25 C
Athens
Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024

Renault – Εγκαταλείπει την αυτόνομη οδήγηση στα επιβατικά!

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει ολοένα και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και από την Renault, να εντάσσονται στον βασικό εξοπλισμό ακόμα και μικρότερων ή/και φθηνότερων κατηγοριών. Το κατά πόσο χρησιμοποιούνται από τους καταναλωτές είναι μία πολύ διαφορετική συζήτηση αλλά η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα θέμα που οι κατασκευαστές “σπρώχνουν” με ένταση και πάθος καθώς θεωρείται μία από τις τεχνολογίες του μέλλοντος. Του απώτερου μέλλοντος αν ρωτάς την Renault, καθώς η γαλλική εταιρία πήρε την απόφαση να μην στοχεύσει στο λεγόμενο Επίπεδο 3 για τα επιβατικά της οχήματα αλλά να εστιάσει τις προσπάθειες της σε minibuses που λειτουργούν στο Επίπεδο 4 σε προκαθορισμένες διαδρομές.
Η Renault ήδη προσφέρει τεχνολογία Επιπέδου 2+ με συστήματα όπως το adaptive cruise control και η υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας αλλά ο οδηγός θα πρέπει να έχει ανά πάσα στιγμή τα χέρια του στο τιμόνι και την προσοχή του στον δρόμο.

“Το 90% των προσδοκιών των πελατών καλύπτονται με αυτό το Επίπεδο 2+. Θα παραμείνουμε στην ασφαλή και προσιτή πλευρά αυτής της γραμμής για τα επιβατικά, αλλά θέλουμε να δουλέψουμε στο Επίπεδο 4 για τις μαζικές μετακινήσεις.“
Δήλωσε ο Chief Technology Officer του Renault Group, Gilles Le Borgne. Για τον Le Borgne, το Επίπεδο 3 όπου ο οδηγός μπορεί να μην προσέχει τον δρόμο μέχρι να του ζητηθεί από το αυτοκίνητο να αναλάβει τον έλεγχο είναι μία πολύ κρίσιμη διαχωριστική γραμμή καθώς οι κατασκευαστές και οι οδηγοί μοιράζονται την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος. Μέχρι εκείνο το σημείο, μέχρι το Επίπεδο 3, η ευθύνη βαραίνει κατά κύριο λόγο τον οδηγό καθώς η τεχνολογία προϋποθέτει την αμέριστη προσοχή του ενώ από το Επίπεδο 3 και πάνω, αυξάνεται δυσανάλογα και το κόστος που αναπόφευκτα επιβαρύνει τον καταναλωτή.

Αντιθέτως, η Renault θα συνεργαστεί με την κινέζικη start-up WeRide για την εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών, αυτόνομων minibuses που θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία της τελευταίας και τις πλατφόρμες της γαλλικής μάρκας. Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας και μέχρι τότε, η τεχνολογία δοκιμάζεται ήδη στην Κίνα και όχι μόνο καθώς δύο αυτόνομα λεωφορεία θα είναι διαθέσιμα για δοκιμή από το κοινό κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Open στο Παρίσι αργότερα μέσα στον Μάιο. Η Renault θεωρεί ότι το Επίπεδο 4 αποτελεί την χρυσή τομή για τα μέσα μαζικής κυκλοφορίας, επιτρέποντας στα οχήματα να λειτουργούν χωρίς οδηγούς ή χειριστήρια αλλά μονάχα σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες, γεγονός που καθιστά την τεχνολογία ιδανική για λεωφορεία των 20-30 επιβατών που κινούνται αυστηρά σε προκαθορισμένες διαδρομές.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό