16.2 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Lancia Pu+Ra HPE – Η πρώτη της νέας εποχής!

Ειδήσεις Ελλάδα

Έπειτα από υπερβολικά πολλά χρόνια σε τεχνητό κώμα η Lancia ζει ξανά χάρη στην στήριξη της Stellantis. Η ιταλική εταιρία πρόκειται να λανσάρει τρία νέα μοντέλα, ξεκινώντας με τη νέα Ypsilon το 2024 τόσο ως υβριδική όσο και αμιγώς ηλεκτρική και συνεχίζοντας σε ένα 100% ηλεκτρικό μονοπάτι με δύο νέες αφίξεις το 2026 και το 2028. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η Pu+Ra HPE που παρουσιάστηκε με σαφείς επιρροές από το παρελθόν και εξίσου σαφές όραμα για το μέλλον, δεν θα συμπεριλαμβάνεται στη λίστα αφίξεων της ιταλικής μάρκας αλλά αποτελεί ένα πρώτο δείγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της. Καταρχάς, έχουμε το όνομα: Pu+Ra HPE. Το πρώτο προέρχεται από τις λέξεις pure (αγνό) και radical (καινοτόμο) ενώ το αρκτικόλεξο HPE σημαίνει High Performance Electric συνδέοντας το νέο πρωτότυπο με το παρελθόν, όταν η Beta χρησιμοποίησε το ίδιο αρκτικόλεξο για την “High Performance Estate” έκδοση της.

Οι επιρροές από την ένδοξη ιστορία της ιταλικής μάρκας δεν σταματούν στο όνομα όμως. Το εμπρός μέρος είναι μία μοντέρνα επανεκτέλεση του μοτίβου που είδαμε στις αυθεντικές Delta και Aurelia, οι αναλογίες της Pu+Ra HPE θυμίζουν έντονα της εμβληματική 037 ενώ το πίσω μέρος τόσο με τα κυκλικά φωτιστικά σώματα όσο και με τα χαρακτηριστικά louvres έχει επηρεαστεί σημαντικά από την θρυλική Stratos. Γενικά, το design του νέου concept της Lancia αποτελεί ένα είδος best-of από τα τελευταία 60 χρόνια της ιστορίας της αλλά την ίδια στιγμή μας δίνει μία πρώτη γεύση για όλα αυτά που θα ακολουθήσουν στο εγγύς μέλλον – έστω και έμμεσα καθώς το concept δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή στην παρούσα μορφή. Σε κάθε περίπτωση, το Pu+Ra HPE είναι ένα 4-θέσιο coupe με μήκος 4.45 μέτρα το οποίο είναι γεμάτο highlights όπως η εντυπωσιακή μάσκα, το ρετρό πίσω μέρος και η οροφή με το κυκλικό στοιχείο που σύμφωνα με την εταιρία αντλεί επιρροές από την κλασική αρχιτεκτονική.

Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στην καμπίνα όπου κυριαρχούν τα γεωμετρικά σχήματα τα βιώσιμα υλικά. Δύο πράγματα είναι σαφή: η προσπάθεια της Lancia, ακόμα και σε αυτό το σημείο, να διαφοροποιηθεί αισθητά από μάρκες όπως η BMW και η Audi, αλλά και η δημιουργία ενός “ζεστού” περιβάλλοντος για τους επιβάτες παρά την τεχνολογική… αύρα που αποπνέει το εσωτερικό. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 70% των πρώτων υλών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανακυκλωμένα, με την Lancia να στοχεύει σε ένα πιο μετριοπαθές και ρεαλιστικό 50% για την αναλογία υλικών που προέρχονται από ανακυκλωμένα στα αυτοκίνητα παραγωγής της. Στο Pu+Ra HPE πραγματοποιεί το ντεμπούτο του και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης “S.A.L.A.” που από την μία σημαίνει δωμάτιο στα ιταλικά και από την άλλη είναι αρκτικόλεξο που σημαίνει “sound, air, light and augmentation” ή ήχος, αέρας, φως και επαύξηση. Η πλατφόρμα λειτουργεί είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε μέσω μίας επιφάνειας αφής που βγαίνει από το ταμπλό ενώ μία μικρότερη οθόνη φιλοξενείται στο κέντρο του ταμπλό και προβάλλει τις πιο απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η Lancia δεν αποκάλυψε πολλές λεπτομέρειες για την Pu+Ra HPE και για να είμαστε ειλικρινείς, δεν θα είχε νόημα δεδομένης της φύσης του πρωτότυπου αλλά δήλωσε ότι στόχος για τα μελλοντικά μοντέλα είναι όσον αφορά στην εμβέλεια τα 700 χιλιόμετρα, όσον αφορά στην φόρτιση τα 10 λεπτά περίπου και όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, τις 10 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Αφού λοιπόν έχουμε ένα πρώτο δείγμα γραφής για τη νέα εποχή της Lancia, τώρα η προσοχή μας στρέφεται στο πρώτο μοντέλο παραγωγής της ιταλικής μάρκας που δεν είναι άλλο από τη νέα Ypsilon, η οποία αναμένεται κάποια στιγμή εντός του 2024 και θα είναι διαθέσιμη τόσο ως υβριδική όσο και ως αμιγώς ηλεκτρική – τουλάχιστον μέχρι το 2028, οπότε και η Lancia θα πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό