21.9 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Volvo C40 Recharge P8 AWD – Καταιγιστικό

Ειδήσεις Ελλάδα

H Volvo έχει δηλώσει ξεκάθαρα πως το 2030 θέλει να είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που στη γκάμα της θα έχει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως είναι φυσικό η ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πρέπει να γίνει σταδιακά και οργανωμένα, καθώς μία τέτοια τεράστια αλλαγή, η μεγαλύτερη από την απαρχή της αυτοκίνησης, εγκυμονεί πολλούς και απρόβλεπτους κινδύνους. Και σε αυτό το μεταβατικό στάδιο η Σουηδική εταιρία δείχνει να τα καταφέρνει εξαιρετικά. Aφενός χρησιμοποιώντας τη γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της με υποδειγματικό τρόπο καθώς και έσοδα φέρνουν και κουλτούρα ηλεκτροκίνησης δημιουργούν, αφετέρου χτίζοντας μία ολοκαίνουρια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως είναι το C40 Recharge.

Του αυτοκινήτου που είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή και μάλιστα στη δυνατή έκδοση P8 με τετρακίνηση και 408 ίππους. Και φυσικά ο τίτλος της δοκιμής, προφανώς και ανταποκρίνεται πλήρως στις δυνατότητες του αμιγώς ηλεκτρικού Σουηδικού SUV.  Bεβαίως η Volvo προσπαθώντας να εφαρμόσει στη πράξη τη Σουηδική φιλοσοφία, δεν θέλει απλώς να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση, αλλά να περάσει στη πράξη την αειφορία και την οικολογική ενσυναίσθηση στο σύνολο της παραγωγικής της διαδικασίας. Το πολύ σημαντικό στοιχείο, για όλους εμάς τους λάτρεις της αυτοκίνησης, είναι πως όλο αυτό όχι μόνο δεν αφήνει στην άκρη την χαρά και την απόλαυση της οδήγησης, αλλά την αναδεικνύει κιόλας, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής.

Με έντονα Σουηδικό παρουσιαστικό

Ξεκινώντας από την εμφάνιση του ολοκαίνουριου Volvo C40, θα πρέπει καταρχήν να σημειώσουμε πως είναι το πρώτο κουπέ SUV στη γκάμα της Volvo. Αυτομάτως αυτό σημαίνει πως η σημαντικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τα πολύ εντυπωσιακά φώτα να δίνουν μία εντελώς διαφορετική εικόνα σε σχέση με αυτό που μας είχε συνηθίσει η Volvo. Στο εμπρός μέρος υπάρχει η γνωστή «κλειστή» μάσκα από το XC 40 Recharge, με τη διαφορά να έρχεται από τα pixel LED φώτα, τα οποία μέσω μίας κάμερας που υπάρχει στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου προσαρμόζουν τη φωτεινότητα τους ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και με τα άλλα αυτοκίνητα που υπάρχουν γύρω μας, προκειμένου να μην «τυφλώνουν» τους προπορευόμενους ή τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς.

Άλλωστε όπως ισχυρίζεται και η ίδια η Volvo, το C40 Recharge P8 είναι χτισμένο επάνω στη στιβαρή βάση του XC40 αλλά με σαφώς πιο δυναμική προσέγγιση. Και φυσικά ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με τον ισχυρισμό αυτό. Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, με το μήκος του να φθάνει στα 4.431 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες. Mάλιστα η σχεδίαση της οροφής δεν «κλέβει» χώρο από τα κεφάλια των επιβατών που απολαμβάνουν την ίδια ευρυχωρία με το XC40 Recharge.

Ποιότητα και οικολογία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό γνώριμο υπάρχουν ωστόσο κάποιες πολύ σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη είναι πώς πρόκειται για μία «leather free» καμπίνα επιβατών, καθώς η Volvo αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει ξανά δέρμα ζώων για τα μοντέλα της. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα νέο σύστημα πολυμέσων το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη google και βασίζεται στο σύστημα Android, έχοντας ενσωματωμένες εφαρμογές όπως Google Maps-assistast-play store και βεβαίως δίνοντας τη δυνατότητα για over the air αναβαθμίσεις.

Όπως είναι φυσικό όταν αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο της Volvo, η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας είναι πλήρης και εκ των ουκ άνευ, καθώς διαθέτει πραγματικά τα πάντα.   Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, θα πρέπει να σημειώσουμε πως σε κανένα σημείο δεν γίνεται αισθητή η απουσία πραγματικού δέρματος, καθώς τα πάντα βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Οι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα είναι επίσης άκρως ικανοποιητικοί, ενώ τα 413 λίτρα του χώρου των αποσκευών συν τα 31 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό, είναι παραπάνω από αρκετά για τα δεδομένα και τον κουπέ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ηλεκτρική ισχύς

Το C40 Recharge, όπως και το XC40 Recharge, διατίθεται με δύο εκδόσεις κινητήρα και εμείς στη διάθεση μας για δοκιμή είχαμε την πιο ισχυρή, την P8. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα άρα μιλάμε για τετρακίνηση, αποδίδει 408 ίππους και 660 Nm ροπής, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 4.7’’, ενώ η τελική ταχύτητα,  όπως και σε όλα τα μοντέλα της Volvo, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 444 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ σε AC φορτιστή 11kW να υπολογίζετε περίπου οκτώ ώρες για πλήρη φόρτιση.

Απόλαυση

Και ερχόμαστε στην ουσία του κάθε αυτοκινήτου, που δεν είναι άλλη από την οδήγησή του και την αίσθηση που αυτή σε αφήνει. Καταρχήν το πρώτο και πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η απίστευτη δύναμη από τα μηδέν χιλιόμετρα και η ακόμη πιο απίστευτη ευκολία διάθεσης της ροπής των 660 Nm. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, κάθε στιγμή, κάθε λεπτό κάθε φορά που πατάτε το γκάζι βαθιά, και ίσως για πολλούς από τους καθημερινούς οδηγούς η δύναμη αυτή όχι μόνο δεν είναι αναγκαία, αλλά θα λέγαμε πως δεν είναι και τόσο εύκολα διαχειρίσιμη.

Από εκεί και πέρα και αφού εξοικειωθήκαμε με τη δύναμη, η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η σχεδόν παντελής απουσία κάθε είδους θορύβου ακόμη και κοντά στη τελική ταχύτητα, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Volvo C40 Recharge. Εξαιρετική ωστόσο είναι η διαχείριση του βάρους και της ισχύος από τις αναρτήσεις  (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) καθώς αφενός καταφέρνουν να αποσβένουν αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφετέρου προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο σε κάθε κατάσταση.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και οι γρήγορες καμπές είναι το στοιχείο του, και μάλιστα με ασφάλεια. Καθ’όλη τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε το αυτοκίνητο στο πρόγραμμα “one pedal drive”. Αυτό αφενός σημαίνει πως όταν δεν μας παρέσυρε η ισχύς, η αυτονομία σε αστικό περιβάλλον ήταν αυτή που ανακοινώνει η εταιρία με την κατανάλωση να βρίσκεται στη περιοχή των 18KWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, αφετέρου οι φορές που χρειάστηκε να πατήσουμε φρένο ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Η απόσταση από το έδαφος των 176 χιλιοστών σε συνδυασμό με την τετρακίνηση δίνουν δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση, ενώ φυσικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως το σύνολο του ηλεκτρικού συστήματος-μπαταρίες, είναι πλήρως στεγανοποιημένο. Στη χώρα μας το C40 Recharge P8 ξεκινάει από τα 63300 Ευρώ και μπορεί να πάρει την επιδότηση από το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό