16.5 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Lotus – Συνεχίζει με την ηλεκτρική Elise παρά το διαζύγιο

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν η εξέλιξη ενός νέου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου είναι μία χρονοβόρα και δαπανηρή υπόθεση για μία mainstream εταιρία, φαντάσου πόσο δύσκολη είναι για μία εταιρία όπως η Lotus και ειδικά για ένα niche μοντέλο με πολύ περιορισμένο όγκο παραγωγής όπως η Elise. Γι’ αυτό στις αρχές του 2021 η Lotus και η Alpine ανακοίνωσαν την συνεργασία τους για την από κοινού εξέλιξη της αρχιτεκτονικής που θα χρησιμοποιούνταν στους ηλεκτρικούς διαδόχους της Lotus Elise και της Alpine A110. Δύο χρόνια μετά όμως, οι δύο εταιρίες έλυσαν την συνεργασία αμφιβολίες σχετικά με την βιωσιμότητα των δύο projects άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους.

Μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος καθώς τόσο η Alpine όσο και η Lotus δήλωσαν ότι η εξέλιξη των δύο μοντέλων θα προχωρήσει. Η μεν Alpine ανακοίνωσε ότι θα εξελίξει μόνη της μία νέα πλατφόρμα την οποία θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει και για άλλα μοντέλα στο μέλλον. Η Lotus από την άλλη δεν έχει κάνει κάποια ανάλογη δήλωση αλλά σύμφωνα με πληροφορίες αγγλικού μέσου η δουλειά συνεχίζεται πάνω στο αμιγώς ηλεκτρικό sports car (κωδικός Type 135) με στόχο το λανσάρισμα του στην αγορά γύρω στο 2026.

Παρότι αμιγώς ηλεκτρική, η νέα Lotus Elise αναμένεται να εκπροσωπεί άριστα το DNA της αγγλικής φίρμας που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερη και όσο το δυνατόν “αναλογική”, αν όχι στην πραγματικότητα καθώς αυτό είναι σχεδόν αδύνατο αυτή την εποχή, τουλάχιστον σε φιλοσοφία και συμπεριφορά. Όσον αφορά στο βάρος, η αρχιτεκτονική που εξελίσσει in-house πλέον η Lotus, προβλέπει το επιπλέον βάρος που φέρνουν η μπαταρία και οι ηλεκτροκινητήρες και έτσι λέγεται πως είναι κατά 37% ελαφρύτερη σε σύγκριση με την αντίστοιχη της “θερμικής” Emira. Τουλάχιστον η νέα Elise δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την ισχύ αφού οι φήμες αναφέρουν πως η αρχιτεκτονική μπορεί να υποδεχθεί έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση από 475 έως 885 άλογα! Οι μπαταρίες δε, το βαρύτερο εξάρτημα σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο εκ των πραγμάτων, αναμένεται να τοποθετηθούν πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού προσομοιώνοντας υπό μία έννοια την κατανομή βάρους ενός κεντρομήχανου sports car και επιτρέποντας στους μηχανικούς να χαμηλώσουν το αμάξωμα ώστε να δημιουργήσουν την δυναμική συμπεριφορά που… πρέπει.

Δυστυχώς, όλα αυτά έχουν το κόστος τους και σύμφωνα με την ίδια την Lotus, η νέα αμιγώς ηλεκτρική Elise δεν θα είναι ιδιαίτερα προσιτή. Η εταιρία δεν θα μπορέσει να προσφέρει τη νέα γενιά του εμβληματικού sports car της σε παρόμοια τιμή με την τρέχουσα βασική Elise αλλά η εκμετάλλευση των συνεργιών με τις υπόλοιπες μάρκες του ομίλου Geely πιθανώς θα της επιτρέψουν να λανσάρει τη νέα Elise κοντά στο άνω άκρο της τρέχουσας γενιάς – δηλαδή στις 80.000-100.000 λίρες. Είναι ακόμα πάρα πολύ νωρίς όμως, οπότε ας περιμένουμε καλύτερα για να δούμε τι μπορεί να κάνει η Lotus χωρίς την βοήθεια της Alpine.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό