20.2 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Renault Rafale – Με στόχο νέους ορίζοντες!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Renault συνεχίζει την υλοποίηση του “Renaulution” στρατηγικού πλάνου της και αφού έχει ολοκληρώσει σε πρώτη φάση το επιμέρους κομμάτι που αφορά στο C-segment με τα Megane E-Tech electric, Arkana και Austral, στρέφεται για άλλη μία φορά στο D-segment. Εκεί όπου πριν από δύο μήνες περίπου έκανε την πρώτη κίνηση με το οικογενειακό, νέο Espace και τώρα παρουσιάζει το πιο τολμηρό μοντέλο της μέχρι σήμερα, το νέο Rafale. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα ταυτότητα που δημιούργησε ο Gilles Vidal ως επικεφαλής σχεδιασμού και ένα μοντέλο που γεννήθηκε για να ανεβάσει επίπεδο την οδηγική ευχαρίστηση χάρη και σε νέες τεχνολογίες.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά όμως. Το ολοκαίνουριο Renault Rafale έχει μήκος 4.71 μέτρα, πλάτος 1.86 και ύψος 1.61 μέτρα και βασίζεται στην CMF-CD αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται σε πληθώρα μοντέλων. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.74 μέτρα και όπως είπαμε, φέρνει μία νέα διάσταση στο design ενσωματώνοντας παραδοσιακά στοιχεία της Renault όπως οι σμιλευμένες επιφάνειες και οι… γενναίες καμπύλες με νέα, όπως για παράδειγμα η εντυπωσιακή γρίλια που αποτελείται από πολυάριθμα, μεμονωμένα “διαμάντια” και δημιουργεί ένα είδος οπτικής ψευδαίσθησης με τον τρόπο που παίζει με το backround αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος που καταρχάς, έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του αμαξώματος για να τονίζουν το πλάτος τους και διαθέτουν νέα γραφικά.

Κατά τα άλλα, ξεχωρίζουμε την fastback οροφή που έχει σχεδιαστεί με κλίση 17 μοιρών που εξασφαλίζει άπλετο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και κορυφαία αεροδυναμική απόδοση αλλά και την επιβλητική κι όμως αθλητική στάση του αμαξώματος που αποτελεί συνδυασμό πολλών παραγόντων όπως για παράδειγμα η σχεδόν κάθετη μάσκα, τα τονισμένα φτερά και ο τρόπος με τον οποίο ενσωματώνονται οι γωνίες στο γενικό design.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό και το OpenR ψηφιακό cockpit έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από τα συγγενή Austral και Espace, που σημαίνει ότι μπροστά στον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών και προαιρετικά, ένα head-up display 9.3 ιντσών ενώ λίγο πιο δεξιά αλλά με εμφανή κλίση προς αυτόν, υπάρχει μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη 12.0 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Το νέο Rafale είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται την καινοτόμα “Solarbay” πανοραμική ηλιοροφή των εντυπωσιακών 1.47 x 1.11 μέτρων που χρησιμοποιεί Polymer Dispersed Liquid Cristal τεχνολογία και επιτρέπει στους επιβάτες να ρυθμίζουν την φωτοδιαπερατότητα της κατά βούληση.

Όσον αφορά στην καμπίνα, αξίζει να σημειώσουμε την έμφαση που έχει δοθεί στην ευρυχωρία τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές με την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ να αγγίζει τα 647 λίτρα χωρίς να θυσιάζεται η άνεση των πίσω καθισμάτων αλλά και την προσοχή στην βιωσιμότητα με την χρήση φυσικών, ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών. Από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει και μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που εξασφαλίζει δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, ούτε οι επιλογές συνδεσιμότητας με ασύρματο ή ενσύρματο Apple Carplay ή Android Auto, την τελευταία εκδοχή του Android Automotive που χρησιμοποιείται από το OpenR σύστημα infotainment ενώ η τεχνητή νοημοσύνη κάνει την ζωή του οδηγού και των επιβατών ευκολότερη κάνοντας χρήσιμες προτάσεις και βελτιώνοντας την συμπεριφορά του αναλύοντας μοτίβα που δημιουργούνται με τον χρόνο.

Τέλος, να αναφέρουμε πως το νέο Renault Rafale θα λανσαριστεί αρχικά με ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο 200 ίππων που βασίζεται στον 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1200άρη βενζινοκινητήρα και τον ενισχύει με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller και παράγει από μόνος του 130 ίππους και 205 Nm ροπής με εξαιρετική αποδοτικότητα ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 70 ίππους και 205 Nm ροπής και τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 2 kWh/400V. Ο δευτερεύον ηλεκτροκινητήρας είναι ένας “High-voltage Starter Generator” 25 kW και 50 Nm που αναλαμβάνει την εκκίνηση του κινητήρα και τις αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων άνευ συμπλέκτη. Σύμφωνα με τη Renault, η μέση κατανάλωση του συστήματος δεν υπερβαίνει τα 4.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με εκπομπές CO2 της τάξης των 105 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο ενώ αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και μία τετρακίνητη έκδοση με 300 άλογα. Όσο για την δυναμική οδική συμπεριφορά που υπόσχεται η γαλλική μάρκα, αυτή προέρχεται από τα αυξημένα κατά 4 εκατοστά μετατρόχια εμπρός και πίσω, τα φαρδύτερα ελαστικά, το άμεσο τιμόνι και τις νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμα και το 4Control Advanced σύστημα τετραδιεύθυνσης που συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό Vehicle Motion Control 2.

Η εμπορική πορεία του Renault Rafale είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την άνοιξη του 2024. Την παραγωγή του νέου μοντέλου θα αναλάβει το αναβαθμισμένο εργοστάσιο της εταιρίας στην Valencia της Ισπανίας και περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την τιμή και τις εκδόσεις του Rafale θα έχουμε πιο κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας του στην αγορά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό