16.6 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

KIA EV6 Long Range RWD 229 PS – Ηλεκτροκίνητη εμπειρία 2000 χιλιομέτρων

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν ένας λάτρης των θερμικών κινητήρων και κυρίως του πετρελαίου, όπως ο υπογράφων, αποφασίζει να κάνει 2000 χιλιόμετρα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αντιλαμβάνεστε πως τα εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει είναι πολλά και δύσκολα, κυρίως διότι αυτά πηγάζουν από τον ίδιο. Όταν είσαι συνηθισμένος να κάνεις αυθημερόν το ταξίδι Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και ξαφνικά πρέπει να οργανώσεις δουλειές, στάσεις για φόρτιση, ταχύτητα ταξιδιού, αντιλαμβάνεστε πως η κατάσταση κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Και επειδή είμαστε των άκρων, φροντίσαμε να την κάνουμε ακόμη πιο δύσκολη.

Να πάρουμε δηλαδή το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο από την Αθήνα, να πάμε στο Καρπενήσι, από εκεί να βγούμε στη Λίμνη Πλαστήρα, Καρδίτσα, να πάμε στα Μετέωρα, όπου και διανυκτερεύσαμε. Και την επόμενη μέρα να ανεβούμε μέχρι το Μέτσοβο, να πάρουμε την Εγνατία για Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια να ξεκινήσουμε για Αθήνα. Η επιτυχής ολοκλήρωση ενός τέτοιου εγχειρήματος, ήταν άμεσα εξαρτημένη από τη «σωστή» επιλογή του αυτοκινήτου. Ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου το οποίο αφενός θα ήταν εξοπλισμένο με μία «μεγάλη» μπαταρία, αφετέρου θα κέντριζε το αισθητικό και βεβαίως οδηγικό ενδιαφέρον μας.

Και η αλήθεια είναι πως το EV6 της ΚIA είχε μπεί στο ραντάρ μας εδώ και αρκετό καιρό, πρωτίστως για την ιδιαίτερη και εντυπωσιακή εμφάνιση και εν συνεχεία για το αμιγώς αυτοκινητικό ενδιαφέρον, που θα προέκυπτε από το εγχείρημα που σχεδιάζαμε. Ένα  μοντέλο με το οποίο η KIA αφενός συνέχισε τις εκπλήξεις στο κομμάτι της σχεδίασης, αφετέρου, όπως μπορούμε με ασφάλεια πλέον μετά από 2000 χιλιόμετρα να ισχυριστούμε, θα πρωταγωνιστήσει και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Με σχεδίαση που εντυπωσιάζει
Σε μια εποχή που η διαφορετικότητα στην εικόνα των αυτοκινήτων είναι το ζητούμενο η KIA το καταφέρνει και μάλιστα με το παραπάνω στη περίπτωση του EV6. Η σχεδίαση του δεν αφήνει και πολλά περιθώρια να αμφισβητήσεις την έμπνευση αλλά και την τόλμη των δημιουργών του. Αυτό διότι είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχέδια που έχουμε δει στην κατηγορία των ηλεκτρικών και όχι μόνον! Επιθετικό το εμπρός μέρος με το χαμηλό ρύγχος, τα έντονα τόξα των τροχών και τους τραπεζοειδείς προβολείς LED, φουτουριστικό το πίσω με τη συστοιχία των φωτιστικών και την αεροτομή οροφής που διοχετεύει αέρα προ τα κάτω για μεγαλύτερη σταθερότητα.

 
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εξασφάλιση ενός χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (0,28 Cd), προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας. Σε όλα τα παραπάνω βοήθησε και το γεγονός πως το Kia EV6 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της φίρμας που έχει κατασκευαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό μοντέλο. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος αγγίζει τα 4,68 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος του είναι στα 1,88 και 1,55 μέτρα αντίστοιχα. Το  σύνολο ολοκληρώνεται με τις εξίσου εντυπωσιακές ζάντες των 20 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Με απίστευτους χώρους εσωτερικά
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του EV6 ο εντυπωσιασμός συνεχίζεται και μάλιστα σε πολλά επίπεδα. Η προσπάθεια των Κορεατών για δημιουργία μίας premium αίσθησης στη καμπίνα των επιβατών, είναι άμεση εμφανής. Ξεκινώντας από τα υλικά κατασκευής και την άψογη συναρμογή τους, συνεχίζοντας με τη σχεδίαση και το ψηφιοποιημένο περιβάλλον, που κάνουν τη διαφορά. Εκεί όμως που το EV6 είναι απίστευτο, είναι στους διαθέσιμους χώρους.

Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,9 μέτρων δημιουργεί τις συνθήκες για ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, κάτι το οποίο μεγιστοποιεί, η έλλειψη τούνελ μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση πέντε ενηλίκους επιβάτες χωρίς καμία υποχώρηση ως προς την άνεσή τους! Το πορτμπαγκάζ φτάνει στα 500 λίτρα, ενώ, στην περίπτωσή της έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ελλείψει εμπρός κινητήρα, διαθέσιμος είναι ένας επιπλέον χώρος 52 λίτρων.

Σημείο αναφοράς στο εσωτερικό, ο ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων με τις δύο κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών όπου είναι ενιαίες και συγκεντρώνουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από εκεί, μπορούν να γίνουν όλες οι ρυθμίσεις, αλλά και να αντληθούν πληροφορίες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει πληροφόρηση στον οδηγό για την ταχύτητα, την αυτονομία και την κατάσταση φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης, πληροφορίες που απεικονίζονται και στο Head Up Display που ενσωματώνει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.

Την αίσθηση του μινιμαλισμού δίνει και ο επιλογέας Shift-By-Wire, που εξοικονομεί χώρο και είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα δίπλα στο κουμπί εκκίνησης, ενώ το εργονομικό τιμόνι ενσωματώνει τους βασικούς διακόπτες, όπως και τα paddles για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Συνολικά το εσωτερικό του EV6 καταφέρνει να σου δημιουργεί, και μάλιστα έντονα, το αίσθημα της άνεσης και της ηρεμίας, με την ποιότητα να κυριαρχεί παντού.

Επί της, ηλεκτρικής, ουσίας
Mε δεδομένο ότι η δοκιμή θα περιλάμβανε έναν μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων σε μικρό χρονικό διάστημα, ζητήσαμε την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία των 77,4 KWh και την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, καθώς υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο, εξασφαλίζοντας κατανομή βάρους 53% εμπρός και 47% πίσω, από τις καλύτερες που υπάρχουν σε ηλεκτρικό όχημα σήμερα. Η απόδοση βρίσκεται στους 229 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 350 Nm, κάτι που μεταφράζεται σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7.3’’ και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία του EV6  είναι το V2L (Vehicle to Load). Το σύστημα αυτό προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και είναι σε θέση να μετατρέπει το αυτοκίνητο σε πηγή ενέργειας. Είτε για να φορτίσει ένα άλλο όχημα είτε ακόμα για να τροφοδοτήσει με ρεύμα κάποιο νοικοκυριό. Προσφέροντας έως 3,6 kW ισχύος, μπορείς να δουλεύεις μία τηλεόραση και το κλιματιστικό για πάνω από 24 ώρες. Μέσω των paddles που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός και βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, μπορεί να επιλέξει ένα από τα έξι διαθέσιμα προγράμματα ανάκτησης της ενέργειας κατά την κίνηση. Εμείς θα ξεχωρίσουμε την αυτόματη λειτουργία, καθώς και το i-PEDAL που λειτουργεί υποδειγματικά, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση και την αυτονομία, ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση τιμή τις 17,2 kWh/100 km, με αυτονομία 504 km με τροχούς 20” όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής. Εντός πόλης με προσεκτική οδήγηση είδαμε κατανάλωση ακόμη και κάτω από τις 10 KWh για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στην εθνική και μέχρι τα 110-120 χλμ./ώρα η κατανάλωση βρέθηκε στη περιοχή των 18 με 19 KWh για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τέλος αν ξεπεράσετε τα 140 χλμ./ώρα τότε με ευκολία μπορείτε να δείτε κατανάλωση αρκετά πάνω από τις 20 KWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Η φόρτιση αναγκαστικά σε όλες τις περιπτώσεις γινότανε σε ταχυφορτιστές, και είδαμε ρυθμό ακόμη και 170 ΚWh κάτι που σημαίνει πως περίπου με 17-18 λεπτά στάσης σε έναν φορτιστή 180 KW και άνω, μπορείτε από το 15% να ξεπεράσετε να προσεγγίσετε το 90%. Ωστόσο τα 50 ή τα 59 λεπτά που κόστιζε η KWh είναι προφανώς ένα αρκετά υψηλό τίμημα, το οποίο πρέπει να πέσει αισθητά, αν θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την ηλεκτροκίνηση.

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση
Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του EV6 αντιληφθήκαμε πως αυτά τα δύο χιλιάδες χιλιόμετρα, σχεδόν, που θα κάναμε μαζί του, θα ήταν ενδιαφέροντα και απολαυστικά. Οι Κορεάτες κατάφεραν να βάλουν την οδηγική απόλαυση σε προτεραιότητα και να αποφύγουν την αποστειρωμένη αίσθηση που είναι πολύ πιθανό να προσφέρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Στον αυτοκινητόδρομο είναι εντυπωσιακή η σταθερότητα, η ποιότητα της κύλισης και η αεροδυναμική του. Επίσης, η ικανότητά του να κρύβει το βάρος του, αλλά και το μέγεθός του σε αστικό περιβάλλον.

Πάνω από το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων περνάει ως ένα «ενιαίο τμήμα», αξιοποιώντας τον σούπερ άκαμπτο αμάξωμα με το άψογο ζύγισμα, στοιχεία που θα εκτιμηθούν σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, όταν αποφασίσετε να κινηθείτε σβέλτα, χωρις φυσικά να ξεχάσετε το βάρος και τον χαρακτήρα του. Η ύπαρξη πληθώρας ηλεκτρονικών, δεν επιτρέπει την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης, ωστόσο όταν ο οδηγός πιέσει, το EV6 θα αντιδράσει προοδευτικά, χωρίς να προβληματίσει, εμπνέοντας πάντα το αίσθημα της ασφάλειας.

Η KIA κατάφερε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που συγκρινόμενο με εκείνα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, ακόμη και της premium κατηγορίας, δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτε. Έχει εντυπωσιακή σχεδίαση, ένα ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό που ενσωματώνει hi-end τεχνολογίες, ενώ τα οδικά του χαρακτηριστικά είναι εκείνα που το τοποθετούν στα κορυφαία της κατηγορίας. Με το κόστος της έκδοσης με την μεγάλη μπαταρία να βρίσκεται στα 55990 Ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε την κρατική επιδότηση των 8000 Ευρώ, η Κορεάτικη εταιρία προσφέρει ένα αυτοκίνητο με αυτοπεποίθηση, ένα ηλεκτρικό που αξίζει και το τελευταίο ευρώ και συνοδεύεται με εξαιρετικές εγγυήσεις, 7 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα. Εμείς πάντως ήδη αναζητούμε ημερομηνίες για την δοκιμή της έκδοσης GT με τους 585 ίππους!!!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό