16.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Η BMW υποβαθμίζει την κινέζικη απειλή…

Ειδήσεις Ελλάδα

Για άλλη μία φορά, σε ένα ακόμα πολύ σημαντικό ζήτημα, η Ευρώπη διχάζεται καθώς η βιομηχανία αυτοκινήτου δεν μπορεί να ακολουθήσει μία ενιαία γραμμή με την κάθε εταιρία να προασπίζει τα δικά της συμφέροντα. Δεν είναι παράλογο καθώς η κάθε μάρκα δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς αλλά ταυτόχρονα, είναι αξιοσημείωτο καθώς αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει η πιθανότητα σύμπλευσης ούτε καν στα βασικά. Από τη μία λοιπόν έχουμε εταιρίες όπως η Stellantis και η Renault που μέσω των εκπροσώπων και των CEO τους έχουν εκφράσει την πεποίθηση τους ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου πρέπει να προστατευτεί από την κινέζικη απειλή και από την άλλη, τον επικεφαλής της BMW που χαρακτηρίζει την εν λόγω απειλή ως… υπερβολική.
“Η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου όσον αφορά στο BMW Group, δεν ζημιώνεται δραστικά από την εισαγωγή κινέζικων αυτοκινήτων, ούτε είναι ανάμεσα στα συμφέροντα της Ε.Ε. να επιβάλει επιπλέον δασμούς σε αυτά τα προϊόντα.“
Δήλωσε ο CEO της γερμανικής μάρκας, Oliver Zipse κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης τύπου. Ο Zipse συμπλήρωσε δε, ότι ο σχεδόν παράλογος φόβος ότι η Κίνα μπορεί να αναταράξει σημαντικά την ευρωπαϊκή αγορά δεν βασίζεται πουθενά καθώς “κανείς δεν μπορεί απλά να εισέλθει σε μία αγορά τόσο μεγάλη όσο η Ευρώπη και να την καταλάβει”. Το ίδιο συναίσθημα εκφράζουν και οι ομόλογοι του Zipse στην Mercedes και το VW Group ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση τηρεί προς το παρόν μία επιφυλακτική στάση καθώς από τη μία δεν θέλει να διαταράξει τις εύθραυστες εμπορικές σχέσεις ανάμεσα σε αυτήν και την Κίνα αλλά από την άλλη δεν μπορεί να καθίσει άπραγη αν η Κίνα δεν παίζει δίκαια, σύμφωνα με τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Η Κομισιόν διεξάγει ήδη έρευνα σχετικά με το ενδεχόμενο κρατικών επιδοτήσεων των κινέζικων προϊόντων με στόχο το λανσάρισμα τους στην αγορά σε υπερβολικά χαμηλή τιμή και είναι πλήρως διατεθειμένη να προστατεύσει την ευρωπαϊκή αγορά με την επιβολή δασμών αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Φυσικά, υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο αντίποινων αν συμβεί κάτι τέτοιο και οι γερμανικές εταιρίες ειδικότερα ανησυχούν έντονα για την πιθανότητα έναρξης ενός εμπορικού “πολέμου” που θα επιδεινώσει την θέση τους στην τεράστια αγορά της Κίνας. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1/3 περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW, περί τα 825.000 αυτοκίνητα προέρχονται από την Κίνα. Είναι λογικό λοιπόν για την BMW, την Mercedes και την VW έως έναν βαθμό, να θέλουν να προασπίσουν τα δικά τους συμφέροντα καθώς δεν είναι αυτές που αντιμετωπίζουν την μεγαλύτερη απειλή από τους Κινέζους… προς το παρόν. Οι μάρκες που προσπαθούν να ανταγωνιστούν τα φθηνά κινέζικα προϊόντα και δυσκολεύονται για πολλούς και διάφορους λόγους είναι οι λεγόμενες mainstream όπως ανέλυσε πρόσφατα στην ανοιχτή επιστολή του ο επικεφαλής του Renault Group και πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo. Οι σχέσεις ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη ακροβατούν σε τεντωμένο σκοινί λοιπόν και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν τηρούν ενιαία στάση καθώς ο κάθε ένας ερμηνεύει την κατάσταση από το δικό του μετερίζι…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό