23.8 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Seat Ibiza 1.0 TGi – Aνανεώθηκε και συνεχίζει να προσφέρει λύσεις

Ειδήσεις Ελλάδα

Ανέκαθεν με το Ibiza η Seat προσέφερε λύσεις σε πολλούς τομείς και επίπεδα, καθώς χωρίς να υστερεί έναντι των ανταγωνιστών του, είχε ως μεγάλο ατού το value for money. Πλέον η Ισπανική εταιρία προχώρησε σε μία, μικρή είναι η αλήθεια, ανανέωση του μοντέλου και εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση που, κατά τη γνώμη μας, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ο λόγος για το TGi Ibiza δηλαδή την έκδοση διπλού καυσίμου με, εργοστασιακό φυσικά, σύστημα καύσης φυσικού αερίου και βενζίνη.

Και για να προλάβουμε σχόλια και παρατηρήσεις του τύπου «πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης», ή «δεν υπάρχουν πρατήρια φυσικού αερίου» να πούμε ότι παραλάβαμε το αυτοκίνητο για δοκιμή από την Αθήνα, ταξιδέψαμε μέχρι Θεσσαλονίκη με πολύ σβέλτο ρυθμό και διανύσαμε το σύνολο των 500 χιλιομέτρων με φυσικό αέριο αποκλειστικά και μόνο, κάνοντας βεβαίως μία στάση για ανεφοδιασμό στη Λαμία. Το δίκτυο των πρατηρίων φυσικού αερίου, μπορεί να έχει βελτιωθεί με τη προσθήκη και άλλων σημείων και κυρίως επάνω στον άξονα Θεσσαλονίκης – Αθήνας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ακόμη να χαρακτηριστεί ως ικανοποιητικό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Mικρές αλλαγές εξωτερικά, περισσότερο στο εσωτερικό

Οι άνθρωποι της Seat αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, κάτι που στη πράξη σημαίνει πως τα στάνταρ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η ονομασία του μοντέλου στο κέντρο της πίσω πόρτας, είναι αλλαγές που προφανώς και δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως ριζικές. Και η αλήθεια είναι πως δεν υπήρχε και λόγος καθώς πρόκειται για ανανέωση και όχι για αλλαγή του μοντέλου. Αντίθετα στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι περισσότερες και φυσικά πιο σημαντικές και ουσιαστικές σε σχέση με αυτές του εξωτερικού.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αυτή είναι σαφώς πιο μοντέρνα και ενδιαφέρουσα, ενώ η προσθήκη ενός νέου infotainment με ικανοποιητικές διαστάσεις οθόνης,  8,25” στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας και βελτιωμένο περιβάλλον χρήσης, αναβάθμισαν σημαντικά την προσφερόμενη αίσθηση και επί της ουσίας το μοντέλο.  Ακόμη πιο σημαντική είναι η προσθήκη ενός πακέτου ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας, απαραίτητο πλέον σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στη καμπίνα καθώς και η κατασκευή αυτών δεν δημιουργούν κανένα θέμα για αρνητικά σχόλια. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι επίσης ικανοποιητικοί ενώ τα, μόλις, 262 λίτρα της χωρητικότητας του πορτ μπαγκαζ είναι το αναγκαίο τίμημα για μία έκδοση με φυσικό αέριο όπως αυτή της δοκιμής μας.

Στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης

Και ερχόμαστε στο πλέον σημαντικό στοιχείο, στην ουσία, της έκδοσης που είχαμε για δοκιμή και που δεν είναι άλλη από το σύστημα διπλού καυσίμου, δηλαδή φυσικού αερίου και βενζίνης. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης TSi που στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής και ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταυχύτητων έξη σχέσεων.

Η δεξαμενή φυσικού αερίου έχει χωρητικότητα 13.8 κιλά, ενώ το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι εννέα λίτρων και επί της ουσίας χρησιμοποιείται ως δικλείδα ασφαλείας, μέχρι να ανεφοδιαστείτε ξανά με φυσικό αέριο. Παρά τους, μόνο, 90 ίππους το Seat Ibiza TGI έχει αξιοπρεπέστατες, για τον χαρακτήρα και την φιλοσοφία του, επιδόσεις καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι σε θέση να κινηθεί με περισσή άνεση και οικονομία τόσο σε αστικό περιβάλλον, ενώ δεν θα σας προβληματίσει ούτε κατ’ελάχιστο στο ταξίδι. Τουλάχιστον αυτό συνέβη σε εμάς και στη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Ξεκινώντας από το πλέον σημαντικό, τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια του, αρκετά γρήγορου ρυθμού, ταξιδιού ήταν στα 5.4 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα. Και φυσικά όταν σταματήσαμε στη Λαμία για ανεφοδιασμό και γεμίσαμε, ούτως ή άλλως στη περίπτωση του φυσικού αερίου το γέμισμα είναι μονόδρομος, πληρώνοντας 18 Ευρώ μόνο (η τιμή του CNG στο συγκεκριμένο πρατήριο ήταν 1.4) συνεχίσαμε μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με ακόμη πιο σβέλτο ρυθμό.

Στον δρόμο, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι εντελώς απροβλημάτιστη.  Ασχέτως της αποδιδόμενης ισχύος, το σύνολο είναι εξαιρετικά δεμένο, ευχάριστο και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ πρέπει και με καλή αίσθηση και ακρίβεια. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι επίσης σφιχτός και σαφής στις διαδρομές του, ενώ και τα φρένα, δείχνουν και είναι και αυτά πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση.  Οι αναρτήσεις  προσφέρουν μία άκρως ελεγχόμενη κλίση στις στροφές, ενώ παράλληλα φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως ο λόγος δημιουργίας και ύπαρξης της TGi έκδοσης του Seat Ibiza εκπληρώνεται και με το παραπάνω. Αυτό διότι είναι σε θέση να κινηθεί άκρως οικονομικά τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, χωρίς να απαιτεί από οδηγό και συνεπιβάτες υποχωρήσεις, παρά  μόνο στο χώρο των αποσκευών. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Business είναι πλήρης και πραγματικά δεν του λείπει απολύτως τίποτα, ενώ τα 18490 Ευρώ που κοστίζει, πλέον είναι εντός του πλαισίου της συγκεκριμένης κατηγορίας και μάλιστα στο κάτω άκρο αυτής.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό