17.6 C
Athens
Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Hyundai Santa Fe 265 PS 4WD PHEV – Καθηλωτικό εμφανισιακά και όχι μόνο

Ειδήσεις Ελλάδα

Ήταν το, μακρινό πλέον, 2005 όταν δοκιμάζοντας την δεύτερη γενιά του Santa Fe, είχα γράψει χαρακτηριστικά «με αυτό εδώ το μοντέλο η Hyundai αλλάζει εντελώς επίπεδο». Και τώρα το 2023, είκοσι σχεδόν χρόνια μετά και αφού η Hyundai έχει ανέβει πολλά επίπεδα από τότε, ήρθε η ώρα η Κορεάτικη μάρκα να κοιτάει στα μάτια τον premium ανταγωνισμό. Και να το κάνει και πάλι με το Santa Fe, την ναυαρχίδα της γκάμας της, η οποία πλέον όντας στη τέταρτη γενιά της, ανανεώθηκε και είναι σε θέση να τραβήξει προς τα επάνω ολόκληρη τη Hyundai, για ακόμη μία φορά.

Βεβαίως αυτό πλέον είναι πολύ πιο δύσκολο, διότι η Koρεάτικη μάρκα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτήν που γνωρίζαμε το 2005, όταν αναφερόμασταν στο Santa Fe δεύτερης γενιάς, αλλά ούτε καν και με το 2015. Η γκάμα της Hyundai διαθέτει πλέον εξαιρετικά, στο σύνολό τους, μοντέλα οπότε όταν έχεις ανέβει πολύ ψηλά, ακόμη και ένα μικρό σκαλοπάτι προς τα επάνω, είναι μία υπόθεση εξαιρετικά δύσκολη και σύνθετη. Το αν καταφέρνει το Santa Fe να ανέβει αυτό το σκαλοπάτι, θα το αναλύσουμε σε βάθος, στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Με επιβλητική εικόνα εξωτερικά

Mε το που αντικρίζει κανείς την ανανεωμένη έκδοση της τέταρτης γενιάς του Santa Fe, συνειδητοποιεί πως οι σχεδιαστές του είχαν έναν και μοναδικό στόχο όταν το δημιουργούσαν. Να εντυπωσιάσουν και να καθηλώσουν με την εικόνα του και, όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες, το κατάφεραν χωρίς αμφιβολία. Με μήκος 4,78 μέτρων, πλάτος 1,9 μέτρων και μεταξόνιο 2,765 μέτρων, το Santa Fe είναι ένα τυπικό D-SUV, το οποίο όμως καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του όντας παράλληλα και ιδιαίτερα ευέλικτο χάρη στον μικρό κύκλο στροφής. Οι μεγάλες διαστάσεις δημιουργούν την δυνατότητα για τρεις σειρές καθισμάτων, με την τελευταία να είναι επαρκέστατη ακόμα και για ενήλικες επιβάτες έως και 1,8 μέτρων ύψους, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Η σχεδίαση του αμαξώματος έχει αναφορές από την φιλοσοφία των μοντέλων της Hyundai, όπως για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα LED, διαφοροποιείται, ωστόσο κυρίως με τις πιο έντονες ακμές σε όλα τα μέρη του αμαξώματος και τη μεγάλη κυψελωτή μάσκα, στοιχεία που του προσδίδουν μια πιο δυναμική και εντυπωσιακή παράλληλα εμφάνιση. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως το Santa Fe βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα «Ν3» του ομίλου, η οποία έχει σχεδιαστεί για μεγάλα μοντέλα και διακρίνεται για την υψηλή ακαμψία και την ασφάλεια που παρέχει. Παράλληλα εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και φιλοξενεί μέσα της, κάτω από τα καθίσματα οδηγού/ συνοδηγού, τον συσσωρευτή ιόντων λιθίου πολυμερών του συστήματος κίνησης PHEV.

Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό

Ο εσωτερικός χώρος του Santa Fe προσφέρει πλούσια ευρυχωρία και ένα νέο επίπεδο πολυτέλειας, με κάθε επιφάνεια φινιρισμένη με υλικά υψηλής ποιότητας απαλής αφής. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών συνοδεύει την επιβλητική οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη πάνω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Τα πλήκτρα μετάδοσης κίνησης, τεχνολογίας shift-by-wire, έχουν αντικαταστήσει τον παραδοσιακό λεβιέ, ενώ ένας ειδικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα εναλλάσσει εύκολα μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης. Τα πλήκτρα είναι κεντρικά τοποθετημένα για διαισθητική και εργονομική χρήση, εύκολα προσβάσιμα από τη θέση του οδηγού. Η ποτηροθήκη μπορεί να κλείσει όταν δε χρησιμοποιείται και η θήκη κάτω από την κονσόλα παρέχει επιπλέον χώρο αποθήκευσης.

Μία ευρεία γκάμα εκδόσεων καθισμάτων και πρακτικών χαρακτηριστικών εξυπηρετούν κάθε ανάγκη και περίσταση. Το Santa Fe προσφέρει μέγιστη άνεση και ευελιξία με ένα απίστευτα ευέλικτο σύστημα καθισμάτων και έξυπνους καθημερινούς βοηθούς, όπως το Smart Power Tailgate με το οποίο ανοίγει αυτόματα η πίσω πόρτα. Στην πρωτοποριακή εξαθέσια διάταξη, οι δύο επιβάτες της μεσαίας σειράς έχουν ανεξάρτητα υποβραχιόνια σε καθίσματα «captain seats» ενώ η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων διατηρείται διαρκώς ελεύθερη.

Στην επταθέσια διάταξη, οι επιβαίνοντες μπορούν να σύρουν τη διαιρούμενη 60/40 και αναδιπλούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων ώστε να μεταφερθούν άνετα επιβάτες και αποσκευές. Η πρόσβαση στα καθίσματα της τρίτης σειράς διευκολύνεται πιέζοντας απλά ένα πλήκτρο, με το οποίο σύρεται πλήρως η 2η σειρά καθισμάτων, με ταυτόχρονη άμεση αναδίπλωση της πλάτης. Η σχεδίαση και άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων του Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και στο χώρο αποσκευών, διασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι για όλους.

Εξηλεκτρισμένη δύναμη

Το νέο Santa Fe είναι το δεύτερο Hyundai στην Ευρώπη μετά το Hyundai Tucson, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα» που διατίθεται με το νέο  Plug-in Hybrid σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνδυαζόμενο με Turbo CVVD κινητήρα 1.6 τεχνολογίας SmartStream με απόδοση 180 ίππων και τη ροπή να φτάνει τα 265 Nm. Η plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η έκδοση διατίθεται με τετρακίνηση συνδυασμένης απόδοσης 265 ίππων και ροπή 350 Nm. Ο on-board φορτιστής είναι στα 3,7 kW, κάτι που ανεβάζει τον χρόνο φόρτισης στις 3 ώρες και 30 λεπτά σε wallbox των 11 kW ή σε 6 ώρες και 3 λεπτά σε οικιακή πρίζα.

Ο νέος κινητήρας 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration της Hyundai και διαθέτει επίσης ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης για περαιτέρω βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων και συνδυάζεται με ένα πρόσφατα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το Santa Fe διαθέτει την χαρακτηριστική τεχνολογία τετρακίνησης HTRAC των SUV της Hyundai.

Το HTRAC είναι συνδυασμός των λέξεων «Hyundai» και «Traction»  και επιτρέπει τον ευέλικτο χειρισμό και την καλύτερη κατανομή ροπής ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα του οχήματος. Για πρώτη φορά, το νέο Santa Fe έρχεται με έναν επιλογέα λειτουργίας εδάφους: ένα πλήκτρο ελέγχου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για εύκολη εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης. Οι διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης βελτιστοποιούν την απόδοση οδήγησης και τις ρυθμίσεις HTRAC που ρυθμίζουν την οδήγηση σε συνθήκες άμμου, χιονιού και λάσπης, καθώς και τις λειτουργίες οδήγησης Eco, Sport και Comfort. Μια πρόσθετη επιλογή, η έξυπνη λειτουργία οδήγησης, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει αυτόματα το στυλ οδήγησης και θα επιλέξει μια λειτουργία, χωρίς τη διαμεσολάβηση του οδηγού.

Σε επιφάνειες όπως χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς. Στη λειτουργία Sport, το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Comfort, βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Eco, το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς. 

Με έμφαση στην άνετη μετακίνηση

Η λέξη άνεση είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό μόλις καθίσεις στο τιμόνι του Santa Fe και κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα. Μία άνεση που πηγάζει τόσο από τα εξαιρετικά καθίσματα και την γενικότερη αίσθηση που σου δημιουργεί το συνολικά πολυτελές εσωτερικό, όσο και από την λειτουργία της ανάρτησης, η οποία είναι ίσως το κορυφαίο χαρακτηριστικό στην κίνηση του Santa Fe. Οι Κορεάτες φαίνεται ότι έχουν δουλέψει σε βάθος την ανάρτηση του μεγάλου SUV και δείχνουν σε όλους ότι έχουν πλέον την γνώση και τις ικανότητες να αντιμετωπίσουν στα ίσια  τους Ευρωπαίους.

Ο συνδυασμός της εξαιρετικής ανάρτησης με το στιβαρό πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο που περνά ως οδοστρωτήρας πάνω από κάθε ανωμαλία και καταπίνει οτιδήποτε βρεθεί στον διάβα του. Και την ίδια στιγμή απομονώνει τέλεια το σαλόνι από τον θόρυβο κύλισης, κάνοντας το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μία άνετη και ήρεμη διαδικασία.

Ως σύνολο προτιμά εμφανώς μια πιο χαλαρή οδηγική διάθεση, χωρίς  ακρότητες και υπερβολές. Οι 265 ίπποι δίνουν το παρών όταν τους ζητηθεί και έχουν και την  καλή μαρτυρία των πολύ καλών εργοστασιακών επιδόσεων, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8.8’’ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Το Santa Fe είναι ένας άνετος και πολυτελής ταξιδευτής μεγάλων αποστάσεων και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, μπορείτε είτε να κάνετε περίπου 45 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα, όντας πλήρως φορτισμένο, είτε υβριδικά να βρεθείτε  στη περιοχή των 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, είτε να ανεβείτε στα 8 λίτρα αν η μπαταρία εξαντληθεί πλήρως.

Βεβαίως τα 61.590 ευρώ που κοστίζει η 7θέσια έκδοση Distinctive, μοιάζουν υπερβολικά χρήματα για ένα αυτοκίνητο  της Hyundai, έστω και αν συνοδεύεται, εκτός των άλλων, με την φήμη του άθραυστου και τις μεγάλες εγγυήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ωστόσο αν το αντιμετωπίσετε με αμιγώς αυτοκινητικά κριτήρια, θα διαπιστώσετε ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό