17.9 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Volkswagen ID. GTI Concept – Είσαι έτοιμος για το ηλεκτρικό GTI;

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Volkswagen πηγαίνει στην διεθνή έκθεση του Μονάχου με το σύνθημα “Κινητικότητα για όλους” και την υπόσχεση για το λανσάρισμα 11 νέων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2027. Μοντέλων που θα καλύπτουν τα πάντα από ένα compact αυτοκίνητο με αρχική τιμή χαμηλότερη των €25.000 έως ένα οικογενειακό sedan και αν το ID. GTI Concept που πραγματοποιεί την πρεμιέρα του στην γερμανική πόλη αποτελεί ένδειξη, γιατί όχι και τον αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχο του εμβληματικού GTI;

Το VW ID. GTI Concept κάνει ντεμπούτο ακριβώς 48 χρόνια μετά το πρώτο Golf GTI και όπως βλέπουμε, βασίζεται στο ID. 2all. Όπως λοιπόν εκείνο το πρωτότυπο προ-παραγωγής θα αποτελέσει για την γερμανική εταιρία την αιχμή του δόρατος στην μαζική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων, έτσι και το ID. GTI Concept δείχνει τον δρόμο για τις προσιτές επιδόσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων. Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά η Volkswagen το ID. GTI Concept είναι “100% ηλεκτρικό, 100% GTI” και μία “επανερμήνευση του θρυλικού DNA” με τεχνολογίες αιχμής και τολμηρό design – όπου το “I” στο αρκτικόλεξη GTI δεν σημαίνει πλέον injection αλλά… intelligence.

Το Volkswagen ID. GTI Concept είναι ένα αυτοκίνητο με μήκος 4.10 μέτρων, ύψος 1.49 μέτρα και πλάτος 1.84 μέτρα με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.60m, κοντούς προβόλους και ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά επιδόσεων σε διάσταση 245/35. Από πλευράς αναλογιών λοιπόν, το πρωτότυπο είναι ακριβώς όπως πρέπει να είναι ένα αυθεντικό “GTI” ενώ το ίδιο ισχύει και για το design, με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες όπως η κόκκινη λωρίδα που διατρέχει σχεδόν ολόκληρο το πλάτος της μάρκας, ακριβώς κάτω από τα IQ.Light LED matrix φωτιστικά σώματα, σπορ προφυλακτήρες με τον εμπρός να ενσωματώνει μία μεγάλη εισαγωγή αέρα με κυψελωτή γρίλια και τον πίσω, τον εντυπωσιακό διαχύτη, μία μεγαλούτσικη αεροτομή στο τελείωμα της αεροτομής και φαρδιά φτερά σε μαύρο ματ χρώμα όπως συνηθίζεται στα GTI διαχρονικά.

Στο εσωτερικό, χαρακτηριστικά στοιχεία όπως οι καρό επενδύσεις στα καθίσματα και ο επιλογέας ταχυτήτων που μοιάζει με μπαλάκι του golf επιστρέφουν στο ID. GTI Concept αλλά με διαφορετικό τρόπο. Το design μπάλας του golf για παράδειγμα μεταφέρθηκε στο χειριστήριο του GTI Experience Control στην κεντρική κονσόλα καθώς ο χειρισμός του αυτόματου κιβωτίου γίνεται από την κολώνα του τιμονιού ενώ ο κόκκινος δείκτης στο πάνω μέρος του τιμονιού δεν είναι πλέον ραμμένος όπως στα αγωνιστικά του παρελθόντος αλλά φωτιζόμενος. Από την καμπίνα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι οθόνες με το GTI Digital Cockpit των 10.9 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και την οθόνη 12.9 ιντσών του συστήματος infotainment στο ταμπλό, ούτε τεχνολογίες όπως το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που μπαίνει στο κλίμα του GTI με διαφορετικούς τρόπους παρουσίασης των πληροφοριών ανάλογα με το mode οδήγησης. Από το… πακέτο του ID. GTI Concept δεν θα μπορούσε να λείπει και η πρακτικότητα, με την καμπίνα να μπορεί να φιλοξενήσει έως 5 επιβάτες και το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα από 490 έως 1.330 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Προς το παρόν, η Volkswagen δεν κάνει λόγο για τεχνικά χαρακτηριστικά – ιπποδύναμη, ροπή, βάρος, χωρητικότητα μπαταρίας και αυτονομία. Ξέρουμε όμως ότι θα είναι αποκλειστικά μπροστιοκίνητο και πως γίνονται προσπάθειες για να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Οι φήμες που κυκλοφορούν δε, αναφέρουν ότι η έκδοση παραγωγής του ID. GTI Concept θα προσφέρει περί τα 230 άλογα με αποτέλεσμα να ολοκληρώνει το σπριντ στα 100 km/h σε κάτι λιγότερο από 7.0 δευτερόλεπτα. Μέχρι να επιβεβαιωθούν αυτά τα νούμερα, κρατάμε το γεγονός ότι η κατηγορία των hot-hatchbacks επανέρχεται δριμύτερη στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νέο “GTI” από την Volkswagen, το Abarth 500, το νέο Mini Cooper και την επερχόμενη Alpine A290 μεταξύ άλλων και αυτό μόνο καλό είναι…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό