18.3 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Mercedes GLA 200 – Με επικεντρωμένες αλλαγές

Ειδήσεις Ελλάδα

Εδώ και λίγο καιρό η Mercedes βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, το οποίο δεν είναι αυτό της ηλεκτροκίνησης καθώς εκεί τα πράγματα είναι πλέον δρομολογημένα, αλλά της αλλαγής από μία premium σε μία luxury εταιρία. Και όσο και αν αυτό ακούγεται εύκολο, κάθε άλλο παρά είναι, καθώς αν οι απαιτήσεις των αγοραστών της premium κατηγορίας είναι πολλές, τότε της luxury, είναι ειδικές. Επιπλέον δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως το να είσαι luxury στις υψηλές και ακριβές κατηγορίες, μπορεί να επιτευχθεί με σχετική ευκολία. Το να γίνεις luxury όμως στη κατηγορία της A Class και της GLA, όπως στη περίπτωση της δοκιμής μας, είναι εξαιρετικά δύσκολο και επικίνδυνο, καθώς ελοχεύει έντονα η πιθανότητα να σταματήσεις να είσαι ανταγωνιστικός.

Σε αυτό το πλαίσιο εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την GLA 200 AMG Line η οποία μετά τη πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε καλείται να παίξει το ρόλο «γέφυρας» από το premium που ήταν, στο luxury που θέλει να γίνει. Το αν και κατά πόσο το καταφέρνει καθώς φυσικά και όλες τις αλλαγές που την χαρακτηρίζουν, θα προσπαθήσουμε να σας αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Φρεσκαρίστηκε εξωτερικά & εσωτερικά
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο οι αλλαγές στη GLA είναι πολύ εστιασμένες και συγκεκριμένες, αφενός διότι πρόκειται για ένα μικρό φρεσκάρισμα, αφετέρου διότι το αυτοκίνητο συνέχιζε να είναι θελκτικό εμφανισιακά. Σε αυτό το πλαίσιο συναντούμε τη νέα μάσκα του ψυγείου που ενισχύει σημαντικά τον δυναμικό χαρακτήρα της και το καπό με δύο επιβλητικά power domes που υπογραμμίζουν την αυτοπεποίθησή της.

Ο επανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας με τα εμφανή προστατευτικά σημεία στο κάτω μέρος, καταδεικνύουν τα εκτός-δρόμου γονίδια της. Στα παραπάνω προστίθεται και η φωτεινή υπογραφή των εμπρός LED High Performance προβολέων που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και των LED πίσω φώτων. Στην έκδοση AMG Line της δοκιμής μας, οι μαύρες ζάντες κάνουν εξαιρετική διχρωμία με το συγκεκριμένο χρώμα του αμαξώματος και εντείνουν σημαντικά τον δυναμισμό που αποπνέει.

Στο εσωτερικό της ανανεωμένης GLA εντοπίζουμε την ανεξάρτητη διπλή οθόνη, που είναι ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του σημαντικά αναβαθμισμένου εσωτερικού. Τώρα, στον βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνει ανεξάρτητη διπλή οθόνη, η μεγάλη οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και η δεύτερη μεγάλη οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών για τις υπηρεσίες / πολυμέσα αντίστοιχα. Οι οθόνες προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας και ενισχύουν την αρχιτεκτονική ανοιχτού σχεδίου.

Η Mercedes έχει αναβαθμίσει σημαντικά το βασικό εξοπλισμό της GLA και έχει προσαρμόσει τη λογική της προφοράς με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια για να καλύπτει συγκεκριμένες επιθυμίες πελατών. Για παράδειγμα, εκτός από το δερμάτινο τιμόνι και τους εμπρός προβολείς LED, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα  Highbeam Assist, μία εφεδρική κάμερα και το πακέτο USB. Η γραμμή εξοπλισμού Progressive και το πακέτο Advanced αναβαθμίζουν ιδιαίτερα το όχημα καθώς διατίθενται πλέον στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος και οι πελάτες λαμβάνουν επίσης το πακέτο παρκινγκ και το πακέτο καθρεπτών.

Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά σχεδιασμού, όπως τα χρώματα, οι ταπετσαρίες, τα διακοσμητικά στοιχεία και οι ζάντες, αυτά μπορούν να διαμορφωθούν ανεξάρτητα. Η ανανεωμένη GLA διαθέτει την τελευταία γενιά MBUX – με το νέου σχεδιασμού στυλ οθόνης, ενώ η επιλογή “Classic” παρέχει όλες τις πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον οδηγό, η επιλογή “Sporty” εντυπωσιάζει με το δυναμικό στροφόμετρο. Η επιλογή “Διακριτικό” παρουσιάζει μόνο το βασικό περιεχόμενο στις οθόνες.

Σε συνδυασμό με τις τρεις λειτουργίες Navigation, Assistance και Services καθώς και τους 10 χρωματικούς συνδυασμούς του Ambient Light, προσφέρονται πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Όλες οι προηγούμενες λειτουργίες όπως Media, Phone, Vehicle κ.λπ. εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες. Ο χειρισμός τους γίνεται εύκολα μέσω της οθόνης αφής ή των πλήκτρων αφής στο τιμόνι. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς καμία απολύτως υποχώρηση ως προς την άνεσή τους ενώ και τα 435 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι μία ικανοποιητική χωρητικότητα.

Ισχυρός και με λογική κατανάλωση
Η Mercedes GLA 200 της δοκιμής μας, έχει κάτω από το καπό της τον γνωστό turbo τετρακύλινδρο των 1.332 κυβικών που αποδίδει 163 ίππους και που συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύνολο μίζας/ γεννήτριας με περιστασιακή πρόσθετη ισχύς ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα 10 kW. Πρακτικά, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την παραμικρή διαφορά στην εμπλοκή του συστήματος. Αντιθετα το μοτέρ δείχνει να αποδίδει πιο στρωτά τη ροπή των 250 Nm από πολύ χαμηλότερες στροφές με την ισχύ να περνά εξίσου ομαλά στους μπροστινούς τροχούς.

Το γνωστό 7G-DCT αυτόματο κιβώτιο της Mercedes κάνει μια χαρά τη δουλειά του μιας και αλλάζει βελούδινα και στο σωστό χρόνο τις σχέσεις, ενώ για τους λάτρεις της χειροκίνητης λειτουργίας, υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι. Το σύνολο με βάση το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Drive Select, ανταποκρίνεται σε αυτό που του έχετε ζητήσει είτε πρόκειται για τη λειτουργία Eco είτε για τη  Sport, ενώ για τους γνώστες υπάρχει και πρόγραμμα “indiual” για μεγαλύτερη και πιο προσωπική παραμετροποίηση.

Mε την GLA 200 κάναμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα πραγματικά σε κάθε είδους δρόμου και κατάσταση. Το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η άνεση που προσφέρει αλλά και η ευκολία στην οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση καθιστούν το ταξίδι στην εθνική οδό, πραγματικά άνετο και ξεκούραστο. Εντός πόλης η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, η υψηλή θέσης οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο και το τιμόνι που κόβει αρκετά, καθιστούν την GLA ένα εύκολο στο χειρισμό αυτοκίνητο. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές και αναμενόμενες, η απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου άκρως ικανοποιητική, ειδικά στη θέση sport, ενώ για τους πιο απαιτητικούς η επιλογή της αλλαγής των σχέσεων από τα paddles αυξάνει την απόλαυση στην οδήγηση.

Όταν τη πιέσετε, η GLA δεν θα νιώσει άσχημα και θα σας ικανοποιήσει πολύ περισσότερο σε σχέση με αυτό που περιμένετε. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για την εκτός δρόμου κίνηση, όπου ένας βατός χωματόδρομος δεν θα είναι πρόβλημα για τη δικίνητη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας.

Για το τέλος αφήσαμε τα 7.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής, τα οποία είναι μία πολύ καλή τιμή, ειδικά αν αναλογιστούμε και τους αρκετά σβέλτους ρυθμούς με τους οποίους κινηθήκαμε παντού. Tέλος τα 47500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η GLA 200 είναι μία αρκετά αυξημένη τιμή, η οποία σε μεγάλος μέρος δικαιολογείται από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει από την βασική της έκδοση.

 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό