17 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Smart #5 – Μεγάλο, ευρύχωρο και… off-road!

Ειδήσεις Ελλάδα

Οι εποχές που η Smart ήταν γνωστή για τα μικρά, πρακτικά και κατά κύριο λόγο αστικά μοντέλα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η μικροκινητικότητα φαίνεται πως κάνει ένα μικρό, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, comeback αλλά η Smart εστιάζει αλλού την προσοχή της όπως έχει αποδείξει με τα #1 και #3. Για όποιον δεν έχει καταλάβει ακόμα, έρχεται το Smart #5 για να υπογραμμίσει ακόμα πιο έντονα την αλλαγή κατεύθυνσης της εταιρίας. Ένα Smart #5 που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του σε μερικές ημέρες, στην έκθεση του Πεκίνου πριν λανσαριστεί στην αγορά, ως μοντέλο παραγωγής πλέον με ότι αυτό συνεπάγεται, κατά το δεύτερο μισό του 2024.

Παρότι η Smart δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τις διαστάσεις του τρίτου μοντέλου της, οι φωτογραφίες δείχνουν ένα SUV με παρεμφερές μέγεθος, προσανατολισμό και προσωπικότητα με την Mercedes-Benz GLB/EQB. Δεν ξέρουμε κατά πόσο αυτό είναι τυχαίο δεδομένου ότι τον σχεδιασμό όλων των Smart έχει αναλάβει η Mercedes αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία καθώς οι όποιες ομοιότητες σταματούν εκεί. Το Smart #5 αναμένεται να κάνει χρήση της SEA αρχιτεκτονικής του δεύτερου μέλους της κοινοπραξίας που έχει τον έλεγχο της (βλ. Geely) και να εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι θα του χαρίζουν και δυνατότητες τετρακίνησης ώστε το νέο μοντέλο να μπορεί να… εξαργυρώσει τις επιταγές που κόβει η εμφάνιση του. Σε αυτό το σημείο, στην φάση concept που βρίσκεται στην έκθεση του Πεκίνου, το Smart #5 διαθέτει all-terrain ελαστικά, προστατευτικά όχι μόνο στην περίμετρο του αμαξώματος αλλά και στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα εμπρός και πίσω, μία πολυχρηστική οροφή με ενσωματωμένα LED και αυξημένη απόσταση από το έδαφος μεταξύ άλλων. Άγνωστο παραμένει το αν όλα αυτά και όχι μόνο, θα περάσουν στην παραγωγή αλλά ανεξαρτήτως αυτού, η Smart κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Έτσι, μαθαίνουμε ότι το Smart #5 θα εξοπλίζεται με μία μπαταρία με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 kWh η οποία θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 550 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V, η φόρτιση από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας θα απαιτεί μόλις 15 λεπτά στον κατάλληλο ταχυφορτιστή έστω και αν δεν γνωρίζουμε ούτε τον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων τους οποίους θα προμηθεύει με ενέργεια ή την απόδοση τους. Γνωρίζουμε όμως ότι η καμπίνα θα διαθέτει τρεις οθόνες, μία εκ των οποίων εκτελεί καθήκοντα πίνακα οργάνων, μία στο κέντρο του ταμπλό και μία μπροστά από τον οδηγό ενώ αξίζει να αναφέρουμε και την 4-θέσια διαμόρφωση με τα άνετα καθίσματα που προσφέρουν λειτουργίες μασάζ, εξαερισμού και θέρμανσης εξασφαλίζοντας για τους επιβαίνοντες τον μέγιστο βαθμό άνεσης και χαλάρωσης.

Σύμφωνα με την Smart, το #5 έχει την δυνατότητα να ενσωματώσει στο μέλλον τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης η οποία θα ανοίξει έναν ολόκληρο κόσμο δυνατοτήτων με πρώτη και καλύτερη έναν ψηφιακό βοηθό ο οποίος θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις φωνητικές εντολές και θα απαντά με πιο… ανθρώπινο τρόπο. Εννοείται δε, ότι από το πακέτο τεχνολογίας του Smart #5 δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, ούτε στοιχεία όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και άλλα προϊόντα που έχει εξελίξει γενικώς και ειδικώς η Geely. Σε αυτό το σημείο είναι δεδομένο ότι το νέο μοντέλο της Smart θα λανσαριστεί και στην ευρωπαϊκή αγορά αν και παραμένει άγνωστο το πότε και σε ποια τιμή.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό