23.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Honda Civic e:HEV – Η τεχνολογία συναντά την οδηγική απόλαυση

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Honda είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τους πιο πιστούς θαυμαστές, καθώς σπάνια κάποιος κάτοχος ενός μοντέλου της Ιαπωνικής εταιρίας θα αλλάξει μάρκα. Ο συνδυασμός αξιοπιστίας και υψηλής τεχνολογίας ήταν ανέκαθεν το δυνατό χαρτί των μοντέλων της Honda. Στην τελευταία γενιά ωστόσο του Civic ήρθε να προστεθεί η καλαισθησία και η οδηγική απόλαυση. Σε ότι έχει να κάνει με την καλαισθησία, αυτό είναι κάτι για το οποίο, στις προηγούμενες εκδόσεις του Civic, επικρίθηκε και μάλιστα πολύ. Και όπως φαίνεται πήρε το μήνυμα και άλλαξε άρδην γραμμή και φιλοσοφία και εκ του αποτελέσματος πολύ καλά έκανε.

Σε ότι αφορά τον τομέα της οδηγικής απόλαυσης είναι κάτι που ανέκαθεν η Honda έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα. Κανένα Civic δεν ήταν ποτέ κακό ή έστω μέτριο στο δρόμο. Îστόσο με αυτήν εδώ τη γενιά, κυριολεκτικά άλλαξε πίστα τόσο σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης και την άνεση, όσο και σε σχέση με το πως συμπεριφέρεται στο δρόμο, που δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι μοιάζει με καρτ. Φυσικά η αξιοπιστία παραμένει ενώ η υψηλή τεχνολογία του φουλ υβριδισμού, εδώ αποτυπώνεται με έναν από τους καλύτερους τρόπους.  Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με την σειρά.

Τραβάει τα βλέμματα
Σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική εικόνα του Civic, ως πρώτο σχόλιο θα πούμε πως αφενός είναι η πιο αποδεκτή αισθητικά, όλων των τελευταίων γενεών, αφετέρου καταφέρνει να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών, ειδικά σε αυτό το υπέροχο μπλε του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Αξίζει να εστιάσουμε σε κάποια σημεία όμως για να δείξουμε πώς η νέα γενιά βελτιώνει ολιστικά την εμπειρία ιδιοκτησίας και χρήσης του αυτοκινήτου για τους πελάτες της ιαπωνικής μάρκας. Η φιλοσοφία της Honda κατά τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του νέου Civic περιγράφεται από μία λέξη: ανθρωποκεντρική.  Παράλληλα όμως, η μάρκα χάρισε στο μεσαίο hatchback της στοιχεία που τονίζουν την αθλητικότητα και τον δυναμισμό της νέας γενιάς του, όπως για παράδειγμα το κατά 25 χιλιοστά χαμηλότερο καπό, το οποίο σε συνδυασμό με την μετατόπιση των εμπρός κολώνων προς τα πίσω (στην ίδια ευθεία με τους εμπρός τροχούς), την “fastback” οροφή και τις καθαρές επιφάνειες δημιουργούν πιο αρμονικές αναλογίες και μία πιο επιθετική στάση.

Ταυτόχρονα, οι γυάλινες επιφάνειες μεγάλωσαν κάνοντας την καμπίνα πιο… ευάερη και ευήλια ενώ μεγάλωσε και το μεταξόνιο κατά 35 χιλιοστά ώστε να δημιουργηθούν μεγαλύτεροι χώροι και να βελτιωθεί η πρακτικότητα και η ευχρηστία, αναβαθμίζοντας την ίδια ώρα και την ευστάθεια αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η κατασκευή της πίσω πόρτας είναι νέα, μειώνοντας το βάρος της κατά 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά που την κάνει ευκολότερη στην χρήση.  Στη βασική έκδοση, οι τροχοί είναι 17”, ενώ στην κορυφαία έκδοση Advance της δοκιμή μας είναι 18”, με ελαστικά χαμηλού προφίλ 235/40 πολύ ωραίο σχέδιο και μαύρη ματ απόχρωση που δημιουργεί μία σπορ διχρωμία με το χρώμα του αμαξώματος.

Οι διαστάσεις του είναι εμφανώς αυξημένες και δεν θυμίζουν ακριβώς αυτό που είχαμε στο μυαλό μας παλαιότερο όταν ακούγαμε για Civic. To μήκος έχει αυξηθεί κατά 33 χιλιοστά σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά φτάνοντας πλέον τα 4,551 μέτρα μπαίνοντας πλέον στη μεσαία κατηγορία, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 35 χιλιοστά, το πλάτος έχει ελάχιστη διαφορά μόλις κατά δύο χιλιοστά, ενώ σημαντικά έχει μειωθεί και το ύψος (-26 χιλιοστά) τονίζοντας τη διακριτική, αλλά δυναμική εικόνα του μοντέλου. Η μείωση του ύψους είναι επίσης εμφανέστατη με «γυμνό μάτι» ενώ θα δημιουργήσει και κάποια θέματα στην ευκολία εισόδους και εξόδου από το αυτοκίνητο, ειδικά αν η μέση σας δεν είναι και στα καλύτερά της.

Με νέα φιλοσοφία στο εσωτερικό
Εντελώς νέα είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία στη καμπίνα των επιβατών. Η νέα αισθητική υιοθετεί ένα οριζόντιο στιλ για το ταμπλό τονίζοντας το πλάτος και δίνοντας μία πιο “ανοιχτή” αίσθηση ενώ επωφελείται από αναβαθμισμένα υλικά και σύγχρονη τεχνολογία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.2 ιντσών (στην κορυφαία έκδοση) και το εύχρηστο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που συνδυάζεται με μία οθόνη 9.0 ιντσών και προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto μεταξύ άλλων. Κάθεσαι χαμηλά, αρκετά χαμηλά θα λέγαμε, στηρίζεις το κορμί σου σωστά, απολαμβάνεις μια σπορ αύρα που πλέον σε λίγα μοντέλα συναντάς και αντικρίζεις το ταμπλό με την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος, που κρύβει τους νέους αεραγωγούς. Τα υλικά είναι νέα, με αφρώδη υφή, εξαιρετική συναρμογή και κορυφαία ποιότητα, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα μοντέλο της Honda.

Τα, πολλά είναι η αλήθεια, μέρη του πολύπλοκου υβριδικού συστήματος δεν έχουν επηρεάσει την ευρυχωρία της καμπίνας. Στο πίσω κάθισμα ακόμα και υψηλόσωμα άτομα θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση και μόνο τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών έχουν επηρεαστεί μεν, όχι σημαντικά δε. Από το πακέτο του νέου Honda Civic e:HEV δεν θα μπορούσε να λείπει και η ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Honda Sensing που προσφέρει όλα εκείνα που περιμένει να βρει κάποιος στη νέα γενιά του Civic.

Από τα πλέον αποδοτικά, φουλ υβριδικά, συστήματα
Όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο, το υβριδικό Civic  συνδυάζει έναν ολοκαίνουριο δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και δύο compact αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία. Η συνολική απόδοση του συστήματος αγγίζει τα 184 άλογα και η ροπή τα 315 Nm. Η κίνηση  πηγαίνει στους εμπρός τροχούς με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενo κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης που ονομάζεται eCVT. Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή και σχετικά υψηλή ταχύτητα (έως 130 km/h) όπου ένας συμπλέκτης εμπλέκει απευθείας τον βενζινοκινητήρα στους τροχούς, πάλι με σταθερή σχέση.

Η νέα Μονάδα Ελέγχου Ισχύος βρίσκεται κάτω από το καπό, επιτρέπει ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 12%, στην απόδοση ισχύος σε σχέση με προηγούμενες εφαρμογές της τεχνολογίας e:HEV. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του νέου Honda Civic e:HEV εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής (που ο θερμικός κινητήρας είναι γεννήτρια για τον ηλεκτρικό δηλαδή) και «θερμικής» λειτουργίας, χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Υπάρχουν βέβαια τέσσερα προφίλ οδήγησης, τα Eco, Normal, Sport καθώς και ένα νέο Indiual, που μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό.

Απολαυστικό και με χαμηλή κατανάλωση
Kαι φτάσαμε στην ουσία όλων των παραπάνω που δεν είναι άλλη από τον τρόπο με τον οποίο το Civic συμπεριφέρεται στο δρόμο. Και αυτό που έχουμε να πούμε ως αρχή, είναι πως η αίσθηση οδήγησης που προσφέρει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι εξαιρετική. Εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα, βελούδινα και χωρίς τίποτα απολύτως να διαταράσσει την ηρεμία του οδηγού και των επιβατών. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι υποδειγματική στις αστικές μετακινήσεις, διατηρώντας την άνεση σε πολύ υψηλά επίπεδα και ρίχνοντας τη κατανάλωση στα τάρταρα, αφού μπορείτε να τη δείτε και κάτω από τα πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι εμείς εδώ στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ έχουμε ένα βίτσιο, να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητα της δοκιμής προκειμένου να βγάζουμε πλήρη και ασφαλή συμπεράσματα. Έτσι λοιπόν αφού τελειώσαμε με τις αστικές υποχρεώσεις, ξεκινήσαμε το ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη. Και ω του θαύματος άλλα περιμέναμε και άλλα μας ήρθαν. Οι μεγάλες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, μας είχαν δημιουργήσει μία αρνητικά προδιάθεση για την ποιότητα κύλισης. Μία προδιάθεση η οποία εξαφανίστηκε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα του ταξιδιού. Οι μηχανικοί της Honda, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά το βάθος της τεχνογνωσίας του, έχουν προσφέρει μία απίστευτα υψηλή ποιότητα κύλισης στο νέο Civic. Μία ποιότητα η οποία σε συνδυασμό με τη πολύ καλή ηχομόνωση, καθιστούν το ταξίδι ανέλπιστα άνετο και ήρεμο, ακόμη και όταν η ταχύτητα ανέβει αρκετά υψηλά.

Παράλληλα το Ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει να απορροφά με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι για το οποίο ευθύνεται η ύπαρξης της, ακριβής λύσης, των πολλαπλών συνδέσμων, στον πίσω άξονα. Εκεί, ωστόσο, που μας κέρδισε ακόμα περισσότερο το Civic ήταν στη σβέλτη οδήγηση. Η ωραία χροιά του κινητήρα, η έλλειψη θορύβου από το κιβώτιο, η απίστευτα γρήγορες εκκινήσεις χωρίς ίχνος σπιναρίσματος και χωρίς την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών και κυρίως το στήσιμο του στο δρόμο δημιουργούν μία υψηλών προδιαγραφών αίσθηση και διάθεση για οδήγηση, κάτι που γίνεται ακόμα πιο έντονο στο Sport προφίλ. Το κράτημα, ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση, αποδείχθηκε πολύ μα πολύ καλύτερο από αυτό που είχαμε στο μυαλό μας από τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου, με ουσιαστικά απουσία υποστροφής, ενώ στα γλιστερά κομμάτια το πίσω μέρος άνοιγε την τροχιά του με ένα πολύ φιλικό και ευχάριστο τρόπο, τόσο ώστε να σε βοηθήσει να διαγράψεις την ιδανική τροχιά. Και όλα αυτά με την κατανάλωση στο ταξίδι με γρήγορους ρυθμούς, να μην βρίσκεται στη περιοχή των 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται το ακριβές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τα φρένα με την καλή αίσθηση και αντοχή. Πολλές φορές τα υβριδικά μοντέλα σού αφήνουν για γλυκόπικρη αίσθηση, μιας και είναι αποδοτικά στην οικονομία, αλλά χωλαίνουν όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω, ειδικότερα αν συνοδεύονται από κιβώτιο CVT. Η Honda χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της κατάφερε στο νέο Civic να ανατρέψει αυτή την εικόνα δημιουργώντας ένα αποδοτικό υβριδικό μοντέλο, που, όμως έχει αναβαθμιστεί απίστευτα πολύ στη σβέλτη μετακίνηση. Ταυτόχρονα, εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη του λειτουργία με καθολική απουσία κραδασμών, εικόνα που δεν συναντάς ακόμα και σε λιμουζίνες πολλαπλάσιας τιμής. Μίας τιμής η οποία μπορεί αρχικά να δείχνει και να είναι υψηλή, καθώς ξεκινάει από τα 38900 Ευρώ, αλλά αξίζει και με το παραπάνω καθώς η τεχνολογία και η αίσθηση της οδήγησης, έχουν και το αντίτιμό τους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό