20.2 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ο CEO της Renault στη Γερμανία – Οι Μ.Ε.Κ. πεθαίνουν, το μέλλον είναι ηλεκτρικό!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η κυβέρνηση της Γερμανίας προσπαθεί να εξασφαλίσει το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης απαιτώντας από την Ευρώπη να εξαιρέσει από τα πλάνα της τα συνθετικά καύσιμα αλλά ο επικεφαλής της Renault και πρόεδρος της ένωσης ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA), Luca de Meo, πιστεύει ότι είναι πολύ αργά για κάτι τέτοιο και προειδοποιεί την Γερμανία. Ο de Meo δήλωσε ότι οι κατασκευαστές έχουν ήδη απαντήσει στα σχέδια της Ε.Ε. να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 100% από το 2035, κατευθύνοντας τα κεφάλαια που επενδύονται σε νέες τεχνολογίες όπως αυτή της ηλεκτροκίνησης αλλά δευτερευόντως και στο υδρογόνο.

Μέχρι σήμερα, το πλάνο της Ε.Ε. έχει την στήριξη όλων των θεσμικών οργάνων αλλά και της πλειοψηφίας των κατασκευαστών που έχουν ανακοινώσει την στροφή τους στην ηλεκτροκίνηση νωρίτερα από την άτυπη απαγόρευση των Μ.Ε.Κ. το 2035. Η Γερμανία όμως, με την στήριξη της Ιταλίας, της Βουλγαρίας, της Πολωνίας και της Τσεχίας απειλεί να τινάξει την ψηφοφορία στον αέρα αν δεν τροποποιηθεί η πρόταση ώστε να περιλαμβάνει κάποιου είδους πρόβλεψη για τα συνθετικά καύσιμα (βλ. e-fuels) ενώ η Ιταλία διευρύνει την απαίτηση των… στασιαστών προσθέτοντας στην συζήτηση όλα τα καύσιμα που θεωρούνται ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων ή αν μη τι άλλου, “σχεδόν ουδέτερα”, κάτι που στην θεωρία περιλαμβάνει και τα βιοκαύσιμα. Η ίδια η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Giorgia Meloni, έχει χαρακτηρίσει το πλάνο της Ε.Ε. ως “υπερβολικά ιδεολογικό” ενώ προειδοποίησε και για τις επιπτώσεις που ενδεχομένως να έχει στην βιομηχανία – όχι μόνο του αυτοκινήτου, αλλά γενικώς. Στο αντίπαλο στρατόπεδο, η Γαλλία και άλλες χώρες είναι πρόθυμες να στηρίξουν το υπάρχον χρονοδιάγραμμα ενώ η Κομισιόν δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν θα ανοίξει ξανά την συζήτηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα καθώς θεωρεί ότι η αρχική συμφωνία του 2022 είναι οριστική και δεσμευτική.

Σε ομιλία του, ο Luca de Meo ανέφερε ότι θα προτιμούσε η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων να μην όριζε τον τρόπο με τον οποίο οι κατασκευαστές θα πετύχουν τους στόχους τους και συμπλήρωσε ότι όπως έχουν τα πράγματα, οι μοναδικές βιώσιμες εναλλακτικές στο πετρέλαιο και την βενζίνη είναι ο ηλεκτρισμός και το υδρογόνο. Τα συνθετικά καύσιμα είναι ένα πολύ μικρό niche με πολύ μικρή παραγωγή και καμία υποδομή σε επίπεδο ανεφοδιαστικής αλυσίδας αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα ξεκινούν από ένα μικρό niche. Στο κάτω-κάτω, τι ήταν ο εξηλεκτρισμός πριν από 10 χρόνια; Είναι βέβαιο πάντως ότι ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει επιλέξει την ηλεκτροκίνηση ως την τεχνολογία με την οποία θα κινούνται τα αυτοκίνητα στο μέλλον και αυτή η απόφαση είναι μη-αντιστρέψιμη καθώς δεν περιλαμβάνει μονάχα τους κατασκευαστές αλλά και τους προμηθευτές τους. “Θα δείτε το κύμα να έρχεται”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο de Meo, υπονοώντας ότι όσο περνά ο καιρός, τόσο πιο αισθητή θα είναι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό