16.9 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Sony και Honda αποκαλύπτουν την Afeela!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία νέα εποχή ξημερώνει για τη βιομηχανία αυτοκινήτου και όπως είναι φυσικό κατά τη διάρκεια τέτοιων… τεκτονικών αλλαγών, εμφανίζονται νέοι “παίκτες”. Η Sony έχει ήδη κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις της ανακοινώνοντας την δημιουργία μίας κοινοπραξίας με την Honda τον περασμένο Οκτώβριο και τώρα, στο Consumer Electronics Show που λαμβάνει χώρα στο Las Vegas των Η.Π.Α. παρουσίασε και το πρώτο μοντέλο της. Το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο sedan που βλέπεις στις φωτογραφίες θα λανσαριστεί στην αγορά της Β. Αμερικής το 2026 υπό τη νεοσύστατη μάρκα Afeela, με τις παραγγελίες να ανοίγουν επίσημα από το 2025.

Όπως θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο των Sony και Honda, το ανώνυμο προς το παρόν όχημα είναι μία επίδειξη τεχνολογικής ισχύος με 45 (!) κάμερες και αισθητήρες διαφόρων ειδών στην καμπίνα και το αμάξωμα και μέγιστη υπολογιστική δύναμη της τάξης των 800 TeraOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο) αλλά ταυτόχρονα, είναι και ένας εντελώς διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της μετακίνησης ενσωματώνοντας λογισμικό επόμενης γενιάς είτε μιλάμε για το Snapdragon Digital Chassis της Qualcomm για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, είτε για την συνεργασία με την Epic Games που καλύπτει την πλευρά της ψυχαγωγίας.

Σχεδιαστικά, η πρώτη προσπάθεια της Afeela δεν έχει να μας πει πολλά πράγματα, ακολουθώντας μία ουδέτερη στάση με ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική όπως φανερώνει το χαμηλό προφίλ και οι ειδικοί τροχοί αν και οφείλουμε να σημειώσουμε πως το νέο concept δεν μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το Vision-S που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην ίδια διοργάνωση πριν από 3 χρόνια. Το θέμα όμως είναι ότι με το ηλεκτρικό concept η Sony Honda Mobility δεν στοχεύει να μας εκπλήξει με το design, τις επιδόσεις ή την οδική συμπεριφορά, επιλέγοντας να εστιάσει στο λογισμικό, την συνδεσιμότητα και την εμπειρία χρήσης – σε τομείς όπου η Sony έχει εμπειρία και τεχνογνωσία δηλαδή. Το πρωτότυπο προσφέρει ήδη την δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο θα διαδραματίσει η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης με την εταιρία να κάνει λόγο για δυνατότητες Επιπέδου 3 “υπό συγκεκριμένες συνθήκες” και Επιπέδου 2 σε περισσότερα σενάρια, συμπεριλαμβανομένης της αστικής μετακίνησης.

Είναι σαφές λοιπόν ότι οι Sony και Honda επιλέγουν με την Afeela να προσεγγίσουν το θέμα του αυτοκινήτου από διαφορετική γωνία, όπως είναι σαφές ότι η Afeela δεν επηρεάζει καθόλου τα σχέδια εξηλεκτρισμού της Honda. Πρόκειται για δύο ξεχωριστές οντότητες με το μοναδικό γνωστό κοινό να είναι οι μονάδες παραγωγής. Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας, Yasuhide Mizuno, δεν αποκάλυψε πάντως αν η Afeela σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε αγορές πέραν των Η.Π.Α. και της Ιαπωνίας που θα ακολουθήσει λίγο αργότερα. Η λογική λέει πως αργά ή γρήγορα η Afeela θα λανσαριστεί και στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά μέχρι τότε θα επανέλθουμε.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό