23.7 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

F1: Aύξηση budget cap για το 2022 λόγω πληθωρισμού, αλλαγές για το porpoising από το GP του Βελγίου

Ειδήσεις Ελλάδα

Η τρίτη φετινή συνεδρίαση της επιτροπής της Formula 1 συγκλήθηκε σήμερα ενόψει του Grand Prix Αυστρίας. Ο Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε ενθουσιασμένος με το πρώτο μισό της σεζόν του 2022 και το βρετανικό GP, που όχι μόνο ενθουσίασε τους οπαδούς αλλά έδειξε για άλλη μια φορά τις αξιοσημείωτες προόδους που έχουν γίνει στην ασφάλεια από τη FIA και F1.
Πιο συγκεκριμένα, ο Ben Sulayem δήλωσε:
Βρισκόμαστε στη μέση μιας ιστορικής χρονιάς για τη Formula 1, με την εισαγωγή εντελώς νέων κανονισμών, τους οποίους έχουμε δει μέχρι στιγμής να έχουν μεγάλη επιτυχία, με πιο ξεκάθαρο τρόπο στο Silverstone όπου πολλά μονοθέσια πάλευαν για τις κορυφαίες θέσεις μέχρι το τέλος του αγώνα. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτούς τους κανονισμούς προς αυτή τη θετική κατεύθυνση και επίσης θα συνεχίσουμε να ανεβάζουμε τον πήχη σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.

Στη σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής της F1, συζητήθηκαν αρκετά θέματα και πάρθηκαν μερικές αποφάσεις. Σχετικά με τους δημοσιονομικούς κανονισμούς, οι ταχέως αυξανόμενοι ρυθμοί πληθωρισμού από τα τέλη του 2021 έχουν επηρεάσει τις ομάδες της Formula 1 και -σύμφωνα με FIA και F1- αυτό δημιουργεί κίνδυνο μη συμμόρφωσης με το budget cap, εάν δεν ληφθούν μέτρα.

Μετά από διαβούλευση με την οικονομική συμβουλευτική επιτροπή τις τελευταίες εβδομάδες, η FIA υπέβαλε πρόταση στην επιτροπή της F1 που εγκρίθηκε από την απαιτούμενη πλειοψηφία με την υποστήριξη της FIA, της Formula 1 και των 9 εκ των 10 ομάδων. Η μόνη που διαφώνησε ήταν η Alpine.
Η πρόταση αναγνωρίζει την απροσδόκητη αύξηση του κόστους των ομάδων το 2022, επιτρέποντας έτσι την τιμαριθμική αναπροσαρμογή σε ποσοστό 3,1% (που λαμβάνει υπόψη το αρχικό όριο πληθωρισμού 3% που έχει ήδη καθοριστεί στους κανονισμούς) και επιτρέποντας την αναπροσαρμογή αυτού του ποσοστού από το 2023.
Το αφεντικό της Red Bull, Christian Horner, είπε πως τα μέτρα που πάρθηκαν για την αύξηση του budget cap κατά 3,1% δεν είναι αρκετά για τις μεγαλύτερες ομάδες, αλλά πάρα πολύ για τις μικρότερες, οπότε ήταν ένας συμβιβασμός για όλους,

Ακολούθως, η επιτροπή αποφάσισε -κατά πλειοψηφία- να ενημερώσει τους κανονισμούς της F1, ώστε να επιτρέπεται η διεξαγωγή δοκιμών πριν από τη σεζόν και εκτός Ευρώπης, τέσσερις ημέρες πριν από τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος.
Εκτός αυτού, ένας από τους κύριους σκοπούς της αναδιάρθρωσης της μορφής των αγώνων από το 2022 ήταν να επιτραπεί σε κάποιο από το προσωπικό των ομάδων να φτάσει αργότερα, μειώνοντας έτσι τον φόρτο εργασίας του επιχειρησιακού προσωπικού. Σε μεγάλο βαθμό αυτό θεωρήθηκε επιτυχημένο και μετά το πρώτο μισό της σεζόν έχουν εντοπιστεί ορισμένοι τομείς για βελτίωση -ειδικά σε σχέση με τα ωράρια του parc ferme μετά τις κατατακτήριες. Έτσι από του χρόνου, τα 90 λεπτά στο park ferme θα μειωθούν στα 30 λεπτά.

Ακόμα, έγινε συζήτηση σχετικά με την τεχνική οδηγία που έγινε γνωστή πριν από μερικές εβδομάδες για την μείωση ή/και εξάλειψη του porpoising. Μετά από σχόλια και διαβουλεύσεις με τις ομάδες και προκειμένου να επιτραπεί στις ομάδες να κάνουν τις απαραίτητες ενημερώσεις στα πατώματα των μονοθέσιων, που θα εξασφαλίσουν μια δίκαιη εφαρμογή του τρόπου μέτρησης που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση αυτής της ταλάντωσης σε όλα τα μονοθέσια, η εφαρμογή της τεχνικής οδηγίας που εκδόθηκε στις ομάδες πριν από το Βρετανικό Γκραν Πρι θα τεθεί σε ισχύ από το Βελγικό Γκραν Πρι.
Αρκετές ομάδες έχουν δημιουργήσει πολύ εύκαμπτα πατώματα για να μειώσουν το porpoising, με τον Verstappen να κατηγορεί την Mercedes πως έχει δημιουργήσει το πιο εύκαμπτο πάτωμα, με την Red Bull και την Ferrari να υποστηρίζουν πως όποιες αλλαγές στους κανονισμούς και αν εισάγει η FIA, δεν θα τους επηρεάσουν μιας και δεν χρησιμοποιούν εύκαμπτα πατώματα.

Συζητήθηκαν επίσης αρκετές προτεινόμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2023, με σαφείς κατευθύνσεις που πρέπει να ληφθούν από την τεχνική συμβουλευτική επιτροπή. Τέλος, συζητήθηκε από την επιτροπή και το power unit που θα φέρουν τα μονοθέσια το 2026, και επιβεβαιώθηκε ότι οι κανονισμοί είναι κοντά στην οριστικοποίηση τους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό