35.2 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιουνίου, 2024

Mercedes GLC Coupe 400e – Σαγηνευτικά αρμονική

Ειδήσεις Ελλάδα

Έχοντας δοκιμάσει την δεύτερη γενιά της Mercedes GLC τόσο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση GLC 220d όσο και στην plug-in υβριδική εκδοχή της 300de, είχε έρθει η στιγμή και για την δοκιμή της Coupe εκδοχής της νέας GLC.  Έχοντας δει την δεύτερη γενιά της Mercedes GLC Coupe σε φωτογραφίες, ανυπομονούσαμε να βρεθούμε από κοντά με την καλλίγραμη σιλουέτα της. Και η αλήθεια είναι πως είχαμε απόλυτο δίκιο, καθώς η δια ζώσης γνωριμίας μας, ήταν εξαιρετική. Με τη πρώτη ματιά μας έδειξε πόσο σαγηνευτικά αρμονική είναι. Πόσο προσεκτικά οι σχεδιαστές της φρόντισαν να συνδυάσουν τα SUV χαρακτηριστικά με τα Coupe στοιχεία. Πόσο μελετημένες είναι και οι παραμικρές λεπτομέρειες σε ότι άφορά στην εικόνα της.

Μία εικόνα που δεν θα διστάσουμε να πούμε ότι δεν την «χορτάσαμε» παρά τις πάμπολλές ώρες που περάσαμε παρατηρώντας της. Μία εικόνα στην οποία ψάξαμε με κάθε τρόπο να βρούμε ένα ψεγάδι, ένα στοιχείο που δεν μας άρεσε και τόσο πολύ. Μία εικόνα αρμονίας, η οποία από τη μία σε ηρεμεί και από την άλλη σε ξεσηκώνει για να την οδηγήσεις. Από τη μία να θέλεις να βρεθείς πίσω από το τιμόνι και την ίδια στιγμή να επιθυμείς να την απολαύσεις για ακόμη μία φορά εξωτερικά. Η ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά της Mercedes GLC Coupe είναι ίσως η καλύτερη απόδειξη ότι η απόφαση των αυτοκινητοβιομηχανιών να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη κατηγορία, ήταν τελικά σωστή.

Σωστή πέρα από εμπορικές πορείες, πωλήσεις, δημιουργία αναγκών υπαρκτών ή μη. Σωστή διότι τώρα με αυτό το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, η Mercedes κατάφερε να δώσει μία εντελώς διαφορετική έννοια στο “Coupe SUV”. Μία έννοια αρμονίας και γραμμικότητας, που μέχρι σήμερα δεν είχαμε συναντήσει σε τόσο σαγηνευτικό βαθμό σε κανένα άλλο ανάλογο τετράτροχο, τόσο της ίδιας της Mercedes όσο και των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Και παρά το γεγονός πως περάσαμε μαζί της πολλές ώρες, διανύοντας σχεδόν 2000 χιλιόμετρα, ήδη αναζητούμε την αφορμή για την επόμενη συμβίωση μαζί της…. Ας ξεκινήσουμε όμως την αναλυτική γνωριμία μας.

Η ομορφιά της καμπύλης
Mπορεί η coupe έκδοση να είναι βασισμένη στην SUV GLC αλλά όπως είναι φυσικό αλλά και απαραίτητο, οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές. Η πρώτη από αυτή είναι πως η GLC coupe είναι ο ορισμός της καμπύλης σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική της εικόνα. Οι σχεδιαστές της φρόντισαν να την διαφοροποιήσουν αισθητά σε σχέση με την SUV εκδοχή και να συνδυάσουν τη σπορτίφ εικόνα της Coupe φιλοσοφίας, με την επιβλητικότητα ενός SUV.

Kaι βεβαίως οι σεβαστές διαστάσεις είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία, καθώς η δεύτερη γενιά της Mercedes GLC Coupe έχει μήκος 4.763 χιλιοστών, πλάτος 1.890 και ύψος 1.699 χιλιοστών που την καθιστούν 31 χιλιοστά μεγαλύτερη στο μήκος και 5 χιλιοστά στο ύψος σε σύγκριση με την πρώτη γενιά που είχε λανσαριστεί το 2016. Το μεταξόνιο των 2.888 χιλιοστών είναι μεγαλύτερο κατά 15 χιλιοστά και τα μετατρόχια είναι 6 χιλιοστά μεγαλύτερα εμπρός και 23 χιλιοστά μεγαλύτερα πίσω. Όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στους προσφερόμενους χώρους στην καμπίνα ενώ αυξημένος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές που έχει πλέον χωρητικότητα 545 λίτρων (390 λίτρα στις plug-in υβριδικές εκδόσεις όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) και μπορεί να επεκταθεί περαιτέρω στα 1.490 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση, είναι προφανές και αναμενόμενο ότι μέχρι την μεσαία κολώνα, η GLC Coupe δεν διαφέρει ουσιαστικά από την GLC SUV. Από εκεί και πίσω όμως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική καθώς η οροφή με την έντονη κλίση καταλήγει σε μία διακριτική αεροτομή, κάτω από την οποία έχουν τοποθετηθεί τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Αυτό που αξίζει να τονίσουμε πάντως είναι ο εξαιρετικά χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd που δεν υπερβαίνει το 0.27 και ευνοεί βεβαίως τόσο την ποιότητα κύλισης μέσω του μειωμένου θορύβου όσο και την αποδοτικότητα του οχήματος στο σύνολο του χάρη στις μειωμένες αντιστάσεις.

Παρά το γεγονός πως είναι μεγαλύτερη από την SUV σε καμία περίπτωση αυτό δεν γίνεται αντιληπτό με μία απλή ματιά.  Αυτό διότι οι σχεδιαστές της μπορεί να διατήρησαν ίδιο το εμπρός μέρος, αλλά δούλεψαν πολύ το πίσω κομμάτι, προσφέροντας ένα εξαιρετικό τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Η κυρτή οροφή που καταλήγει στη χαμηλωμένη ουρά,   τα στενόμακρα LED φώτα πίσω και ο τρόπος που αγκαλιάζουν το αμάξωμα δημιουργούν μία εικόνα η οποία πραγματικά μαγνητίζει το βλέμμα. Βεβαίως το πακέτο AMG του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αυξάνει ακόμη περισσότερο την σπορ αύρα του.

Γνώριμη εικόνα εσωτερικά
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της GLC Coupe προφανές και αντικρίζεις την γνώριμη από την SUV έκδοση εικόνα. Μία εικόνα η οποία είναι σύγχρονη, με την υψηλή τεχνολογία και την ξεχωριστή σχεδίαση να είναι τα βασικά της χαρακτηριστικά. Τα υλικά είναι προφανώς και είναι ποιοτικά, όπως και η συνολική κατασκευή, ενισχύοντας τόσο την αίσθηση της πολυτέλειας όσο και την άνεση ενώ η προσφερόμενη τεχνολογία δεν περιορίζεται στα προφανή, δηλαδή τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών και την κάθετα τοποθετημένη οθόνη του MBUX συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 11.9 ιντσών. Στην εκτενή λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού ξεχωρίζουν στοιχεία όπως το μοντέρνο σύστημα head-up display, το premium ηχοσύστημα της Burmester με τα 15 ηχεία και η πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που είναι διαθέσιμα επιπλέον του βασικού εξοπλισμού.  Συστήματα που βολικά η Mercedes-Benz έχει ομαδοποιήσει σε πακέτα όπως το Driving Assistance Plus, το Parking Package με την κάμερα 360ο.

Ανέσεις όπως τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα δερμάτινα καθίσματα, η ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, ο ψηφιακός βοηθός που ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα στις φωνητικές εντολές και διαθέτει βελτιωμένες δυνατότητες μάθησης, η κάμερα οπισθοπορείας και η ασύρματη φόρτιση smartphone, κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις ή τα ταξίδια, πιο άνετα και απολαυστικά. Στα θετικά ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός που συμβάλλει κι αυτός στην μοναδική αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει η καμπίνα, κατά την νυχτερινή οδήγηση. Παρά την κουπέ γραμμή της, τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν με άνεση στη καμπίνα της.

Plug–in υβριδική με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία
Η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν η plug-in υβριδική με τον θερμικό κινητήρα να είναι ένας δίλιτρος βενζίνης με 252 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας να αποδίδει 136 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 381 ίππους κάτι που σημαίνει πως το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 5.6’’ και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 230 χλμ./ώρα, νούμερα άκρως εντυπωσιακά για ένα όχημα με βάρος πάνω από 2,3 τόνους. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του γνωστού 4matic της Mercedes ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το γνωστό αυτόματο των εννέα σχέσεων.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο είναι η μπαταρία των 31,2KWh η οποία προσφέρει μία ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες. Στάνταρ είναι οn board AC φορτιστής 11 kW που υποστηρίζει DC φόρτιση 60 kW. Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται σαν ηλεκτρικό καλύπτοντας τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις και μόνο στο kickdown θα εμπλακεί το θερμικό μοτέρ ή αν ξεπεραστούν 140 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση αυτή εξαρτάται από τη συχνότητα φόρτισης της μπαταρίας. Αν γίνεται καθημερινά τότε θα κινείστε μόνο με ρεύμα.

Όταν αδειάσει η μπαταρία η GLC κινείται σαν αυτοφορτιζόμενο υβριδικό. Με την μπαταρία άδεια στο ταξίδι με λογικές ταχύτητες η κατανάλωσή μας βρέθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ. Με την μπαταρία γεμάτη και με την υβριδική λειτουργία ενεργοποιημένη, αυτή έπεσε κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. Τα αντίστοιχα νούμερα για αστικές μετακινήσεις ήταν 7 λτ./100 χλμ και 4,8 λτ./100 χλμ.

Για να την βλέπεις αλλά και να την…οδηγείς!!!
Η αλήθεια είναι πως και η coupe έκδοση της GLC είναι το ίδιο αν όχι περισσότερη απολαυστική στο δρόμο σε σχέση με την SUV. Ξεκινώντας από το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει και εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η εντυπωσιακά υψηλή ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Μάλιστα η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό ακόμη και με ταχύτητες που άνετα μπορούν να σε στείλουν στο αυτόφωρο, είναι τέτοια που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου. Το δεύτερο θετικό στοιχείο είναι η απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα. Το εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση εννιάρι αυτόματο κιβωτίου βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα στο αναδείξει όλες τις αρετές και να κινήσει με όποιον τρόπο επιλέξει ο οδηγός το Γερμανικό μοντέλο. Σε αυτό βεβαία συντελούν και τα προγράμματα του Driving Select που επεμβαίνουν σε σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα και αναρτήσεις και προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στην εκάστοτε απαίτηση του οδηγού του.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης πρόγραμμα οδήγησης Off-road και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που αναβαθμίζουν τις ικανότητες της GLC Coupe όταν οι τροχοί της αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χωμάτινες διαδρομές. Αρκεί φυσικά να την βγάλετε εκτός δρόμου. Η δεύτερης γενιάς Μercedes GLC coupe δεν είναι απλώς ένα πλήρες και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Είναι μία πανέμορφη τετράτροχή δημιουργία, που σε προκαλεί να περάσεις ατελείωτες ώρες, απλώς κοιτάζοντάς την. Καταφέρνει να τραβάει ακόμη και τα βλέμματα όσων δεν συγκινούνται από το αστέρι, προκαλώντας σχόλια του τύπου «για κοίτα η Mercedes πως άλλαξε σχεδίαση». Και είναι ακριβώς έτσι. H νέα GLC coupe είναι ένα πανέμορφο SUV χωρίς υπερβολές, χωρίς υπερφίαλες απόψεις, αλλά με ουσία αισθητική και βεβαίως οδική. Τέλος τα 98650 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η Mercedes GLC Coupe 400e, σαφώς και δεν είναι λίγα, ακόμη και για ένα τέτοιο όχημα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό