18.7 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Porsche Taycan facelift – Θεαματικά καλύτερη!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία ματιά στην ανανεωμένη Porsche Taycan δεν είναι αρκετή για να διακρίνει κάποιος το εύρος των αλλαγών που έχουν γίνει στο μέχρι πρότινος πρώτο και μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρίας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι όταν η Porsche φρεσκάρει ένα μοντέλο τις δεν διαφοροποιεί δραματικά το design του – δεν το κάνει ακόμα και όταν αλλάζει γενιά, πόσο μάλλον όταν απλά ολοκληρώνει ένα facelift. Η Taycan λοιπόν, είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο μοντέλο που γνωρίσαμε το 2019 ή τουλάχιστον, έτσι φαίνεται καθώς η Porsche θέλει να θεμελιώσει την θέση της ως ένα από τα ταχύτερα, πρακτικότερα και γενικώς, καλύτερα ηλεκτρικά στην αγορά. Έτσι, η εμφάνιση της ανανεωμένης Porsche Taycan την αδικεί υπό την έννοια ότι δεν αποκαλύπτει το εύρος της αναβάθμισης που έχει γίνει σε όλα αυτά που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια.

Εμφανισιακά λοιπόν, οι αλλαγές που έχουν γίνει με το facelift στην Taycan περιορίζονται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, με τα μπροστά να διαθέτουν HD matrix τεχνολογία υψηλής ανάλυσης και τα πίσω να ενσωματώνουν το λογότυπο της εταιρίας στην λεπτή λωρίδα που τα ενώνει χαρίζοντας ένα τρισδιάστατο εφέ. Διαφορετικοί είναι και οι αεραγωγοί αλλά και τα φτερά που τονίζουν ακόμα περισσότερο το πλάτος του αυτοκινήτου. Παρόμοια είναι η εικόνα και στην καμπίνα που διατηρεί τον γνώριμο σχεδιασμό της ακόμα και αν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχουν αναβαθμιστεί με πιο ευανάγνωστες οθόνες και επιπλέον λειτουργίες. Η Porsche συνεργάστηκε στενά με την Apple για την περαιτέρω ενσωμάτωση του CarPlay ενώ σημαντικά πλουσιότερος είναι και ο standard εξοπλισμός σε ολόκληρη την γκάμα του ηλεκτρικού μοντέλου.

Όλα αυτά όμως είναι το κερασάκι στην τούρτα. Η Taycan έχει μεταμορφωθεί με το facelift σε ένα σχεδόν εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο όσον αφορά στα μηχανικά της. Καταρχάς, όλες οι εκδόσεις είναι σημαντικά ταχύτερες από τις προκατόχους τους. Ακόμα και η βασική, η ταπεινή Taycan επιταχύνει στα 100 km/h σε 4.8 δευτερόλεπτα ενώ η κορυφαία, η ναυαρχίδα της γκάμας Taycan Turbo S απαιτεί για την ίδια διαδικασία μόλις 2.3’’! Για την ιστορία, αυτοί οι χρόνοι είναι κατά 0.6 και 0.4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ταχύτεροι σε σύγκριση με τις ίδιες αλλά προ-facelift εκδόσεις. Νέα με το Sport Chrono πακέτο είναι και η λειτουργία “push-to-pass” που αυξάνει την ιπποδύναμη έως και κατά 95 ίππους, ανάλογα με το μοντέλο, για 10 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην Taycan για παράδειγμα η λειτουργία παρέχει 81 ίππους επιπλέον ενώ στην Taycan Turbo S η αύξηση αγγίζει τα 190 άλογα με το Launch Control, με την συνολική ιπποδύναμη του κινητήριου συνόλου στην κορυφαία έκδοση να φτάνει, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα τα 952 άλογα!

Τα χαρίσματα της ανανεωμένης Porsche Taycan δεν σταματούν εδώ όμως. Ανάλογα με το στιλ του αμαξώματος αφού η Taycan εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη ως sports sedan, ως η ευέλικτη Cross Turismo που προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί και με ένα off-road πακέτο και η σπορ αλλά πρακτική Sport Turismo, και το κινητήριο σύνολο η εμβέλεια της αυξάνεται έως τα 678 χιλιόμετρα που αναπαριστά ένα άκρως εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 35%! Επιπλέον, η Taycan όχι μόνο απαιτεί λιγότερες στάσεις για φόρτιση αλλά φορτίζει και ταχύτερα: σε ταχυφορτιστές 800-volt για παράδειγμα, μπορεί να φορτίσει με ρυθμό έως 320 kW ενώ και το παράθυρο της ταχείας φόρτισης έχει μεγαλώσει δραστικά που σημαίνει ότι η νέα μπαταρία μπορεί να διατηρήσει ρυθμούς μεγαλύτερους των 300 kW για έως και 5 λεπτά. Πρακτικά, αρκεί να αναφέρουμε ότι η φόρτιση μίας προ-facelift Taycan από το 10 στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας στους 15 βαθμούς Κελσίου διαρκεί 37 λεπτά ενώ υπό τις ίδιες συνθήκες, η ανανεωμένη και αναβαθμισμένη έκδοση χρειάζεται μόλις 18 λεπτά παρά την μεγαλύτερη μπαταρία που πλέον έχει χωρητικότητα 105 kWh.

Βελτιώσεις όμως έχουν γίνει και στο πλαίσιο και την ανάρτηση με όλα τα μοντέλα της Taycan να διαθέτουν πλέον ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και το νέο σύστημα Porsche Active Ride να μπορεί να τοποθετηθεί κατά παραγγελία στις τετρακίνητες εκδόσεις. Παράλληλα, η εταιρία βελτιστοποίησε την διαχείριση των θερμικών φορτίων, εξόπλισε την Taycan facelift με αντλία θερμότητας νέας γενιάς και τροποποίησε τόσο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όσο και την στρατηγική του συστήματος τετρακίνησης. Τέλος, στον standard εξοπλισμό όλων των μοντέλων έχουν ενσωματωθεί ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, η λειτουργία ParkAssist με κάμερα οπισθοπορείας, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το σύστημα Porsche Intelligent Range Manager, δίσκος ασύρματης φόρτισης smartphone κ.ά. ενώ ακόμα και έτσι, η Porsche έχει καταφέρει να μειώσει το βάρος της νέας Taycan έως και κατά 15 κιλά ανάλογα με την έκδοση! Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί δεν μπορούμε να… κατηγορήσουμε την Porsche; Αν το τίμημα για μία τόσο θεαματική αναβάθμιση σε όλα εκείνα που μετράνε στην καθημερινότητα της ιδιοκτησίας μίας Taycan είναι να μείνει η εμφάνιση σχεδόν ίδια αντί για τον τετριμμένο χορό ενός κλασικού, παραδοσιακού facelift εγώ θα ήμουν απολύτως διατεθειμένος να το πληρώσω. Ο τελικός κριτής είναι πάντοτε ο καταναλωτής αλλά αν κρίνουμε από τις επιδόσεις της Porsche στον στίβο των πωλήσεων, μάλλον δεν υπάρχει απολύτως κανένα παράπονο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό