14.8 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Το σχόλιο της Δευτέρας – ψηφιο(ποίηση)

Ειδήσεις Ελλάδα

Επιμέλεια:Κωνσταντίνος Αντ. ΚουλογιάννηςΠτυχιούχος Τ.Ε.Ι.Λογιστής – ΦοροτεχνικόςΜέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

Νομίζω είναι η πρώτη φορά μετά από καιρό, που θα κρατηθώ και δεν θα αναφέρω στο σημερινό σχόλιο κάτι σχετικό με τα myDATA. Εάν όμως τύχει και παρασυρθώ, παρακαλώ να με επαναφέρετε στην «τάξη».

Πλησιάζουμε δειλά δειλά στο άνοιγμα των δηλώσεων και κάτι «πουλάκια» εδώ και εκεί διαδίδουν ότι θα ανοίξει η πλατφόρμα (για επικοινωνιακούς λόγους) μέσα στον Μάρτιο, αλλά θα έχει τα «θεματάκια» της. Εάν και εφόσον πραγματοποιηθεί το άνοιγμα της εφαρμογής πριν την 25η Μαρτίου, τότε πρέπει να περιμένουμε μέσα στην εβδομάδα την δημοσίευση των αποφάσεων σχετικά με τον τύπο και το περιεχόμενο των δηλώσεων. Αυτό πάντως που ποτέ δεν κατάλαβα, είναι γιατί το υπ.Οικονομικών και η ΑΑΔΕ δίνουν βάση στο επικοινωνιακό, πιέζοντας πάντα να ανοίξει η εφαρμογή πριν από μια συγκεκριμένη ημερομηνία, χωρίς να τους ενδιαφέρει η ουσία, η οποία έγκειται στο να ξεκινήσει η υποβολή των δηλώσεων όταν θα είναι όλα τα συστήματα 100% έτοιμα. Αν μη τι άλλο, οι λογιστές ούτε χαζοί είμαστε, ούτε αμόρφωτοι για να μην μπορούμε να αξιολογήσουμε κάθε φορά την «ετοιμότητα» της εφαρμογής των δηλώσεων.
Όσοι έτυχε να διαβάσετε το άρθρο «προθεσμίες υποβολής φορολογικών δηλώσεων σε χώρες της Ε.Ε., αλλά και σε κάποιες τρίτες χώρες» φαντάζομαι ότι θα διαπιστώσατε τις διαφορές που έχουμε σε σχέση με άλλες χώρες. Αυτό που με εντυπωσίασε από την έρευνα που έκανα  —και δεν το συμπλήρωσα στο σχετικό άρθρο— είναι ότι όλες σχεδόν οι φορολογικές διοικήσεις άλλων κρατών, ανακοινώνουν την έναρξη υποβολής/διόρθωσης των δηλώσεων (όχι τη λήξη) πριν το τέλος της διαχειριστικής περιόδου. Έτσι οι πολίτες ξέρουν από τον Δεκέμβριο (και σε μερικές χώρες πολύ πριν τον Δεκέμβριο), την ακριβή ημερομηνία που θα «ανοίξουν» οι δηλώσεις μη περιμένοντας να το μάθουν ξαφνικά την τελευταία στιγμή, όπως συμβαίνει στην στρουμφοχώρα μας.
Μα, θα μου πείτε πως γίνεται αυτό, πότε προλαβαίνουν να ενσωματώσουν στα συστήματά τους τις αλλαγές στη νομοθεσία; Η απάντηση είναι απλή. Δεν είναι ότι στα υπόλοιπα κράτη δεν υπάρχουν αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία, υπάρχουν και μάλιστα σε κάποιες περισσότερες από ότι στη χώρας μας,  ωστόσο οι όποιες αλλαγές νομοθετούνται, αποφασίζεται να ισχύσουν από το επόμενο ή μεθεπόμενο φορολογικό έτος και όχι άμεσα ή αναδρομικά. Ενδεικτικό είναι ότι οι φορολογικές αλλαγές που ψηφίστηκαν μέσα στο Μάρτιο σε ορισμένα κράτη θα ισχύσουν από το 2024 ή από το 2025.
Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι αρκετές χώρες επεκτείνουν την προθεσμία λήξης υποβολής της δήλωσης, όταν αυτή ανατίθεται σε επαγγελματία – πιστοποιημένο λογιστή. Οι λέξεις αυτές βέβαια (επαγγελματίας – πιστοποιημένος) δεν ξέρω εάν έχουν την ίδια βαρύτητα στη χώρα μας, όπως έχουν σε άλλες χώρες. Και εάν δεν έχουν (που δεν έχουν) αυτό συμβαίνει γιατί  ευθύνονται και οι δύο πλευρές (λογιστές – πολιτεία/κράτος).  Εμείς ως λογιστές ευθυνόμαστε γιατί σε αρκετές περιπτώσεις δεν είμαστε και τόσο «επαγγελματίες», ενώ η πολιτεία ευθύνεται γιατί μας παρέχει «κάτι σαν» πιστοποίηση (άδεια).
Το γιατί δεν είμαστε και τόσο επαγγελματίες δεν νομίζω ότι πρέπει να το αναλύσω περαιτέρω.

 

Είπαν :  «Το μυστικό της επιτυχίας στη ζωή είναι να γίνεις πολύ καλός σε κάτι που είναι πολύ δύσκολο να το κάνεις.»

Όλες οι πλατφόρμες της φορολογικής διοίκησης θα είναι παρελθόν σε λίγα χρόνια από τώρα. Δεν ξέρω εάν διαβάσατε την προκαταρκτική διαβούλευση του σχεδίου διακήρυξης της ΑΑΔΕ για την προμήθεια συστήματος Προηγμένης Επιχειρησιακής Νοημοσύνης (BI) και ανάλυσης δεδομένων (Data Analytics). Εάν δεν την διαβάσατε μπορείτε να τη δείτε εδώ. Παραθέτω μια μικρή παράγραφο :
“Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης το οποίο θα περιλαμβάνει τεχνικές με τις οποίες θα γίνεται επεξεργασία δεδομένων και εξαγωγή πληροφορίας από μεγάλα σύνολα δεδομένων με σκοπό να γίνουν προβλέψεις για μελλοντικά γεγονότα. Αρχικά, τα ιστορικά δεδομένα χρησιμοποιούνται για να χτίσουν ένα μαθηματικό μοντέλο το οποίο συλλαμβάνει τις σημαντικές μελλοντικές τάσεις. Στη συνέχεια, το μοντέλο πρόβλεψης που δημιουργείται, χρησιμοποιείται σε τρέχοντα δεδομένα για να προβλέψει τι θα συμβεί μελλοντικά ή για να προτείνει δράσεις με τις οποίες θα επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα” .
Το προηγμένο σύστημα θα μαθαίνει και θα προβλέπει μελλοντικά γεγονότα. Σας θυμίζει κάτι αυτό; Έχετε δει την ταινία minority report με τον Tom Cruise στην οποία η αστυνομία έπιανε τους δολοφόνους πριν διαπράξουν το έγκλημα; Κάπως έτσι θα δουλέψει το σύστημα. Θα αναλύει δεδομένα, θα μαθαίνει και θα προλαμβάνει τη φοροδιαφυγή πριν καν αυτή συμβεί. 

Η προκήρυξη αφορά βέβαια και την αναβάθμιση όλων των συστημάτων της φορολογικής διοίκησης (taxisnet, icis, elenxis) ο πυρήνας των οποίων παραμένει ίδιος εδώ και 26 χρόνια περίπου, και αυτό φυσικά είναι κάτι θετικό για όλους.

Εν αντιθέσει με την αναβάθμιση της φορολογικής διοίκησης δεν βλέπω κάτι θετικό στο μέτρο της ψηφιακής έκδοσης Δελτίων Αποστολής. Αδυνατώ να κατανοήσω ποιον και πως θα εξυπηρετήσει η ψηφιοποίηση των δελτίων αποστολής. Στην αιτιολογική έκθεση της διάταξης που εισήχθη στο πολυνομοσχέδιο αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Η αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζει το ζήτημα του τρόπου τεκμηρίωσης της διακίνησης αγαθών, αποσκοπώντας στη διευκόλυνση των επιχειρήσεων για την τεκμηρίωση της διακίνησης των αγαθών τους και στην υποβοήθηση των ελεγκτικών υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε., στο πλαίσιο των διενεργούμενων επαληθεύσεων και διασταυρώσεων των διακινούμενων αγαθών των επιχειρήσεων.»
Ψάχνω να βρω τρόπο να συμφωνήσω με την αιτιολογική και δεν μπορώ. Η εξήγηση είναι ότι ή δεν υπάρχει λογική στα γραφόμενα οπότε είναι δύσκολο να συμφωνήσεις με το παράλογο, ή ότι εγώ δεν καταλαβαίνω, ή απλά πάλι κάτι δεν μας λένε. Από πότε είχαν οι επιχειρήσεις πρόβλημα με την τεκμηρίωση της διακίνησης των αγαθών τους και βρήκαμε τώρα τον τρόπο να τις διευκολύνουμε! Καλό θα ήταν (για να μην πω αναγκαίο) αυτή τη φορά να γίνει μια πλήρη ανάλυση με τα οφέλη (σε επιχειρήσεις και Φ.Διοίκηση) του μέτρου αυτού.

✔ Τι συζητήθηκε στη συνάντηση της ΠΟΦΕΕ με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ.

Σε καλό δρόμο είμαστε, όπως αναφωνεί συχνά και ένας ραδιοφωνικός παραγωγός. Θα προσθέσω μερικές σκέψεις μόνο:

– Για το θέμα της ασθένειας Λογιστών – Φοροτεχνικών και την αυτόματη παράταση των δηλώσεων των πελατών τους, δεν είναι μόνο η ασθένεια ή ο θάνατος λόγοι ανωτέρας βίας. Σε άλλα κράτη (π.χ. Αγγλία, ΗΠΑ) προβλέπονται και άλλες περιπτώσεις.
Ενδεικτικά αναφέρω:
– Πίεση εργασίας (σε περίπτωση για παράδειγμα που ο λογιστής κλήθηκε να αναλάβει κάποιες υποθέσεις ελέγχου οι οποίες επιβαρύνουν την καθημερινή εργασία του υπέρμετρα).
– Αδυναμία κατανόησης συστήματος. Και όμως υπάρχει και τέτοιος λόγος.
– Ασθένεια ή θάνατος συγγενή ή προσώπου συγγένειας Α βαθμού. Δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι αλλά καταλαβαίνετε ποιες περιπτώσεις αφορά.
– Απώλεια αρχείων λόγω τυχαίου συμβάντος (κλοπή υπολογιστή, φωτιά στο γραφείο, πλημμύρα, κ.λπ.)
– Αναπηρία. Μια προοδευτική ή κυμαινόμενη κατάσταση, που επηρεάζει είτε τη σωματική είτε την πνευματική ικανότητα του λογιστή βραχυπρόθεσμα.

– Σε ό,τι αφορά στις δηλώσεις και στις ημερομηνίες έναρξης και λήξης.
Αρχικά θα μπορούσε να θεσπιστεί (όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες) όταν οι δηλώσεις ανατίθενται σε λογιστή, η καταληκτική προθεσμία να παρατείνεται έως το τέλος Σεπτεμβρίου ή Οκτωβρίου. Με τον τρόπο αυτό και πιο σωστά θα συμπληρώνονται οι δηλώσεις και θα μπορεί ο λογιστής να προγραμματίσει τις εργασίες του καλύτερα.
Επιπλέον, θα μπορούσε μετά τη λήξη των δηλώσεων, να δίνεται ένας μήνας περιθώριο στους πολίτες να διορθώσουν τη δήλωση χωρίς πρόστιμο (όπως γίνεται με το πόθεν έσχες). Αυτό θα ισχύει φυσικά μόνο για τους πολίτες και όχι για τις δηλώσεις που αναλαμβάνουν λογιστές για τους οποίους έτσι και αλλιώς η προθεσμία θα είναι μεγαλύτερη.
 

Ξεκινώ την ανασκόπηση με τα σημαντικότερα θέματα της εβδομάδας που πέρασε.
 

■ Σημαντικά θέματα εβδομάδος

✔  Κατώτατος μισθός, τριετίες και εισφορές: Η παρουσίαση του Υπ. Εργασίας – 12 ερωτήσεις – απαντήσεις για την αύξηση του κατώτατου μισθού – Τι ισχύει για τις τριετίες.

Ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα η αύξηση του κατώτατου μισθού και του ημερομισθίου στα 780 ευρώ και 34 ευρώ αντίστοιχα, από 1η Απριλίου 2023.2 ερωτήσεις/απαντήσεις από το  δελτίο τύπου του Υπουργείου Εργασίας: Ποια επιδόματα επηρεάζονται από την αύξηση του κατώτατου μισθού και πώς διαμορφώνονται από 1ης Απριλίου;
Η αύξηση του κατώτατου μισθού συνεπάγεται αύξηση του επιδόματος ανεργίας, το οποίο από την 1η Απριλίου διαμορφώνεται σε 479 ευρώ το μήνα, (από 438 ευρώ προηγουμένως και 399 ευρώ το 2019). Η σωρευτική αύξηση του επιδόματος ανεργίας από το 2019 είναι 80 ευρώ το μήνα.
Επίσης αναπροσαρμόζεται σειρά βοηθημάτων και επιδομάτων που έχουν ως βάση υπολογισμού τον κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το βοήθημα ανεργίας για τους αυτοτελώς απασχολούμενους, τα προγράμματα νέων θέσεων εργασίας, το ειδικό βοήθημα λήξης ανεργίας, το βοήθημα λόγω επίσχεσης εργασίας, ειδικά εποχικά βοηθήματα για μισθωτούς τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, οικοδόμους, δασεργάτες κ.α., η ειδική παροχή μητρότητας, το επίδομα γονικής άδειας, οι ανεξόφλητες αποδοχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, η παροχή διαθεσιμότητας, η αποζημίωση των μαθητών στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας της ΔΥΠΑ, η αποζημίωση για τα προγράμματα εργασιακής εμπειρίας, κ.ά.

Τι ισχύει με τις τριετίες;
Το καθεστώς που διέπει τις τριετίες δεν αλλάζει. Εδώ και έντεκα χρόνια με τρεις διαφορετικές κυβερνήσεις εφαρμόζεται η ίδια νομοθεσία. Το καθεστώς αυτό βάσει της νομοθεσίας, θα αλλάξει όταν η ανεργία περιοριστεί σε ποσοστό κάτω του 10 %. Συνεπώς από την αύξηση που ανακοινώθηκε για τον κατώτατο μισθό και το κατώτατο ημερομίσθιο ωφελούνται ακόμη περισσότερο οι εργαζόμενοι οι οποίοι είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον μία τριετία στην εργασία τους στις 14 Φεβρουαρίου του 2012. Οι εργαζόμενοι αυτοί θα έχουν επιπλέον αποδοχές οι οποίες μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 30 % ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας. Αυτό σημαίνει ότι ο μικτός κατώτατος μισθός για τους εν λόγω εργαζόμενους μπορεί να φθάσει έως και τα 1183 ευρώ σε δωδεκάμηνη βάση, το δε ετήσιο όφελος σε σχέση με το 2019 κυμαίνεται από 2.002 ευρώ έως 2.366 ευρώ.

Σχόλιο : Η τελευταία ερώτηση όμως έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον

:
“Θεωρείτε ότι ο κατώτατος μισθός όπως διαμορφώνεται από 1ης Απριλίου αποτελεί επαρκές εισόδημα για έναν εργαζόμενο;”

Το Υπουργείο εργασίας επισημαίνει ότι όσοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό πρέπει να συνυπολογίζουν και ένα σωρό επιδόματα και ενισχύσεις (

market pass, κ.λπ.), ενώ θα μπορούσε να απαντήσει απλά : ΟΧΙ. 

■ Διατάξεις πολυνομοσχεδίου

Τα παρακάτω θέματα τα αναλύσαμε και στο Το briefing (17.03.2023)

✒ Ολόκληρο το σχέδιο νόμου με την αιτιολογική έκθεση σε κείμενο μπορείτε να το δείτε εδώ : Σχέδιο νόμου – Αιτιολογική Έκθεση Πλαίσιο ρύθμισης οφειλών και άλλες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις, προστασία των συντάξεων από τον πληθωρισμό και άλλες διατάξεις για τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας

✔  Ρύθμιση οφειλών και αναβίωση παλαιών

✔  Από 1.000 έως 50.000 ευρώ τα πρόστιμα για την παραβίαση της υποχρεωτικής διασύνδεσης των EFT/POS τερματικών με την ΑΑΔΕ

→ Με τα άρθρα 41 και 42 του πολυνομοσχεδίου εισάγεται υποχρέωση διασύνδεσης των EFT/POS τερματικών, ημεδαπής και αλλοδαπής, που κατέχουν όλες οι υπόχρεες οντότητες, με την Α.Α.Δ.Ε. και διαβίβασης καθοριζόμενων δεδομένων, είτε μέσω των ΦΗΜ είτε απευθείας με τα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε.΄, ενώ επίσης εισάγεται πλαίσιο διαδικαστικών κυρώσεων για την παραβίαση της υποχρέωσης της διασύνδεσης των υπόχρεων οντοτήτων που κατέχουν τερματικά EFT/POS με την Α.Α.Δ.Ε. με σκοπό την περιστολή της φοροδιαφυγής.

Σχόλιο : Τα σχετικά άρθρα προβλέπουν την έκδοση αποφάσεων για τα κριτήρια του προσδιορισμό των προστίμων όπως ενδεικτικά το τηρούμενο λογιστικό σύστημα, απλογραφικό ή διπλογραφικό, τα ακαθάριστα έσοδα της νομικής οντότητας και η υποτροπή, και ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της διάταξης.
Και σε αυτές τις κυρώσεις θα ισχύσει ότι ίσχυσε με τα πρόστιμα της μη διασύνδεσης ΦΗΜ μe esend.
Η απόφαση που θα εκδοθεί θα αναφέρει εκτός των άλλων από πότε θα επιβάλλονται τα πρόστιμα .

✔  Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα από 3.4.2023

με το άρθρο 33 του νομοσχεδίου δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων να προχωρήσουν σε άρση ακινησίας των οχημάτων τους, καταβάλλοντας τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας με βάση τους μήνες μετά την άρση ακινησίας.

✔  Αυτόματη δημιουργία ψηφιακής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) εκσυγχρονισμός του πλαισίου μεταβίβασης περιουσίας και αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ

Με τις διατάξεις των άρθρων 14,15,16,23,24,25 του πολυνομοσχεδίου :
– Ρυθμίζονται θέματα που παρέχουν ουσιαστικά τη δυνατότητα να υλοποιηθεί η αυτόματη δημιουργία ψηφιακής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), με εκσυγχρονισμό του πλαισίου μεταβίβασης περιουσίας.
– Προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό παρακράτησης κατά τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού.
– Ρυθμίζονται,  ζητήματα της διαδικασίας έκδοσης πράξης προσδιορισμού του φόρου κατά ΚΦΔ, σε περίπτωση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης υπόχρεων ΕΝ.Φ.Ι.Α. από την οποία προκύπτει μείωση φόρου

✔  Επεκτείνονται και στο 2023 τα κίνητρα για την επιλογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Με το άρθρο 30 του πολυνομοσχεδίου επεκτείνονται, και για το φορολογικό έτος 2023, τα κίνητρα για την επιλογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τη χρήση των υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων [μείωση παραγραφής, αποσβέσεις επί του μνημονευόμενου εξοπλισμού προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%), δαπάνες που αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα προσαυξημένες κατά εκατό τοις εκατό (100%) κ.λπ.].

✔  Έκτακτη ενίσχυση σε συνταξιούχους που δεν έλαβαν αύξηση ή έλαβαν μικρότερη από 7%

Με το άρθρο 80 του πολυνομοσχεδίου δίνεται έκτακτη εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης, σε συνταξιούχους στους οποίους καταβλήθηκε κύρια σύνταξη γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου μηνός Δεκεμβρίου 2022.

Η ενίσχυση αφορά 1 εκατομμύριο συνταξιούχους του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) που δεν έλαβαν αύξηση (περίπου οκτακόσιοι πενήντα χιλιάδες της μηνιαίας σύνταξής τους ή έλαβαν αύξηση μικρότερη από επτά τοις εκατό (7%) (περίπου διακόσιοι πενήντα χιλιάδες).

Δεν καλύπτονται περίπου εκατό χιλιάδες (100.000) συνταξιούχοι, οι οποίοι, ωστόσο, είχαν υψηλά εισοδήματα (πάνω από χίλια εξακόσια ευρώ μηνιαίως ή πάνω από χίλια εκατό ευρώ μηνιαίως, αλλά με αύξηση άνω του 3,5%), και επωφελήθηκαν σημαντικά από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.

✔  Τα αγαθά και οι υπηρεσίες για τα οποία παρατείνεται η υπαγωγή σε μειωμένο και υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ έως 31.12.2023

Με το άρθρο 27 του πολυνομοσχεδίου, παρατείνεται έως 31.12.2023 η υπαγωγή σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 13%, ή υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 6%, κατά περίπτωση, σε μια σειρά από αγαθά και υπηρεσίες, όπως είναι οι γραμμές αιμοκάθαρσης, οι απινιδωτές, οι μεταφορές επιβατών, ο καφές και τα μη αλκοολούχα ποτά, οι κινηματογράφοι, τα γυμναστήρια και οι σχολές χορού.

✔  Κατάργηση προστίμου εκπρόθεσμης αρχικής δήλωσης με ποσό καταβολής έως 100 ευρώ – Ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

→ Με το άρθρο 35 του πολυνομοσχεδίου καταργείται το πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος όταν η κύρια οφειλή, δηλαδή ο φόρος που προκύπτει προς καταβολή, ανέρχεται έως 100 ευρώ.
→  Αντίστοιχα με το άρθρο 36 προβλέπεται, σε περίπτωση, όπου το προκύπτον από εκπρόθεσμη Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής εισόδημα, έχει περιληφθεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικείου φορολογικού έτους:
– η μη επιβολή του οριζόμενου διοικητικού προστίμου,
– η ακύρωση των ήδη εκδοθεισών, κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα, πράξεων επιβολής προστίμου.

Λοιπές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου

✔ Ρυθμίσεις για τη φορολογία πλοίων και τη φορολογία μερισμάτων ναυλομεσιτικών και συναφών επιχειρήσεων

✔ Παράταση μέχρι τέλη Ιουνίου 2023 για νέες αιτήσεις και για όσους είχαν υπαχθεί το 2020 στο καθεστώς του άρθρου 5Α του ΚΦΕ – Απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών όσον αφορά στη μεταβίβαση ακινήτων στους μετασχηματισμούς

✔ Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης επιδότησης ανεργίας – Κατάργηση βιβλιαρίων εργασίας μισθωτών στα ξενοδοχεία: Όλες οι διατάξεις του Υπ. Εργασίας στο νέο πολυνομοσχέδιο

 

 

✔  Παράταση δήλωσης αδειών στο ΕΡΓΑΝΗ II μέχρι 20 Μαρτίου

 

✔  ΣτΕ – Για την υπαγωγή αποζημίωσης Ευρωβουλευτή σε φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης πρέπει να εισαχθεί νέα διάταξη στον ΚΦΕ

Το ΣτΕ αποφάσισε ότι η η αποζημίωση των Ευρωβουλευτών δεν υπάγεται σε φόρο εισοδήματος και σε εισφορά αλληλεγγύης, ακυρώνοντας  την εγκύκλιο Ε.2162/2021 της ΑΑΔΕ.
Το αιτιολογικό της ΣτΕ :
Προκειμένου, ο Έλληνας νομοθέτης να υπαγάγει την αποζημίωση αυτή σε φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης με βάση την εθνική νομοθεσία, ασκώντας την κατ’ άρθρο 12 παρ. 3 της απόφασης 2005/684/ΕΚ ευχέρεια που του παρέχεται, πρέπει, σύμφωνα με τις αρχές της νομιμότητας και βεβαιότητας του φόρου, αλλά και της σαφήνειας και προβλέψιμης εφαρμογής των εκάστοτε θεσπιζόμενων κανονιστικών ρυθμίσεων, όπως ιδίως εκείνων με τις οποίες επιβάλλονται φόροι, τέλη, εισφορές κ.λπ., τηρώντας, παράλληλα, την επιταγή του άρθρου 78 παρ. 2 του Συντάγματος να θεσπίσει νέα, σαφή, ειδική διάταξη τυπικού νόμου, εντασσόμενη στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, με την οποία είτε θα υπαγάγει την εν λόγω αποζημίωση (και τη μεταβατική) ευθέως στις διατάξεις περί φορολόγησης μισθωτών υπηρεσιών είτε εμμέσως θεωρώντας αυτήν κατά πλάσμα δικαίου ως εισόδημα από μισθωτή υπηρεσία.

Σχόλιο : Λογικά στην απόφαση με τον τύπο και περιεχόμενο των φετινών δηλώσεων θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για την συγκεκριμένη εξέλιξη. Σκέφτομαι αν το ήξεραν αυτό πιο νωρίς κάποιοι ευρωβουλευτές ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά…ή μήπως όχι;

✔  Αναρτήθηκαν οι βεβαιώσεις εισφορών e-ΕΦΚΑ για φορολογική χρήση έτους 2022

✔  Επιστροφή ΦΠΑ σε αγρότες του ειδικού καθεστώτος μέσω mybusinesssupport

Με Απόφαση της ΑΑΔΕ, αναμορφώνεται η διαδικασία επιστροφής του ΦΠΑ στους αγρότες ειδικού καθεστώτος.
Από τις 2/5/2023 και μετά οι αιτήσεις των αγροτών ειδικού καθεστώτος για την επιστροφή ΦΠΑ γίνεται μέσω της πλατφόρμας myBusinessSupport

Για τον υπολογισμό του δικαιώματος επιστροφής του ΦΠΑ, οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος δεν χρειάζεται να προσκομίζουν στις ΔΟΥ τα σχετικά παραστατικά πωλήσεων τους, καθώς αυτά αντλούνται αυτόματα από την πλατφόρμα myDATA.

Διευκρινίζεται ότι για τις αιτήσεις που υποβάλλονται εντός του 2023, παρέχεται η δυνατότητα καταχώρησης των φορολογικών στοιχείων του 2022 από τον ίδιο τον αγρότη του ειδικού καθεστώτος, για όσα παραστατικά δεν έχουν διαβιβαστεί στο myDATA.

Η απόφαση  → Α.1029/2023

✔  Αναστολή λειτουργίας για φορολογικές παραβάσεις – Τι αλλάζει για τα φαρμακεία

Η απόφαση Α. 1166/2021 επικαιροποιείται με τις διατάξεις που ισχύουν (από το 2022) για την αναστολή λειτουργίας επαγγελματικής εγκατάστασης λόγω της παράβασης της μη διαβίβασης στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ.

Επίσης με την τροποποίηση, επιβάλλεται πλέον χρηματική κύρωση και όχι αναστολή λειτουργίας στα φαρμακεία ανεξάρτητων του πληθυσμιακού κριτηρίου της έδρας τους.
Συγκεκριμένα η περίπτωση ιε του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε από :
ιε. Φαρμακεία ανεξαρτήτως νομικής μορφής που εδρεύουν σε Δήμους ή σε κοινότητες Δήμων ή σε κοινότητες δημοτικών ενοτήτων Δήμων, με πληθυσμό μέχρι και 5.000 κατοίκους, σύμφωνα με τις οικείες Υπουργικές αποφάσεις περί ορισμού Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων Ο.Τ.Α. της χώρας.
σε :
ιε. Φαρμακεία ανεξαρτήτως νομικής μορφής.

Προβλέπεται επίσης ότι η τροποποίηση ισχύει και για περιπτώσεις διαπίστωσης παραβάσεων που επισύρουν την επιβολή της αναστολής λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 13Α του ν. 2523/1997, για τις οποίες μέχρι τη σήμερα (18.3.2023)  δεν έχει εκτελεστεί η προβλεπόμενη πράξη ή απόφαση.
Η απόφαση  → Α.1030/2023
Η απόφαση Α. 1166/2021 όπως έχει κωδικοποιηθεί και ισχύει
 

«Χίλιοι δυο παραφυλάνε σε κοιτάν και δεν μιλάνε.
Είσαι σήμερα μονάρχης κι ώσαμ’ αύριο δεν υπάρχεις.»
 
■Briefing

✔ Το briefing της ημέρας – Πολυνομοσχέδιο, κατώτατος μισθός, μετατροπή συμβάσεων κ.ά. (17.03.2023)

 

■Επισημάνσεις – αρθρογραφία – ΔΕΔ

✔ Επαγγελματικά ταξίδια μισθωτών: Εργασιακά και λοιπά θέματα

✔ Συμπληρωματικά στοιχεία και παράταση παραγραφής – Αλληλέγγυα ευθύνη νομίμων εκπροσώπων – Εικονικότητα τιμολογίου

✔ Φρένο στην καταχρηστική εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου – εξωλογιστικό προσδιορισμό

✔ Εργασία Κυριακής και αναπληρωματική ανάπαυση

✔ Υπερπληθωριστικές οικονομίες και λογιστικές προκλήσεις από άποψη IFRS

✔ Άρθρα Το κόστος που επιβαρύνθηκε εταιρεία για την αναδάσωση έκτασης, που υπέδειξε η Διεύθυνση Δασών, προκειμένου να έχει το δικαίωμα χρήσης της προστατευόμενης δασικής έκτασης εντός της οποίας εγκαταστέστησε το αιολικό πάρκο, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα, τμηματικά, μέσω των φορολογικών αποσβέσεων – ΣΟΛ Α.Ε.

✔ Λογιστικές διαφορές αγρότη – Αγορές τροφίμων, κρέατος, αλκοολούχων ποτών, αναψυκτικών, ειδών καθαρισμού σώματος, καυσίμων, αποσβέσεων, επισκευών ΕΙΧ – Δαπάνες ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και σταθερής τηλεφωνίας μη επαγγελματικού χώρου

 

■Κλαδικά

✔ ΛΣΑ: Κοινά συμπεράσματα συμμετεχόντων και υπόχρεων του ν. 4557/2018

✔ Ένα χρόνο μετά, το «ΔΙΚΤΥΟ» απολογείται…

✔ ΠΟΦΕΕ: Αίτημα μεταφοράς καταληκτικής ημερομηνίας δήλωσης λύσης μίσθωσης ακινήτων και υποβολής αιτήσεων επιστροφής ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης

✔ Επιστολή ΑΚΙΟΕ: Η θέση και ο ρόλος των εξωτερικών λογιστών υπό το πρίσμα εφαρμογής του ν. 4557/2018

 

«Τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της.»

 

■ Εργατικά Ασφαλιστικά

✔ e-ΕΦΚΑ: Πειθαρχικός έλεγχος για λάθη σε πληρωμές συντάξεων

Στο πλαίσιο των τακτικών ελέγχων που διενεργούν οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εντοπίστηκε αστοχία ως προς τα ποσά των συντάξεων Μαρτίου που προπληρώθηκαν στα τέλη Φεβρουαρίου σε 572.000 συνταξιούχους. Το συνολικό υπερβάλλον ποσό που πληρώθηκε ανέρχεται στα 15,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή κατά μέσο 26 ευρώ ανά συνταξιούχο.

Η συντριπτική πλειονότητα των συνταξιούχων αυτών έλαβαν επιπλέον ποσά από 0,1 ευρώ έως 50 ευρώ.

Με εντολή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη δρομολογείται άμεσα η ενεργοποίηση της ρήτρας αποζημίωσης που προβλέπεται στη σύμβαση μεταξύ του ΕΦΚΑ και της αναδόχου εταιρίας.  Η ανάδοχος εταιρία είναι υπεύθυνη για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης παραγωγικής λειτουργίας (SLA) και συντήρησης λογισμικού εφαρμογών καθώς και για τον ορθό υπολογισμό των καταβαλλόμενων ποσών κάθε μήνα στους συνταξιούχους.

✔ Άρνηση εργαζόμενου να εκτεθεί στα social media εργοδότη – Εργασιακές αποφάσεις και τεχνητή νοημοσύνη
✔ Χορήγηση στους ΟΤΑ ασφαλιστικής ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου χωρίς παρακράτηση οφειλών τους σε περίπτωση αναγκαστικής προσκύρωσης οικοπέδου.
Η απόφαση
 → Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 23/2023

 

«Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας
ο πετροπαιχνιδιάτορας
λίγο το στόμα του άνοιξε
κι ευθύς εμύρισε άνοιξη.»
 
■Τα νέα της ΑΑΔΕ

✔ 55,25 δις σε φόρους πληρώσαμε το 2022 – Αύξηση κατά 14,79% σε σχέση με το 2021

✔ Οι στόχοι είσπραξης εσόδων από την ΑΑΔΕ για το 2023 
Η απόφαση  → 36625 ΕΞ 7.3.2023

✔ ΑΑΔΕ: Ανθρωπιστική βοήθεια για σεισμόπληκτους Τουρκίας

✔ Νέοι προϊστάμενοι στις Διευθύνσεις Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχων και Σχεδιασμού Εισπράξεων και Επιστροφών της ΑΑΔΕ.
Η απόφαση
 → ΔΔΑΔ Γ 1034832 ΕΞ 14-03-2023

✔ Νέοι προϊστάμενοι στις Διευθύνσεις Ελεγκτικών Διαδικασιών, Διαδικασιών Εισπράξεων και Επιστροφών, Εφαρμογής Έμμεσης Φορολογίας και Διεθνών Φορολογικών Σχέσεων της ΑΑΔΕ.
Η απόφαση
 → ΔΔΑΔ Γ 1034870 ΕΞ 14-03-2023

✔ Εξουσιοδότηση υπογραφής στον Προϊστάμενο Διεύθυνσης Διεθνών Φορολογικών Σχέσεων των Πιστοποιητικών Φορολογικής Κατοικίας (Tax Residence Certificate).
Η απόφαση
 → Δ.ΟΡΓ.Α 1031363 ΕΞ 07-03-2023

 

■Νομοθεσία

✔ Νέος νόμος 5034/2023 με ρυθμίσεις για το μηδενικό ΦΠΑ στα εμβόλια του κορωνοϊού το clawback κ.ά.

 

■ΣτΕ – ΔΕΕ -Α.Π.

✔ ΣτΕ 1267/2022 Ο δικαστικός συμβιβασμός σε πρόστιμο ΚΒΣ δεν συνεπάγεται αποδοχή και των αποτελεσμάτων του ελέγχου σε άλλες φορολογίες (εισόδημα/ΦΠΑ)
✔ ΣτΕ 1127/2022 Εφαρμογή άρθρου 26 παρ. 1 – 2 του ν.3943/2011 σε ανακριβείς δηλώσεις χαρτοσήμου
✔ ΣτΕ 963/2022 Η έλλειψη αναγραφής του ονοματεπωνύμου του υπογράφοντος στην πράξη περαίωσης δεν εξετάζεται αυτεπάγγελτα από το δικαστήριο
✔ ΣτΕ 1276/2022 Οι διαφορές που αφορούν την Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού παραγραφέντων μερισμάτων του ν.δ. 1195/1942 υπάγονται στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων
✔ ΣτΕ 235/2022 Προσδιορισμός της έννοιας του αστικού ακινήτου για το νόμιμο της επιβολής προστίμου κατά το άρθρο 24 του ν. 2214/1994

 

■ Σ.ΛΟ.Τ

✔ ΣΛΟΤ 3728/2023 Αγορές υπό παραλαβή και παραγγελίες στο εξωτερικό

✔ ΣΛΟΤ 31/2023 Συμψηφισμός προς απόσβεση σωρευμένων ζημιών με την διαφορά από έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο

✔ ΣΛΟΤ 88/2023 Ενοποίηση συγγενούς εταιρείας βάσει του Ν. 4308/2014

 

■Λοιπά ενδιαφέροντα

✔ Υποβολή αιτήσεων στο Μητρώο Έντυπου Τύπου (ΜΕΤ)
✔ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός για τη ζωή και τις ανάγκες των πολλών ή για τα κέρδη των λίγων – Μύθοι και πραγματικότητα»
✔ Business Growth Fund: Ξεκινάει η λειτουργία του νέου Ταμείου για τη στήριξη και ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων
✔ «Εξοικονομώ-Αυτονομώ»: Η απόφαση παράτασης προθεσμίας υλοποίησης παρεμβάσεων και επιλεξιμότητας δαπανών
Η απόφαση  → ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/26116/414/9.3.2023
✔ Το μέτρο αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης κτιρίου όταν αυτό πωλείται ή ενοικιάζεται ενέκρινε το Ευρ. Κοινοβούλιο
✔ Τέλος τα μέτρα κατά του κορωνοϊού
✔ Ολοκληρώθηκε το νέο Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών του νέου Αναπτυξιακού Νόμου
 

«Πουλί γεννιέται ο άνθρωπος
και δέντρο θα πεθάνει:
ρίζες απλώνει γύρω του
και τα φτερά του χάνει.»

 

■Πλατφόρμες

✔ Έναρξη υποβολής αιτήσεων από νεοεισερχόμενους κτηνοτρόφους έτους 2021 για αγορά ζωοτροφών

✔ myBusinessSupport: Αιτήσεις για επιχειρήσεις επεξεργασίας ελαιοκάρπου και μεταποίησης, συσκευασίας-αποθήκευσης και εμπορίας σύκων (β’ φάση)

✔ Επιχορήγηση επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία: Νέα υποβολή αιτήσεων για ωφελούμενους που έχουν απορριφθεί
 

 

 

■ Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις 


  Τα κράτη με προνομιακό φορολογικό καθεστώς για το 2021

 


  Απαλλαγή ΦΠΑ παραδόσεων αγαθών και παροχής υπηρεσιών για την προσφυγική κρίση – Παροχή διευκρινίσεων για τον όρο «ανοιχτός διαγωνισμός»

 Εγκύκλιος που αφορά στην παροχή διευκρινίσεων για την ορθή ερμηνεία των διατάξεων της ΠΟΛ.1180/2016  με την οποία ορίζεται διαδικασία απαλλαγής ΦΠΑ των παραδόσεων αγαθών και παροχής υπηρεσιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης της προσφυγικής κρίσης, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Α.1094/2022
.
Η εγκύκλιος απευθύνεται στους διεθνείς οργανισμούς, τους αναγνωρισμένους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, διπλωματικές αποστολές και προξενικές αρχές που εδρεύουν ή είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα ή σε οποιοδήποτε άλλο Κράτος Μέλος της ΕΕ, τους αλλοδαπούς και ημεδαπούς υποκείμενους στο φόρο προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών που δωρίζονται

Η εγκύκλιος

 → Ε.2013/2023

 


  Πόθεν έσχες και αρμοδιότητες ΑΑΔΕ: Επιτροπή Ελέγχου δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και Φορολογική Διοίκηση

 


  Οι φορολογικές διατάξεις του ν. 5024/2023: Αλλαγές σε ΕΝΦΙΑ, ΚΦΕ, ΦΠΑ, εξωδικαστικό μηχανισμό κ.ά.

Με την οδηγία αυτή κοινοποιούνται οι διατάξεις του ν. 5024/2023
Οι βασικότερες αφορούν :

– Απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) 2023 για διάφορες περιπτώσεις
– 28: Επιβολή φόρου υπεραξίας κατά την εισφορά τίτλων στην περίπτωση που ο εισφέρων είναι ο μοναδικός μέτοχος ή εταίρος της λήπτριας -Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 42 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
– 29: Νομική μεταχείριση της εισφοράς τίτλων όταν ο εισφέρων είναι ο μοναδικός μέτοχος ή εταίρος της λήπτριας -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 21 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. – 30: Διαδικασία επιλογής φορολόγησης στις εκμισθώσεις ακινήτων -Τροποποίηση υποπερ. ii) περ. δ’ παρ. 2 άρθρου 8 Κώδικα Φ.Π.Α..
– 31: Κατάργηση της υποχρέωσης γνωστοποίησης στην Α.Α.Δ.Ε. των εκπτώσεων λόγω κύκλου εργασιών -Αντικατάσταση περ. α’ παρ. 5 άρθρου 19 Κώδικα Φ.Π.Α..
– 32: Ορισμός των ενσώματων αγαθών που συνιστούν αγαθά επένδυσης για τους σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 33 Κώδικα Φ.Π.Α. -Τροποποίηση περ. α’ παρ. 4 άρθρου 33 Κώδικα Φ.Π.Α..
– 41: Αναστολή αναγκαστικής εκτέλεσης μετά από αίτηση εξωδικαστικής επίλυσης οφειλών -Απαλλαγή από ευθύνη κατά τη σύναψη σύμβασης αναδιάρθρωσης -Τροποποίηση των άρθρων 18 και 20 του ν. 4738/2020. – 42: Συμμετοχή του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης στις συμβάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών, κανόνες και περιορισμοί -Τροποποίηση των άρθρων 21, 22 και 23 του ν. 4738/2020.
– 43: Ηλεκτρονική πλατφόρμα εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών -Μεταβατικές διατάξεις -Τροποποίηση των άρθρων 29 και 74 του ν. 4738/2020.
– 46: Φορολόγηση αμοιβών ναυτικών που υπηρετούν σε πλωτά ναυπηγήματα του άρθρου 267 ν. 4555/2018 -Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 15 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Η απόφαση
 → Ο.3013/7.3.2023

 


  Τροποποίηση διαδικασιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2523/1997 σχετικά με την αναστολή λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων.

Με την απόφαση αυτή επικαιροποιείται  η Α.1169/2021 αναφορικά με την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 σε περίπτωση μη διαβίβασης στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, καθώς και λοιπά διαδικαστικά θέματα.

Η απόφαση
 → Α.1031/2023


  Κατάλογος χρυσών νομισμάτων για το 2023 (Ειδικό καθεστώς για τον επενδυτικό χρυσό)

 

■ Λοιπές αποφάσεις


ΓΕΦΥΡΑ ΙΙ: Αυτεπάγγελτη αναζήτηση του Ενιαίου Πιστοποιητικού Δικαστικής Φερεγγυότητας
Η απόφαση  → 39191 ΕΞ 10-03-2023


Διαπραγμάτευση στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού – Τροποποίηση της 67360 ΕΞ 2021.
Η απόφαση
 → 40953 ΕΞ 2023


Επιβεβαίωση βιωσιμότητας ή φερεγγυότητας οφειλέτη και διαδικασία κατάρτισης διμερούς σύμβασης αναδιάρθρωσης – Τροποποίηση της 66468 ΕΞ 2021.
Η απόφαση
 → 40992 ΕΞ 2023


Προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για απασχόληση 3.000 ανέργων που ανήκουν σε δύσκολα εξυπηρετήσιμες πληθυσμιακές ομάδες και 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας – Τροποποίηση της 90097/2022.
Η απόφαση
 →
25300/09-03-2023

 

■ Αρωγή – Φυσικές καταστροφές -Λοιπές ενισχύσεις

✏ Πως θα καταβληθεί η ενίσχυση στις οικογένειες των ατόμων που απώλεσαν τη ζωή τους στις πυρκαγιές του 2021

✏ Δ.15/Δ’/27915/14.3.2023 Οριοθέτηση πληγεισών από φυσική καταστροφή περιοχών της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

✏ Δ.15/Δ’/27884/14.3.2023 Οριοθέτηση πληγεισών από φυσική καταστροφή περιοχών της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

✏ Επιχορήγηση πληγέντων σε περιοχές του Δήμου Θάσου.
Η απόφαση  → 40027 ΕΞ 13-03-2023

✏ Ενίσχυση για οικογένειες ατόμων απώλεσαν τη ζωή τους στις πυρκαγιές του 2021.
Η απόφαση  → 27599/14.3.2023

 

Καλή συνέχεια.

Υ.Γ. Δεν ανέφερα κάτι για τα myDATA τελικά, σωστά;

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό