22.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

Η αρχική ποιότητα των αυτοκινήτων είναι απογοητευτική!

Ειδήσεις Ελλάδα

Αυτά συμβαίνουν όταν μία ολόκληρη βιομηχανία πιέζεται (από την αγορά, τους νομοθέτες ή… τον εαυτό της) να λανσάρει καινοτόμες τεχνολογίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Κάτι πρέπει να θυσιαστεί στον βωμό της ανταγωνιστικότητας και αυτό το “κάτι” συνήθως είναι η ποιότητα ή/και η αξιοπιστία. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από την Initial Quality Study που διεξάγει σε ετήσια βάση η J.D. Power και αποδεικνύει ότι αντί να βελτιώνεται η κατάσταση, επιδεινώνεται!

“Η βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι και το μονοπάτι που επιλέγει ο κάθε κατασκευαστής είναι κρίσιμο για το μέλλον του. Από τα επίμονα προβλήματα που συνεχίζουν από τα προηγούμενα χρόνια στην αύξηση νέων τύπων προβλημάτων, τα σημερινά οχήματα είναι πιο πολύπλοκα, προσφέροντας νέα και υπάρχουσα τεχνολογία, αλλά δεν προσφέρουν πάντοτε ικανοποίηση στους ιδιοκτήτες.“

Δήλωσε ο Frank Hanley της J.D. Power υπογραμμίζοντας ένα πολύ σημαντικό θέμα που ναι μεν μετριέται στις Η.Π.Α. όσον αφορά στην συγκεκριμένη έρευνα αλλά αναμφίβολα μαστίζει ολόκληρο τον κόσμο. Το 2023 λοιπόν ήταν η χειρότερη χρονιά για την αρχική ποιότητα των αυτοκινήτων με τον αριθμό των προβλημάτων ανά 100 οχήματα (PP100) να σημειώνει αύξηση-ρεκόρ της τάξης των 30 τα τελευταία δύο χρόνια. Από το 2021 στο 2022 το μέγεθος αυτό αυξήθηκε κατά 18 PP100 και από το 2022 στο 2023 άλλα 12 PP100 με τον μέσο όρο για φέτος να διαμορφώνεται στα 192 PP100 – όσο μικρότερος ο αριθμός τόσο λιγότερα τα προβλήματα και κατά συνέπεια, τόσο καλύτερη αρχική ποιότητα.

Στην φετινή έρευνα συμμετείχαν 93.380 ιδιοκτήτες νέων οχημάτων MY2023 που απάντησαν σε 223 ερωτήσεις για την αρχική εμπειρία χρήσης, χωρισμένες σε 9 διαφορετικές κατηγορίες: infotainment, εξοπλισμός, χειριστήρια και οθόνες, εξωτερικό, υποβοήθηση οδήγησης, εσωτερικό, κινητήριο σύνολο, καθίσματα, εμπειρία οδήγησης και κλιματισμός. Με εξαίρεση την εμπειρία οδήγησης, παρατηρήθηκε επιδείνωση σε όλες τις κατηγορίες με τις κατηγορίες των χειριστηρίων και οθονών αλλά και του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό προβλημάτων ανά 100 οχήματα με +3.2 PP100 και +2.3 PP100 αντίστοιχα.

Φυσικά, τα προβλήματα αυτά στην πλειοψηφία τους δεν είναι καταστροφικές αστοχίες που σε αφήνουν στην άκρη του δρόμου να τηλεφωνείς στην οδική βοήθεια αλλά είναι προβλήματα που επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία ιδιοκτησίας και χρήσης και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν σε ένα νέο όχημα. Οι κατασκευαστές θα έπρεπε να τα είχαν λύσει όλα αυτά τα χρόνια αν μιλάμε για υπάρχουσα τεχνολογία ή θα έπρεπε να μην την είχαν λανσάρει πριν εκτενείς, διεξοδικές δοκιμές αν μιλάμε για νέα τεχνολογία.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν και χωρίς να ξεχνάμε ότι η έρευνα διεξάγεται και αφορά την αμερικανική αγορά, προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μάρκες όπως η Dodge, η Ram και η Alfa Romeo βρίσκονται στις 3 πρώτες θέσεις της κατάταξης για το 2023. Κι άντε, η Dodge βρίσκεται στην πρώτη τριάδα τα τελευταία χρόνια. Η Alfa Romeo όμως ήταν 5η από το τέλος το 2021 και 7η από το τέλος πέρυσι! Από την άλλη, Volvo, Volkswagen, Audi και Chrysler εξακολουθούν να είναι στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης ενώ γύρω από τον μέσο όρο φέτος κινούνται μάρκες όπως η Hyundai, η Honda, η Jeep, η BMW, η Mitsubishi, η Toyota και η Ford.

Το ανησυχητικό είναι ότι αν συνεχιστεί αυτή η τάση και μέχρι στιγμής δεν έχουμε δείγματα που να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι δεν θα συμβεί αυτό, τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα πριν βελτιωθούν. Οι εταιρίες δεν θα σταματήσουν να λανσάρουν νέες τεχνολογίες με αμφίβολο το ποσοστό απροβλημάτιστης λειτουργίας και τα προβλήματα θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς; Έρευνα, δοκιμές, ενημέρωση και πέρα από το να διεκδικούμε τα δικαιώματα μας και να αξιολογούμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά χωρίς προκατάληψη, όχι πολλά. 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό