20.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Opel Grandland 1.5D 130 PS AT8 – Δεύτερη και πιο έντονη νεότητα

Ειδήσεις Ελλάδα

Η αλήθεια είναι πως όταν ανακοινώθηκε πως η Opel θα ενταχθεί στην ομπρέλα του ομίλου Stellantis, ήταν πολλοί αυτοί που έσπευσαν να ισχυριστούν πως πρόκειται για μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να τελειώσει οριστικά η Γερμανική εταιρία. Ο τρόπος ωστόσο που ο όμιλος αντιμετώπισε την Opel και κυρίως η πορεία της από εκεί και μετά, απέδειξαν πως όχι μόνο δεν μπήκε ταφόπλακα, αλλά αντίθετα βρήκε έναν βηματισμό που της έλειπε τα τελευταία αρκετά χρόνια. Απέκτησε μία νέα, πολύ πιο ισχυρή και έντονη, σχεδιαστική ταυτότητα ενώ παράλληλα τα μοντέλα της απέκτησαν ένα σαφώς πιο έντονο οδηγικό ενδιαφέρον, κάτι που φάνηκε με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο στη περίπτωση του νέου Astra.

Ωστόσο ζούμε στον αστερισμό των SUV και αυτή είναι η κατηγορία που φέρνει τις πωλήσεις και τα μεγάλα έσοδα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Προφανώς και οι άνθρωποι της Opel αυτό το γνωρίζουν καλύτερα από εμάς και έτσι μετά την ανανέωση του Crossland και την πλήρη αλλαγή του Mokka, ήταν η σειρά του Grandland να δεχθεί μία αισθητική και όχι μόνο αναβάθμιση. Άλλωστε οι λύσεις σε τεχνολογικό και μηχανολογικό επίπεδο υπήρχαν πλέον στα συρτάρια του ομίλου, άρα και της Opel, ενώ η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας είχε καθοριστεί και τώρα ήταν η σειρά του Grandland για να εφαρμοστεί. Και αν θεωρείτε πως αυτά από μόνα τους είναι ικανά ώστε ένα μοντέλο να σταθεί επάξια σε μία τόσο ανταγωνιστική κατηγορία, όπως αυτή των C SUV, προφανώς και κάνετε λάθος. Η ανανεωμένη εκδοχή του Grandland δείχνει και είναι πιο φρέσκια από αυτή που φαίνεται με τη πρώτη ματιά. Και βεβαίως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η σωστή έκδοση, με τον εξαιρετικό κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λίτρων με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Ένα σύνολο ιδανικό για πολλά, μα πάρα πολλά χιλιόμετρα, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Eμφανώς ανανεωμένο
Με το που αντικρίζει κανείς το ανανεωμένο Grandland αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ένα Opel, καθώς η νέα οικογενειακή σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας είναι έντονη και άμεσα αναγνωρίσιμη. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για το γνωστό πλέον Opel Vizor το οποίο αποτελείται από τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα που στις άκρες της φιλοξενεί τα εντυπωσιακά νέα φώτα τεχνολογίας LED, τα οποία στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού διαθέτουν και το σύστημα ενεργού φωτισμού intelliLux LED.

Σε αυτό το εντελώς νέο εμπρός τμήμα έχουν ενσωματωθεί κι άλλα στοιχεία όπως ο νέος προφυλακτήρας, ενώ υπάρχει πλέον περισσότερη αρμονία με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως οι έντονες νευρώσεις στα πλαϊνά τμήματα και οι αιχμηρές επιφάνειες της πόρτας του χώρου αποσκευών. Αυτό, σε συνδυασμό με τη «μετακόμιση» του λογότυπου στο κέντρο της αλλά και με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, κάνει πιο επιβλητική την εικόνα και του πίσω μέρους. Επίσης, οι νέες ζάντες αλουμινίου και οι νέοι χρωματισμοί, σε συνδυασμό με τη διχρωμία αμαξώματος και οροφής, διευρύνουν τις επιλογές εξατομίκευσης. Και η αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός του μπλε με το μαύρο, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, του ταίριαζε πάρα πολύ και μας άρεσε.

Σύγχρονη αύρα και στο εσωτερικό του
Περνώντας στο σαλόνι, γίνεται και πάλι εμφανής η προσπάθεια να χτιστεί η εικόνα της νέας Opel, η οποία προσαρμόζεται στους νέους ψηφιακούς καιρούς. Το εσωτερικό σου δίνει αμέσως την αίσθηση της ευρυχωρίας και της άνεσης για πέντε επιβάτες, κάτι που είναι και η πραγματικότητα, ιδίως στα πίσω καθίσματα όπου η ευχέρεια κινήσεων είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών στα 514 λίτρα με αρκετά κανονικό σχήμα και ευρύ άνοιγμα από την μεγάλη πόρτα. Ο διάκοσμος και τα υλικά είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας που δημιουργεί. Το στοιχείο όμως που μαζί με τη νέα μάσκα αναδεικνύει τη νέα ταυτότητα της Opel είναι η ενιαία εικόνα των οθονών με την ονομασία Opel Pure Panel. Αποτελεί και αυτό μέρος της γενικότερης ανανέωσης της εταιρίας και σίγουρα εντυπωσιάζει προσδίδοντας μία μοντέρνα εμφάνιση.

Αποτελείται από δύο οθόνες, 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,0 για το σύστημα πολυμέσων στην έκδοση της δοκιμής μας, οι οποίες βρίσκονται πίσω από μία ενιαία μαύρη γυαλιστερή και πολύ στιλάτη επιφάνεια. Ο συνδυασμός των δύο οθονών παρέχει στον οδηγό οποιαδήποτε πληροφορία για την οδήγηση αλλά και την κατάσταση του οχήματος, με πλήθος λειτουργιών και αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης. Παράλληλα η Opel, ορθά και σοφά σκεπτόμενη, διατηρεί τους κλασικούς φυσικούς διακόπτες για την άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες και στον κλιματισμό, επιλογή που επικροτούμε σταθερά, καθώς κάνει πολύ πιο εύκολη την ζωή του οδηγού και των επιβατών. Η θέση οδήγησης είναι τυπική για ένα μεσαίο SUV και δη με την φιλοσοφία της Opel, όντας τοποθετημένη ψηλά επιτρέποντας την πλήρη κατόπτευση περιμετρικά του οχήματος. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές όχι όμως αντίστοιχες του μεγέθους του αυτοκινήτου.

Ως προς τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και της ασφάλειας των επιβατών, είναι σαφής η τεχνολογική αναβάθμιση, διαθέτοντας από την βασική έκδοση στοιχεία όπως Front Collision Warning, Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Προειδοποίηση αναχώρησης από την λωρίδα, Αναγνώριση οδικών σημάτων, αναγνώριση κόπωσης οδηγού καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Το πακέτο αυτό αποκτά έξτρα στοιχεία στις πιο πλούσιες εκδόσεις και μπορεί να προστεθεί μεταξύ άλλων και το σύστημα νυχτερινής όρασης Νight Vision, το οποίο εμφανίζεται εδώ για πρώτη φορά. Το σύστημα αυτό βασίζεται σε μία κάμερα υπερύθρων που βρίσκεται πίσω από το κάλυμμα της εμπρός μάσκας, και ανιχνεύει ανθρώπους ή ζώα σε απόσταση έως και 100 μέτρα και πέρα από το οπτικό πεδίο του οδηγού τη νύχτα, προειδοποιώντας τον έτσι για ενδεχόμενο κίνδυνο.

Διαμάντι
Το Grandland της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1.500άρη turbodiesel κινητήρα, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα μηχανικό σύνολο, πραγματικό διαμάντι, που ταιριάζει πραγματικά γάντι στο Γερμανικό SUV, καθώς έχει το απαραίτητο νεύρο, αλλά διατηρεί πάντα το οικονομικό του προφίλ. Με το πλήκτρο Drive Mode δίπλα στον επιλογέα, μπορείτε να επιλέξετε το προφίλ οδήγησης που επιθυμείτε, από Eco μέχρι και Sport, όσο το αυτόματο EAT8 κιβώτιο ακολουθεί πιστά τις οδηγίες σας.  Στην πράξη το μοτέρ είναι εντυπωσιακά ήσυχο, με μηδενικό σχεδόν κροτάλισμα, ενώ οι ικανότητές του είναι εμφανείς από τις χαμηλές στροφές. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 11.5’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Εκεί όμως που πραγματικά δείχνει και με το παραπάνω την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρίας είναι τόσο στα 134 γρ./χλ, των εκπομπών CO2 όσο και  στη κατανάλωση των 6 λτ/100χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα περισσότερα από αυτά να είναι σε γρήγορους, πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Iδανικό για πολλά χιλιόμετρα
Kαλή η εξωτερική εικόνα, ακόμη καλύτερη η εσωτερική άνεση και εμφάνιση, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως μιλάμε – γράφουμε για αυτοκίνητο, οπότε όλη η ουσία βρίσκεται στο τι γίνεται όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Η αρχική αίσθηση λοιπόν όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι πως εύκολα θα βρείς την ιδανική θέση ανεξαρτήτως σωματότυπου. Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις πως ο προορισμός του είναι τα μεγάλα και άνετα οικογενειακά ταξίδια, με την προσεγμένη ηχομόνωση να μην επιτρέπει ούτε στον ήχο του diesel αλλά ούτε και σε κάποιον αεροδυναμικό θόρυβο να μπαίνει στην καμπίνα των επιβατών.

Οι ευθείες της εθνικής οδού είναι το στοιχείο του, ενώ όταν βρεθείτε σε κλειστά κομμάτια, οι κλίσεις στις στροφές είναι υπαρκτές αλλά όχι ενοχλητικές. Άλλωστε δεν προορίζεται για σπορ οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Εκτός δρόμου η ροπή του κινητήρα και η απόσταση των, σχεδόν 19 εκατοστών, από το έδαφος θα ξεπεράσει έναν βατό χωματόδρομο και κάποια λογικά εμπόδια, έχοντας πάντα στο μυαλό σας πως η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ τα ελαστικά είναι ασφάλτινα. Συμπερασματικά θα λέγαμε πως η ανανέωση του Grandland του έδωσε όλα εκείνα τα εχέγγυα που χρειαζόταν για να συνεχίσει να στέκεται με αξιώσεις σε  μία ιδιαιτέρως δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία. Tα 35900 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, είναι μία τιμή στην καρδιά της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό