24.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Toyota – Απέτυχε το υδρογονοκίνητο Mirai

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Toyota είναι μία εταιρία που υπερασπίζεται ένθερμα την πρακτική της προσφοράς εναλλακτικών όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, ακόμα και σε μία εποχή που οι αγορές πιέζουν για την δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων. Την υπερασπίζεται ένθερμα και έμπρακτα καθώς δεν στρογγυλοκάθισε στον θρόνο της πρωτοπόρου στην τεχνολογία του εξηλεκτρισμού αλλά προσφέρει επιλογές. Εκτός από τα φημισμένα υβριδικά της, έχει το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X (προσεχώς κι άλλα EV) και επενδύει στην τεχνολογία της υδρογονοκίνησης με το Mirai που βρίσκεται ήδη στην δεύτερη γενιά του με την πρώτη να έχει πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της πριν από σχεδόν 10 χρόνια.
Δεν είναι όμως όλες οι επενδύσεις επιτυχημένες. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Chief Technology Officer της Toyota, Hiroki Nakajima, το Mirai απέτυχε αλλά αυτή η αποτυχία δεν οφείλεται στο προϊόν καθαυτό, ούτε αποτελεί αποτυχία της τεχνολογίας στο σύνολο της. Απλώς η συγκεκριμένη εφαρμογή της τεχνολογίας της υδρογονοκίνησης δεν ήταν η ενδεδειγμένη, οπότε η Toyota στρέφεται τώρα στα επαγγελματικά οχήματα που θεωρεί ότι ταιριάζουν περισσότερο στις ιδιαιτερότητες της τεχνολογίας. Ταιριάζουν γιατί αφενός το μέγεθος και το βάρος των μπαταριών που χρειάζονται στην εναλλακτική του “συμβατικού” εξηλεκτρισμού των επαγγελματικών είναι υπερβολικά μεγάλα και αφετέρου γιατί τα περισσότερα (μεσαίου μεγέθους) επαγγελματικά έχουν standard διαδρομές και μπορούν να εξυπηρετηθούν ευκολότερα με σταθμούς ανεφοδιασμού σε στρατηγικά σημεία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Toyota εγκαταλείπει την υδρογονοκίνηση στα επιβατικά. Απλά πρέπει να αλλάξει την προσέγγιση της ώστε να μπορεί η τεχνολογία να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερο εύρος οχημάτων. Ίσως τότε να επεκταθούν και οι υποδομές. Μέχρι να συμβεί αυτό όμως, η ιαπωνική εταιρία συνεχίζει την εξέλιξη των μπαταριών με τον Nakajima-san να δηλώνει ότι θα λανσάρει τις πρώτες solid-state μπαταρίες, σε συνεργασία με την Idemitsu όπως μάθαμε πρόσφατα, γύρω στο 2027 ή το 2028. Φυσικά, όπως συμβαίνει πάντοτε με τις νέες τεχνολογίες, οι solid-state μπαταρίες θα αποτελούν, λόγω της υψηλότερης τιμής τους, προνόμιο ακριβότερων και πιο ειδικών κατασκευών αλλά  παράλληλα, νωρίτερα μάλιστα, η Toyota θα παρουσιάσει τη νέα γενιά μπαταριών ιόντων-λιθίου που υπόσχονται σημαντική αναβάθμιση σε όλους τους τομείς σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό