24 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS – Στην ουσία της οικονομίας

Ειδήσεις Ελλάδα

Aνέκαθεν η Suzuki είχε έναν δικό της, μοναδικό θα λέγαμε τρόπο, να τραβάει το ενδιαφέρον επάνω της. Και το πιο σημαντικό είναι πως δεν χρησιμοποιούσε πάντα την ίδια συνταγή, καθώς ανάλογα με την εποχή και τα ζητούμενα είχε τα αντανακλαστικά εκείνα που της επέτρεπαν να αφουγκράζεται άμεσα τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών, να προσαρμόζεται και να παρουσιάζει αυτοκίνητα τα οποία είχαν πολύ μεγάλο εμπορικό, και όχι μόνο είναι η αλήθεια, ενδιαφέρον. Μία τέτοια, χαρακτηριστική περίπτωση, είναι και το S Cross, το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά ενώ η ποικιλία των εκδόσεών του, δύσκολα θα επιτρέψει και στον πλέον δύσκολο αγοραστή να ισχυριστεί πως δεν θα ικανοποιήσει τις όποιες, όσο περίεργες, ανάγκες και αν έχει.

Δικίνητο, τετρακίνητο, χειροκίνητο, αυτόματο, οι εκδόσεις του S Cross είναι τόσες όσες χρειάζονται για να είναι σε θέση να «παίζει» με άνεση και στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των υποψήφιων αγοραστών. Προφανώς και αυτό από μόνο του δεν είναι ικανή συνθήκη για την άκρως επιτυχημένη πορεία του μοντέλου, καθώς υπάρχουν και πολλά άλλα χαρακτηριστικά που το διακρίνουν, όπως θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας. Μίας δοκιμής την οποία αναζητούσαμε από καιρό και όταν το καταφέραμε, δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε σχεδόν δύο χιλιάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της δικίνητης έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και να σχηματίσουμε μία πλήρη εικόνα.

Καλαίσθητο χωρίς ακρότητες

H σχεδιαστική φιλοσοφία της Suzuki ποτέ δεν χαρακτηριζόταν από ακρότητες και ιδιαίτερες λύσεις. Αντίθετα η απλότητα της καλαισθησίας ήταν αυτή που ανέκαθεν χαρακτήριζε την Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό ισχύει και για την περίπτωση του S-Cross. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, εκεί ξεχωρίζει η ανανεωμένη εμφάνιση της κυψελωτής μάσκας σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα. Στο προφίλ τα πλαστικά διακοσμητικά στα τόξα των τροχών έρχονται να προσδώσουν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, κάτι που είναι επιβεβλημένο για ένα κροσσόβερ μοντέλο το οποίο διατίθεται και ως τετρακίνητο.

Η μεγαλύτερη επιτυχία των σχεδιαστών του είναι ότι κατάφεραν να κάνουν τη δεύτερη γενιά του μοντέλου να δείχνει πιο επιβλητική και πιο μεγάλη σε σχέση με την απερχόμενη, κάτι που στην πράξη δεν ισχύει. Και αυτό διότι οι διαστάσεις του έχουν παραμένει ίδιες με το μήκος του να βρίσκεται στα 4,3 μέτρα το πλάτος στα  1,785, το ύψος 1,58 και τέλος το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,6 μέτρα. Ανάλογο όμορφο, χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς, είναι και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Συνολικά είναι αυτό ακριβώς που γράφουμε και στον τίτλο, ένα καλαίσθητο μοντέλο, χωρίς ακρότητες.

Με έμφαση στην ευρυχωρία

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών, γίνεται άμεση αντιληπτή η προσπάθεια ανανέωσης και αναβάθμισης του εσωτερικού, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίασή του, όσο και σε ότι αφορά σε υλικά και ποιότητα. Το σύστημα πολυμέσων είναι καινούργιο, με έγχρωμη οθόνη αφής 9” στην πλούσια έκδοση GLX και 7” στις υπόλοιπες. Πλέον διαθέτει πλην των λειτουργιών συνδεσιμότητας, της πλοήγησης και της αναγνώρισης φωνητικών εντολών, επιπλέον κάμερα 360ο για περιμετρικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Από εκεί και πέρα έχουμε μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα στην οποία θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, με αρκετές πρακτικές αλλά όχι μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα. Στον χώρο φόρτωσης θα φιλοξενηθούν αποσκευές όγκου από 430 λίτρων, ενώ αν αναδιπλώσετε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων το νούμερο αυτό φτάνει τα 1230 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, ρυθμίζεται εύκολα και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και εμπρός και στο πλάι με τις όποιες λίγες ενστάσεις μας να αφορούν το προς τα πίσω κάπως περιορισμένο οπτικό πεδίο.

Η πλέον ευχάριστη έκπληξη

Σε ότι έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αυτό ήταν το γνωστό ήπια υβριδικό ΒoosterJet των 1.4 λίτρων, βενζίνης φυσικά, το οποίο αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής και το οποίο συνδυαζότανε με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων. Ο κινητήρας λειτουργεί άκρως ικανοποιητικά από τις 1700 στροφές με τη «βοήθεια» από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων να είναι ευπρόσδεκτη και να λειτουργεί εξαιρετικά. Εξαιρετικά όχι μόνο σε επίπεδο αίσθησης οδήγησης και ευκολίας τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, εξαιρετικά όχι μόνο σε ότι αφορά στις επιδόσεις (9,5’’ τα 0-100 χλμ./ώρα και 195 χλμ./ώρα τελικής), αλλά πρωτίστως εξαιρετικά σε σχέση με τη κατανάλωση. Αυτό διότι θα μας μείνει αξέχαστο το 6.8 λτ./100 χλμ στο ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη με πολύ, πάρα πολύ σβέλτο ρυθμό κίνησης. Ένα 6,8 το οποίο διατηρήθηκε και εντός πόλης χωρίς φειδώ στο γκάζι και παρέμεινε και στο Θεσσαλονίκη Αθήνα με επίσης γρήγορο ρυθμό κίνησης.

Πέρα όμως από τη, πραγματικά μικρή κατανάλωση, το S-Cross είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο χαίρεσαι να οδηγείς, εξαιτίας της ευκολίας που χαρακτηρίζει την όλη διαδικασία. Μπαίνεις εύκολα, βρίσκεις τα πάντα χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο, εντάξει κάποιες λειτουργίες του infotainment θα τις θέλαμε πιο εύκολες, έχεις πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και μετακινείσαι με το ελάχιστο δυνατό άγχος. Στο ταξίδι είναι επίσης άνετο και μόνο όταν η ταχύτητα ξεράσει το νόμιμο, ο ήχος του κινητήρα όπως και κάποιοι αεροδυναμικοί, δηλώνουν παρών. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «διαμαρτυρίες» θα γίνουν αισθητές μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας. Οι πάσης φύσεως «ανωμαλίες» των ελληνικών δρόμων δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα,  προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές αυτό σημαίνει πως θα έχεις λίγες κλίσεις, ενώ και το τιμόνι παρουσιάζεται ελαφρώς αργό.

Τα 155 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, θα επιτρέψουν τη λογική κίνηση και εκτός δρόμου, ενώ για τους λάτρεις της περιπέτειας υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση η οποία αν συνδυαστεί και με σωστά ελαστικά θα σας πάει σχεδόν παντού. Τέλος τα 21730 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση GL πλούσιο εξοπλισμό όπως συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης και αποφυγής αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών, ενεργό cruise control, είναι μία πολύ καλή και τίμια τιμή για ένα αυτοκίνητο όπως το Suzuki S-Cross.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό