20 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

BMW M Driving experience – Mία γνήσια premium οδηγική εμπειρία

Ειδήσεις Ελλάδα

Μετά από 25 χρόνια στον χώρο της ειδικής δημοσιογραφίας, υπάρχουν στιγμές που κοιτάς πίσω και αναρωτιέσαι αν έκανες τη σωστή επιλογή επαγγέλματος. Και εκείνη ακριβώς τη στιγμή έρχεται η πρόσκληση από την BMW Ελλάς για να οδηγήσεις τα μοντέλα του M Division εντός αλλά και εκτός της πίστας των Σερρών και οι σκέψεις φεύγουν μακριά. Όταν μάλιστα έρθει και η στιγμή να βρεθείς πίσω από το τιμόνι των BMW M2, M3 Touring, M4 και της θηριώδους XM, τότε αποφασίζεις πως και για τα επόμενα 25 χρόνια, καλά να είμαστε, την ίδια δουλειά θα κάνουμε. Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά όταν στην «υποδοχή» στη πίστα βλέπεις τόσες BMW Μ σε παράταξη να σε περιμένουν.

Όταν μάλιστα αντιλαμβάνεσαι πως το οδηγικό μενού περιλαμβάνει και ελεύθερη δοκιμασία ντριφτ με την M2, τότε με έναν μαγικό τρόπο ξεπερνάς και την κρίση μέσης ηλικίας και θυμάσαι – ζεις τα πρώτα μετεφηβικά σου χρόνια που ότι και αν οδηγούσες πήγαινες με το πλάϊ και όσο πάει. Άλλωστε το πλατύ, αβίαστο χαμόγελο που υπάρχει στο σύνολο των φωτογραφιών μας, αποτυπώνει με τον πλέον εύγλωττο τρόπο τη χαρά που νιώθουμε όταν οδηγούμε τέτοια αυτοκίνητα.
Πρίν αρχίσουμε να εξιστορούμε τα πάντα, με τη σειρά που τα ζήσαμε, δύο πράγματα έχουμε να σημειώσουμε. Καταρχήν να ζητήσουμε εξ’αρχής την κατανοήσή σας για το μακροσκελές του κειμένου που θα ακολουθήσει, αλλά κάποια πράγματα θέλουν τον χώρο τους για να περιγραφούν. Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι η ανάγκη που νιώθουμε να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στην BMW Ελλάς που και τολμάει και μπορεί και οργανώνει τέτοιες οδηγικές εκδηλώσεις. Εκδηλώσεις που μας δίνουν την δυνατότητα να οδηγούμε σχεδόν στο όριο ακριβές και εξαιρετικά προηγμένες κατασκευές.

Εκδηλώσεις που χωρίς την εμπειρία και κυρίως τη γνώση του Θωμά Παπαπάσχου δεν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν συνδυάζοντας ασφάλεια και απόλαυση. Εκδηλώσεις πως χωρίς τη συνδρομή της Continental και των εξαιρετικών SportContact 7, άλλο να τα βλέπεις και να διαβάζεις τις προδιαγραφές τους και άλλο να τα οδηγείς στο όριο εντός πίστας, θα ήταν ημιτελείς.  Kαι το κερασάκι σε μία τέτοια τούρτα δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένα μοναδικό show από τους Red Bull DriftBrothers, με την ειδικά διαμορφωμένη BMW M4 των 1040 ίππων που κυριολεκτικά «έκαψε» τα λάστιχα και μας προσέφερε ένα μοναδικό θέαμα. Πάμε όμως να σας περιγράψουμε όλα όσα ζήσαμε στην ημέρα αδρεναλίνης ή αλλιώς BMW M Driving Experience.

Ξεκινώντας με το πλάϊ!!!
H μέρα ήταν χωρισμένη σε διαφορετικές οδηγικές εμπειρίες, προκειμένου να αποκτήσουμε μία συνολική εικόνα των μοντέλων M. H πρώτη από αυτές τις εμπειρίες ήταν η δυνατότητα να οδηγήσουμε την ολοκαίνουρια BMW M2 σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με όλα τα συστήματα απενεργοποιημένα. Πρίν σας πούμε περισσότερα για την «δοκιμασία» αυτή θα πρέπει να σημειώσουμε πως η ολοκαίνουρια M2 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Καταρχήν είναι βασισμένη  στην πλατφόρμα Cluster Architecture και κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρίλιτρος εξακύλινδρος  κινητήρας των 460 ίππων, με τη ροπή των 550 Nm να περνάει στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Για τους λάτρεις του χειροκίνητου, υπάρχει προαιρετικά ένα έξη σχέσεων με επιπλέον χρέωση. Επίσης στην νέα M2 συναντούμε και το ενεργό μπλοκέ διαφορικού Active M Differential, με ποσοστό εμπλοκής έως και 100% εφόσον κριθεί αναγκαίο).

Το πιο σημαντικό και ευχάριστο σημείο του αυτοκινήτου είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control  το οποίο είναι στάνταρντ και το οποίο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικά στάδια υποβοήθησης πρόσφυσης, μια πολύ σημαντική λειτουργία η οποία αποτελεί και αντικείμενο της ξεχωριστής αυτής άσκησης  που είχε ως πρώτο πιάτο το μενού μας. Στο μηδέν, η παρέμβαση του traction control ήταν μηδενική ενώ στο 10 πλήρες.

Για να πάρουμε μια αντιπροσωπευτική εικόνα των δυνατοτήτων του συστήματος, οι υπεύθυνοι της εκδήλωσης είχαν προετοιμάσει μία ειδική άσκηση, με μία βρεγμένη φουρκέτα οριοθετημένη με κορύνες. Στο πρώτο στάδιο, πλήρως απενεργοποιημένο δηλαδή, το στριφογύρισμα έρχεται με ευκολία καθώς o έλεγχος της δύναμης απαιτεί γνώση και εμπειρία.  Αντίθετα όταν δοκιμάσαμε στο 4, η πλαγιολίσθηση ήταν απολύτως ελεγχόμενη και άκρως απολαυστική, καθώς το αυτοκίνητο βοηθούσε τα μέγιστα τον οδηγό.  Στη πράξη αυτό σημαίνει πως ακόμα και ένας λιγότερο έμπειρος οδηγός που έχει μια βασική αίσθηση των απαιτούμενων κινήσεων που πρέπει να γίνουν με το τιμόνι και το γκάζι θα μπορέσει να ολοκληρώσει με αρκετή ευκολία μία πλαγιολίσθηση. Μάλιστα, μέσω του Drift Analyser, το σύστημα παρέχει τις απαραίτητες συμπληρωματικές πληροφορίες-αναλύσεις της πλαγιολίσθησης, φτάνοντας μέχρι του σημείου να τις βαθμολογεί.

Zύγισμα πλαισίου, αναρτήσεις, γρήγορο τιμόνι, ροπή και τρόπος απόδοσης αυτής από τον κινητήρα και φυσικά αυτό το μαγικό traction control και όλα ξαφνικά έδειχναν πολύ εύκολα με αυτήν την M2. Η δοκιμασία ολοκληρώθηκε, αλλά όχι με βαριά καρδιά, καθώς αμέσως μετά θα πηγαίναμε για οδήγηση εντός πίστας…

Γρήγορα – πολύ γρήγορα εντός πίστας
Kαι αφού πήραμε μία αρκετά έντονη δόση αδρεναλίνης από τη πρώτη δοκιμασία, είχε έρθει η ώρα να την εκτοξεύσουμε, οδηγώντας τα αυτοκίνητα στη πίστα των Σερρών σε ρυθμό ανάλογο των δυνατοτήτων τους. Τον ρυθμό στο γκρουπ μας, των μόλις τριών αυτοκινήτων παρακαλώ, κάτι που σημαίνει ευελιξία και ταχύτητα, θα έδινε ο Θωμάς Παπαπάσχος ο οποίος με την M3 του θα ήταν επικεφαλής και θα φρόντιζε αφενός για τον ρυθμό, αφετέρου για την ασφάλεια τη δική μας και βεβαίως των αυτοκινήτων. Ξεκινησαμε με έναν γύρο προθέρμανσης, όπου ο Θωμάς  μας εξηγούσε μερικά πράγματα για την πίστα, την ιδανική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος, την οριοθέτηση των κορυφών με κώνους, αλλά και τον απαράβατο κανόνα του πάντοτε ενεργοποιημένου συστήματος πρόσφυσης. Και ενώ αρχικά πιστεύαμε πως για ακόμη μία φορά θα γκρινιάζαμε για το άκρως ενοχλητικό DSC που αναβοσβήνει και σε κόβει διαρκώς,  δεν χρειάστηκε. Αυτό διότι ακόμη και όταν ο ρυθμός ανέβηκε πολύ, μα πάρα πολύ, η παρεμβατικότητα του ακόμη και στις κλειστές στροφές ήταν κάτι παραπάνω από διακριτική, ενδεικτικό της δουλειάς που έχουν κάνει οι μηχανικοί του M Division στο στήσιμο της Μ2.

Μπορεί η ιδέα ενός πολύ δυνατού πισωκίνητου αυτοκινήτου να τρομάζει με τις αντιδράσεις του σε απότομες αλλαγές πορείας, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει στην περίπτωση της M2. Το ζύγισμα, η ισορροπία και ο πραγματικά απίστευτος τρόπος με τον οποίο η νέα Μ2 μπορεί να διατηρεί την ταχύτητά της μέσα στη στροφή χωρίς ο οδηγός να «παλεύει» με το τιμόνι και με τα απότομα γλιστρήματα να απουσιάζουν πλήρως, τη καθιστά μοναδικά γρήγορη και απολαυστική. Αυτήν η αίσθηση σε κάνει να ξεθαρρεύεις γρήγορα και να φρενάρεις όλο και πιο αργά πρίν την είσοδο στη στροφή  και να πατάς ολοένα και βαθύτερα το δεξί πεντάλ στις παρατεταμένες και τις συνεχόμενες στροφές, προσπαθώντας να  φέρεις σε δύσκολη θέση το DSC και τελικά να μην το καταφέρνεις. Μόνο με άτσαλο χειρισμό σε φρένο, τιμόνι και γκάζι, θα «αναγκάσεις» τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου να ενεργοποιηθούν και να σε προστατέψουν.

 
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σταθούμε και στα εξαιρετικά ελαστικά της Continental, τα SportContact 7, τα οποία παρά το γεγονός πως είχαν ήδη αρκετούς γύρους στο ενεργητικό τους, είχε προηγηθεί στη πίστα ένα άλλο γκρουπ συναδέλφων, δεν έδειξαν κανένα απολύτως σημάδι καταπόνησης. Αντίθετα μας προσέφεραν σε όλους τους γύρους έντονη πρόσφυση και κυρίως σιγουριά ότι έχουν ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσουν, ακόμη και σε τέτοιες συνθήκες, χωρίς να ρίξουν έστω και ελάχιστα την απόδοσή τους.

Λίγη αίσθηση στο δρόμο με όλα τα M!!!
Ήδη το χαμόγελο ήταν πλατύ και μόνιμο στο πρόσωπό μας. Ωστόσο η εκδήλωση δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη, καθώς έμενε η βόλτα εκτός πίστα με τα M2, M3 Touring και την XM, για λίγα, αλλά άκρως ενδεικτικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του κάθε αυτοκινήτου. Ξεκινώντας με την Μ2 αυτό που έχουμε να πούμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορείς το πρωί να πηγαίνεις στην εργασία σου και την Κυριακή να πηγαίνεις στη πίστα και να γυρνάς μέχρι να σβήσει ο ήλιος και να τελειώσουν τα ελαστικά ή οι δυνάμεις σου.

Και αν αυτό μπορείς να το κάνεις με την M2, τότε πραγματικά δεν μπορούμε να σκεφτούμε τί μπορείς να κάνεις με την M3 Touring. Από το να την χαζεύεις για ώρες ολόκληρες και να μην χορταίνεις την μοναδική σιλουέτα της μέχρι να την έχεις για τις οικογενειακές σου μετακινήσεις με πλήρες φορτίο και να απολαμβάνεις τον ήχο του κινητήρα και τα άκρως ξεσηκωτικά «σκασίματά» του. H πρώτη touring έκδοση της M3 φοράει έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo που έχει εξελιχθεί για τα μοντέλα Competition της σειράς BMW M3/M4 αποδίδει μέγιστη ισχύ 510 ίππους και μέγιστη ροπή 650 Nm. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο M Steptronic οκτώ σχέσεων με Drivelogic, που προσφέρει τρία προγράμματα αλλαγής ταχυτήτων και μπορεί να ελέγχεται μέσω των shift paddles στο τιμόνι. Η ισχύς του κινητήρα περνά στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive το οποίο συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,6’’ και η επιλογή του M Driver’s Package αυξάνει την τελική ταχύτητα (με ηλεκτρονικό κόφτη) από 250 km/h στα 280 km/h.

Για το τέλος έμεινε η θηριώδης, κυριολεκτικά και μεταφορικά XM. Ένα SUV με πάνω από πέντε μέτρα μήκος και δύο μέτρα πλάτος, το οποίο είναι το πρώτο στην ιστορία της BMW που εξελίχθηκε αποκλειστικά και εξ’ολοκλήρου από το M Division. Στο εσωτερικό η πολυτέλεια είναι παραπάνω από διάχυτη και στην παραμικρή της λεπτομέρεια. Πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό μοντέλο, όπου ο θερμικός κινητήρας είναι ένας V8 με δύο turbo o οποίος αποδίδει 495 ίππους και 650 Nm ροπής. Στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας, του οποίου η ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση και αποδίδει 200 PS και 280 Nm ροπής. Ωστόσο, χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm! Η συνδυαστική ισχύς που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 662 ίπποι και 800 Nm ροπής, τιμές  που αναμφίβολα είναι   εντυπωσιακές.

Παρά τα 2700 κιλά που ζυγίζει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 4,3’’, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται είτε στα 250 χμλ./ώρα είτε στα 270 χλμ./ώρα, αν έχετε επιλέξει από τον  έξτρα εξοπλισμό το Μ Driver’s pack. Επειδή όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο απαιτεί συμβίωση για να δούμε όλες τις απίστευτες λεπτομέρειες που έχει, με την πρώτη ευκαιρία θα το ζητήσουμε για μία αναλυτική δοκιμή.

Μία πλήρης και ολοκληρωμένη παρουσίαση
Η οικονομική κρίση, η πανδημία και όλα τα προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει, είχαν περιορίσει σημαντικά και τις οδηγικές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων. Η BMW ωστόσο επανήλθε δριμύτερη δείχνοντας τον δρόμο και σε άλλες εταιρίες για το πώς μπορούν οι άνθρωποι του ειδικού τύπου να πάρουν μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα κάποιων ειδικών κατασκευών. Ελπίζουμε πως αφενός η BMW θα συνεχίσει σε αυτόν τον δρόμο, αφετέρου και άλλες εταιρίες θα τον ακολουθήσουν.

Ολοκλήρωση
Η ολοκλήρωση της ημέρας αλλά και του θέματος ήρθε με το show του ενός εκ των δύο Red Bull Drift Brothers με την M4 των 1000+ ίππων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό