19.4 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Υπερβολικά… ζωηρό το Smart #1 Brabus στον τάρανδο!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Smart μας εξέπληξε πέρυσι τον Απρίλιο όταν παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της. Με την Geely να έχει αναλάβει το κομμάτι του engineering και την Mercedes-Benz το κομμάτι του design, το Smart #1 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό φυσικά, σύγχρονο crossover και λίγο αργότερα, ήρθε και η δεύτερη έκπληξη. Το Smart #1 απέκτησε “καυτή” έκδοση Brabus με 428 ίππους χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, που έχει την δυνατότητα να κάνει το 0-100 km/h σε 3.9 δευτερόλεπτα και χωρίς μεγάλες θυσίες στον τομέα της αυτονομίας αφού η μπαταρία των 66 kWh προσφέρει 400 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις. Το… κακό είναι ότι οι μηχανικοί δεν προχώρησαν σε ανάλογες επεμβάσεις στα υπόλοιπα υποσυστήματα του Smart #1 Brabus (βλ. πλαίσιο, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα κλπ) και αυτό φαίνεται σε μία τόσο απαιτητική διαδικασία όπως αυτή της αποφυγής ταράνδου.

Το γνωστό ισπανικό μέσο που διεξάγει σε τακτική βάση αυτή την δοκιμή με τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην αγορά διαπίστωσε ότι το Smart #1 Brabus, εξοπλισμένο με τα Continental EcoContact 6 Q ελαστικά που είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην μείωση της αντίστασης κύλισης και του θορύβου, σε διάσταση 235/45/19, δεν ήταν σε θέση να ανταπεξέλθει στην αυξημένη δυσκολία της δοκιμασίας. Το σπορ, ηλεκτρικό crossover της Smart έδειξε ήδη από το σλάλομ ότι ενώ είναι γρήγορο και πώς θα μπορούσε να μην είναι με 428 άλογα για 1.900 κιλά περίπου, δεν έχει την απαραίτητη ευστάθεια ώστε να παρέχει στον οδηγό την αίσθηση ασφάλειας και την αυτοπεποίθηση που πρέπει να παρέχει ένα μοντέρνο αυτοκίνητο. Το σλάλομ λοιπόν, ολοκληρώθηκε με την εξαιρετική επίδοση των 22.5 δευτερολέπτων που είναι καλύτερη όχι μόνο από το επίσης ηλεκτρικό Polestar 2, αλλά ακόμα και από το Audi RS3 Sportback! Στο τεστ αποφυγής του ταράνδου όμως, το Smart #1 Brabus δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την άσκηση με ταχύτητα υψηλότερη των 65 km/h και το χειρότερο είναι ότι η συμπεριφορά του κατά την απότομη αλλαγή πορείας είναι ασταθής. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας δεν επεμβαίνουν ούτε αρκετά γρήγορα, ούτε αρκετά αποφασιστικά με αποτέλεσμα το μικρό, ηλεκτρικό Brabus να υποστρέφει, να υπερστρέφει και γενικά, να μην μπορεί ούτε να επικοινωνήσει εγκαίρως τις προθέσεις του στον οδηγό, ούτε να περιορίσει τα ενοχλητικά φαινόμενα που δεν του επιτρέπουν να διατηρήσει την πορεία που του έχει υποδείξει ο οδηγός.

Με λίγα λόγια, η Smart (ή η Brabus) κάτι πρέπει να κάνει με αυτή την υπόθεση. Το Smart #1 Brabus δεν είναι μη ασφαλές αλλά η αντίδραση του θα τρομάξει τον μέσο, απαίδευτο οδηγό που δεν είναι εξοικειωμένος με την υπερστροφή και τον έλεγχο της. Το θέμα μπορεί να διορθώνεται με κάτι τόσο απλό όσο η επιλογή διαφορετικών ελαστικών ή με την τροποποίηση λειτουργίας των συστημάτων ασφάλειας. Μπορεί το ηλεκτρικό Brabus να είναι διασκεδαστικό στα χέρια κάποιου πεπειραμένου οδηγού ή σε φυσιολογικές συνθήκες αλλά στο περιβάλλον μίας μανούβρας έκτακτης ανάγκης δεν πείθει.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό