάδες υποστήριξαν την επέκταση σε έξι sprint αγώνες για τη σεζόν 2023, που θα διεξάγονται με την ίδια μορφή όπως το 2022.
Παρά το γεγονός πως στηρίζει το εγχείρημα αυτό, η FIA εξακολουθεί να αξιολογεί τον αντίκτυπο της πρότασης αυτής στις λειτουργίες και το προσωπικό της στις πίστες. Η FIA σε μεταγενέστερη ημερομηνία θα αναφέρει τη θέση της στην Επιτροπή της F1.2Εκτός των παραπάνω, στο τραπέζι τέθηκε και το θέμα των power units που θα φέρουν τα μονοθέσια της F1 από το 2026. Πιο συγκεκριμένα, ορίστηκαν οι τέσσερις βασικοί πυλώνες που θα χαρακτηρίζουν την επόμενη εποχή της Formula 1, οι οποίοι είναι:

Διατήρηση του θεάματος: Η μονάδα ισχύος του 2026 θα έχει παρόμοιες επιδόσεις με τα σημερινά σχέδια, θα χρησιμοποιεί κινητήρες εσωτερικής καύσης V6 υψηλής ισχύος και υψηλής περιστροφής και θα αποφεύγει την υπερβολική διαφοροποίηση των επιδόσεων.
Περιβαλλοντική βιωσιμότητα: Η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής του 2026 θα περιλαμβάνει αύξηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 50% και θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα.
Οικονομική βιωσιμότητα: Στόχος είναι να μειωθεί το συνολικό κόστος για τους κατασκευαστές, διατηρώντας παράλληλα την τεχνολογική επίδειξη αιχμής που βρίσκεται στην καρδιά της Formula 1.
Δυνατότητα προσέλκυσης νέων κατασκευαστών: Οι κανονισμοί αποσκοπούν στο να καταστήσουν δυνατή και ελκυστική την ένταξη νέων προμηθευτών στη Formula 1 σε ανταγωνιστικό επίπεδο.

Τέλος, η Επιτροπή της F1 αποφάσισε ομόφωνα να πειραματιστεί με τη μείωση της κατανομής ελαστικών από 13 σετ σε 11 σε δύο αγώνες της σεζόν 2023.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό