21.4 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Η κοπή της πίτας στην ΤτΕ και το μήνυμα Στουρνάρα, ο Εξάρχου με το καπέλο της Άκτωρ και το due diligence για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Ειδήσεις Ελλάδα

Πολλά σύννεφα

Μιλώντας χθες ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας στη διάρκεια της κοπής της πίτας προς το προσωπικό αν και είχε ένα τόνο αισιοδοξίας, ωστόσο ήταν απολύτως ευθυγραμμισμένος με τις δυσμενείς εκτιμήσεις – που διατυπώνονται όλο και περισσότερο τελευταία – για τις προοπτικές της διεθνούς οικονομίας. Στο ίδιο κλίμα με την έκθεση που παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο Φόρουμ του Νταβός από τους 60 κορυφαίους οικονομολόγους της διεθνούς κοινότητας!

Ο «μεγάλος ασθενής»

Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Αν εξετάσουμε την ευρωζώνη, η Γερμανία αναδεικνύεται στον «μεγάλο ασθενή» από εκεί που ήταν η «λοκομοτίβα» της ανάπτυξης! Εντάξει, παραμένει η Ιταλία ο αδιαφιλονίκητος … «μεγάλος ασθενής». Αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι κι η Γερμανία καταβάλλει φιλότιμες για να την φτάσει στις επιδόσεις της Ρώμης…

Ο πληθωρισμός

Και φυσικά η πολεμική αναταραχή που βρίσκεται σε εξέλιξη  στη Μέση Ανατολή, επιτείνει τις … «προκλήσεις» που είπε και ο κ. Στουρνάρας. Ηδη τα τάνκερ άλλαξαν ρότα και αντί της Διώρυγας του Σουέζ κάνουν τον γύρο της Αφρικής! Είναι θέμα χρόνου να επιβαρυνθεί ο πληθωρισμός της Ευρωζώνης….

Μειώσεις γιοκ!

Ως εκ τούτου η αναφορά του αυστριακού κεντρικού τραπεζίτη κ. Joachim Nagel και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, πως δεν πρέπει να αναμένεται μείωση των επιτοκίων εντός του 2024 είναι εξόχως ανησυχητική! Πού απέδωσε αυτή την δυσάρεστη πρόβλεψη; Στο γεγονός ότι η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή πιέζει τις τιμές στη ευρωζώνη! Μπίνγκο!

Μαραθώνιος

Ως εκ τούτου λοιπόν η διαπίστωση του κ. Βασίλη Κορκίδη, προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) είναι σωστή. Σύμφωνα με την οποία «ο πληθωρισμός δείχνει για την ώρα “ανίκητος” και η ακρίβεια απασχολεί σοβαρά, τόσο την ελληνική αγορά, όσο και την οικονομική πορεία της Ευρωζώνης». Ετσι «ο αγώνας με την ακρίβεια είναι ένας δύσκολος “μαραθώνιος δρόμος” με απρόβλεπτες ανηφόρες και κατηφόρες»!

Ψυχή βαθιά….

—-

Ο κ. Αλ. Εξάρχου

Λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ από την Intrakat ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Εξάρχου ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη για να επιθεωρήσει τις εργασίες του Μετρό. Ήταν στις 10 Νοεμβρίου 2023 και με την επίσκεψη του, όπως επίσης και με την τοποθέτηση νέου υπεύθυνου στο έργο σηματοδότησε την πρώτη προτεραιότητα του νέου εταιρικού σχήματος. Είναι η ολοκλήρωση του Μετρό στη συμπρωτεύουσα.

Με το καπέλο της Άκτωρ

Λίγες μέρες μετά το ταξίδι – αστραπή του κ. Εξάρχου και συγκεκριμένα στις 5 Δεκεμβρίου 2023 ο ίδιος στη διάρκεια συνάντησης του με δημοσιογράφους διαβεβαίωνε πως το πρώτο εισιτήριο θα κοπεί τον Νοέμβριο του 2024. Και με τον τρόπο αυτό επιδίωξε ουσιαστικά να καταδείξει το νέο χρονοδιάγραμμα του πολύπαθου έργου της συμπρωτεύουσας.

Τώρα ο κ. Εξάρχου με την ιδιότητα του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Άκτωρ βρίσκεται εκ νέου στη Θεσσαλονίκη.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος επρόκειτο σήμερα να επισκεφτεί το Αμαξοστάσιο του Μετρό. Εκεί θα ενημερωθεί από τον κ. Εξάρχου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό κ. Νικόλαο Κουρέτα για την εξέλιξη των εργασιών.

Χωρίς οδηγό

Στη συνέχεια, θα επιβιβαστούν σε τρένο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στις αποβάθρες του Αμαξοστασίου, το οποίο θα πραγματοποιήσει όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό και θα καταλήξει στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό» όπου θα γίνει ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Σταθμού καθώς και στον επίγειο περιβάλλοντα κοινόχρηστο χώρο που αποκαταστάθηκε πρόσφατα και αποδόθηκε στην πόλη.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, μου λένε συνεργάτες του δεν αφήνει το έργο από την προσωπική του επίβλεψη θεωρώντας πως πρόκειται μεγάλο στοίχημα για τον νέο κατασκευαστικό όμιλο η τήρηση των δεσμεύσεων για την υλοποίηση μεγάλων έργων.

—-

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Έχει περάσει σχεδόν ενάμισης χρόνος από τότε που ξεκίνησαν οι διαδικασίες παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Και αξίζει να δούμε που βρίσκεται σήμερα ο διαγωνισμός του Υπερταμείου στον οποίο έχουν περάσει τέσσερα επενδυτικά σχήματα.

Όπως μαθαίνω  οι μνηστήρες στο πλαίσιο του due diligence πραγματοποίησαν και τις επιτόπιες επισκέψεις τους.

Επιπροσθέτως, το Υπερταμείο με τη συνδρομή των συμβούλων του συνέταξε σχέδιο κειμένου της Συμβάσεως Παραχώρησης μαζί με τα παραρτήματα της και αυτά έχουν αποσταλεί στα συναρμόδια υπουργεία και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας προς σχολιασμό.

Το εξάμηνο

Αμέσως μετά κι αφού εγκριθούν τα κείμενα από το ΔΣ του Υπερταμείου θα διανεμηθούν στους υποψήφιους επενδυτές.

Όλα δείχνουν πως προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024 ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα περάσει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό