14.9 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Renault Austral 1.3 Mild Hybrid 160 PS – Με έμφαση στη ποιότητα σε όλα τα επίπεδα

Ειδήσεις Ελλάδα

Αναμφισβήτητα ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα μοντέλα της φετινής χρονιάς ήταν το Renault Austral. Το ολοκαίνουριο Γαλλικό SUV το οποίο, όπως φάνηκε εκ των πραγμάτων, δεν είναι απλώς  o αντικαταστάτης ενός πολύ πετυχημένου μοντέλου, του Kadjar, αλλά το αυτοκίνητο εκείνο το οποίο θα σημάνει τη συνολική αναβάθμιση της Renault. Και αυτό είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής και της συμβίωσης μαζί του. Τα τελευταία, λίγα, χρόνια η Renault έχει δείξει και αποδείξει στη πράξη τη σημασία που δίνει στη κατηγορία των SUV και κροσσόβερ μοντέλων.

Τόσο το Captur όσο και το Arkana έχουν σημειώσει μία εξαιρετική εμπορική πορεία στη χώρα μας και τώρα με το Austral η γκάμα της Γαλλικής εταιρίας στη πλέον δημοφιλή κατηγορία, συμπληρώνεται με εντυπωσιακό τρόπο. Βέβαια στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως έχουμε να δούμε και άλλα, ίσως και πιο εντυπωσιακά δημιουργήματα από τη Renault, όπως για παράδειγμα το Rafale. Μέχρι όμως να φτάσουμε εκεί, πάμε να γνωρίσουμε αναλυτικά το ολοκαίνουριο Austral.

Γαλλική καλαισθησία

Καταρχήν θα πρέπει να σημειώσουμε πως το νέο Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που έχει βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-CD, με τις διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4,510 μέτρα, 1,825 και 1,644 μέτρα. αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 18 εκατοστά. Η συνολική του εικόνα σου δημιουργεί την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα σαφώς πιο μεγάλο αυτοκίνητο, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να του χαρίσουν μία εντυπωσιακή και επιβλητική εμφάνιση από όποια πλευρά του και αν το παρατηρήσετε.

Το πλέον χαρακτηριστικό κομμάτι της αίσθησης αυτής βρίσκεται στο εμπρός μέρος του όπου το νέο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας δεσπόζει στη μάσκα, με το χαρακτηριστικό σχήμα “C” των εμπρός Led φωτιστικών σωμάτων να ολοκληρώνουν το εντυπωσιακό του θέματος. Πολύ καλή δουλειά έκαναν οι σχεδιαστές και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με το χαρακτηριστικά φώτα να διατρέχουν να διατρέχουν σχεδόν κατά μήκος τη πόρτα του χώρου των αποσκευών και να δημιουργούν μία πολύ εντυπωσιακή εικόνα, ειδικά το βράδυ.

Εντελώς νέο και πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Και αν εξωτερικά είναι εντυπωσιακό, στο εσωτερικό του θα διαπιστώσετε πως δεν έχει απολύτως τίποτα να ζηλέψει ακόμη και από τα μοντέλα της premium κατηγορίας, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τα υλικά, την ποιότητα, το φινίρισμα, τη συναρμογή και βεβαίως τον πραγματικά πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Στη καμπίνα των επιβατών θα συναντήσετε ένα από τα μεγαλύτερα ψηφιακά και οδηγοκεντρικά κόκπιτ καθώς εφάπτονται δυο οθόνες 12 ιντσών έκαστη, του πίνακα οργάνων και του openR Link με ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων της Google, έχοντας μία σαφή κλίση προς τη πλευρά του οδηγού. Ενδεικτικό της πολύ υψηλής τεχνολογίας του αυτοκινήτου είναι και το head-up display με μεγάλη προβολή 9,3 ιντσών σημαντικών ενδείξεων στο εμπρός παρμπρίζ.

Στα πολύ δυνατά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να εντάξουμε και την πρακτικότητα των χώρων, καθώς ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν αν βολευτούν στο εσωτερικό του με το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ  να φτάνει τα 500 λίτρα. Ωστόσο αυτό που πραγματικά λατρέψαμε είναι η, πολύ ιδιαίτερη και όμορφη σε σχεδίαση λαβή ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.

Εκτός από το ότι σύρεται με έναν ξεχωριστό ήχο και αποκαλύπτει έναν ευμεγέθη αποθηκευτικό χώρο. Βοηθάει τα μέγιστα τον οδηγό είτε στο να ξεκουράζει το δεξί χέρι, είτε στο να το ισορροπεί για να κάνει χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη. Εξαιρετική ιδέα τόσο στη σύλληψη, όσο και στην υλοποίηση της.

Στη βάση της κεντρικής οθόνης υπάρχει μία σειρά από διακόπτες για εύκολη πρόσβαση στο μενού του κλιματισμού, ενώ η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται και αυτή απτικά από την οθόνη. Αν προτιμάτε υπάρχει και το παραδοσιακό χειριστήριο της Renault πίσω από το τιμόνι, το οποίο όταν το συνηθίσεις θα το χρησιμοποιείς συνεχώς. Και στην περίπτωση που αναζητούσατε τον επιλογέα κίνησης να πούμε πως η Renault επέλεξε να τον μεταφέρει στην κολόνα, ώστε να απελευθερώσει χώρο από την κεντρική κονσόλα. Στα θετικά, το πλήκτρο multisense επάνω στο τιμόνι που αλλάζει το στυλ οδήγησης με ένα πάτημα.

Ικανός και λογικός ως προς την κατανάλωση

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση από πλευράς κινητήρα, καθώς το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με το τετρακύλινδρο 1300άρη turbo μηχανικό σύνολο το οποίο συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V και αποδίδει 160 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 270 Nm. Το κιβώτιο των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων είναι επτάρι και δεν θυμίζει σε τίποτα CVT ούτε στη λειτουργία ούτε πολύ περισσότερο στον θόρυβο καθώς είναι σύγχρονο και ειδικά εξελιγμένο. Βοηθάει τα μέγιστα όχι μόνο στην άνεση αλλά και στην επίτευξη των 9.7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι η κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ με πιο ήρεμη οδήγηση και περισσότερα χιλιόμετρα σε ταξίδι, μπορεί εύκολα να βρεθεί ακόμη και κάτω από τα επτά λίτρα.

Με έμφαση στην οδήγηση

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς οι μηχανικοί της Renault ήθελαν να δείξουν ότι είναι σε θέση να βρούνε τη χρυσή τομή ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά, με μια μικρή έμφαση προς την οδική συμπεριφορά. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο το οποίο είναι σε θέση να προσφέρει την άνεση που ζητάει κάποιος από ένα οικογενειακό SUV, χωρίς να είναι μαλακό και με τις αντιδράσεις του στην σβέλτη οδήγηση να είναι εξαιρετικές. Πιο συγκεκριμένα στις στροφές το αμάξωμα δεν παίρνει σοβαρές κλίσεις, στην ευθεία η σταθερότητα είναι εντυπωσιακή, το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και γενικότερα το στήσιμο του Austral είναι ιδανικό κάνοντας τα περισσότερα SUV του ανταγωνισμού να μένουν αρκετά πίσω.

Από την άλλη δεν θα σας δημιουργήσει κανένα πρόβλημα όταν θα περνάτε πάνω από τις πάμπολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ακόμη και με τις 19άρες ζάντες και τα 55άρια ελαστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Σε ότι έχει να κάνει με το συνδυασμό κινητήρα – κιβώτιο, θα διαπιστώσετε πως παντού και πάντα έχετε δύναμη, ενώ μέσα από τα οδηγικά προφίλ δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρείτε αυτό που σας ταιριάζει ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις της στιγμής.

Συμπερασματικά, το Austral αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις τελικές επιλογές του υποψήφιου αγοραστή. Είναι ένα SUV με ελκυστική εμφάνιση, με high-tech αύρα στο εσωτερικό και με πολύ καλούς χώρους. Είναι απολαυστικό στην οδήγηση και αν ήταν και λίγο πιο προσιτό στη τιμή, καθώς η έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 42950, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι Γάλλοι της Renault πέτυχαν διάνα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό