21 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Η Nissan υπόσχεται 6 ολοκαίνουρια μοντέλα μέχρι το 2026!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Nissan αποκάλυψε στην Yokohama της Ιαπωνίας το “The Arc” – το νέο επιχειρηματικό της πλάνο που εστιάζει στο λανσάρισμα νέων προϊόντων σε ευρύ φάσμα, την αύξηση του εξηλεκτρισμού, τις νέες προσεγγίσεις στους τομείς του engineering και της παραγωγής, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων της και την βελτίωση της κερδοφορίας. Το πλάνο έχει εξελιχθεί ως ένα είδος συνδετικού κρίκου ανάμεσα στο σχέδιο Nissan NEXT που τρέχει από το οικονομικό έτος 2020 και το μακροπρόθεσμο όραμα Nissan Ambition 2030 και χωρίζεται στις μεσοπρόθεσμες υποχρεώσεις για τα οικονομικά έτη 2024 έως 2026 και τις μεσο-μακροπρόθεσμες δράσεις που θα συνεχιστούν μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με το “The Arc” η Nissan θα λανσάρει 30 νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. Αυτά αφορούν ολόκληρο τον κόσμο και τα 16 θα είναι εξηλεκτρισμένα με τα υπόλοιπα να είναι θερμικά ώστε να καλύψουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού σε αγορές όπου ο ρυθμός υιοθέτησης της τεχνολογίας διαφέρει. Στόχος της ιαπωνικής μάρκας είναι να λανσάρει 34 εξηλεκτρισμένα (υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες μέχρι το 2030 με το μίγμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων να αντικατοπτρίζει το 40% παγκοσμίως μέχρι το 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Όσον αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά συγκεκριμένα, το πλάνο της Nissan περιλαμβάνει το λανσάρισμα 6 ολοκαίνουριων μοντέλων και την επίτευξη του 40% για το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών επί του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ήπειρο. Όπως είναι λογικό όμως, η Ευρώπη αποτελεί μονάχα ένα κομμάτι της παγκόσμιας στρατηγικής της Nissan και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ούτε καν το μεγαλύτερο καθώς στη Β. Αμερική έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα 7 νέων μοντέλων και την ανανέωση του 78% της γκάμας, στην Κίνα την ανανέωση του 73% της γκάμας και το λανσάρισμα 8 οχημάτων “νέας ενέργειας” εκ των οποίων τα 4 θα φοράνε τα σήματα της ενώ άλλα 5 ολοκαίνουρια SUVs προορίζονται για την αγορά της Μ. Ανατολής.

Την υποστήριξη όλων αυτών των νέων μοντέλων θα αναλάβουν νέες προσεγγίσεις στην εξέλιξη και την παραγωγή ώστε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να γίνουν πιο προσιτά και ταυτόχρονα, πιο επικερδή. Συγκεκριμένα, η Nissan στοχεύει στην μείωση του κόστους της νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων της κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον Ariya) και στην εξίσωση του κόστους των αμιγώς ηλεκτρικών με τα θερμικά μέχρι το 2030! Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη διαχείριση του κόστους θα διαδραματίσει η δραστική μείωση του κόστους εξέλιξης με την ιαπωνική εταιρία να υπόσχεται ότι η εξέλιξη κάθε μοντέλου που θα βασίζεται στο κύριο όχημα μίας οικογένειας θα είναι μειωμένο κατά 50%, οι παραλλαγές των διάφορων εξαρτημάτων θα μειωθεί κατά 70% και ο χρόνος εξέλιξης θα μειωθεί κατά 4 μήνες με ότι αυτό συνεπάγεται για το κόστος. Με την υιοθέτηση της αρθρωτής παραγωγής, το μήκος της γραμμής παραγωγής θα μειωθεί, μειώνοντας με την σειρά του τον χρόνο παραγωγής κατά 20% ανά όχημα.
Φυσικά, από το πλάνο της ιαπωνικής μάρκας δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι νέες τεχνολογίες, είτε μιλάμε για την επόμενη γενιά της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ProPILOT, είτε για την χρήση νέων μπαταριών στα 100% ηλεκτρικά μοντέλα της. Μπαταρίες όπως οι NCM ιόντων λιθίου με σημαντικά αναβαθμισμένες δυνατότητες ταχείας φόρτισης και ενεργειακής πυκνότητας, οι LFP που μειώνουν το κόστος κατά 30% και από το 2028 οι στερεάς κατάστασης ανάλογα με το εκάστοτε μοντέλο και τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Τέλος, δεν θα πρέπει να υποτιμούμε την σημασία των συνεργασιών τόσο εντός του ομίλου με τη Renault και την Mitsubishi όσο και εκτός αυτού. Όπως όλα δείχνουν, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ καιρό για να δούμε τα πρώτα απτά προϊόντα του πλάνου “The Arc”.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό