23.9 C
Athens
Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

MG4 Εxclusive 204 PS 64 kWh – Άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στα αμιγώς ηλεκτρικά

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν το έχουμε κρύψει ποτέ, ούτε μέσα από τα κείμενά μας εδώ στο enkinisi.gr ούτε στο καθημερινό ραδιοφωνικό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ στον STATUS 107.7 της Θεσσαλονίκης, πώς είμαστε προβληματισμένοι με τον βίαιο τρόπο με τον οποίο η ηλεκτροκίνηση προσπαθεί να εισβάλει στη ζωή μας. Αυτό διότι μπορεί μεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν κάνει τεράστια βήματα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, οι υποδομές ωστόσο δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν αυτόν τον ρυθμό. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα αυξάνονται με ραγδαίο τρόπο και παράλληλα οι αυτονομίες τους μεγαλώνουν γενιά με τη γενιά, μοντέλο με το μοντέλο. Ωστόσο αν κάποιος δεν έχει τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι ή στην εργασία του, τότε η ηλεκτροκίνηση ακόμη δεν τον «αγγίζει».

Προσοχή δεν είμαστε ενάντια στην ηλεκτροκίνηση, αλλά στον τρόπο με τον οποίο αυτή μπήκε στη ζωή μας. Και όχι μόνο δεν είμαστε ενάντια αλλά αντίθετα κάθε φορά που οδηγούμε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ερχόμαστε όλο και πιο κοντά σε αυτή. Και αυτό ακριβώς συνέβη και στη περίπτωση του  MG4 και μάλιστα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Αυτό διότι έχοντας προσφάτως οδηγήσει τόσο το ZS όσο και το HS, έμενε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του MG4 και να προβληματιστούμε πολύ. Πάρα πολύ. Ο λόγος για τον συγκεκριμένο προβληματισμό, θα προκύψει στη συνέχεια της δοκιμής…

Με εμφάνιση που ξεχωρίζει
Τόσο στην περίπτωση του ZS όσο και σε αυτή του HS είχαμε γράψει για την σχεδιαστική τους φιλοσοφία πως οι άνθρωποι της MG επέλεξαν έναν σίγουρο δρόμο σε ότι αφορά την εικόνα τους. Εδώ, στο MG4 η κατάσταση είναι διαφορετική καθώς οι δημιουργοί του θέλησαν να δώσουν μία πρωτότυπη και διαφορετική σχεδιαστική πινελιά, ώστε το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τους να ξεχωρίζει. Και η αλήθεια είναι πως το κατάφεραν και με το παραπάνω, καθώς το MG4 κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως η κίνηση αυτή κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν καθώς το MG4 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που έχει προκύψει από τη συνεργασία του Σχεδιαστικού Κέντρου του ομίλου SAIC, υπό την «ομπρέλα» της οποίας βρίσκεται η MG, στη Σανγκάη με το νέο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό τμήμα Advanced Design Studio του ομίλου στο Λονδίνο, έχοντας μάλιστα και τη συνδρομή και της Βρετανικής Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών.

H σφηνοειδής hatchback σιλουέτα με τις έντονες ακμές και την άκρως χαρακτηριστική σχεδίαση των φώτων τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, δημιουργούν ένα σύνολο που φωνάζει ότι πρόκειται για κάτι καινούριο, για κάτι νεοφερμένο. Το μήκος των 4,287 μέτρων, το πλάτος των 1,836 μέτρων και το ύψος των 1,516 μέτρων το καθιστούν ένα κλασικό πεντάθυρο hatchback ενώ το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων του δίνει σημαντικές χωροταξικές ανέσεις, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής.

Λιτό και ευρύχωρο
Περνώντας στην καμπίνα του MG4, το πρώτο στοιχείο που θα παρατηρήσετε είναι η ποιότητα της κατασκευής. Τα υλικά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν τίποτα από τον ανταγωνισμό, όνταςποιοτικά και με υψηλού επιπέδου συναρμογή. Η αναλογία μαλακών και σκληρών επιφανειών είναι παραπάνω από αποδεκτή με τα σκληρά να έχουν τοποθετηθεί σε σημεία που το χέρι θα φτάσει πιο δύσκολα. Η μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση βρίσκει τη θέση της και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των επτά ιντσών και η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, αναδεικνύουν τον digital χαρακτήρα της κατασκευής, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Όπως είδαμε και στην περίπτωση του ΖS  αλλά και του μεγαλύτερου HS, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας ουσιαστικά περιλαμβάνει τα πάντα. Η σουίτα συστημάτων ασφάλειας MG Pilot υιοθετεί πληθώρα τεχνολογιών που φροντίζουν τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για την ξεκούραση του οδηγού στα μεγάλα ταξίδια, χάρη σε λειτουργίες όπως το adaptive cruise control. Χωροταξικά, προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 363 λίτρων μπορεί να φτάσει έως και τα 1.177 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα. Εάν πάλι η δεύτερη σειρά καθισμάτων αξιοποιηθεί από επιβάτες, τότε ακόμη και άτομα με ανάστημα άνω του μέσου όρου δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν,  έχοντας διαθέσιμο αρκετό αέρα για το κεφάλι, αλλά και τα γόνατα τους.

Οι εμπρός επιβάτες κάθονται το ίδιο άνετα, με την θέση οδήγησης να βρίσκεται χαμηλά και να έχει μεγάλο εύρος παραμετροποίησης, ώστε να βολευτούν οδηγοί κάθε σωματότυπου. Η ορατότητα έως και τις μεσαίες κολόνες είναι άκρως ικανοποιητική. Από εκεί και πίσω δυσκολεύουν κάπως τα πράγματα, με τις φαρδιές πίσω κολώνες να δημιουργούν μία αρκετά μεγάλη τυφλή ζώνη, ενώ την θέα από το μικρό πίσω τζάμι δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τα προσκέφαλα των πίσω θέσεων.

Με εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση και ευχάριστη οδική συμπεριφορά
Το MG4 προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μπαταρίας 51 kWh με κινητήρα 170 ίππους και 64 kWh με 204 ίππους όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.  Ολες οι εκδόσεις έχουν αρχιτεκτονική 400V, ενώ η έκδοση Exclusive με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh που δοκιμάζουμε συνοδεύεται από στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW και μέγιστη ισχύ ταχυφόρτισης DC 135 kW, καθιστώντας εφικτή τη φόρτιση από 10%-80% της μπαταρίας σε 35 λεπτά.

Η αλήθεια είναι πως το οδηγικό προφίλ του MG4 είναι μια ευχάριστη έκπληξη και σίγουρα ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα του. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς το πάτημα κάποιου διακόπτη, όπως και στα ηλεκτρικά του ομίλου VW. Απλά κάθεσαι και πιέζεις το φρένο. Οι δύο οθόνες ανάβουν δηλώνοντας πως το MG4 έχει ξυπνήσει και το μόνο που μένει είναι να επιλέξεις τη φορά της κίνησης προς τα εμπρός ή πίσω από τον περιστροφικό επιλογέα μετάδοσης στην κεντρική κονσόλα. Παραδόξως βέβαια τα καθίσματα δεν έχουν αισθητήρα ώστε το αυτοκίνητο να απενεργοποιείται αυτόματα όταν βγαίνεις από αυτό, οπότε η απενεργοποίηση γίνεται είτε μέσω σχετικής λειτουργίας που υπάρχει στο μενού της κεντρικής οθόνης, είτε κλειδώνοντας το αυτοκίνητο.

Στα θετικά οφείλουμε να καταγράψουμε και την επιλογή κάποιου από τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, Snow, Custom και Standard) ή μιας από τις τέσσερις βαθμίδες αναγεννητικής πέδησης, στους δύο διαμορφώσιμους φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν στο τιμόνι. Θετικό είναι επίσης και το γεγονός πως το MG4 είναι από τα ελάχιστα, μέχρι στιγμής, ηλεκτρικά μοντέλα που δεν καταφεύγουν σε υπερμεγέθεις τροχούς και παχιά ελαστικά.

Στο δρόμο τα καταφέρνει εξαιρετικά με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, την ανάρτηση να ισορροπεί με χαρακτηριστική επιτυχία ανάμεσα σε άνεση και σωστή οδική συμπεριφορά και το καλοζυγισμένο πλαίσιο να ολοκληρώνει την ιδιαιτέρως θετική εντύπωση που αφήνει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Μία εντύπωση η οποία ολοκληρώνεται όχι τόσο από τις επιδόσεις του, καθώς δεν είναι αυτό το ζητούμενο άλλωστε (7,9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα) όσο κυρίως από την πολύ μικρή κατανάλωση και τη συνολική διαχείριση της ενέργειας, με αποτέλεσμα η αυτονομία σε μικτή χρήση να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα. Μια αυτονομία η οποία αν αυξηθούν τα χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, θα αυξηθεί και αυτή, ενώ αντίθετα αν ταξιδέψετε, θα μειωθεί.

Το MG4 είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό μεσαίο hatchback με χώρους, τεχνολογία, ποιότητα και ευχάριστη συμπεριφορά στο δρόμο.  Παράλληλα ο όμιλος Συγγελίδη που αντιπροσωπεύει την MG στη χώρα μας φρόντισε και για την σωστή τιμολογιακή τοποθέτησή του καθώς η έκδοση Exclusive των 64 kWh της δοκιμής μας σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση κοστίζει 28.750 ευρώ ενώ όπως όλα τα MG συνοδεύεται από επταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό