16.1 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Lamborghini Urus SE – Εξηλεκτρισμού συνέχεια!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Lamborghini ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ένδοξη ιστορία της παρουσιάζοντας την Urus SE. Το δεύτερο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της μετά την Revuelto δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την plug-in υβριδική έκδοση του super-SUV της και η Urus SE παρουσιάζεται λίγες ώρες πριν πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της στην έκθεση του Πεκίνου για να μας δείξει ότι δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε τη νέα τεχνολογία. Επιπλέον, η Lamborghini Urus SE διαφοροποιείται από την αμιγώς θερμική αδελφή της με νέο design και ενώ οι δύο εκδόσεις θα πωλούνται παράλληλα για το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να εξυπηρετηθούν οι υπάρχουσες παραγγελίες, στο μέλλον η εξηλεκτρισμένη Urus θα είναι και η μοναδική διαθέσιμη.

Εμφανισιακά, η Urus SE υιοθετεί κάποια από τα στοιχεία της Revuelto με τις λεπτομέρειες να υπογραμμίζουν την δυναμική της φόρμας και να τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ανάμεσα στα highlights της εξηλεκτρισμένης Urus ξεχωρίζουμε το νέο “πλευστό” καπό που συνδυάζεται με τα νέα, matrix LED φωτιστικά σώματα, την ανασχεδιασμένη γρίλια και τον νέο προφυλακτήρα ενώ στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές εστίασαν στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, τα φανάρια και τον διαχύτη. Ο τελευταίος μάλιστα, μαζί με τη νέα αεροτομή αυξάνει την downforce στον πίσω άξονα κατά 35% σε σύγκριση με την Urus S βελτιώνοντας περαιτέρω την ευστάθεια του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες. Η αεροδυναμική βελτιστοποιήθηκε επίσης με τους νέους αεραγωγούς τόσο στο αμάξωμα όσο και στο πάτωμα κατευθύνοντας τον αέρα εκεί που χρειάζεται περισσότερο χωρίς να δημιουργούνται επιπλέον αντιστάσεις.

Νέα είναι και η καμπίνα με την μεγαλύτερη, τώρα 12.3 ιντσών, οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και την τελευταία εκδοχή του λογισμικού Human Machine Interface της Lamborghini. Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα διακοσμητικά από ανοδιωμένο αλουμίνιο, τις νέες επενδύσεις και τα εντυπωσιακά φυσικά χειριστήρια που αποπνέουν έναν αέρα exclusivity όπως αρμόζει σε μία Lamborghini.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς όμως, όλα αυτά θα είχαν ελάχιστη σημασία αν δεν συνοδεύονταν από το plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο. Στην καρδιά του βρίσκεται ο γνώριμος πλέον, twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων που είναι ικανός για 620 ίππους και 800 Nm ροπής χωρίς καμία υποβοήθηση. Υπάρχει όμως και ένας ηλεκτροκινητήρας 192 ίππων και 483 Nm ροπής που “φωλιάζει” μέσα στο 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και αυξάνει την συνδυαστική ιπποδύναμη στα 800 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και την ροπή στα 950 Nm, διαθέσιμα ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. καθώς τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 25.9 kWh που χαρίζει στο εξηλεκτρισμένο super-SUV την δυνατότητα να κινηθεί χωρίς να εκπέμπει ρύπους για 60 χιλιόμετρα. Χάρη σε αυτά τα νούμερα, η Urus SE μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 3.4 δευτερόλεπτα, στα 200 km/h σε μόλις 11.2 δευτερόλεπτα και να μην σταματήσει μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 312 km/h.

Ντεμπούτο στη νέα έκδοση πραγματοποιεί και το κεντρικό “ηλεκτρικό” σύστημα torque vectoring με τον ηλεκτροϋδραυλικό, πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Η transfer case λειτουργεί σε συνδυασμό με το νέο, ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα βοηθώντας στην μεγιστοποίηση της πρόσφυσης και την δημιουργία της αίσθησης ενός καθαρόαιμου sports car. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι η… απόρριψη του κλασικού, μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που υπάρχει στην Urus S, μείωσε το βάρος κατά 20 κιλά αλλά αυτά δεν είναι τίποτα μπροστά στα 300 κιλά που ζυγίζει επιπλέον η Urus SE εξαιτίας του εξηλεκτρισμένου κινητήριου συνόλου. Είπαμε, καλή η νέα τεχνολογία αλλά έχει κάποια σημαντικά μειονεκτήματα, ακόμα και αν η Lamborghini διατείνεται ότι η plug-in υβριδική Urus είναι εξίσου γρήγορη στην πίστα με την λιγότερο ισχυρή αλλά πολύ ελαφρύτερη Urus Performante!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό