18.1 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Πετρελαϊκές εταιρίες αγοράζουν διαφημίσεις στη Google που δεν μοιάζουν με τέτοιες για να διαμορφώσουν την αντίληψη του κοινού

Ειδήσεις Ελλάδα

Η ExxonMobil, η Shell, η Aramco, η McKinsey και η Goldman Sachs ήταν μεταξύ των 20 κορυφαίων διαφημιζόμενων στους όρους αναζήτησης, ενώ διάφοροι άλλοι παραγωγοί ορυκτών καυσίμων και οι χρηματοδότες τους πλήρωσαν και καταχώρισαν επίσης τέτοιες διαφημίσεις.
Ο Jake Carbone, ανώτερος αναλυτής δεδομένων στο InfluenceMap, ανέφερε:
Η Google επιτρέπει σε ομάδες που έχουν σημαντικά συμφέροντα στη συνεχή χρήση ορυκτών καυσίμων, να πληρώσουν για να επηρεάσουν τις πληροφορίες – πηγές που λαμβάνουν οι άνθρωποι όταν προσπαθούν να ενημερωθούν.
Ο τομέας του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχει αλλάξει πλέον στρατηγική κι έχει πάψει να αμφισβητεί την αποδεδειγμένη επιστημονικά κλιματική αλλαγή και τώρα επιδιώκει να επηρεάσει τη δημόσια συζήτηση σχετικά με την απαλλαγή από τις εκπομπές αερίων προς όφελός του.
Οι διαφημίσεις της μεγάλης πετρελαϊκής Shell, 153 καταμετρήθηκαν συνολικά, εμφανίστηκαν στο 86% των αναζητήσεων για “μηδενικές εκπομπές ρύπων”. Πολλοί προώθησαν τη δέσμευσή της να γίνει εταιρεία με μηδενικούς ρύπους στις δραστηριότητες της μέχρι το 2050.
Ωστόσο, η στρατηγική καθαρής ανάπτυξης της Shell βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε συμψηφισμούς στην κατοχή άνθρακα, όπως αποκαλύπτει ανάλυση του Carbon Brief, η οποία λέει:
Παρά την υψηλά φιλόδοξη ρητορική της, το όραμα της Shell για τη συνέχιση της χρήσης πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα μέχρι το τέλος του αιώνα παραμένει ουσιαστικά ο ίδιος.
Εκπρόσωπος της Shell δήλωσε:
Ο στόχος της Shell είναι να γίνει μια επιχείρηση ενέργειας μηδενικών εκπομπών έως το 2050, σε συνάρτηση με την κοινωνία. Η βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ένταση και οι απόλυτοι στόχοι μας είναι συνεπείς με τον πιο φιλόδοξο στόχο του 1,5 βαθμού Κελσίου της συμφωνίας του Παρισιού.
Η Goldman Sachs, η οποία παρείχε σχεδόν 19 δισεκατομμύρια δολάρια σε δανεισμό στη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων το 2020, είχε τον τρίτο υψηλότερο αριθμό διαφημίσεων. Οι διαφημίσεις της τράπεζας εμφανίστηκαν σε σχεδόν 6 στις 10 αναζητήσεις για “ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”, με πολλές να τονίζουν τη “συνεχή δέσμευσή της για βιώσιμη χρηματοδότηση”.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό