16.6 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Porsche 718 Spyder RS – Η κορυφαία και η τελευταία βενζινοκίνητη

Ειδήσεις Ελλάδα

Τριάντα χρόνια μετά το ντεμπούτο της Boxster σε μορφή πρωτότυπου στο North American International Auto Show στο Detroit των Η.Π.Α., ήρθε η ώρα να κλείσει ένας πολύ μεγάλος κύκλος για το roadster της γερμανικής εταιρίας. Κλείνει πανηγυρικά δε, με την ισχυρότερη εκδοχή του εμβληματικού καμπριολέ που για πρώτη φορά στην ιστορία του εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό, επίπεδο εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα της 911 GT3, μεταμορφώνοντας την “απλή” 718 Boxster σε ένα αυτοκίνητο που θα προσφέρει την μέγιστη δυνατή οδηγική ευχαρίστηση στους τυχερούς που θα την κάνουν δική τους. Αυτή είναι λοιπόν η 718 Spyder RS ή αν προτιμάς, το… ανοιχτό αδερφάκι της 718 Cayman GT4 RS.

Πρωταγωνιστής στην μεταμόρφωση της 718 Boxster σε 718 Spyder RS είναι ο 4-λιτρος βενζινοκινητήρας που είναι πανομοιότυπος με αυτόν που κινεί την Cayman GT4 RS. Ο κινητήρας είναι ικανός για 500 ίππους και 450 Nm και στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως όλες τα σύγχρονα “RS” μοντέλα της Porsche, που εκτοξεύει το διθέσιο roadster στα 100 km/h σε μόλις 3.4 δευτερόλεπτα. Τα 200 km/h έρχονται σε 10.9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 308 km/h και στην επίτευξη αυτών των επιδόσεων σημαντικό ρόλο, εκτός από τον εκπληκτικό κινητήρα και το ταχύτατο κιβώτιο ταχυτήτων PDK, παίζει και το σχετικά χαμηλό βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.410 κιλά.  Για την ιστορία, αυτό σημαίνει πως η Spyder RS είναι 40 κιλά ελαφρύτερη από την 718 Spyder με το PDK κιβώτιο και 5 κιλά ελαφρύτερη από την 718 Cayman GT4 RS!

Εμφανισιακά αλλά και αεροδυναμικά, η 718 Spyder RS διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες Boxster δανειζόμενη σχεδόν ολόκληρο το πακέτο της Cayman GT4 RS. Το καπό κατασκευάζεται από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) και διαθέτει έναν πλατύ αεραγωγό πάνω από τον προφυλακτήρα καθώς και δύο αεραγωγούς τύπου NACA για την ψύξη του συστήματος πέδησης. Τα πλαϊνά πτερύγια αυξάνουν την downforce ενώ το splitter στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, παρότι πιο κοντό σε σύγκριση με την 718 Cayman GT4 RS, συνδυάζεται με την μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος για να επιτευχθεί το βέλτιστο αεροδυναμικό ζύγισμα. Μιας που αναφερθήκαμε στην αεροτομή, να σημειώσουμε ότι σε αντίθετη με την αντίστοιχη Cayman, παίρνει το σχήμα ενός “ducktail” ενώ ως στοιχείο διαφοροποίησης δεν θα μπορούσαμε να μην συμπεριλάβουμε την υφασμάτινη, αναδιπλούμενη οροφή που αποτελείται από δύο ανεξάρτητα μέρη τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μαζί ή μόνα τους. Σε κάθε περίπτωση, ολόκληρη η οροφή μαζί με τα μηχανικά μέρη της, ζυγίζει μόλις 18.3 κιλά – 7.6 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με την 718 Spyder και 16.5 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με την 718 Boxster! Αυτοί που θέλουν να εξοικονομήσουν ακόμα και το τελευταίο γραμμάριο, μπορούν να αφήσουν την οροφή σπίτι τους, καιρού επιτρέποντος φυσικά, μειώνοντας το βάρος της 718 Spyder RS κατά 8 κιλά επιπλέον!

Όσον αφορά στην ανάρτηση και το πλαίσιο, η κορυφαία Boxster έρχεται με standard το Porsche Active Suspension Management σύστημα που εκτός του ότι είναι εξ ορισμού πιο σπορ, μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά. Η 718 Spyder RS διαθέτει επίσης το σύστημα Porsche Torque Vectoring με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ball-joint έδρανα στην ανάρτηση και σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόσταση από το έδαφος, η γωνία κάμπερ και οι αντιστρεπτικές ράβδοι ρυθμίζονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού ενώ η σκληρότητα τόσο των αμορτισέρ όσο και των ελατηρίων έχει μειωθεί σε σύγκριση με την 718 Cayman GT4 RS ώστε να επιτευχθεί ένα πιο χαλαρό setup, χαρακτηριστικό των καμπριολέ. Προαιρετικά είναι φυσικά διαθέσιμο το Weissach Package που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σπορ εξάτμιση κατασκευασμένη από τιτάνιο και Race-Tex επενδύσεις στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ προαιρετικές στο προαιρετικό πακέτο είναι οι σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου.

Σύμφωνα με την Porsche, η παραγωγή της 718 Spyder RS δεν πρόκειται να περιοριστεί, ούτε υπάρχει κάποιο προαποφασισμένο χρονικό διάστημα για την διαθεσιμότητα της ενώ η τιμή της κορυφαίας Boxster ξεκινά στη Γερμανία από τα €151.215 και μπορεί να φτάσει πολύ ψηλότερα αν ο πελάτης αρχίσει να τσεκάρει κουτάκια στην λίστα με τα extras.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό