21 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Η Mercedes Vision EQXX διένυσε 1.000+ χλμ στην έρημο!

Ειδήσεις Ελλάδα

Για την Mercedes η Vision EQXX αναπαριστά ένα κινητό εργαστήριο ιδεών και τεχνολογιών. Ένα μοντέλο που κοιτάει στο μέλλον και αναζητά λύσεις που θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου με ρεαλιστικό, βιώσιμο και προσιτό τρόπο και γι’ αυτό από την αρχή η γερμανική εταιρία εστίαζε σε… βαρετά πράγματα όπως η μπαταρία των 900V και πώς αυτή είναι περίπου 50% μικρότερη σε μέγεθος και 35% ελαφρύτερη από την συστάδα των 107.8 kWh της EQS παρότι η διαφορά τους στην χωρητικότητα δεν φτάνει ούτε καν το 10%. Από το ντεμπούτο της Vision EQXX η Mercedes έκανε λόγο για κατανάλωση που θα ήταν αντίστοιχη του 1.0 λίτρου ανά 100 χιλιόμετρα και έπειτα από 2 χρόνια και 2 προσωπικά ρεκόρ, το πρωτότυπο της γερμανικής μάρκας εκπληρώνει (και με το παραπάνω) την υπόσχεση του.

Η Mercedes-Benz Vision EQXX κατάφερε να διανύσει 1.010 χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσει για φόρτιση, σε ρεαλιστικές συνθήκες και σε θερμοκρασίες που ακόμα και αυτή την εποχή, έφταναν τους 34 βαθμούς Κελσίου στην έρημο της Αραβίας. Η Vision EQXX ξεκίνησε από το Mercedes-Benz Center στο Riyadh της Σαουδικής Αραβίας και κατέληξε στο νέο Mercedes-Benz Brand Center στο Dubai των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων 14 ώρες και 42 λεπτά αργότερα. Η διαδρομή περιλάμβανε αστικά και υπεραστικά τμήματα στη Riyadh και το Dubai, με περιόδους βαριάς κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και μεγάλα κομμάτια σε αυτοκινητόδρομο στην ανοιχτή έρημο. Η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου έφτασε τα 68.7 km/h στα οποία συμπεριλαμβάνονται περίπου 2 ώρες στάσης λόγω των συνόρων και της αλλαγής οδηγού. Αν αφαιρεθεί η χρονική περίοδος κατά την οποία το όχημα δεν κινούνταν, η μέση ωριαία ταχύτητα έφτασε τα 79.4 km/h ενώ η μέγιστη ταχύτητα που καταγράφηκε στην διαδρομή ήταν 140 km/h. Με αυτά τα δεδομένα, η μέση κατανάλωση ενέργειας δεν ξεπέρασε τις 7.4 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που ισοδυναμεί για έναν θερμικό κινητήρα σε 0.9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, μία επίδοση αν μην τι άλλου εντυπωσιακή!

Τα 1.000+ χιλιόμετρα δεν αποτελούν νέο για την Mercedes Vision EQXX όμως. Σκοπός της συγκεκριμένης δοκιμασίας ήταν η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας σε όλους τους τομείς και η εξέταση της απόδοσης των συστημάτων υπό τις ακραίες συνθήκες της Αραβικής Χερσονήσου. Το ευφυές σύστημα της Vision EQXX ήταν σε θέση να διατηρεί τις θερμοκρασίες στα προκαθορισμένα επίπεδα τόσο για το κινητήριο σύνολο όσο και για την καμπίνα με το σύστημα κλιματισμού να λειτουργεί διαρκώς με απειροελάχιστο αρνητικό αντίκτυπο στην αποδοτικότητα χάρη και στην αντλία θερμότητας πολλαπλών πηγών που εξέλιξαν οι μηχανικοί της μάρκας. Μία ακόμα πιο προηγμένη εκδοχή αυτής της αντλίας θερμότητας ενσωματώθηκε και στην Concept CLA Class του 2023 ενώ θα ήταν κρίμα να παραβλέψουμε και την ηλιακή οροφή του αυτοκινήτου που κατάφερε να συλλέξει 1.8 kWh ηλιακής ενέργειας που ισοδυναμούν με περίπου 24 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας. Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και την κορυφαία αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν ξεπερνά το 0.17 αλλά και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει με την διαχείριση του βάρους καθώς η Vision EQXX ζυγίζει περί τα 1.755 κιλά παρά το γεγονός ότι έχει μήκος 4.97 μέτρα και εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh! Το συγκεκριμένο ταξίδι μπορεί να τελείωσε για την ομάδα της Mercedes-Benz αλλά το ταξίδι της εξέλιξης και της εξερεύνησης δεν έχει τέλος οπότε και εμείς δεν ξέρουμε ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι θα έχει ενδιαφέρον!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό