21 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Νέο Renault 5 E-Tech Electric – Η επιστροφή του συμβόλου!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Renault συνεχίζει την υλοποίηση του πλάνου εξηλεκτρισμού της γκάμας της παρουσιάζοντας στην φετινή έκθεση της Γενεύης το πολυαναμενόμενο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 ή όπως είναι το πλήρες όνομα του, Renault 5 E-Tech Electric. Ήδη από την πρώτη ματιά δε, γίνεται κατανοητό ακόμα και στον πλέον αδαή γιατί το συγκεκριμένο μοντέλο είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πρεμιέρες του έτους, παρότι βρισκόμαστε ακόμα στον Φεβρουάριο. Δεν είναι μονάχα το εξαιρετικά ελκυστικό design που αναμιγνύει το ρετρό με το μοντέρνο 52 χρόνια μετά την πρεμιέρα του αυθεντικού R5, ούτε η νέα αρχιτεκτονική AmpR Small που προσφέρει μεγάλο μεταξόνιο και άρα πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ 326 λίτρα), ούτε οι επιλογές όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα και τις μπαταρίες, ούτε η προσιτή για ένα ευρωπαϊκό ηλεκτρικό τιμή που ξεκινά από τα €25.000 περίπου. Είναι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω που κάνουν το Renault 5 E-Tech Electric τον αδιαμφισβήτητο σταρ της έκθεσης!

Όπως είπαμε λοιπόν, το νέο R5 χρησιμοποιεί την ολοκαίνουρια AmpR Small αρχιτεκτονική (προηγουμένως γνωστή και ως CMF-B) και έχει μήκος που δεν υπερβαίνει τα 3.92 μέτρα και το κάνει περί τα 13 εκατοστά μεγαλύτερο από το Clio. Το βελτιστοποιημένο μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.54 μέτρα χαρίζοντας ευστάθεια, αθλητικότητα και χώρους ενώ το πλάτος των 1.77 μέτρων και το ύψος των 1.50 μέτρων δίνουν στο νέο μοντέλο μία έντονη στάση και παρουσία στον δρόμο χωρίς όμως να θυσιάζουν την ευελιξία του. Όποια μπαταρία κι αν επιλέξει ο πελάτης, αυτή τοποθετείται στο πάτωμα του αυτοκινήτου που σημαίνει ότι συνεισφέρει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους ενώ όποιον ηλεκτροκινητήρα κι αν επιλέξει, αυτός τοποθετείται στον εμπρός άξονα όμως το Renault 5 E-Tech Electric είναι εντυπωσιακό στην απλότητα του.

Καταρχάς, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μηχανικοί της γαλλικής μάρκας εστίασαν στην μείωση του βάρους και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι με την βασική μπαταρία των 40 kWh, το R5 δεν ζυγίζει περισσότερο από 1.372 κιλά. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το πρώτο Zoe με την μισή μπαταρία περίπου (22kWh) ζύγιζε 100 κιλά παραπάνω! Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η Renault επέλεξε για την ανάρτηση του πίσω άξονα μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και όχι έναν συμβατικό ημιάκαμπτο άξονα που θα έκανε τα πράγματα πολύ πιο απλά αλλά και αρκετά πιο φθηνά. Υπήρχαν όμως στόχοι τόσο αναφορικά με την ταχύτητα και την οδική συμπεριφορά όσο και με το ραφινάρισμα και την ποιότητα κύλισης οπότε οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ήταν μονόδρομος.

Αφού βρισκόμαστε ήδη στα μηχανικά, να σημειώσουμε ότι το νέο Renault 5 θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικές μπαταρίες και έναν ηλεκτροκινητήρα με τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Στην βάση της γκάμας είναι ο συνδυασμός των 95 ίππων με 215 Nm ροπής με την μπαταρία των 40 kWh, αμέσως μετά τα 120 άλογα με 225 Nm ροπής με την μπαταρία των 40 kWh και στην κορυφή της γκάμας, τα 150 άλογα με 245 Nm ροπής με την μπαταρία των 52 kWh. Κατά το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά η τελευταία και ισχυρότερη έκδοση αλλά σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες. Σύμφωνα με την γαλλική μάρκα, το νέο μοντέλο θα προσφέρει αυτονομία έως και 400 χιλιομέτρων ενώ όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, η αναπλήρωση του είναι εφικτή είτε με έναν αμφίδρομο AC φορτιστή 11 kW σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά (από το 10, στο 100% της μέγιστης χωρητικότητας) είτε σε κάποιον DC ταχυφορτιστή έως 100 kW σε μόλις 30 λεπτά από το 15 στο 80%. Όλα αυτά αφορούν στην μεγάλη μπαταρία, καθώς αυτή των 40 kWh φορτίζει έως τα 80 kW ενώ όπως προαναφέραμε, ο AC φορτιστής είναι αμφίδρομος γιατί το Renault 5 υποστηρίζει την V2G, vehicle-to-grid τεχνολογία επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να φορτίζουν το βράδυ οπότε η ενέργεια είναι κατά κανόνα φθηνότερη και να πουλάνε ηλεκτρισμό πίσω στο δίκτυο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το νέο Renault 5 δεν υστερεί ούτε στον τομέα της τεχνολογίας με τον εξοπλισμό ασφάλειας να περιλαμβάνει (και) συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Επιπέδου 2, την ψυχαγωγία και την ενημέρωση να αναλαμβάνει η τελευταία γενιά του OpenR Link συστήματος που ενσωματώνει την σουίτα της Google και χρησιμοποιεί μία οθόνη 10.1 ιντσών με εντυπωσιακά γραφικά και ήχο δια χειρός Jean-Michel Jarre και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.1 ιντσών (7’’ στην βασική έκδοση) να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι δυνατότητες παραμετροποίησης τόσο σε ψηφιακό επίπεδο, με περισσότερες από 50 διαφορετικές εφαρμογές όσο και σε φυσικό με 128 διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων και υφών για τις επενδύσεις.

Για το design δεν έχουμε να πούμε κάτι περισσότερο από αυτό που βλέπεις. Το μόνο που μπορούμε να σχολιάσουμε είναι ότι οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να αναβιώσουν τόσο τον χαρακτήρα όσο και τα μεμονωμένα στοιχεία του αυθεντικού Renault 5 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είτε μιλάμε για το αμάξωμα, είτε για την καμπίνα. Το νέο R5 καταφέρνει να είναι εντυπωσιακό χωρίς να είναι υπερφορτωμένο σχεδιαστικά. Είναι αρμονικό, λιτό και ταυτόχρονα ενδιαφέρον ενώ διαθέτει τον βέλτιστο αριθμό “highlights” για να σε προτρέπει να το περιεργαστείς περαιτέρω. Στο εσωτερικό δε, το μοτίβο με τα παραλληλόγραμμα συνεχίζεται ενώ το μεγάλο μπλοκ που… συστεγάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με το σύστημα infotainment θυμίζει λίγο αλλοτινές εποχές, όπως και οι όμορφες κάθετες ραφές στο ταμπλό. Το Renault 5 E-Tech Electric είναι εντυπωσιακό και σε επίπεδο βιωσιμότητας, καταφέρνοντας ένα αξιολογότατο ποσοστό 85% όσον αφορά στην ανακυκλωσιμότητα του και ενσωματώνοντας 19.4% ανακυκλωμένα υλικά και 26.6% υλικά που έχουν ανακτηθεί μέσω της κυκλικής οικονομίας. Πραγματικά, ανυπομονούμε να το πιάσουμε στα χέρια μας ενώ περιττό να αναφέρω ότι θέτει ήδη υποψηφιότητα για πολλά και διαφορετικά βραβεία…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό