23.2 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 4Μotion – Kάνει τα πάντα

Ειδήσεις Ελλάδα

Παρά το γεγονός πως η κατηγορία των pick up τα πηγαίνει πολύ καλά στον τομέα των πωλήσεων, δεν ήταν λίγες οι εταιρίες εκείνες που αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή των δικών τους προτάσεων. Εταιρίες που είτε είχαν μπεί πρόσφατα στη συγκεκριμένη κατηγορία, όπως η Mercedes και η Fiat, είτε είχαν μία μακρά παράδοση όπως η Nissan με το Navara. Από την άλλη υπάρχουν και αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αφενός είναι σχετικά νεόκοπές στα pick up αφετέρου αλλά με σχετικά καλή εμπορική πορεία, η οποία όμως ήθελε μία βοήθεια προκειμένου να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί.

Και μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση είναι η VW με το Αmarok, όπου η πρώτη γενιά του μοντέλου πήγε πολύ καλά στον στίβο των πωλήσεων, ωστόσο και στη βάση της συνεργασίας της με την Ford αποφάσισε να δεχτεί την τεχνογνωσία της δεύτερης, βάζοντας φυσικά τις δικές της πινελιές στον σχεδιασμό και στην τελική διαμόρφωση. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία και παρουσίαση της δεύτερη γενιάς του VW Amarok η οποία εκτός από τον εντυπωσιακό σχεδιασμός και τις καθηλωτικές διαστάσεις, είναι σε θέση να προσφέρει πολλά περισσότερα, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Μίας δοκιμής η οποία αφορά στην εξοπλιστική έκδοση Style (υπάρχουν ακόμη η βασική life καθώς και  οι κορυφαίες εκδόσεις “PanAmericana”  (έντονα Offroad χαρακτήρας) και “Aventura” (με ιδιαίτερο σχεδιασμό). Το κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν ένας V6 τρίλιτρος turbodiesel με 240 ίππους ενώ διαθέσιμο είναι και ένα δίλιτρο, επίσης πετρελαιοκίνητο, τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο με 205 ίππους. Πάμε όμως να τα δούμε όλα με τη σειρά και αναλυτικά.

Εντυπωσιακό εμφανισιακά
Με το που αντικρίζεις τη δεύτερη γενιά του VW Amarok προφανώς και εντυπωσιάζεσαι τόσο από την εικόνα του όσο κυρίως από τις πραγματικά μεγάλες διαστάσεις του. Και πως θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά καθώς  με 5,350 μέτρα, το νέο Amarok είναι 9,6 εκατοστά μακρύτερο από το, ήδη μεγάλο, προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο βρίσκεται πλέον στα 3,270 μέτρα, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση 173 χιλιοστών. Αν σε αυτά προσθέσετε και το ότι ψήλωσε κατά 5,4 εκατοστά φθάνοντας στα 1,88 μέτρα, ενώ το πλάτος βρίσκεται στα 1,91 μέτρα ή 2,21 μέτρα με τους εξωτερικούς καθρέφτες, αντιλαμβάνεστε πως σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.

Σε αυτό φυσικά μεγάλο μερίδιο έχει και η σχεδίαση του με τα Led φωτιστικά σώματα την ευμεγέθη χαρακτηριστική μάσκα εμπρός, το ανάγλυφο Amarok στη πόρτα της καρότσας, τους μεγάλους και φουσκωμένους θόλους των τροχών, οι οποίοι «φωνάζουν» αλλαγή σε ζάντες και ελαστικά με κάτι πιο άγριο και προκλητικό. Σε ότι έχει να κάνει με τον χώρο φόρτωσης, να μην ξεχνάμε πως είναι ένα όχημα που κατά βάση προορίζεται για επαγγελματίες,  έχει μήκος 1,651 μέτρα, ελάχιστο πλάτος 1,28 μέτρα ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών και ύψος 52,5 εκατοστά, νούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή διαμήκη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και μια -εγκάρσια τοποθετημένη- ευρωπαλέτα, βάρους μέχρι 1,2 τόνων ανάλογα με την έκδοση.

Αίσθηση επιβατικού στο εσωτερικό
Με το που ανοίξετε τη πόρτα και αφού «σκαρφαλώσετε» καταφέρετε να μπείτε στο εσωτερικό του νέου Amarok, ευλόγως θα αναρωτηθείτε αν βρίσκεστε σε ένα επαγγελματικό όχημα, ή σε ένα Premium επιβατικό αυτοκίνητο, καθώς τόσο η σχεδίαση όσο κυρίως η αίσθηση είναι ακριβώς αυτή. Προφανώς την παράσταση κλέβει η μεγάλη κάθετη οθόνη των 12 ιντσών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των οκτώ ιντσών. Ανάλογα υψηλή είναι και η τεχνολογία των συστημάτων ασφάλειας του αυτοκινήτου τα οποία στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 30, κάτι που σημαίνει πως δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα επιβατικό όχημα.

Τα υλικά κατασκευής όπως και η συνολική ποιότητα δεν έχουν επίσης να ζηλέψουν απολύτως τίποτα από ένα επιβατικό όχημα, ενώ και η πρακτικότητα της καμπίνας βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό σημείο. Υπάρχουν οι απαραίτητοι φυσικοί διακόπτες, σωστή εργονομία και μία συνολικά σωστή μελέτη που εξασφαλίζει υψηλή εργονομία και χρηστικότητα. Φυσικά τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες κάθονται ψηλά και διαθέτουν εξαιρετική ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση. Στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικα άτομα, ανεξαρτήτως σωματότυπου θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα, ενώ όλοι θα εκτιμήσουν δεόντως την άνεση και την ηρεμία στο εσωτερικό, παρά το γεγονός πώς πρόκειται για ένα pick up.

Δυνατός και βελούδινος
O λόγος φυσικά για τον τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σχήμα V κινητήρα πετρελαίου ο οποίος αποδίδει 240 ίππους και 600 Nm ροπής. Έτοιμος να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους δοκιμασία και απαίτηση, ο υπερσύγχρονος αυτός ντίζελ κινητήρας συνεργάζεται υποδειγματικά με ένα κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford, που προσφέρει άμεσες και ομαλές αλλαγές, περισσότερη οικονομία αλλά και ευκολία στην οδήγηση. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως η λειτουργία του είναι βελούδινη, χωρίς κραδασμούς ενώ ακόμη και ο ήχος που βγάζει δεν παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρα, ενδεικτικό την πολύ προσεκτικής δουλειάς που έκαναν οι μηχανικοί.

Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα ενώ από εκεί και πέρα ανάλογα με τις ανάγκες σας σε εκτός δρόμου διαδρομές στο 4H είναι τετρακίνητο με τη ροπή να περνά ισόποσα στους τέσσερις τροχούς, ενώ στο 4L (κοντό), γίνεται υποπολλαπλασιασμός σχέσης σε κλίμακα 3,06:1. Υπάρχει πάντως και το απλούστερο 4Α που αυτομάτως διαβάζει τις εκάστοτε συνθήκες και περνά στο δρόμο το ανάλογο οδηγικό setup. Παράλληλα υπάρχουν και έξι επιλέξιμα προφίλ οδήγησης προκειμένου να διευκολυνθούν ακόμη περισσότερο τόσο οι εντός, όσο κυρίως οι εκτός δρόμου αναζητήσεις σας.

Απολαυστικό εντός και εκτός δρόμου
Δοκιμάζοντας το VW Amarok και ξεκινώντας το ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, σκέφτεσαι από πού ξεκίνησαν τα pick-up και πού έφτασαν τόσο ως προς τις εκτός δρόμου ικανότητες, όσο πολύ περισσότερο στον εκπολιτισμό τους στην εντός δρόμου συμπεριφορά. Πραγματικά εντυπωσιακό στην άσφαλτο με εξαιρετική συμπεριφορά και απίστευτα υψηλή ποιότητα κύλισης. Προφανώς και δεν σε προκαλεί να το οδηγήσεις γρήγορα, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης αυτής εδώ της δημιουργίας.

Αντίθετα σε προσκαλεί με την ποιοτική έκφραση του να πιέσεις με μέτρο και να αποκαλύψεις αρετές συνδεδεμένες με τα μηχανικά του μέρη, καθώς ανάρτηση και αμάξωμα ανταποκρίνονται περίφημα. Σε κάθε τύπου έδαφος, όπως και αν το οδηγήσεις επιλέγοντας ηλεκτρονικά το πρόγραμμα που σου ταιριάζει, με πλεονέκτημα το δέσιμο του κινητήρα με το πολυμήχανο κιβώτιο. Απίστευτο το πόσο αλλά και το πώς έχουν εξελιχθεί τα σύγχρονα pick-up.

Aυτό εδώ το pick up που προκαλεί βλέμματα και αντιδράσεις είναι απίστευτα άνετο στην καθημερινότητα αρκεί βεβαίως να εξοικειωθείς με τις διαστάσεις του και οι μετακινήσεις να μην γίνονται σε αστικό περιβάλλον αλλά και ικανό στο εκτός δρόμου παιχνίδι, οπότε και οι απαιτήσεις εκτοξεύονται. Άλλωστε με 23,7 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, με γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες και την αντίστοιχη αναχώρησης στις 26 και ικανότητα διέλευσης υδάτινου εμποδίου στους 80 πόντους, αντιλαμβάνεστε ότι δύσκολα θα καταφέρετε να βρεθείτε κάπου, που δεν θα μπορέσετε να περάσετε. Αν μάλιστα βάλετε και ένα σετ πιο χωμάτινα ελαστικά…

Η κατανάλωση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις διαθέσεις σας, καθώς μπορεί να προσεγγίσει με άνεση διψήφιο νούμερο και με ακόμη μεγαλύτερη άνεση να την ανεβάσει αρκετά, όταν το «εκμεταλλευτείτε» είτε εντός είτε εκτός δρόμου.  Εμείς πάντως, με λογικούς ρυθμούς κίνησης παντού, κινηθήκαμε στη περιοχή των 10 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το νέο VW Amarok ενώ με τον τρίλιτρο diesel  V6 των 240 ίππων στην έκδοση Style της δοκιμής μας κοστίζει το, όχι ευκαταφρόνητο, ποσό των 55.000 ευρώ

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό