16.3 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Alfa Romeo 33 Stradale – ένα… τολμηρό όνειρο!

Ειδήσεις Ελλάδα

Για πολλούς η Alfa Romeo 33 Stradale του 1967 είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο στην ιστορία. Δεν ξέρω αν είναι το ομορφότερο αλλά σίγουρα ανήκει στην κορυφαία 5άδα οπότε δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι για την επιστροφή της στην κατηγορία των supercars, 13 χρόνια μετά την παραγωγή και της τελευταίας 8C Competizione, η Alfa Romeo επέλεξε το συγκεκριμένο σύμβολο της για να εμπνευστεί από αυτό και να το τιμήσει. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε μία μικρή ομάδα ειδικών που συνεργάστηκαν στενά με πελάτες της εταιρίας για να σχεδιαστούν 33 μοναδικά και exclusive παραδείγματα της σύγχρονης Alfa Romeo 33 Stradale. Η ομάδα αυτή ονομάστηκε “Bottega” ως φόρος τιμής στα μικρά εργαστήρια και τους coachbuilders της δεκαετίας του ’60 και το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες είναι το πρώτο αριστούργημα της!

Για να περιγράψει το design της 33 Stradale η Alfa Romeo χρησιμοποιεί την φράση “μανιφέστο της αναγκαίας ομορφιάς” και με την πρώτη ματιά καταλαβαίνει κανείς γιατί. Δεν είναι μονάχα η αριστοτεχνική επίτευξη της τέλειας ισορροπίας ανάμεσα στις αναλογίες, τους όγκους και τις επιφάνειες της νέας 33 Stradale αλλά και το γεγονός ότι τιμάει την αυθεντική χωρίς να είναι απότοκη ή υπερβολική. Από το χαρακτηριστικό “V” στο cofango που αποτελεί έναν άτυπο φόρο τιμής στον αεραγωγό της 33/2 και τα πολύπλοκα φωτιστικά σώματα που φωλιάζουν σε μία ελλειπτική βάση και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του design του εμπρός μέρους έως τα μυώδη πλαϊνά με τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς που τροφοδοτούν με φρέσκο αέρα τα intercoolers, τους αεροδυναμικούς καθρέφτες με την ιταλική σημαία να τονίζει την καταγωγή του κτήνους και τα φαρδιά μαρσπιέ που συνολικά κατευθύνουν το βλέμμα προς το “θηριώδες” πίσω μέρος. Εκεί όπου την παράσταση κλέβουν τα… θυμωμένα πίσω φανάρια, ο λειτουργικός διαχύτης και οι αεραγωγοί στα πλαϊνά του αμαξώματος!

Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η Alfa Romeo 33 Stradale καταφέρνει να επιτύχει ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό 0.375 για τον συντελεστή οπισθέλκουσας, χωρίς να καταφεύγει στο δεκανίκι ενός ενεργού αεροδυναμικού συστήματος. Το νούμερο αυτό γίνεται εφικτό με την αεροδυναμική μελέτη κάθε στοιχείου του αμαξώματος, την χρήση “ground effect” που παράγει downforce στις υψηλές ταχύτητες και την έξυπνη κατεύθυνση του αέρα εκεί που πρέπει, έτσι όπως πρέπει για να είναι η 33 Stradale αεροδυναμικά αρμονική και όχι απλά… όμορφη.

Το εσωτερικό από την άλλη, είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές διαμορφώσεις: την Tributo και την Alfa Corse με την πρώτη να είναι ένας φόρος τιμής στο ιστορικό μοντέλο και την δεύτερη να αναπαριστά την πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της σύγχρονης 33 Stradale. Σε κάθε περίπτωση, διακρίνουμε έναν περιορισμένο αριθμό χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, τον πίνακα οργάνων με το τρισδιάστατο “τηλεσκοπικό” design και φυσικά, όπως σε κάθε Alfa Romeo, το τιμόνι που αποτελεί τον πρωτεύοντα τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον χειριστή του. Ένα τιμόνι απαλλαγμένο από οποιαδήποτε… πολυλειτουργικότητα, χωρίς απολύτως κανένα χειριστήριο με εξαίρεση τα δύο μεγάλα, αλουμινένια paddles για τον χειρισμό του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Θα τολμήσω να πω ότι το εσωτερικό είναι το πιο πιστό tribute όχι μόνο στην αυθεντική Alfa Romeo 33 Stradale αλλά και σε όλα τα κλασικά μοντέλα της ιταλικής εταιρίας με έναν old-school, σχεδόν βιομηχανικό και σίγουρα μινιμαλιστικό αέρα που απέχει έτη φωτός από οτιδήποτε σύγχρονο και… high-tech!

Το piece de resistance της νέας Alfa Romeo 33 Stradale όμως είναι όλα αυτά που δεν φαίνονται. Το αλουμινένιο πλαίσιο σχήματος “H” σε συνδυασμό με το ανθρακονημάτινο monocoque που επιτυγχάνουν την μέγιστη δυνατή στρεπτική ακαμψία και το χαμηλότερο δυνατό βάρος, την οροφή που είναι επίσης κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και αλουμίνιο και εξοπλίζεται με τις ειδικά εξελιγμένες βάσεις για τις “butterfly” πόρτες, την ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια και τα ενεργά αμορτισέρ και το “ημι-εικονικό” σύστημα τετραδιεύθυνσης και φυσικά, το Brake-by-Wire σύστημα πέδησης που παράγεται από την Brembo για την Alfa Romeo και αποτελείται από 6-πίστονες, monobloc δαγκάνες στον εμπρός άξονα και τετραπίστονες στον πίσω!

Για την κίνηση δε, η Alfa Romeo 33 Stradale βασίζεται είτε σε έναν 3-λιτρο, twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα που παράγει περισσότερα από 620 άλογα και συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που στέλνει την ισχύ στους τροχούς του πίσω άξονα μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, είτε σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο με περισσότερα από 750 άλογα και αυτονομία της τάξης των 450 χιλιομέτρων. Για το τελευταίο, η ιταλική εταιρία δεν παρέχει επιπλέον πληροφορίες αν και εικάζουμε πως μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το κινητήριο σύνολο της Maserati GranTurismo Folgore. Η βενζινοκίνητη έκδοση πάντως είναι ικανή για επιτάχυνση στα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 3.0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 333 km/h.

Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι η παραγωγή της Alfa Romeo 33 Stradale θα περιοριστεί στα 33 αυτοκίνητα με το κάθε ένα να έχει ήδη προ-πωληθεί μερικές εβδομάδες μετά το Grand Prix της Monza πέρυσι, οπότε η εταιρία αποκάλυψε τα πρώτα σκίτσα στους καλύτερους πελάτες της. Όπως αξίζει να σημειώσουμε ότι κάθε μία από τις 33 Alfa Romeo 33 Stradale θα είναι μοναδική χάρη στο ειδικό πρόγραμμα εκτενούς εξατομίκευσης που φτάνει μέχρι το σημείο του custom αριθμού πλαισίου σύμφωνα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη. Έτσι, η τιμή που φημολογείται ότι ξεκινούσε από τα 3 εκατομμύρια ευρώ δεν έχει απολύτως καμία, ούτε καν συμβολική σημασία. Η πραγματική αξία της νέας Alfa Romeo 33 Stradale θα αποτιμηθεί σε πολλά χρόνια από τώρα και σίγουρα όχι από εμάς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εταιρία τίμησε πραγματικά το παρελθόν της δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που έχει ήδη κατακτήσει την θέση του στην ιστορία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό