23.8 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Rally Acropolis 2022: O Loeb στην κορυφή στο τέλος της 2ης ημέρας

Ειδήσεις Ελλάδα

Χρειάστηκε μόλις η πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα για να επιβεβαιωθούν οι παλιότεροι και να αντιληφθούν οι πιο νέοι τους λόγους για τους οποίους το Ράλλυ Ακρόπολις θεωρείται ένας από τους πλέον απαιτητικούς αγώνες του WRC.
Όσο για τον Sebastien Loeb, ο οποίος έκλεισε το σκέλος καθήμενος επιβλητικά στην κορυφή της έως τώρα κατάταξης, δεν έκανε τίποτα περισσότερο από αυτό που μόνο ο ίδιος γνωρίζει: οδήγησε στο όριο, ζύγισε στο μυαλό του μια αστοχία που προσωρινά τον έριξε από την κορυφή, και επανήλθε στο κλείσιμο του σκέλους, εκμεταλλευόμενος και τη γνώση του αναφορικά με την E.Δ. “Βωξίτες”.
Η χθεσινή, πρώτη ημέρα του αγώνα είχε πανηγυρικό χαρακτήρα, με 64.500 θεατές από τις κερκίδες του ΟΑΚΑ και ακόμα περισσότερους από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες να απολαμβάνουν ένα μοναδικό υπερθέαμα στο εσωτερικό του Ολυμπιακού Σταδίου.
Λίγες ώρες αργότερα, το Ράλλυ Ακρόπολις φανέρωσε το πραγματικό του πρόσωπο, δικαιολογώντας τον τίτλο του πιο σκληρού και απαιτητικού αγώνα του θεσμού. Τα πληρώματα κάλυψαν συνολικά 441 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 108,31 αγωνιστικά, χωρίς να επισκεφθούν το Service Park στην Πανελλήνια Έκθεση της Λαμίας. Η διαχείριση και η επιλογή των ελαστικών, σε συνδυασμό με την προστασία του αυτοκινήτου και φυσικά τη σειρά εκκίνησης, ήταν τα στοιχεία που διαμόρφωσαν την κατάταξη στο τέλος της ημέρας.1Τα highlights του πρωινού loop των ειδικών
Μπροστά σε χιλιάδες θεατές που κατέκλυσαν για ακόμα μία χρονιά τις ειδικές διαδρομές, ο Sebastien Loeb με το Ford Puma Rally1 έδωσε μία μοναδική παράσταση. Ο Γάλλος εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής εκμεταλλεύθηκε την πολύ καλή σειρά εκκίνησης, τέθηκε επικεφαλής μέχρι και την τέταρτη Ε.Δ., έχασε προσωρινά τη θέση του εξαιτίας δικού του λάθους, αλλά στο τέλος τη διαφορά έκανε η εμπειρία του και η σωστή από πλευράς του επιλογή ελαστικών.
Ο σπουδαίος Γάλλος οδηγός ξεπέρασε στην τελευταία ειδική τη μεγάλη σημερινή έκπληξη του αγώνα, που δεν ήταν άλλη από τον συμπατριώτη και ομόσταβλό του, Pierre-Louis Loubet. Κάπως έτσι, η ομάδα του Malcolm Wilson βρέθηκε στο βραδινό σέρβις έχοντας πετύχει το “1-2” στο σκέλος. O 25χρονος Loubet, γιος του σπουδαίου Yves Loubet, εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την ευνοϊκή σειρά εκκίνησης, που τον ευνόησε ώστε να κινηθεί σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά στην καριέρα του σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, ενώ επίσης για πρώτη φορά τέθηκε προσωρινά επικεφαλής σε αγώνα του WRC.
Μόλις 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Loubet και 8,7 δλ. από την κορυφή βρίσκεται ο Esapekka Lappi, που συνεχίζει το σερί καλών εμφανίσεων για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing. Σε απόσταση βολής ακολουθεί ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1, ο οποίος μειονεκτούσε σε σχέση με όλους τους προαναφερθέντες, λόγω της σειράς εκκίνησης, και σίγουρα το σημερινό του αποτέλεσμα θα πρέπει να τον βρίσκει ικανοποιημένο.2Τα highlights του απογευματινού loop των ειδικών
Κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση του Dani Sordo. Ο Ισπανός δεν είχε αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του i20 N Rally1, αλλά με μικρές αλλαγές στο στήσιμο της ανάρτησης προς το τέλος της ημέρας, κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αλλά και να διατηρηθεί μπροστά από τον Ott Tanak, που στο τέλος πάλεψε για να κερδίσει όσες περισσότερες θέσεις μπορούσε. Ο Εσθονός οδηγός της Hyundai, όπως και ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, είχαν το μεγαλύτερο μειονέκτημα σε σχέση με τους υπολοίπους, ανοίγοντας και “καθαρίζοντας” το δρόμο. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Elfyn Evans με το Toyota Yaris Rally1, ενώ ένα κλαταρισμένο ελαστικό κατέστρεψε τον αγώνα του Craig Breen με το Ford Puma Rally1.
Στην κατηγορία WRC 2 επικεφαλής είναι ο Emil Lindholm με το Skoda Fabia Rally2 evo. Ο 26χρονος Φινλανδός, γιος του πρώην εργοστασιακού οδηγού της Peugeot, Sebastian Lindholm, κέρδισε ε.δ. στην κατηγορία και σημείωσε ανελλιπώς χρόνους στην τριάδα, καταφέρνοντας να περάσει στην κορυφή με σημαντική διαφορά από τους διώκτες του.
Για τη δεύτερη θέση η μάχη μαίνεται ανάμεσα στους Nikolay Grayzin και Teemu Sunninen, με Skoda Fabia Rally2 και Hyundai i20 N Rally2 αντίστοιχα, με τον νεαρό Ρώσο να προηγείται με μόλις 5,6 δλ. διαφορά. Εξαιρετικούς χρόνους σημείωσε και ο Andreas Mikkelsen, αλλά, έχοντας κάνει χρήση superally -εξαιτίας της εξόδου και προσωρινής εγκατάλειψής του χθες, στο ΟΑΚΑ-, βρίσκεται αρκετά πίσω στην κατάταξη.3Αποτελέσματα4Από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο ξεκίνησαν με γρήγορους ρυθμούς με το Hyundai i20 N Rally2, αλλά στη συνέχεια προσπάθησαν να μην παρασυρθούν, ολοκληρώνοντας στην 8η θέση της κατηγορίας. Μία ανάσα, και συγκεκριμένα μόλις 2,2 δλ. πίσω τους, ακολουθεί ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με τον Ross Whittock με Volkswagen Polo GTi, με τη μεταξύ τους μάχη να αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Οι Γιώργος Κεχαγιάς-Δημήτρης Σαΐνης με Skoda Fabia Rally2 είναι τρίτοι στην άτυπη ελληνική κατάταξη, έχοντας δύο κλαταρίσματα. Πιο πίσω τους ακολουθούν οι Χρυσόστομος Καρέλλης-Λεωνίδας Μαχαίρας με το Citroen C3 Rally2 και οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Skoda Fabia Rally2 evo.
Η μάχη για τον τίτλο στο JWRC, που θα κριθεί στο Ράλλυ Ακρόπολις, πήρε συναρπαστική τροπή ήδη από την πρώτη ημέρα του αγώνα, αφού ο Sami Pajari, που ήρθε στην Ελλάδα όντας πρώτος στη βαθμολογία, τέθηκε εκτός αγώνα λόγω κλαταρισμένων ελαστικών. Έτσι, επικεφαλής βρίσκεται ο Εσθονός ο Robert Virves με σημαντική διαφορά από τον Βρετανό Jon Armstrong! Ανάλογη τύχη με τον Pajari είχε και ο Lauri Joona από μηχανικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα τρίτος να είναι ο Ιρλανδός William Creighton.
Η αυριανή ημέρα μπορεί να περιλαμβάνει μόλις τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, αλλά με 148 αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι η μεγαλύτερη και πιο δύσκολη του αγώνα. Με δεδομένο ότι μόλις 30 δλ. χωρίζουν τον πρώτο με τον έκτο, εύλογα καταλαβαίνει κανείς ότι τα πάντα μπορούν να αλλάξουν μέσα σε ελάχιστα μέτρα.5Ακολουθούν οι δηλώσεις των οδηγών:6#69 Kalle Rovanpera/Jonne HalttunenΗ σειρά εκκίνησης, αλλά και το γεγονός ότι δεν αισθανόμουν πολύ άνετα στο αυτοκίνητο, είναι οι δύο βασικοί λόγοι για τις σημερινές μας επιδόσεις. Προσπάθησα να οδηγήσω καθαρά και γρήγορα. Σε κάποιες ειδικές δεν κινηθήκαμε γρήγορα, με αποτέλεσμα να χάσω την αυτοπεποίθησή μου. Δεν είμαι 100% ικανοποιημένος με την πρόσφυση του αυτοκινήτου, και με αυτήν τη σειρά εκκίνησης δεν αποτελεί και τον καλύτερο συνδυασμό. Θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο και, με την καλύτερη σειρά εκκίνησης, ελπίζω να είμαστε στο ρυθμό των πρώτων.7#8 Ott Tanak/Martin JarveojaΤο πρόβλημα με την υβριδική μονάδα είχε ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούμε αρκετά. Πέρα από αυτό, κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε. Και αύριο η σειρά εκκίνησης θα είναι πολύ σημαντική. Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει τα περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα και οι ειδικές έχουν μεγαλύτερο μήκος. Παράλληλα, περισσότερα αυτοκίνητα θα εκκινούν μπροστά μας, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε καλύτερη πρόσφυση.8#11 Thierry Neuville/Martijn WydaegheΑν εξαιρέσουμε την υπερβολική σκόνη στην 1η ΕΔ, η μέρα ήταν καλή για εμάς. Είχαμε συνέπεια στις επιδόσεις και είμαστε μόλις 7,3 δλ. μακριά από την κορυφή. Αύριο είναι μεγάλη σε διάρκεια και χιλιόμετρα μέρα, και είναι σίγουρο ότι θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε και να βελτιώσουμε τη θέση μας. Οι δύο πρώτες ειδικές ήταν παρόμοιες με αυτές των προηγούμενων ετών, ενώ οι καινούργιες είχαν ιδιαιτερότητες. Σε κάποιες ειδικές οι συνθήκες ήταν διαφορετικές σε σχέση με αυτές που συναντήσαμε στις αναγνωρίσεις, στοιχείο που αύξησε ακόμα περισσότερο το βαθμό δυσκολίας.9#33 Elfyn Evans/Scott MartinΔεν ήταν πολύ καλή μέρα για εμάς. Όταν ξεκινάς στις πρώτες θέσεις, οι συνθήκες είναι δύσκολες. Γενικά, είμαι απογοητευμένος από την έκβαση της σημερινής ημέρας, και σίγουρα δύσκολα θα είναι και αύριο. Η μέρα είναι μεγάλη, και θα έχουμε την ευκαιρία να προσπαθήσουμε να ανέβουμε στην κατάταξη.10#18 Takamoto Katsuta/Aaron JohnstonΣήμερα δυσκολεύτηκα πολύ. Δεν μπορούσα να νιώσω αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, ενώ και η οδήγησή μου δεν ήταν καλή. Αύριο είναι μια καινούργια μέρα και θα προσπαθήσω να βρω αυτό που μου έλειπε σήμερα. Οι συνθήκες θα είναι πιο δύσκολες, και για αυτό θα πρέπει να βρω τον σωστό ρυθμό.11#42 Craig Breen/Paul NagleΤο αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Φυσικά και είμαι απογοητευμένος με το κλατάρισμα. Δεν ξέρω σε πόσους αγώνες στη σειρά, μας συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά. Αλλά αυτή είναι δυστυχώς η πραγματικότητα.12#4 Esapekka Lappi/Janne FermΝομίζω ότι αύριο θα έχουμε λίγο πιο δύσκολο έργο, επειδή οι υπόλοιποι γνωρίζουν τις ειδικές από πέρσι. Σίγουρα, ο υπόλοιπος αγώνας είναι πιο γρήγορος και οπωσδήποτε πιο απαιτητικός.13#19 Sebastien Loeb/Isabelle GalmicheΤο συναίσθημα στο ΟΑΚΑ ήταν μοναδικό. Ήθελα να βγω από το αυτοκίνητο, αλλά δεν ήξερα αν επιτρεπόταν. Είχαν έρθει τόσοι άνθρωποι να μας δουν, και ήθελα να τους ευχαριστήσω. Ήταν μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα και σίγουρα δεν περίμενα τόσο κόσμο να έρθει να δει το WRC από κοντά. Ήταν εκπληκτικό. Σήμερα προσπάθησα να πιέσω. Είχαμε καλές συνθήκες μπροστά μας, ήθελα να το εκμεταλλευτώ για να έχουμε την καλύτερη δυνατή θέση αύριο. Οι ειδικές είναι καινούργιες για μένα, αλλά θα προσπαθήσω να κάνω το καλύτερο δυνατό.14#6 Dani Sordo/Candido CarreraΗ σημερινή μέρα ήταν δύσκολη για μένα. Δεν μπορούσα να βρω γρήγορο ρυθμό, κάτι που βελτιώθηκε λίγο προς το τέλος. Έχασα σημαντικό χρόνο στην αρχή του αγώνα, αλλά μετά η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως. Αύριο πρέπει να συνεχίσω με τον ίδιο ρυθμό και θα προσπαθήσω να κερδίσω μερικές θέσεις.15#44 Gus Greensmith/Jonas AnderssonΔεν ήταν κακή η μέρα για εμάς. Όταν οδηγούσα καλά και δεν έκανα κάποιο λάθος, είχα καλή ταχύτητα. Όμως, κάναμε δύο τετ-α-κε σε δύο αργά σημεία στις πρώτες ειδικές. Σίγουρα, πρέπει να βελτιώσουμε κάποια πράγματα. Γενικά, είμαι ικανοποιημένος από ό,τι καταφέραμε σήμερα. Πάντως, οι χρόνοι μεταξύ των πληρωμάτων είναι πολύ κοντά, κάτι που σημαίνει ότι αύριο μπορεί να αλλάξουν πολλές θέσεις.16#7 Pierre-louis Loubet/Vincent LandaisΑύριο θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό. Δεν ξέρω τι μπορώ να περιμένω, γιατί θα είναι μια πολύ δύσκολη μέρα, αλλά νομίζω ότι αν παραμείνουμε συγκεντρωμένοι μπορούμε να διατηρήσουμε την ίδια ταχύτητα.17#9 Jourdan Serderidis/Frederic MiclotteΣήμερα αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα. Στα μισά της ημέρας είχαμε ένα σπασμένο αμορτισέρ και έτσι τερματίσαμε το σκέλος. Η οδήγηση ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης. Επίσης, αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα και με το γκάζι. Επιπλέον, σε κάποιες ειδικές δε λειτούργησε το υβριδικό σύστημα. Είναι πολλά για μία ημέρα. Όμως είμαστε ακόμη εδώ, και αυτό είναι καλό. Αύριο θα είμαστε πρώτοι στις ειδικές και θα είναι πολύ δύσκολα, ιδιαίτερα το πρωί. Αυτό το Ακρόπολις είναι πιο σκληρό από ό,τι περίμενα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό