Î ÏÏÏÏη ανÏίδÏαÏη μÏÏοÏÏά ÏÏα ημεÏολÏγια και ÏÎ¹Ï ÎµÏιÏÏολÎÏ ÏÎ¿Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏαμαÏάκη ÏÎ¿Ï ÏαÏÎ¿Ï ÏιάζονÏαι ÏÏο ÏλαίÏιο ÏÎ·Ï ÎκθεÏÎ·Ï ÏÎ¿Ï ÎÎ¿Ï ÏÎµÎ¯Î¿Ï ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏÎ½Î·Ï Â«Î§Î±Î¹ÏÏνεια, 2 ÎÏ Î³Î¿ÏÏÏÎ¿Ï 338 Ï.Χ.: Îια μÎÏα ÏÎ¿Ï Î¬Î»Î»Î±Î¾Îµ Ïον κÏÏμο», είναι μία ÏÏεÏική αμηÏανία.
ÎÏοÏεί η εÏική ÎάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï ÏÎ¿Ï ÎÏεÏε ανÏιμÎÏÏÏÎ¿Ï Ï Ïον ÏÏÏαÏÏ ÏÏν ÎακεδÏνÏν με Î±Ï ÏÏν ÏÏν ÏÏ Î¼Î¼Î±ÏικÏν ελληνικÏν ÏÏλεÏν (ÎºÏ ÏίÏÏ Ïον ÎεÏÏ ÎÏÏο ÏÎ·Ï ÎÎ®Î²Î±Ï ÎºÎ±Î¹ Ïον ÏÏÏαÏÏ ÏÎ·Ï ÎθήναÏ) και Ïην ίδια ÏÏιγμή Ïον ÎÎγα ÎλÎξανδÏο ÏÏο ÏÏοÏκήνιο, να είναι Ïε ÏÎ»Î¿Ï Ï Î¼Î±Ï Î»Î¯Î³Î¿ ÎÏÏ ÏÎ¿Î»Ï Î³Î½ÏÏÏή, Ïο Ïνομα ΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÏÏÏÏÏο, ÏαÏαμÎνει άγνÏÏÏο. ÎÏÏÏ ÎºÎ±Î¹ η μοÏÏή ÏÎ¿Ï -δεν Ï ÏάÏÏει καμία αÏεικÏνιÏη ÏÎ¿Ï .
Îαι μÏοÏεί η ÎκθεÏη με ÏÎ¹Ï 240 αÏÏαιÏÏηÏÎµÏ ÎºÎ±Î¹ Ïα ιÏÏοÏικά ÏεκμήÏια -Ïολλά εκ ÏÏν οÏοίÏν εκÏίθενÏαι για ÏÏÏÏη ÏοÏά- να εκκινεί με ÏÎ¿Ï Ï ÏÏÎµÎ¹Ï Î´Î¹Î¬ÏÎ·Î¼Î¿Ï Ï ÏÏÏÏαγÏνιÏÏÎÏ, Ïον ΦίλιÏÏο, Ïον ÎημοÏθÎνη και Ïον 18ÏÏονο ÎλÎξανδÏο ÏÎ¿Ï Î·Î³Î®Î¸Î·ÎºÎµ ÏÎ¿Ï Î¼Î±ÎºÎµÎ´Î¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï Î¹ÏÏικοÏ, και να καÏαλήγει με Îνα αÏÎ¿Î»Î±Ï ÏÏÎ¹ÎºÏ Î´Î¹ÏÏαμα ÏÎ·Ï Î¼Î¬ÏÎ·Ï ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï Î¼Îµ 800 ÏειÏοÏοίηÏÎµÏ ÏιγοÏÏÎµÏ playmobil, ÏμÏÏ Î¼ÏÏοÏÏά ÏÏο αÏιεÏÏμÎνο ÏÏον ίδιον Ïμήμα ÏÎ·Ï ÎκθεÏηÏ, Ïο εÏÏÏημα εÏιμÎνει: Î Î¿Î¹Î¿Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ο ΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏάκηÏ, ο οÏÎ¿Î¯Î¿Ï ÏÏα ÏÎλη ÏÎ¿Ï 19Î¿Ï Î±Î¹Ïνα κάνει αναÏκαÏÎÏ ÏÏο Î Î¿Î»Ï Î¬Î½Î´Ïιο ÏÏν ÎηβαίÏν ÎεÏολοÏιÏÏν ÏÎ¿Ï ÎÏεÏαν ÏÏη μάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ, ÏÏÎ¿Ï Î²ÏÎθηκαν 254 ÏκελεÏοί ενÏαÏιαÏμÎνÏν ÏολεμιÏÏÏν, μαζί με Ïα ÏÏοÏÏÏικά ÏÎ¿Ï Ï Î±Î½Ïικείμενα; Îαι για ÏοιÏν λÏγο ο ÏημανÏικÏÏ Î±Ï ÏÏÏ Â«Î¬Î³Î½ÏÏÏοÏ» ÏαÏακÏηÏίζεÏαι ÏÏÏÏοÏÏÏοÏ;
Open Image ModalÎμεÏολÏγια και εÏιÏÏολÎÏ ÏÎ¿Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏαμαÏάκη
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
ÎÎ¯Î³ÎµÏ Î·Î¼ÎÏÎµÏ ÏÏιν αÏÏ Ïην ÎναÏξη ÏÎ¿Ï Î´Î¹ÎµÎ¸Î½Î¿ÏÏ ÎµÏιÏÏÎ·Î¼Î¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÏÏ Î½ÎµÎ´ÏÎ¯Î¿Ï Î¼Îµ ÏίÏλο «ΧαιÏÏνεια, ÎÏÎ³Î¿Ï ÏÏÎ¿Ï 338 Ï.Χ.: Îια ÏÏνοÏη ÏÎ¿Ï Î¶Î·ÏήμαÏοÏ» (28 ΦεβÏÎ¿Ï Î±ÏÎ¯Î¿Ï -1η ÎαÏÏÎ¯Î¿Ï ), ÏÎ¿Ï Î´Î¹Î¿ÏγανÏνεÏαι αÏÏ Ïο ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏÎ½Î·Ï Ïε ÏÏ Î½ÎµÏγαÏία με Ïο ΠανεÏιÏÏήμιο Columbia ÏÏη ÎÎα Î¥ÏÏκη και Ïην ÎμεÏικάνικη ΣÏολή ÎλαÏικÏν ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν ÏÏην Îθήνα, η HuffPost αÏÎµÏ Î¸Ïνθηκε ÏÏην αÏÏαιολÏγο, ÏÏοÏÏÏαμÎνη ÎιεÏÎ¸Ï Î½ÏÎ·Ï ÎιαÏείÏιÏÎ·Ï ÎÎ¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÎνημείÏν, ÎαÏία-ÎÎνη ÎαÏÎÎ¶Î¿Ï , αναζηÏÏνÏÎ±Ï ÏληÏοÏοÏÎ¯ÎµÏ Î³Î¹Î± Ïην ÏÏοÏÏÏικÏÏηÏα και Ïο ÎÏγο ÏÎ¿Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏαμαÏάκη.
Îε αÏοÏμή Ïην ομιλία ÏÎ·Ï ÏÏο ÏÏ Î½ÎδÏιο, η οÏοία εÏικενÏÏÏνεÏαι ÏÏον ΠαναγιÏÏη ΣÏαμαÏάκη, η ÎºÏ Ïία ÎαÏÎÎ¶Î¿Ï ÏκιαγÏαÏεί -Ïε μία ÏÏ Î½Î±ÏÏαÏÏική αÏήγηÏη- Ïο ÏοÏÏÏÎÏο ÏÎ¿Ï Â«Î¬Î¿ÎºÎ½Î¿Ï Î±Î½Î¹ÏÎ½ÎµÏ Ïή και λαÌÏÏη ÏÏν αÏÏαιοÏηÌÏÏν», ÏÏÏÏ Ïον ÏαÏακÏήÏιζε ο ΤÏÏÎ¿Ï ÏÎ·Ï ÎµÏοÏήÏ, ενÏÏ Î±Î½Î¸ÏÏÏÎ¿Ï Î¿ οÏÎ¿Î¯Î¿Ï Ï ÏήÏξε «λιÏÏÏ ÏÏον ÏÏοÏÏÏÎ¹ÎºÏ ÏÎ¿Ï Î²Î¯Î¿, ανθεκÏικÏÏ ÏÏÎ¹Ï ÎºÎ±ÎºÎ¿Ï ÏÎ¯ÎµÏ ÏÎ¿Ï ÏÏ Î½ÎµÏάγονÏαν Ïα ÏÏ Î½ÎµÏή Ïαξίδια με Ïα μεÏαÏοÏικά μÎÏα ÏÎ·Ï ÎµÏοÏήÏ» και ÏÎ¿Ï ÎµÎºÏÏÏ ÏλÏν ÏÏν άλλÏν εÏÎµÏ Î½Ïν (ακÏμη και ÏÏην ÎκÏÏÏολη ÏÎ·Ï ÎθήναÏ), εÏÏÏÏÎµÏ Ïε ÏÎ¹Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎÏ ÏÎ¿Ï ÎÏÏÎ¯ÎºÎ¿Ï Î£Î»Î®Î¼Î±Î½ «ÏÏζονÏÎ±Ï Ïολλά αÏÏ Ïα ÎµÏ ÏήμαÏα αÏÏ Ïη βÎβαιη καÏαÏÏÏοÏή».
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
– ΠοιÏÏ Î®Ïαν ο ΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏάκηÏ; ÎÏαν ÏνÏÏÏ Â«Î±Ï ÏοδίδακÏÎ¿Ï Î±ÏÏαιολÏγοÏ»; Îαι εάν ναι, ÏÏÏ Î±Î½Îλαβε ÏÏÎ¼Î²Î¿Ï Î»Î¿Ï ÏÎ·Ï Îν ÎÎ¸Î®Î½Î±Î¹Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏείαÏ;
ΠΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Î³ÎµÎ½Î½Î®Î¸Î·ÎºÎµ και ÎζηÏε Ïε μια ÏεÏίοδο καÏά Ïην οÏοία διαμοÏÏÏθηκε η νεÏÏεÏη Îλλάδα. ÎάκÏν ÏÏην καÏαγÏγή, αÏÏ Ïη ÎαÏβίÏÏα ÏÎ¿Ï Î Î¬ÏνÏνα, Îμαθε Ïα ÏÏÏÏα γÏάμμαÏα ÏÏο οÏÎµÎ¹Î½Ï Î±Ï ÏÏ ÏÏÏÎ¹Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÏη ÏÏ Î½ÎÏεια με Ï ÏοÏÏοÏία και ÏολλÎÏ ÏÏεÏήÏÎµÎ¹Ï ÏελείÏÏε Ïο ÎαÏÎ¹Î»Î¹ÎºÏ ÎÏ Î¼Î½Î¬Ïιο, Ïο ÏÏÏÏο ÎÏ Î¼Î½Î¬Ïιο ÏÎ·Ï ÎθήναÏ, γÏÏÏ ÏÏα 1855.
Îεν γνÏÏÎ¯Î¶Î¿Ï Î¼Îµ Ïολλά ÏÏάγμαÏα για Ïον βίο ÏÎ¿Ï , αλλά Ïο 1863 Ïον βÏίÏÎºÎ¿Ï Î¼Îµ να Ï ÏηÏεÏεί ÏÏ Î³ÏαÏÎαÏ-βοηθÏÏ ÏÎ¿Ï ÎÎµÎ½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÏÎ¿Ï ÏÏν ÎÏÏαιοÏήÏÏν ÏÏο Î¥ÏÎ¿Ï Ïγείο ÎκκληÏιαÏÏικÏν και ÎημοÏÎ¯Î±Ï ÎκÏαιδεÏÏεÏÏ, ÏÏÎ¿Ï Ï ÏαγÏÏαν η ολιγομελÎÏÏαÏη ÎÏÏαιολογική Î¥ÏηÏεÏία. Îην ÏανÏαÏÏείÏε Ïα ÏημεÏινά Î¥ÏÎ¿Ï Ïγεία με ÏÎ¿Ï Ï ÏολλοÏÏ ÎημÏÏÎ¹Î¿Ï Ï Ï ÏÎ±Î»Î»Î®Î»Î¿Ï Ï. ΤÏÏε, οι Ï Ïάλληλοι ήÏαν λιγοÏÏοί και ÏÏοι είÏαν αÏÎ¿Î»Ï ÏήÏιο ÎÏ Î¼Î½Î±ÏÎ¯Î¿Ï Î¸ÎµÏÏοÏνÏαν- και ήÏαν- μοÏÏÏμÎνοι.
ΠΣÏαμαÏάκηÏ, ÏÏÏÏÏο, ÏÏÎÏει να είÏε ÏοιÏήÏει και ÏÏο ΠανεÏιÏÏήμιο ÏÎ·Ï ÎθήναÏ, καθÏÏ Î±ÏγÏÏεÏα, ÏÏαν διοÏίζεÏαι ÎÏοÏÎ¿Ï Î ÎµÎ»Î¿ÏοννήÏÎ¿Ï Î±ÏÏ Ïον ÎεÏÏγιο ÎÎ Ïο 1875, ÏÏο ÏÏεÏÎ¹ÎºÏ Î´Î¹Î¬Ïαγμα αναÏÎÏεÏαι ÏÏ Â«Î±ÏÏÏοιÏÎ¿Ï ÏÎ¿Ï Î·Î¼ÎµÏÎÏÎ¿Ï Î Î±Î½ÎµÏιÏÏÎ·Î¼Î¯Î¿Ï Â». ÎαθÏÏ Î¼ÎÏÏι ÏήμεÏα δεν ÎÏÎ¿Ï Î¼Îµ ενÏοÏίÏει ÏÏοιÏεία για ενδεÏÏÎ¼ÎµÎ½ÎµÏ ÏÏÎ¿Ï Î´ÎÏ ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη ÏÏην αÏÏαιολογία, ÎÏει εÏικÏαÏήÏει- και αÏÏ Î¼Î¹Î± άÏοÏη δεν είναι λάθοÏ- ο ÏαÏακÏηÏιÏμÏÏ ÏÎ¿Ï ÏÏ Â«Î±Ï ÏοδίδακÏÎ¿Ï Î±ÏÏαιολÏÎ³Î¿Ï Â».
ΣÏην ÎÏÏαιολογική Î¥ÏηÏεÏία ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Î¸Î± διοÏιÏÏεί Ïο 1866 και θα ÎµÎ¾Î±ÎºÎ¿Î»Î¿Ï Î¸Î®Ïει να εÏγάζεÏαι αÏÏαμάÏηÏα, ανεβαίνονÏÎ±Ï ÏάÏη ÏÏην ακεÏαιÏÏηÏα, Ïην αÏοÏίÏÏη και Ïην αÏοÏελεÏμαÏικÏÏηÏά ÏÎ¿Ï Ïλα Ïα Ïκαλιά ÏÎ·Ï Î¹ÎµÏαÏÏÎ¯Î±Ï ÎºÎ±Î¹ ÏθάνονÏÎ±Ï ÏÏο Î²Î±Î¸Î¼Ï ÏÎ¿Ï ÎÎµÎ½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÏÎ¿Ï ÏÏν ÎÏÏαιοÏήÏÏν Î»Î¯Î³Î¿Ï Ï Î¼Î®Î½ÎµÏ ÏÏιν Ïον θάναÏÏ ÏÎ¿Ï Î±ÏÏ ÎµÎ»Î¿Î½Î¿Ïία Ïο 1885.
ΣÏο διάÏÏημα Î±Ï ÏÏ Î¸Î± οÏγÏÏει ÎºÏ ÏιολεκÏικά ολÏκληÏη Ïη ÏÏÏα με ÏκοÏÏ Î½Î± διαÏÏÏει ÏÎ¹Ï Î±ÏÏαιÏÏηÏÎµÏ Î±ÏÏ Ïην άγνοια ÏÏν καÏοίκÏν ÏÎ¿Ï ÏÎ¹Ï ÏÏηÏιμοÏοιοÏÏαν ÏÏ Î¿Î¹ÎºÎ¿Î´Î¿Î¼Î¹ÎºÏ Ï Î»Î¹ÎºÏ, αλλά και Ïη μάÏÏιγα ÏÎ·Ï Î±ÏÏαιοκαÏηλίαÏ. ΠολλÎÏ ÏÎ¹Ï Î±Î³ÏÏαζε για λογαÏιαÏÎ¼Ï ÎµÎ¯Ïε ÏÎ¿Ï ÎºÏάÏÎ¿Ï Ï ÎµÎ¯Ïε ÏÎ·Ï Îν ÎÎ¸Î®Î½Î±Î¹Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏÎµÎ¯Î±Ï ÏÎ¿Ï Î®Ïαν αÏÏ Ïο 1837 ο κÏÏÎ¹Î¿Ï Î±ÏÏγÏÏ ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏÎ¯Î±Ï ÏÏην ÏÏοÏÏαÏία ÏÏν αÏÏαιοÏήÏÏν, καθÏÏ, ÏÏÏÏ Î³Î½ÏÏÎ¯Î¶Î¿Ï Î¼Îµ, οι ÏÏÏοι ήÏαν ÏάνÏοÏε ÏεÏιοÏιÏμÎνοι Ïε ÏÏÎÏη με ÏÎ¹Ï Î±Î½Î¬Î³ÎºÎµÏ.
Î Î¯Î´Î¹Î¿Ï ÏÏηÏιμοÏοίηÏε Ïλα Ïα νÏμιμα μÎÏα για να εÏιÏÏÏει Ïο ÏÏιÏÏο γι Î±Ï ÏÏν καθήκον, Ïη ÏÏÏηÏία και διαÏÏλαξη, δηλαδή, ÏÏν κειμηλίÏν ÏÎ¿Ï ÎÎ¸Î½Î¿Ï Ï. Îαι Î±Ï ÏÏ Î´Î¹ÏÏι για Ïον ΣÏαμαÏάκη και ÏÎ¿Ï Ï ÏÏÏιÏμÎÎ½Î¿Ï Ï ÏÏγÏÏÎ¿Î½Î¿Ï Ï ÏÎ¿Ï , η αÏÎ¿ÎºÎ¬Î»Ï Ïη, αÏοκαÏάÏÏαÏη και ÏÏοÏÏαÏία ÏÏν αÏÏαίÏν μνημείÏν, αÏοÏελοÏÏε «εθνική Ï ÏÏθεÏη». Î£Ï Î½Î´ÎονÏαν δηλαδή Ïα αÏÏαία μνημεία άμεÏα με Ïη διαμÏÏÏÏÏη ÏÎ·Ï ÎµÎ¸Î½Î¹ÎºÎ®Ï ÏÎ±Ï ÏÏÏηÏÎ±Ï ÎºÎ±Î¹ Ïη ÏÏ Î³ÎºÏÏÏηÏη ÏÎ¿Ï Î½ÎµÎ¿ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎºÏάÏÎ¿Ï Ï.
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
Îια να ÏÏÏει ÏÎ¹Ï Î±ÏÏαιÏÏηÏÎµÏ Î¿ ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎµÏαÏμÏζει άλλοÏε Ïην ÏειθÏ, άλλοÏε Ïην εÏιβολή. «ÎÎ¿ÎºÎ½Î¿Ï Î±Î½Î¹ÏÎ½ÎµÏ ÏÎ®Ï ÎºÎ±Î¹ λαÌÏÏÎ¹Ï ÏÏν αÏÏαιοÏηÌÏÏν», ÏÏÏÏ Ïον ÏαÏακÏηÏίζει ο ΤÏÏÎ¿Ï ÏÎ·Ï ÎµÏοÏÎ®Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÎ¿Ï Î¿ÏÎ¿Î¯Î¿Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ «ÏαÏίγνÏÏÏη η ÏÏανία αÏοÏίÏÏÎ¹Ï ÏÏο ÎÏγο ÏÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ η ÏιμιÏÏηÏ», δεν διÏÏάζει να ÏÏ Î³ÎºÏÎ¿Ï ÏÏεί ÏÏÏο με ÏÎ¿Ï Ï ÎºÎ±ÏÎ¿Î¯ÎºÎ¿Ï Ï, ÏÎ¹Ï ÏοÏικÎÏ Î±ÏÏÎÏ ÎºÎ±Î¹ ÏÎ¿Ï Ï Î´Î¹Î¬ÏοÏÎ¿Ï Ï ÏολιÏικοοικονομικοÏÏ Â«ÏαÏάγονÏεÏ» ÏÏο και Ïην ίδια Ïην ιεÏαÏÏία ÏÏο Î¥ÏÎ¿Ï Ïγείο, ÏÏαν κÏίνει ÏÏι Ïο δημÏÏιο ÏÏ Î¼ÏÎÏον Ïο εÏιβάλλει.
ÎÎ½Ï ÏοÏÏÏηÏÎ¿Ï Ïε κάθε ÎµÎ¯Î´Î¿Ï Ï ÎµÎ¾ÏÎ³ÎµÎ½ÎµÎ¯Ï ÏιÎÏειÏ, λιÏÏÏ ÏÏον ÏÏοÏÏÏÎ¹ÎºÏ ÏÎ¿Ï Î²Î¯Î¿, ανθεκÏικÏÏ ÏÏÎ¹Ï ÎºÎ±ÎºÎ¿Ï ÏÎ¯ÎµÏ ÏÎ¿Ï ÏÏ Î½ÎµÏάγονÏαν Ïα ÏÏ Î½ÎµÏή Ïαξίδια με Ïα μεÏαÏοÏικά μÎÏα ÏÎ·Ï ÎµÏοÏÎ®Ï ÎºÎ±Î¹ η διαβίÏÏη ÏÏÎ¿Ï Ï Î±ÏομακÏÏ ÏμÎÎ½Î¿Ï Ï ÏÏÏÎ¿Ï Ï, ÏÏÎ¿Ï Ïον οδηγοÏÏε Ïο Ï ÏηÏεÏÎ¹Î±ÎºÏ ÏÎ¿Ï ÎºÎ±Î¸Î®ÎºÎ¿Î½ και οι αÏÏαιολογικÎÏ ÎÏÎµÏ Î½ÎµÏ. ΣκεÏθείÏε Ïοιά ήÏαν η Îλλάδα Î±Ï ÏÏν ÏÏν ÏÏÏνÏν, μÏÎ»Î¹Ï ÏÏιάνÏα, ÏαÏάνÏα ή ακÏμη και ÏενήνÏα ÏÏÏνια μεÏά Ïην ÎÏανάÏÏαÏη.
Την ÏεÏιγÏάÏÎ¿Ï Î½ άλλÏÏÏε γλαÏÏ Ïά οι ξÎνοι ÏεÏιηγηÏÎÏ: δÏÏμοι Ï ÏήÏÏαν ελάÏιÏÏοι, Ïα Ïαξίδια διαÏκοÏÏαν μÎÏεÏ, η ÏÏαιθÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Ïε καÏαÏÏÏαÏεί, ο ÏÎ»Î·Î¸Ï ÏμÏÏ, ÏÏην ÏλειονÏÏηÏά ÏÎ¿Ï ÏÏÏÏÏÏ ÎºÎ±Î¹ αμÏÏÏÏÏοÏ, Ï ÏÎÏεÏε αÏÏ Î´Î¹Î¬ÏοÏÎµÏ Î±ÏθÎνειεÏ, οι Ï ÏοδομÎÏ Î®Ïαν ÏÏοιÏειÏδειÏ. ÎνδεικÏικά, ÏÏον ÏεÏιηγηÏÎ¹ÎºÏ Î¿Î´Î·Î³Ï ÎÎ¬Î¹Î´ÎµÎºÎµÏ ÏÎ¿Ï 1900 Î´Î¹Î±Î²Î¬Î¶Î¿Ï Î¼Îµ ÏÏι για Ïο Ïαξίδι αÏÏ Ïην Îθήνα ÏÏη Îήβα, μÎÏÏ ÎιθαιÏÏÎ½Î¿Ï Î® Î¦Ï Î»Î®Ï Î¼Îµ Î¬Î¼Î±Î¾ÎµÏ Î® άλογα, αÏαιÏοÏνÏαν οκÏÏ Î¼Îµ εννÎα ÏÏεÏ!
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
ΣÏο ÏεÏιβάλλον Î±Ï ÏÏ ÏÎ¿Ï ÏÎ±Ï ÏεÏιÎγÏαÏα, ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎºÎ±ÏοÏθÏνει να Î´Î·Î¼Î¹Î¿Ï ÏγήÏει ÏÎ¹Ï ÏÏÏÏÎµÏ Î±ÏÏαιολογικÎÏ ÏÏ Î»Î»Î¿Î³ÎÏ, να ιδÏÏÏει Ïο ÏÏÏÏο ΠεÏιÏεÏÎµÎ¹Î±ÎºÏ ÎÎ¿Ï Ïείο ÏÎ·Ï ÎÎ»Î»Î¬Î´Î±Ï ÏÏη ΣÏάÏÏη, να ÏÏαγμαÏοÏοιήÏει ÏÏÎ¿Ï Î´Î±Î¯ÎµÏ Î±Î½Î±ÏκαÏÎÏ ÏÏÎ¹Ï ÎÏ ÎºÎ®Î½ÎµÏ, Ïα ΣÏάÏα και Ïο Îενίδι, οι οÏÎ¿Î¯ÎµÏ ÏÏ Î½Îβαλαν καθοÏιÏÏικά ÏÏην αÏÎ¿ÎºÎ¬Î»Ï Ïη ÏÎ¿Ï Î¼Ï ÎºÎ·Î½Î±ÏÎºÎ¿Ï ÏολιÏιÏμοÏ.
ÎÏÏÏ Î´ÎµÎ½ είναι γνÏÏÏÏ ÏÏο ÎµÏ ÏÏ ÎºÎ¿Î¹Î½Ï ÏÏι ÏÎ¹Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎÏ ÏÎ¿Ï ÎÏÏÎ¯ÎºÎ¿Ï Î£Î»Î®Î¼Î±Î½ ÏÏÎ¹Ï ÎÏ ÎºÎ®Î½ÎµÏ, εÏÏÏÏÎµÏ Ïε ο ΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏάκηÏ, ÏÏζονÏÎ±Ï Ïολλά αÏÏ Ïα ÎµÏ ÏήμαÏα αÏÏ Ïη βÎβαιη καÏαÏÏÏοÏή, καθÏÏ Î¿ Σλήμαν Îδιδε ÏημαÏία μÏνον ÏÏα ÏολÏÏιμα και ενÏÏ ÏÏÏιακά ανÏικείμενα, αγνοÏνÏÎ±Ï Ïε ÏολλÎÏ ÏεÏιÏÏÏÏÎµÎ¹Ï Ïην Ï ÏÏεÏÏÏεÏη κεÏαμεική, ÏαÏαβλÎÏονÏÎ±Ï Î¿Î»ÏκληÏÎµÏ Î¹ÏÏοÏικÎÏ ÏεÏιÏÎ´Î¿Ï Ï ÎºÎ±Î¹ νεÏÏεÏα αÏÏαιολογικά ÏÏÏÏμαÏα, ÏÎ¿Ï Î¸ÎµÏÏοÏÏε ÏÏι δεν ÏαÏÎ¿Ï Ïίαζαν ενδιαÏÎÏον. ÎνÏίθεÏα, ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎºÎ±ÏÎγÏαÏε μεθοδικά Ïα ÏάνÏα και είναι Î±Ï ÏÏÏ ÏÎ¿Ï ÎλεγÏε ξανά Ïα ÏÏμαÏα και Ïα μÏάζα ÏÎ·Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎ®Ï ÏÎ¿Ï Î±ÏομάκÏÏ Î½Îµ ο Σλήμαν για να διαÏÏÏει ακÏμη και Ïο Ïιο μικÏÏ ÎºÎ±Î¹ ÏαÏÎµÎ¹Î½Ï ÏεκμήÏιο.
ΣÏη ÎοιÏÏία, αÏÏ Ïη δεκαεÏία ÏÎ¿Ï 1870 ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎµÏεÏνηÏε ÏÏ ÏÏημαÏικά εκÏÏÏ Î±ÏÏ Ïη ΧαιÏÏνεια, ÏÎ¹Ï Î Î»Î±ÏαιÎÏ, Ïη Îήβα, Ïη Îιβαδειά, Ïον ÎÏÏομενÏ, ÏÎ¹Ï ÎεÏÏιÎÏ ÎºÎ±Î¹ Ïα γειÏονικά ÎεÏκÏÏα και βεβαίÏÏ Ïην ΤανάγÏα.
Îλλά εÏίÏηÏ, μην ξεÏνάμε ÏÏι ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Î®Ïαν Î±Ï ÏÏÏ ÏÎ¿Ï Î¾ÎµÎºÎ¯Î½Î·Ïε Ïη μεγάλη αναÏκαÏή ÏÎ·Ï ÎθηναÏÎºÎ®Ï ÎκÏÏÏοληÏ, Ïην οÏοία ÏÏ Î½ÎÏιÏε και ανÎÏÏÏ Î¾Îµ ο Î Î±Î½Î±Î³Î®Ï ÎαββαδίαÏ.
Σε Ï,Ïι αÏοÏά ÏÏη ÏÏÎÏη ÏÎ¿Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏαμαÏάκη με Ïην εν ÎÎ¸Î®Î½Î±Î¹Ï ÎÏÏαιολογική ÎÏαιÏεία, Î±Ï Ïή ήÏαν μάλλον αμÏÎ¯Î¸Ï Î¼Î·. ÎÏÏ Ïο 1871 και κάÏοιο διάÏÏημα εÏγάÏÏηκε και ÏÏ Â«Î±ÏÏÏÏολοÏ», αÏεÏÏαλμÎÎ½Î¿Ï Î´Î·Î»Î±Î´Î® ÏÎ·Ï ÎÏαιÏÎµÎ¯Î±Ï Î¹Î´Î¯ÏÏ Ïε ÏεÏιοÏÎÏ ÎµÎºÏÏÏ ÎθηνÏν ÏÏÎ¹Ï Î¿ÏÎ¿Î¯ÎµÏ Î· ÏÏ Î¼Î²ÏÏÏ Ïία και η αÏÏαιοκαÏηλία ÏαÏÎ¿Ï Ïίαζαν ÎξαÏÏη, ÏÏοκειμÎÎ½Î¿Ï Î½Î± καÏαγÏάÏει και να ÏεÏιÏÏ Î»Îξει αÏÏαιÏÏηÏεÏ, ÎºÏ ÏίÏÏ Î»Î¯Î¸Î¹Î½ÎµÏ ÎµÏιγÏαÏÎÏ ÎºÎ±Î¹ Î³Î»Ï ÏÏά.
Î Î¯Î´Î¹Î¿Ï Ï ÏήÏξε και μÎÎ»Î¿Ï ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏείαÏ, αλλά Ïα οικονομικά ÏÎ¿Ï Î¼ÎÏα ήÏαν ÏÏÏο ÏενιÏÏά, ÏÎ¿Ï Î³Î½ÏÏÎ¯Î¶Î¿Ï Î¼Îµ αÏÏ ÏÏεÏικÎÏ Î¼Î±ÏÏÏ ÏÎ¯ÎµÏ ÏÏι Ïε οÏιÏμÎÎ½ÎµÏ ÏεÏιÏÏÏÏÎµÎ¹Ï Î´ÎµÎ½ μÏοÏοÏÏε να καÏαβάλει Ïην εÏήÏια ÏÏ Î½Î´Ïομή ÏÏν μελÏν. Î ÏÏοÏÏÏική Î¼Î¿Ï Î¬ÏοÏη είναι ÏÏι Ïα μÎλη ÏÎ¿Ï Î£Ï Î¼Î²Î¿Ï Î»Î¯Î¿Ï , ο καθÎÎ½Î±Ï Î³Î¹Î± δικοÏÏ ÏÎ¿Ï Î»ÏÎ³Î¿Ï Ï, Ïον Ï ÏοÏιμοÏÏαν, αν και δÎÏονÏαν ÎµÏ ÏαÏίÏÏÏÏ ÏÎ¹Ï Î±Î½Î±ÏοÏÎÏ ÏÎ¿Ï ÏÏεÏικά με Ïον ενÏοÏιÏÎ¼Ï Î½ÎÏν εÏιγÏαÏÏν, ÏÎ¹Ï Î¿ÏÎ¿Î¯ÎµÏ Î¼Î¬Î»Î¹ÏÏα δημοÏÎ¯ÎµÏ Î±Î½ ÏÏα εÏιÏÏημονικά ÏεÏιοδικά με Ïη δική ÏÎ¿Ï Ï Ï ÏογÏαÏή. Î¤Î±Ï ÏÏÏÏονα, ÏÏÎÏει και να Ïον «ÏοβοÏνÏαν», καθÏÏ ÏÎ¿Ï Ï ÎÏεÏε ÏÏο ÏÏν ÎµÏ Î¸Ï Î½Ïν ÏÎ¿Ï Ï Î±ÏÎνανÏι ÏÏην ÏιεÏÏική ÏÏαγμαÏικÏÏηÏα ÏÎ¿Ï Î¿ Î¯Î´Î¹Î¿Ï Î¼ÎÏα αÏÏ Ïην καθημεÏινή ÏÎ¿Ï Î´ÏάÏη ÏÏην εÏαÏÏία ανÏιλαμβανÏÏαν διαÏοÏεÏικά αÏÏ ÏÎ¿Ï Ï Î»ÏÎ³Î¹Î¿Ï Ï Î±ÏÏοÏÏ ÏÏν ÎθηνÏν. Îλλά και αÏÏ ÏÎ»ÎµÏ ÏÎ¬Ï ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη, αÏÏ ÏÏο μÏοÏοÏμε να καÏÎ±Î»Î¬Î²Î¿Ï Î¼Îµ αÏÏ Ïα καÏάλοιÏά ÏÎ¿Ï , Ïα αιÏθήμαÏα δεν ήÏαν ιδιαίÏεÏα θεÏμά. ÎνδεικÏικÏÏ ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ και ο μάλλον ÏÏ ÏικÏÏ ÎµÏÎ¹ÎºÎ®Î´ÎµÎ¹Î¿Ï ÏÎ¿Ï ÎµÎºÏÏνηÏε ÏÏην κηδεία ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη ο ΣÏÎÏÎ±Î½Î¿Ï ÎÎ¿Ï Î¼Î±Î½Î¿ÏδηÏ, για Ïολλά ÏÏÏνια ÎενικÏÏ ÎÏαμμαÏÎÎ±Ï ÏÎ·Ï ÎÏαιÏÎµÎ¯Î±Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÏενÏÏ ÏÎ¿Ï ÏÏ Î½ÎµÏγάÏηÏ.
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
ΠάνÏÏÏ, ÏήμεÏα ÏÏο ÎÏÏείο ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏÎµÎ¯Î±Ï Î´Î¹Î±ÏÏζονÏαι ÏολÏÏιμα ÏεκμήÏια ÏÏεÏικά με Ïη ÏÏ Î½ÎµÏγαÏία ÏÎ·Ï Î¼Îµ Ïον ΣÏαμαÏάκη, Ïα οÏοία ÏÏ Î¼ÏληÏÏÎ½Î¿Ï Î½ Î±Ï Ïά ÏÎ¿Ï ÏÏ Î»Î¬ÏÏονÏαι ÏÏο ÎÏÏοÏÎ¹ÎºÏ ÎÏÏείο ÎÏÏαιοÏήÏÏν και ÎναÏÏηλÏÏεÏν ÏÎ¿Ï Î¥ÏÎ¿Ï ÏÎ³ÎµÎ¯Î¿Ï Î Î¿Î»Î¹ÏιÏμοÏ. Î ÎενικÏÏ ÎÏαμμαÏÎÎ±Ï ÏÎ·Ï ÎÏαιÏÎµÎ¯Î±Ï ÎαÏÎ¯Î»ÎµÎ¹Î¿Ï Î ÎµÏÏάκοÏ, δημοÏÎ¯ÎµÏ Ïε μάλιÏÏα ÏÏÏÏÏαÏα Ïη μεγάλη δίÏομη βιογÏαÏία ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη, ÏÏÎ¿Ï Î±Î¾Î¹Î¿Ïοιεί Ï Î»Î¹ÎºÏ ÏÏοεÏÏÏμενο και αÏÏ Ïα δÏο ÎÏÏεία.
-O ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Î²ÏÎθηκε ÏÏη ÎοιÏÏία καÏâ αÏÏÎ¬Ï ÏÏοÏÏαθÏνÏÎ±Ï Î½Î± ÏεÏιÏÏÏει ÏÎ¹Ï Î±ÏÏαιÏÏηÏÎµÏ Î±ÏÏ Ïην αÏÏαιοκαÏηλία -οι αναÏκαÏÎÏ ÏÎ¿Ï ÏÏο Î Î¿Î»Ï Î¬Î½Î´Ïιο ÏÏν ÎηβαίÏν ÎεÏολοÏιÏÏν ÏÎ¿Ï ÎÏεÏαν ÏÏη μάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ, άÏÏιÏαν λίγα ÏÏÏνια αÏγÏÏεÏα.
Îξ ÏÏÏν γνÏÏÎ¯Î¶Î¿Ï Î¼Îµ ÏήμεÏα, ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÏÏÏÏοÏήγε ÏÏ Ï ÏÎ¬Î»Î»Î·Î»Î¿Ï ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏÎ¯Î±Ï ÏÏη ÎοιÏÏία γÏÏÏ ÏÏο 1868. ÎκÏοÏε, και ολÏκληÏη Ïη δεκαεÏία ÏÎ¿Ï 1870 ÎÏÏ Ïο 1880 ÏÎ¿Ï Î±Î½ÎÏκαÏε Ïη ΧαιÏÏνεια, ÏÏαγμαÏοÏοίηÏε ÏολλÎÏ ÏεÏιοδείεÏ, ÏÏÏÏ ÏÏοανÎÏεÏα, για Ïον ενÏοÏιÏμÏ, Ïην καÏαγÏαÏή και Ïην ÏεÏιÏÏ Î»Î»Î¿Î³Î® αÏÏαιοÏήÏÏν, ÏÏοκειμÎÎ½Î¿Ï Î½Î± ÏεÏιÏÏÏει Ï,Ïι ήÏαν Î´Ï Î½Î±ÏÏν αÏÏ Ïην αÏÏαιοκαÏηλία, η οÏοία ήÏαν ÏÏάγμαÏι εξαιÏεÏικά διαδεδομÎνη εκείνα Ïα ÏÏÏνια ÏÏην ÏεÏιοÏή. ÎιδικÏÏεÏα ÏÏα αÏÏαία νεκÏοÏαÏεία ÏÎ·Ï Î¤Î±Î½Î¬Î³ÏÎ±Ï Î´ÏοÏÏαν οÏγανÏμÎνα ÏÏ Î½ÎµÏγεία, με διαÏÏ Î½Î´ÎÏÎµÎ¹Ï ÏÏην Îθήνα και Ïο εξÏÏεÏικÏ, ÏÏÎ¿Ï ÏÎ¿Ï Î»Î¿ÏÏαν ÏÎ¹Ï ÏεÏίÏÎ·Î¼ÎµÏ Â«Î¤Î±Î½Î±Î³ÏαίεÏ», Ïα ÏÏÏμαÏιÏμÎνα Ïήλινα ειδÏλια Î³Ï Î½Î±Î¹ÎºÏν, ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Ïαν γίνει μÏδα και ÏÏ ÎµÎº ÏοÏÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Ïαν ιδιαίÏεÏη ζήÏηÏη, ÏÏÏη ÏÏÏε να καÏαÏÎºÎµÏ Î¬Î¶Î¿Î½Ïαι ακÏμη και ÏλαÏÏά. ΠΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Ïήγε εκεί Ïο 1874 ÏÏοκειμÎÎ½Î¿Ï Î½Î± ελÎγξει εÏιÏÏÏÎ¿Ï Ïην καÏάÏÏαÏη. ÎμÏÏ, η ÏÏγκÏÎ¿Ï Ïή ÏÎ¿Ï Î¼Îµ ÏÎ¿Ï Ï Î±ÏÏαιοκάÏÎ·Î»Î¿Ï Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÎ¿Ï Ï ÏÏοÏÏάÏÎµÏ ÏÎ¿Ï Ï ÎµÎ¾ÎµÎ»Î¯Ïθηκε Ïε ÎνοÏλη και αναγκάÏθηκε να ζηÏήÏει ÏÏÎ¿Ï Ïά! ΣÏη ÏÏ Î½ÎÏεια, καθÏÏ ÎµÎºÏιμοÏÏε ÏÏι η ÎÏÏαιολογική Î¥ÏηÏεÏία και η ÎÏαιÏεία δεν μÏοÏοÏÏαν να ανÏιμεÏÏÏίÏÎ¿Ï Î½ αÏοÏελεÏμαÏικά Ïο ÏαινÏμενο, Ï ÏÎβαλε Ïην ÏαÏαίÏηÏή ÏÎ¿Ï , η οÏοία δεν Îγινε, ÎµÏ ÏÏ ÏÏÏ, δεκÏή.
ΠαναÏκαÏή Ïάλι ÏÏο Î Î¿Î»Ï Î¬Î½Î´Ïιο ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï ÎµÎ½ÏάÏÏεÏαι Ïε άλλο ÏλαίÏιο: δεν ξεκίνηÏε ÏÏ ÏÏÏÏική ÎÏÎµÏ Î½Î±, αλλά ÏÏαγμαÏοÏοιήθηκε ÏÏο ÏλαίÏιο ÏÎ·Ï Î±Î½Î±ÏÏήλÏÏÎ·Ï ÏÎ¿Ï ÎÎονÏα, ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Ïε ÏοÏοθεÏηθεί καÏά ÏÎ¿Ï Ï Î±ÏÏÎ±Î¯Î¿Ï Ï ÏÏÏÎ½Î¿Ï Ï ÏÏ Â«Ïήμα». ΣÏÎ¿Ï Ï Î½ÎµÏÏεÏÎ¿Ï Ï ÏÏÏÎ½Î¿Ï Ï, Ïο βάθÏο ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Ïε γκÏεμιÏθεί και Ïο λιονÏάÏι είÏε ÏÏεδÏν θαÏÏεί ÏÏο ÏÏμα. ÎÏÎ³Ï ÏÎ·Ï Î¹ÏÏοÏÎ¹ÎºÎ®Ï ÏημαÏÎ¯Î±Ï ÏÎ¿Ï Î¼Î½Î·Î¼ÎµÎ¯Î¿Ï , αλλά και ÏÎ¿Ï Î³ÎµÎ³Î¿Î½ÏÏÎ¿Ï ÏÏι Î±Ï ÏÏ ÎµÎ¯Ïε αÏοκÏήÏει μια νÎα διάÏÏαÏη ÏÏ ÏÏμβολο ÏÎ·Ï Î±Î½Î±Î³ÎµÎ½Î½Î·Î¼ÎÎ½Î·Ï ÎλλάδαÏ, η αναÏÏήλÏÏή ÏÎ¿Ï Ï ÏήÏξε για Ïολλά ÏÏÏνια Ïάγια εÏιδίÏξη ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏείαÏ.
Open Image ModalÎ ÎÎÏν ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ
Photos: Efthimis Theodossis
ÎÎ»ÎµÏ Î±Ï ÏÎÏ ÏÎ¹Ï ÏληÏοÏοÏίεÏ, ÏÎ¹Ï Î±Î½ÏλοÏμε ÏήμεÏα αÏÏ ÏÎ¹Ï ÏÏζÏÎ¼ÎµÎ½ÎµÏ Ï ÏηÏεÏιακÎÏ Î±Î½Î±ÏοÏÎÏ ÎºÎ±Î¹ Ïην Ï ÏηÏεÏιακή αλληλογÏαÏία ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη με Ïον ÏÏοÏÏÏÎ¬Î¼ÎµÎ½Ï ÏÎ¿Ï ÏÏην ÎÏÏαιολογική Î¥ÏηÏεÏία ΠαναγιÏÏη ÎÏ ÏÏÏαÏιάδη και Ïο Î£Ï Î¼Î²Î¿Ïλιο ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏαιÏείαÏ. Î ÏημαÏία ÏÏν ÏεκμηÏίÏν Î±Ï ÏÏν είναι μεγάλη, διÏÏι μÎÏα αÏÏ Î±Ï Ïά μÏοÏοÏμε να αναÏÏ Î½Î¸ÎÏÎ¿Ï Î¼Îµ Ïε ÏημανÏÎ¹ÎºÏ Î²Î±Î¸Î¼Ï Ïην ιÏÏοÏία ÏÎ·Ï Î±ÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏÎµÏ Î½Î±Ï ÏÏην ÏεÏιοÏή και να ÏÏ Î¼ÏληÏÏÏÎ¿Ï Î¼Îµ ÏήμεÏα ÏÎ¹Ï Î³Î½ÏÏÎµÎ¹Ï Î¼Î±Ï Î³Î¹Î± Ïα μνημεία με ÏÏοιÏεία ÏÎ¿Ï ÏÏην ανÏίθεÏη ÏεÏίÏÏÏÏη θα είÏαν Ïαθεί.
-Î ÏÏ Ï ÏοδÎÏÏηκε ÏÏÏε η εÏιÏÏημονική κοινÏÏηÏα Ïα αÏοÏελÎÏμαÏα ÏÎ·Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎ®Ï ÏÎ¿Ï ÏÏο Î Î¿Î»Ï Î¬Î½Î´Ïιο;
ΠαναÏκαÏή ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï ÎºÎ±Î¹ Ïο Î¼Î¿Î½Î±Î´Î¹ÎºÏ Î±ÏÏ ÎºÎ¬Î¸Îµ άÏοÏη εÏÏημα, ÏÎ¿Ï Î³ÏήγοÏα ÏÎ±Ï ÏίÏÏηκε αÏÏ Ïον αναÏκαÏÎα με ÏÎ¿Ï Ï Î½ÎµÎºÏοÏÏ ÎεÏολοÏίÏÎµÏ ÏÏοξÎνηÏε μεγάλη ενÏÏÏÏÏη, καθÏÏ Î±ÎºÏιβÏÏ ÏÏ Î½Î´Îθηκε με Îνα ÏÏÎ¿Ï Î´Î±Î¯Î¿ γεγονÏÏ Î³Î¹Î± Ïην εξÎλιξη ÏÎ¿Ï Î±ÏÏÎ±Î¯Î¿Ï ÎºÏÏÎ¼Î¿Ï , αλλά και μια ÏÏ Î³ÎºÎ¹Î½Î·Ïική ιÏÏοÏία Î±Ï ÏÎ¿Î¸Ï ÏÎ¯Î±Ï ÏÏν ÎηβαίÏν ÏολεμιÏÏÏν για Ïην ÏαÏÏίδα και Ïα ιδανικά ÏÎ¿Ï Ï. ÎνÏÏιÏε μεγάλη δημοÏιÏÏηÏα ÏÏον ΤÏÏο ÏÎ·Ï ÎµÏοÏήÏ, ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÏ ÎºÎ±Î¹ ξÎνο και ÏÏ Ïικά δημιοÏÏγηÏε Î¼ÎµÎ³Î¬Î»ÎµÏ ÏÏοÏÎ´Î¿ÎºÎ¯ÎµÏ ÎºÎ±Î¹ ÏÏην εÏιÏÏημονική κοινÏÏηÏα, η οÏοία, ÏÏÏÏÏο, μάÏαια ÏεÏίμενε Ïην εÏιÏÏημονική δημοÏÎ¯ÎµÏ Ïη ÏÏν αÏοÏελεÏμάÏÏν. Îαι Î±Ï ÏÏ Î´Î¹ÏÏι, ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÏÎθανε λίγα ÏÏÏνια μεÏά Ïην Î±Î½Î±ÎºÎ¬Î»Ï Ïη, ακÏμη νÎοÏ, ÏεÏίÏÎ¿Ï ÏενήνÏα ÏÏονÏν. ÎÏÏι, Ïα αÏοÏελÎÏμαÏα ÏÎ·Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎ®Ï Îμειναν Î¿Ï ÏιαÏÏικά αδημοÏÎ¯ÎµÏ Ïα, ÏαÏά ÏÎ¹Ï Î±Î½Î±ÏοÏÎÏ ÏÏον ΤÏÏο μεÏά Ïον θάναÏο ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη για Ïην ÏÏÏθεÏη ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏÎ¯Î±Ï Î½Î± δημοÏÎ¹ÎµÏ Î¸Î¿Ïν Ïα ημεÏολÏγιά ÏÎ¿Ï .
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
Open Image Modal
PARIS_TAVITIAN  ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ
ÎλλÏÏÏε, Ïα καÏάλοιÏα ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη γνÏÏιÏαν ÏολλÎÏ ÏεÏιÏÎÏειεÏ. ÎÏÏικά Ïα κÏάÏηÏαν οι κληÏονÏμοι ÏÎ¿Ï , η αδελÏή ÏÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ ο γαμÏÏÏÏ ÏÎ¿Ï , γεÏÏγÏÏ ÏÏο ÏÏÏÎ¹Ï Î£ÎºÎ¿ÏÏα, κονÏά ÏÏη ΣÏάÏÏη, καθÏÏ Î¿ ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï Î´ÎµÎ½ είÏε κάνει οικογÎνεια.
Τα διεκδίκηÏε ÏμÏÏ Î´Î¹ÎºÎ±ÏÏικά Ïο Î¥ÏÎ¿Ï Ïγείο δεδομÎÎ½Î¿Ï ÏÏι ÏεÏιείÏαν Ï ÏηÏεÏιακά ÎγγÏαÏα και ÏολÏÏÎ¹Î¼ÎµÏ ÏημειÏÏÎµÎ¹Ï Î³Î¹Î± Ïο ÏÏνολο ÏÏν Ï ÏηÏεÏιακÏν αÏοÏÏολÏν ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη. ÎαÏÎληξαν ÏÏο ÎÏÏείο ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏίαÏ, δίÏÏÏ ÏÏÏÏÏο να αναζηÏηθοÏν και ÏÎ¿Î»Ï ÏεÏιÏÏÏÏεÏο να ÏÏÏÎ¿Ï Î½ κάÏÎ¿Î¹Î±Ï ÎµÏεξεÏγαÏÎ¯Î±Ï Î³Î¹Î± Ïην αξιοÏοίηÏη ÏÎ¿Ï Ï, μολονÏÏι Ïε Î±Ï Ïά ÏÏ Î¼ÏÏ ÎºÎ½ÏνεÏαι ÏÏι μÏνον η δÏάÏη ÏÎ¿Ï Î£ÏαμαÏάκη, αλλά οι αÏÏαιολογικÎÏ ÎÏÎµÏ Î½ÎµÏ ÏÎµÎ´Î¯Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ Ïο ÎÏγο ÏÎ·Ï ÏÏοÏÏαÏÎ¯Î±Ï ÏÏν μνημείÏν ÏÎ¿Ï ÏÏαγμαÏοÏοιήθηκε ÏÏην εÏικÏάÏεια αÏÏ Ïην Î¥ÏηÏεÏία για ÏÏÎ¿Î½Î¹ÎºÏ Î´Î¹Î¬ÏÏημα ÏεÏίÏÎ¿Ï ÎµÎ¯ÎºÎ¿Ïι εÏÏν. ÎνÏίθεÏα, ÏαÏÎμειναν «ÏÏÏαγιÏμÎνα», ÏÏÏÏ Î¼Î±ÏÏÏ ÏοÏν οι ÏηγÎÏ, Ïε «Ïάκκο», ο οÏÎ¿Î¯Î¿Ï Î±ÏοÏÏÏαγίÏÏηκε δÎκα ÏÏÏνια αÏγÏÏεÏα, μÏÎ»Î¹Ï Ïο 1895. ΠάνÏÏÏ, οÏÏε και ÏÏη ÏÏ Î½ÎÏεια ÏαίνεÏαι να αξιοÏοιήθηκε Ïο ÏÏ Î³ÎºÎµÎºÏιμÎνο Ï Î»Î¹ÎºÏ, ÏαÏά Ïο γεγονÏÏ ÏÏι η ÎÏÎµÏ Î½Î± ÏÎ·Ï ÎοιÏÏÎ¯Î±Ï ÏÏ Î½ÎµÏίÏÏηκε αÏÏ ÏÏÎ¿Ï Î´Î±Î¯Î¿Ï Ï ÎÎ»Î»Î·Î½ÎµÏ ÎºÎ±Î¹ ξÎÎ½Î¿Ï Ï Î±ÏÏαιολÏÎ³Î¿Ï Ï.
ΠμάÏη και Ïο εÏÏημα ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ, ÏÏÏÏÏο, ÏάνÏοÏε ÏÏοÏÎ®Î»ÎºÏ Î±Î½ Ïο ενδιαÏÎÏον ÏÏν ειδικÏν. ÎεÏά Ïη Î´Î·Î¼Î¹Î¿Ï Ïγία ÏÎ·Ï Î±ÏμÏÎ´Î¹Î±Ï ÎιεÏÎ¸Ï Î½ÏÎ·Ï ÎÎ¸Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÎνημείÏν, ÏÏÎ¹Ï Î±ÏÏÎÏ ÏÎ·Ï Î´ÎµÎºÎ±ÎµÏÎ¯Î±Ï ÏÎ¿Ï 2000 ÏÏαγμαÏοÏοιήθηκε και η αναδιοÏγάνÏÏη ÏÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏÎ¯Î±Ï Î±ÏÏ Ïον εÏίÏιμο ÎÎ¹ÎµÏ Î¸Ï Î½Ïή ÎÏÏαιοÏήÏÏν ΠάνÏο ΠάνÏο και ÏÏη ÏÏ Î½ÎÏεια η μεÏαÏοÏά ÏÎ¿Ï Ïε κÏήÏιο ÏÏην Î¿Î´Ï Î¨Î±ÏÎ¿Î¼Î·Î»Î¯Î³ÎºÎ¿Ï 22, ÏÏον ÎεÏαμεικÏ. ÎκÏοÏε, Ïα αÏÏειακά ÏεκμήÏια καÏÎÏÏηÏαν ÏÏοÏβάÏιμα Ïε ÏÎ»Î¿Ï Ï Î±Î½ÎµÎ¾Î±Î¹ÏÎÏÏÏ- και Ïο ÏÎ¿Î½Î¯Î¶Ï Î±Ï ÏÏ Î´Î¹ÏÏι δεν ÏÏ Î¼Î²Î±Î¯Î½ÎµÎ¹ ÏάνÏοÏε Ïε άλλα ÎÏÏεία- ÏÎ¿Ï Ï ÎµÎ½Î´Î¹Î±ÏεÏÏÎ¼ÎµÎ½Î¿Ï Ï Î¼ÎµÎ»ÎµÏηÏÎÏ, ÎÎ»Î»Î·Î½ÎµÏ ÎºÎ±Î¹ ξÎÎ½Î¿Ï Ï. Το 2014, Ïα ÎμεÏολÏγια εκÏÎθηκαν ÏÏο κοινÏ, Ïε ÎκθεÏη ÏÏÎ¿Ï Ï ÏÏÏÎ¿Ï Ï ÏÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï , ÏÎ¿Ï Î´Î·Î¼Î¹Î¿Ï Ïγήθηκε με ÏÏÏÏÎ¿Î²Î¿Ï Î»Î¯Î± ÏÎ·Ï ÏÏ Î½Î±Î´ÎλÏÎ¿Ï ÎÎ»ÎµÎ½Î±Ï ÎÎ¿Ï Î½ÏοÏÏη, η οÏοία λειÏÎ¿Ï Ïγεί μÎÏÏι ÏήμεÏα. ÎÏÏι, ÏÏάθηκε Î´Ï Î½Î±ÏÏν να μελεÏηθοÏν και να δημοÏÎ¹ÎµÏ Î¸Î¿Ïν ÏÏο ÏλαίÏιο διεÏιÏÏημονικÏν εÏÎµÏ Î½Ïν, οÏιÏμÎÎ½ÎµÏ Î±ÏÏ ÏÎ¹Ï Î¿ÏÎ¿Î¯ÎµÏ Î¸Î± ÏαÏÎ¿Ï ÏιαÏÏοÏν και ÏÏο ÏÏοÏεÏÎÏ ÏÏ Î½ÎδÏιο ÏÎ¿Ï Î´Î¹Î¿ÏγανÏνει Ïο ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ.
ÎÏÏειακά ÏεκμήÏια ÏÏεÏικά με Ïον ΣÏαμαÏάκη, αλλά και Ïον ÎÏεÏο αναÏκαÏÎα ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏÏηÏιάδη, εκÏίθενÏαι Î±Ï Ïή Ïην ÏεÏίοδο ÏÏην αÏιεÏÏμÎνη ÏÏη ΧαιÏÏνεια ÎκθεÏη, ÏÏην οÏοία ÎµÎ¾Î¬Î»Î»Î¿Ï ÏÏ Î½ÎµÏγάζονÏαι ÏολλÎÏ Î¥ÏηÏεÏÎ¯ÎµÏ ÎºÎ±Î¹ ÏÏ Î½Î¬Î´ÎµÎ»Ïοι ÏÎ¿Ï Î¥ÏÎ¿Ï ÏÎ³ÎµÎ¯Î¿Ï Î Î¿Î»Î¹ÏιÏμοÏ, με Ïον δανειÏÎ¼Ï ÎµÎ¾Î±Î¹ÏεÏικά ÏημανÏικÏν κινηÏÏν μνημείÏν και Ïη ÏÏ Î³Î³ÏαÏή λημμάÏÏν ÏÎ¿Ï ÎºÎ±ÏαλÏÎ³Î¿Ï . Îι ενδιαÏεÏÏμενοι γι Î±Ï Ïά ή για άλλα ÏεκμήÏια, μÏοÏοÏν μÎÏα αÏÏ Ïον ιÏÏÏÏοÏο μαÏ, ÏÏην ηλεκÏÏονική διεÏÎ¸Ï Î½Ïη nam.culture.gr, να εÏιÏκεÏθοÏν ÏηÏιακά Ïην ÎκθεÏή μαÏ, αλλά και να «καÏεβάÏÎ¿Ï Î½Â» και να μελεÏήÏÎ¿Ï Î½ ιÏÏοÏικά ÎγγÏαÏα αÏÏ Ïα ÏεÏίÏÎ¿Ï 13.000 ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ αναÏÏημÎνα ÏÏην Î Ïλη.
Îα ήθελα ÏÎÎ»Î¿Ï Î½Î± αναÏεÏÎ¸Ï Î¼Îµ Ïην ÎµÏ ÎºÎ±Î¹Ïία ÏÏην ÏÏÏÏÏαÏη ÏÏÏÏÎ¿Î²Î¿Ï Î»Î¯Î± ÏÎ¿Ï Î¥ÏÎ¿Ï ÏÎ³ÎµÎ¯Î¿Ï Î Î¿Î»Î¹ÏιÏÎ¼Î¿Ï Ïε ÏÏ Î½ÎµÏγαÏία με Ïον ÎÏγανιÏÎ¼Ï ÎιαÏείÏιÏÎ·Ï ÎºÎ±Î¹ ÎνάÏÏÏ Î¾Î·Ï Î Î¿Î»Î¹ÏιÏÏικÏν Î ÏÏÏν: ÏÏην ÏηÏιακή αναÏαÏαγÏγή και εκÏÏÏÏÏη ÏÏν εÏÏά ÎμεÏολογίÏν ÏÎ¿Ï Î Î±Î½Î±Î³Î¹ÏÏη ΣÏαμαÏάκη ÏÎ¿Ï Î±ÏοÏοÏν ακÏιβÏÏ ÏÏην αναÏκαÏή ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ, εγκαινιάζονÏÎ±Ï Î¼Î¹Î± νÎα εκδοÏική ÏειÏά Ïα «ΤεκμήÏια ÎÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏÏαιολογίαÏ». Î ÏειÏά αÏοÏκοÏεί ÏÏην ανάδειξη ÏÎ¿Ï ÏολÏÏÎ¹Î¼Î¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏίαÏ. ÎνÏÏ Î¼Î¿Î½Î±Î´Î¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÏÎ¿Ï ÎµÎ¾Î¹ÏÏοÏεί Ïην ιÏÏοÏία ÏÎ·Ï Î±ÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï ÎÏÎµÏ Î½Î±Ï ÏÏον ÏÏÏο Î¼Î±Ï ÏÏ Î½Î¬Î¼Î± με Ïην ίδια Ïην ιÏÏοÏία ÏÎ¿Ï ÏÏÏÎ¿Ï .
-ΠΠαναγιÏÏÎ·Ï Î£ÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ο άγνÏÏÏÎ¿Ï (ÏÏο ÎµÏ ÏÏ ÎºÎ¿Î¹Î½Ï) ÏÏÏÏοÏÏÏÎ¿Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎÎ±Ï ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ. Î£Ï Î¼ÏÏνείÏε;
Î£Ï Î¼ÏÏÎ½Ï Î¼Î±Î¶Î¯ ÏαÏ: είναι και άγνÏÏÏÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÏÏÏοÏÏÏοÏ. Î ÏÏÏοÏÏÏÎ¿Ï Î³Î¹Î±Ïί Î½Î¿Î¼Î¯Î¶Ï ÏÏÏ Î®Ïαν ο ÏÏÏÏÎ¿Ï ÏÎ¿Ï ÎµÏεÏνηÏε Ïε ÏÎÏοια ÎκÏαÏη Ïην ελληνική ÏεÏιÏÎÏεια- ÏÏην Î¿Ï Ïία ο ΣÏαμαÏÎ¬ÎºÎ·Ï ÎδÏαÏε ÏÏεδÏν Ïε ολÏκληÏη Ïην ÏÏÏε ελληνική εÏικÏάÏεια. ÎÎÏÏι ÏÏÏε Ïο εÏίκενÏÏο ÏÎ¿Ï ÎµÎ½Î´Î¹Î±ÏÎÏονÏοÏ, λÏÎ³Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÏν ÏεÏιοÏιÏμÎνÏν ανθÏÏÏινÏν και οικονομικÏν ÏÏÏÏν, ήÏαν η Îθήνα. ÎÏαν εÏίÏÎ·Ï Î¿ ÏÏÏÏÎ¿Ï ÏÎ¿Ï Î´Î¹ÎµÎ½Î®ÏγηÏε ÏÏÏÎµÏ Î±Î½Î±ÏκαÏÎÏ ÎºÎ±Î¹ ανÎÏÏÏ Î¾Îµ Î±Ï ÏÏ ÏÎ¿Ï ÏήμεÏα Î¿Î½Î¿Î¼Î¬Î¶Î¿Ï Î¼Îµ αÏÏαιολογική ÎÏÎµÏ Î½Î± ÏÎµÎ´Î¯Î¿Ï . Î ÏαγμαÏοÏοιοÏÏε ÏÎ¹Ï ÎÏÎµÏ Î½ÎÏ ÏÎ¿Ï Î¼Îµ εξαιÏεÏικά ÏÏ ÏÏημαÏÎ¹ÎºÏ ÏÏÏÏο, εÏαÏμÏζονÏÎ±Ï ÎºÎ±Î¹Î½Î¿ÏÏÎ¼ÎµÏ Î¼ÎµÎ¸ÏÎ´Î¿Ï Ï ÎºÎ±Î¹ ÏÏ Î½Î´Ï Î¬Î¶Î¿Î½ÏÎ±Ï Ïη βαθειά εξοικείÏÏη με Ïα αÏÏαία κειμÎνα με γνÏÏÎµÎ¹Ï Î±ÏÏ Î¬Î»Î»Î¿Ï Ï ÏÎ¿Î¼ÎµÎ¯Ï ÏÎ¿Ï ÎµÏιÏÏηÏοÏ. Τα ημεÏολÏγια ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏÎ½ÎµÎ¹Î±Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ αÏÏ Ïα ÏÏÏÏα, αν ÏÏι Ïο ÏÏÏÏο, δείγμα ημεÏÎ¿Î»Î¿Î³Î¯Î¿Ï ÏÏ ÏÏημαÏÎ¹ÎºÎ®Ï Î±Î½Î±ÏκαÏÎ®Ï ÏÏην ιÏÏοÏία ÏÎ·Ï ÎÏÏÎ±Î¹Î¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ®Ï Î¥ÏηÏεÏίαÏ.
-Îα μÏοÏοÏÏαÏε να Î¼Î±Ï Î´ÏÏεÏε Îνα ελάÏιÏÏο δείγμα ÏÏν νÎÏν ÏÏοιÏείÏν για Ïον ΠαναγιÏÏη ΣÏαμαÏάκη ÏÎ¿Ï Î¸Î± ÏαÏÎ¿Ï ÏιάÏεÏε ÏÏο ÏÏ Î½ÎδÏιο;
Îι Î±Ï Ïά θα ÏÏÎÏει να ÏεÏιμÎνεÏε Ïε ÏÏÎµÎ¹Ï Î·Î¼ÎÏÎµÏ Ïην ανακοίνÏÏη ÏÎ¿Ï ÎºÎ¬Î½Î¿Ï Î¼Îµ με Ïη ÏÏ Î½Î¬Î´ÎµÎ»Ïο, ÎÏ Îθηνά ΧαÏζηδημηÏÏÎ¯Î¿Ï , Î ÏοÏÏÏαμÎνη ÏÎ¿Ï Î¤Î¼Î®Î¼Î±ÏÎ¿Ï ÎÏÏοÏÎ¹ÎºÎ¿Ï ÎÏÏÎµÎ¯Î¿Ï ÎÏÏαιοÏήÏÏν και ÎναÏÏηλÏÏεÏν ÏÎ¿Ï Î¥ÏÎ¿Ï ÏÎ³ÎµÎ¯Î¿Ï Î Î¿Î»Î¹ÏιÏμοÏ, ÏÏο ÏÏ Î½ÎδÏιο για Ïη ÎάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ.
ÎάÏοια αÏÏ Ïα νÎα Î±Ï Ïά ÏÏοιÏεία ÏεÏιλαμβάνονÏαι και ÏÏον ÏÏμο ÏÎ¿Ï ÎµÎ¾ÎδÏÏε με Ïην ÎµÏ ÎºÎ±Î¹Ïία ÏÎ·Ï ÏÏ Î½Î±ÏÏαÏÏÎ¹ÎºÎ®Ï ÎκθεÏÎ·Ï Ïο ÎÎ¿Ï Ïείο ÎÏ ÎºÎ»Î±Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¤ÎÏνηÏ, Ïε εÏιμÎλεια ÏÏν καθηγηÏÏν Î Î¬Î½Î¿Ï ÎÏÏÎ®Ï ÎºÎ±Î¹ Îιάννη ΦάÏÏα, οι οÏοίοι είÏαν και Ïην εξαιÏεÏική ιδÎα να Î´Î¿Ï Î½ με μια νÎα μαÏιά και να Î¼Î±Ï Î¾Î±Î½Î±Î¼Î¹Î»Î®ÏÎ¿Ï Î½ για Ïη ÎάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ, αλλά και Ïην αÏÏαιολογική ÎÏÎµÏ Î½Î± ÏÎ¿Ï Î Î¿Î»Ï Î±Î½Î´ÏÎ¯Î¿Ï , ÏÎ¿Ï ÏÏεÏίζεÏαι άμεÏα με Ïην ιÏÏοÏία ÏÎ·Ï ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÎ®Ï Î±ÏÏαιολογίαÏ.
ÎÎÎÎÎΣΤΠÎÎÎÎÎ
ÎάÏη ÏÎ·Ï Î§Î±Î¹ÏÏνειαÏ: ÎιεθνÎÏ ÏÏ Î½ÎδÏιο για Ïην ημÎÏα ÏÎ¿Ï ÎÏεÏε ÏÏο ÏÏοÏκήνιο Ïον Î. ÎλÎξανδÏο
ÎÏÏοÏία ÏÎ¿Ï Î¤ÏÏÎ¿Ï Î´Ïο αιÏνÏν Ïε Îναν ÏÏοÏο διαμεÏίÏμαÏÎ¿Ï ÏÏην ΠάÏÏα