23.7 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Rally Acropolis 2023: O Neuville στην κορυφή στο τέλος της 2ης ημέρας

Ειδήσεις Ελλάδα

Πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα, μακριά από την αίγλη της Ακρόπολης και την αύρα της πλατείας Νερού, και δε χρειάστηκε πολύ ώστε και οι πλέον αμύητοι να καταλάβουν τι εστί Ράλλυ Ακρόπολις. Για τα περισσότερα πληρώματα η διαδρομή από τα χώματα της Κορινθίας έως τη Φθιώτιδα έμοιαζε με ταξίδι σε θολά νερά, αφού η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά και την κατάσταση των δρόμων. Επικεφαλής της κατάταξης στη Λαμία έφτασε ο περυσινός νικητής του αγώνα, Thierry Neuville, με Hyundai i20 Ν Rally1.
Η πρώτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εξελίχθηκε σε μάχη επιβίωσης σε μικτές συνθήκες. Η ηπειρωτική χώρα είδε ήλιο έπειτα από μέρες, ωστόσο οι ειδικές διαδρομές δεν έχουν στεγνώσει. Έτσι, τα πληρώματα που τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν αναγνωρίσεις σε λασπωμένους -στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα- δρόμους, ήδη από το πρωί δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ποιο είναι το κατάλληλο πέλμα ελαστικών για τις συνθήκες που θα έβρισκαν μπροστά τους.
Ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1 τέθηκε επικεφαλής από τη 2η ε.δ., αλλά, μην έχοντας χτίσει κάποια διαφορά ασφαλείας, ρίσκαρε το απόγευμα επιλέγοντας τη μαλακή γόμα. O ίδιος αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, ωστόσο έφτασε στο ΕΚΟ Service Park στη Λαμία 2,8 δλ. μπροστά από τον Sebastien Ogier, με Toyota GR Yaris Rally1. Στη μάχη των δύο αναμένεται να προστεθεί αύριο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022, Kalle Rovanpera, ο οποίος σήμερα ταλαιπωρήθηκε αρκετά, καθώς ήταν αυτός που «άνοιγε» το δρόμο. Αύριο, ωστόσο, θα έχει ευνοϊκή σειρά εκκίνησης, καθώς και σημαντικό αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα στη διάθεσή του.
Τη δική τους μάχη για την τέταρτη θέση δίνουν οι Elfyn Evans και Esapekka Lappi, με Toyota GR Yaris και Hyundai i20 N, αντίστοιχα, με μόλις 1,1 δευτερόλεπτο να τους χωρίζει. Ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta με το τέταρτο Toyota GR Yaris προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτητικές συνθήκες του αγώνα, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Dani Sordo, ο οποίος έχασε χρόνο όταν του έσβησε ο κινητήρας του i20 N στην ε.δ. Ελάτεια.
Για το στρατόπεδο της M-Sport Ford η μέρα δεν κύλησε καθόλου καλά, αφού ο Pierre-Louis Loubet αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα χωρίς καν να μπει στην 1η ε.δ., ο Ott Tanak ταλαιπωρήθηκε από την αντλία νερού του δικού του Puma Rally1 στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, ενώ ο Ιορδάνης Σερδερίδης δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στη διαδρομή.
Στην κατηγορία WRC2, αρκετά πληρώματα αντιμετώπισαν πρόβλημα με κλαταρισμένα ελαστικά, στοιχείο που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη της ημέρας. Επικεφαλής βρίσκεται ο Γάλλος Yohan Rossel με το Citroen C3 R5, με τους Gus Greensmith και Marco Bulacia -αμφότεροι με Skoda Fabia RS Rally2- να ακολουθούν με διαφορά μικρότερη των 10 δευτερόλεπτων. Στην πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα βρίσκεται ο Λάμπρος Αθανασούλας με Hyundai i20 N Rally2, ο οποίος, αποφεύγοντας να ρισκάρει, έχει πετύχει να μείνει μακριά από προβλήματα. Άτυχος στάθηκε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που εγκατέλειψε από ημιαξόνιο στην 5η ε.δ. και ενώ προηγούνταν στην άτυπη ελληνική κατάταξη.
Στο JWRC η υπόθεση-τίτλος «πήρε φωτιά», αφού ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία William Creighton εγκατέλειψε από πρόβλημα στο ψυγείο. Ο Ιρλανδός αναμένεται να επιστρέψει αύριο και να διεκδικήσει όσο περισσότερους βαθμούς μπορεί, την ώρα που ο Laurent Pellier προηγείται στην κατηγορία και είναι πολύ κοντά στον τίτλο. Όσον αφορά την κατηγορία RC4, στην κορυφή στο τέλος της ημέρας βρίσκεται ο Πασχάλης Χατζημάρκος με Peugeot 208 Rally4.
Μοναδικό παρατράγουδο σε μια κατά τα άλλα γνήσια ακροπολική ημέρα στάθηκε η απειθαρχία κάποιων θεατών σε θέματα ασφαλείας και η αδιαφορία τους για την τύχη του αγώνα και όλων όσοι βρίσκονται στις περιοχές του, συμπεριφορές που είχαν ως συνέπεια τη διακοπή της ε.δ. Λουτράκι 2, αφού οι ίδιοι στέκονταν σε απαγορευμένες περιοχές.
Σε κάθε περίπτωση, ανάλογες πρακτικές θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, αφού τόσο η διοργάνωση όσο και η Διεθνής Ομοσπονδία δε θα ρισκάρουν την ασφάλεια οποιουδήποτε βρίσκεται στον αγώνα.
Αύριο τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν δύο περάσματα από τρεις κλασικές ειδικές διαδρομές: Παύλιανη, Καρούτες και Ελευθεροχώρι θα αποτελέσουν το πεδίο βολής των οδηγών, και μάλιστα σε άγνωστες συνθήκες. Ο αγώνας μόλις ξεκίνησε!
#69 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen
Όταν αλλάζουν οι συνθήκες στις ειδικές, έχεις σαφώς μεγαλύτερο άγχος. Δεν μπορεί να γνωρίζεις πόσο σκληρές είναι σε κάποια σημεία. Αύριο δεν ξέρω ποια θα είναι η κατάσταση στις ειδικές, αλλά ελπίζω να είναι καλύτερα για εμάς με τη σειρά εκκίνησης που θα έχουμε. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουμε χάσει πολύ χρόνο, και είναι σημαντικό να οδηγήσουμε καλά αύριο.
#33 Elfyn Evans/Scott Martin
Σίγουρα, οι συνθήκες ήταν καλύτερες από ό,τι περιμέναμε, ειδικά στην τελευταία ειδική (Ελάτεια). Το απόγευμα είχαν στεγνώσει αρκετά. Θα έλεγα ότι στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ήμασταν πιο προσεκτικοί από όσο θα έπρεπε. Αύριο πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε, διότι ο αγώνας έχει ακόμα πολλά χιλιόμετρα και έχουμε να οδηγήσουμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες.
#11 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe
Στο τέλος αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης και ουσιαστικά δεν μπορούσα να οδηγήσω με τέρμα το γκάζι. Χάσαμε αρκετό χρόνο και δυσκολεύτηκα. Δε σας κρύβω πως δεν ήμουν σίγουρος αν θα φτάσουμε στον τερματισμό. Αύριο η μεγαλύτερη δυσκολία αφορά την επιλογή των ελαστικών. Αύριο το πρωί δεν έχουμε αρκετό χρόνο να αντιδράσουμε, και θα πρέπει να αποφασίσουμε από σήμερα τι ελαστικά θα πάρουμε. Σίγουρα, δε θεωρώ ότι αυτό είναι σωστό για τους αγώνες Ράλλυ.
#8 Ott Tanak/Martin Jarveoja
Δε βρισκόμαστε και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, αλλά στο τέλος δεν ήταν τόσο άσχημα. Όμως, πρέπει να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, αλλιώς δε θα είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε.
#17 Sebastien Ogier/Vincent Landais
Ήταν μια καλή μέρα για εμάς. Αύριο είναι μια μεγάλη μέρα, με μεγάλες ειδικές και με τις περισσότερες από αυτές να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι στις Αναγνωρίσεις. Όλα πάνε καλά μέχρι τώρα, αλλά τίποτα δεν έχει τελειώσει. Δεν ήταν εύκολες οι συνθήκες, αλλά ευτυχώς είχαμε αρκετό ήλιο και οι ειδικές στέγνωσαν γρήγορα. Σίγουρα υπήρξαν κάποιες εκπλήξεις, αλλά δεν ήταν και τόσο άσχημα. Ο στόχος μας πάντα είναι να παλεύουμε για τη νίκη, αλλά αυτήν τη στιγμή είναι πολύ νωρίς για να σκέφτομαι κάτι τέτοιο. Θα οδηγήσω όσο πιο γρήγορα μπορώ για να κερδίσω.
#4 Esapekka Lappi/Janne Ferm
Όταν φτάσαμε στην εκκίνηση της E.Δ. 4 – Λουτράκι 2, είδαμε πως η πίεση του νερού ήταν χαμηλά. Καταφέραμε να διορθώσουμε το πρόβλημα με το ψυγείο, αλλά όχι να το επισκευάσουμε. Από τη στιγμή που η διαρροή δε σταμάτησε, συμπληρώναμε νερό μετά από κάθε 20 χλμ. Δυσκολεύτηκα με τις σημερινές συνθήκες. Προσπαθούσαμε να βελτιώσουμε την πρόσφυση του αυτοκινήτου, αλλά πάντα έπρεπε να συμβιβαστούμε με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και το πώς αντιδρά στις αλλαγές.
#18 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston
Οι ειδικές είχαν αλλάξει από τις Αναγνωρίσεις, και σε αρκετά σημεία είχαμε εκπλήξεις! Δεν μπορέσαμε να κάνουμε δοκιμές πριν από τον αγώνα, και σίγουρα αυτό δεν ήταν καλό για την αυτοπεποίθησή μου. Δεν έχω ιδέα πώς θα είναι οι αυριανές ειδικές, αλλά ελπίζω οι συνθήκες να είναι καλύτερες.
#6 Daniel Sordo/Candido Carrera
Ήταν πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε σε ποια σημεία είχε λάσπη στις ειδικές, αφού ο δρόμος είχε αλλάξει πολύ σε σχέση με τις Αναγνωρίσεις. Επιπλέον, μου έσβησε ο κινητήρας στην Ε.Δ.6 (Ελάτεια) και χάσαμε επιπλέον 10 δλ. Θα έλεγα ότι ο ρυθμός δεν ήταν πολύ μακριά από των υπολοίπων, με δεδομένο ότι ο δρόμος δε χρειαζόταν τόσο πολύ καθάρισμα.
#9 Ιορδάνης Σερδερίδης/Frederic Miclotte
Οι Αναγνωρίσεις ήταν πολύ δύσκολες, αλλά οι συνθήκες τώρα είναι καλύτερες. Σε κάθε ειδική είναι και καλύτερα. Τώρα πρέπει να πάρεις ρίσκα σε κάποια σημεία όπου έχει στεγνώσει. Πιστεύω ότι ήμουν πολύ φυλαγμένος σε κάποιες ειδικές, αλλά όταν προσπάθησα να πιέσω αντιμετώπισα πρόβλημα με τα φρένα και έχασα χρόνο. Επιπλέον, από χθες έχουμε κάποια προβλήματα με τον κινητήρα, τα οποία και ελπίζω να επιδιορθώσουμε σήμερα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό