16.6 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Επίσημο: Polestar 4 με 544 άλογα, αλλά χωρίς πίσω τζάμι

Ειδήσεις Ελλάδα

Παρουσιάστηκε σήμερα στο περιθώριο της έκθεσης της Σαγκάη το Polestar 4, ένα ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους που διαθέτει κουπέ σχεδιασμό, προηγμένες τεχνολογίες και υψηλές επιδόσεις.

Το Polestar 4 τοποθετείται μεταξύ των Polestar 2 και Polestar 3, όσον αφορά το μέγεθος και την τιμή και βασίζεται στη πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture), η οποία έχει εξελιχθεί από την Geely Holding. Το μήκος του ανέρχεται στα 4.839 χλστ., το πλάτος τα 2.139 χλστ. και το ύψος τα 1.544 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.999 χλστ., τοποθετώντας το στην κατηγορίας D.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι διαστάσεις του χαρίζουν εξαιρετικούς χώρους και άνεση, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, όπου οι επιβάτες βρίσκονται σε ένα οικείο περιβάλλον, με ανακλινόμενα καθίσματα. Ο ρυθμιζόμενος εσωτερικός φωτισμός που προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στο εσωτερικό, είναι εμπνευσμένος από το ηλιακό σύστημα και επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει το περιβάλλον οδήγησης.

Μιλώντας για τον σχεδιασμό του, ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath, αναφέρει:
Με το Polestar 4 έχουμε υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση στη σχεδίαση SUV coupe. Αντί απλώς να τροποποιήσουμε ένα υπάρχον SUV, δίνοντάς του μια πιο επιθετική γραμμή οροφής και ως αποτέλεσμα, να θυσιάσουμε στοιχεία όπως το διαθέσιμο ύψος και την άνεση των πίσω επιβατών, σχεδιάσαμε το Polestar 4 από την αρχή ως μια νέα γενιά SUV coupe που αναβαθμίζει την άνεση και την εμπειρία των πίσω επιβατών.

Η σχεδίαση του Polestar 4 δανείζεται στοιχεία που πρωτοεμφανίστηκαν στο πρωτότυπο Polestar Precept, και ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η εξάλειψη του πίσω παραθύρου. Αυτό επιτρέπει ένα νέο είδος εμπειρίας για τους πίσω επιβάτες, με τη γυάλινη πανοραμική οροφή να διατίθεται προαιρετικά με ηλεκτροχρωμική λειτουργία, επιτρέποντας αδιαφανή ή διαφανή όψη ανάλογα με τη διάθεση και τις καιρικές συνθήκες.
Χάρη στην εξάλειψη του πίσω παραθύρου, η γυάλινη οροφή εκτείνεται πέρα από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, δημιουργώντας μια πραγματικά μοναδική εσωτερική ατμόσφαιρα. Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι τοποθετημένη μία δευτερεύουσα οθόνη πολυμέσων και ελέγχου του κλιματισμού που επιτρέπει τον έλεγχο από τους πίσω επιβάτες. Όπως είναι φυσικό, δεν υπάρχει καθρέφτης οπισθοπορείας, ο οποίος έχει αντικατασταθεί από μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας, με την κάμερα αυτής να είναι τοποθετημένη στην οροφή, δίνοντας σε πραγματικό χρόνο μια πολύ ευρύτερη γωνία θέασης.

Στο εμπρός μέρος βλέπουμε τον διαχωρισμό των φωτιστικών σωμάτων, που φέρουν τη φωτεινή υπογραφή της Polestar και που συμπληρώνεται από το λογότυπο της Polestar. Η αεροδυναμική απόδοση ενισχύεται από το χαμηλό εμπρός μέρος, τα αναδιπλούμενα χερούλια των θυρών, τις πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσιο, τα πίσω αεροδυναμικά πτερύγια και τη βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από την πίσω LED μπάρα φωτός.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Polestar αναφέρει ότι το εσωτερικό και τα υλικά του αυτοκινήτου έχουν σχεδιαστεί γύρω από το κεντρικό θέμα της φιλοσοφίας “soft tech”, αντλώντας έμπνευση από τις βιομηχανίες μόδας και αθλητικών ειδών. Τα υλικά περιλαμβάνουν ένα ειδικό πλεκτό ύφασμα που αποτελείται από 100% ανακυκλωμένο PET, μαζί με δερμάτινες Nappa ταπετσαρίες από βινύλιο MicroTech.

Υπάρχει οθόνη 15,4 ιντσών με οριζόντιο προσανατολισμό, με το σύστημα infotainment να “τρέχει” λειτουργικό Android Automotive OS και την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit. Επιπλέον, με την ενσωμάτωση όλων των λειτουργιών της Google (Google Assistant, Google Maps, Google Play, κλπ), το Polestar 4 προσφέρει μια “συνδεδεμένη” εμπειρία, ενώ περιλαμβάνεται και το Apple CarPlay. Φυσικά, οι over-the-air (OTA) ενημερώσεις θα επιτρέπουν την απομακρυσμένη αποστολή νέων λειτουργιών και βελτιώσεων, με τα αυτοκίνητα να διαθέτουν το πιο πρόσφατο λογισμικό.
Συνεχίζοντας, το ηχοσύστημα είναι της Harman Kardon και διατίθεται -προαιρετικά- με 12 ηχεία και ενισχυτή 1.400 Watt. Δύο επιπλέον ηχεία προστίθενται σε κάθε μπροστινό κάθισμα με το προαιρετικό πακέτο Nappa, ανεβάζοντας το σύνολο στα 16.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μια οθόνη 10,2 ιντσών, και περιλαμβάνει πληροφορίες ταχύτητας, μπαταρίας και αυτονομίας, ενώ υπάρχει head-up display (HUD) στο παρμπριζ με διαγώνιο προβολής 14,7 ιντσών, που δείχνει βασικές πληροφορίες του οχήματος, τηλεφωνίας και πλοήγησης. Επιπλέον, υπάρχει μια λειτουργία “snow mode” για το HUD, που αλλάζει το χρώμα των γραφικών από λευκό σε κίτρινο, βελτιώνοντας την ορατότητα όταν χιονίζει.
Το Polestar 4 τροφοδοτείται με κινητήρες μόνιμου μαγνήτη και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, απόδοσης 200 kW (272 ίππων) και 343 Nm ροπής. Η δεύτερη φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, καθιστώντας το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Η απόδοση του συνόλου ανακοινώνεται στα 400 kW (544 ίππους) και 686 Nm ροπής, ικανά να επιταχύνουν το αμάξωμα από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, κάτι που κάνει το Polestar 4 να είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει αναπτύξει η μάρκα μέχρι σήμερα.

Η σουηδική εταιρία τοποθετεί και στις δύο εκδόσεις μια μπαταρία 102 kWh, με την αυτονομία να ανακοινώνεται έως τα 600 χλμ. για την πισωκίνητη έκδοση, και έως 560 χλμ. για την τετρακίνητη, πάντα στον κύκλο WLTP. Στην τελευταία υπάρχει ένας συμπλέκτης, που φροντίζει να αποσυνδέει τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα όταν δεν χρειάζεται, για καλύτερη αυτονομία και απόδοση.
Για την φόρτιση της μπαταρίας, η Polestar εξοπλίζει το αυτοκίνητο με έναν on-board σύστημα φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 200 kW και εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW. Επιπλέον, υπάρχει αμφίδρομη φόρτιση, με δυνατότητα παροχής ενέργειας από το όχημα στο δίκτυο (V2L, Vehicle-to-Load), που επιτρέπει εξωτερικές συσκευές να αντλούν ενέργεια από το Polestar 4, με το αυτοκίνητο να διαθέτει επίσης αντλία θερμότητας, που του επιτρέπει να εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος κατά την προετοιμασία της καμπίνας και της μπαταρίας.
Η Polestar αναφέρει ότι στην έκδοση με τους δύο κινητήρες υπάρχει μια λειτουργία βελτιστοποίησης της οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης, της αυτονομίας ή των επιδόσεων. Η λειτουργία Performance βελτιώνει την απόκριση και τις επιδόσεις, διατηρώντας και τους δύο κινητήρες ενεργούς ανά πάσα στιγμή.

Το Polestar 4 εξοπλίζεται με ημι-ενεργητική ανάρτηση στην έκδοση με τους δύο κινητήρες, με τις ζάντες να είναι από 20 έως 22 ίντσες, που “ντύνονται” με ελαστικά των Pirelli και Michelin.
Από πλευράς ασφάλειας, το Polestar 4 διαθέτει κορυφαία συστήματα. Ένα από αυτά είναι το SuperVision Advanced Driver Assistance System της Mobileye. Συνολικά τοποθετούνται δώδεκα κάμερες, ένα ραντάρ και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων.
Υπάρχει κάμερα παρακολούθησης του οδηγού, η οποία αναμεταδίδει μόνο δεδομένα και δεν καταγράφει βίντεο και έχει επιφορτιστεί με την παρακολούθηση των ματιών και των κινήσεων του κεφαλιού του οδηγού για την αποφυγή περιστατικών που σχετίζονται με κόπωση ή προσωρινή ανικανότητα οδήγησης. Μαζί με τους ανάλογους αισθητήρες στο τιμόνι, το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού συμβάλλει στην ενεργό συμμετοχή του οδηγού στην οδήγηση.

Το Polestar 4 θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Κίνα, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Geely στην πόλη Hangzhou της χώρας τον Νοέμβριο του 2023. Η κυκλοφορία του εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στις αρχές του 2024, με τις πωλήσεις και τη παραγωγή να αυξάνονται για να καλυφθούν αυτές οι αγορές κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους. Η τιμή του εκτιμάται ότι θα ξεκινά από τα 60.000 ευρώ.
Από το 2024 η Polestar θα κατασκευάζει αυτοκίνητα της και στο εργοστάσιο της στη Νότια Καρολίνα, αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό