15.9 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Nissan – Εξίσωση τιμής υβριδικών και θερμικών μέχρι το 2026

Ειδήσεις Ελλάδα

Η τιμή ενός αυτοκινήτου είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση μας κατά την επιλογή όχι μόνο του μοντέλου που θα αγοράσουμε αλλά και της συγκεκριμένης έκδοσης. Αυτό δεν είναι κάποιου είδους κοσμογονική επιφοίτηση αλλά κοινή λογική γι’ αυτό και η Nissan, ανακοινώνοντας τη νέα προσέγγιση της στην εξέλιξη και την παραγωγή εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, κάνει λόγο για την θεαματική μείωση στο κόστος που προσφέρει αυτή. Η προσέγγιση έχει όνομα “X-in-1” και επιτρέπει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των e-Power κινητήριων συνόλων να παράγονται στην ίδια γραμμή, μειώνοντας όχι μόνο το κόστος αλλά και το μέγεθος/βάρος τους και την χρήση σπάνιων γαιών.

Η νέα προσέγγιση έχει δύο μονοπάτια προς το παρόν αλλά δεν αποκλείεται να προστεθούν κι άλλα όταν υπάρξει η ανάγκη: στο 3-σε-1 μονοπάτι, ο ηλεκτροκινητήρας, το inverter και ο μειωτήρας ενώνονται σε μία αρθρωτή μορφή για χρήση σε αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα ενώ στο 5-σε-1 μονοπάτι, προστίθενται σε αυτή την μορφή μία γεννήτρια και ένας αυξητήρας για χρήση στα e-Power υβριδικά. Αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα της ιαπωνικής εταιρίας, η “X-σε-1” προσέγγιση προβλέπεται να μειώσει το κόστος παραγωγής των κινητήριων συνόλων κατά 30% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019 μέχρι το 2026, επιτυγχάνοντας εξίσωση της τιμής των e-Power υβριδικών με τις θερμικές εκδόσεις! Για την ιστορία, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Nissan, η διαφορά της τιμής ενός standard, υβριδικού Qashqai και ενός e-Power, στην ίδια έκδοση πάντα ώστε να έχει νόημα η σύγκριση, ξεπερνά τις €8.000 ενώ στο X-Trail, η διαφορά κυμαίνεται στα επίπεδα των €6.000.

Η Nissan υπόσχεται ότι αυτή η διαφορά θα εξαλειφθεί σε περίπου 3 χρόνια αλλά δυστυχώς, δεν αναφέρει σε ποια επίπεδα θα… “συναντηθούν” οι τιμές. Δεν αναφέρει δηλαδή αν η εξίσωση της τιμής της βασικής, θερμικής έκδοσης με την e-Power υβριδική θα οφείλεται αποκλειστικά στην μείωση του κόστους παραγωγής του υβριδικού κινητήριου συνόλου ή θα υπάρξει αύξηση της τιμής των μη-e-Power εκδόσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ιαπωνική εταιρία δηλώνει ότι η “X-σε-1” προσέγγιση έχει εφαρμογή, με ανάλογα αποτελέσματα και σε αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα ενώ δεν θα πρέπει να προσπεράσουμε την δραστική μείωση της χρήσης σπάνιων γαιών, σε ποσοστό 1% ή ακόμα χαμηλότερο, στους μαγνήτες των ηλεκτροκινητήρων, κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο στην βιωσιμότητα της γραμμής παραγωγής της Nissan για το μέλλον. Μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πλάνο “Nissan Ambition 2030”, η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει 27 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 αμιγώς ηλεκτρικών, μέχρι το 2030!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό