20.9 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Honda: Πλάνο εξηλεκτρισμού ύψους €36 δις.

Ειδήσεις Ελλάδα

Στην ευρύτερη σκηνή της ηλεκτροκίνησης οι ιαπωνικές εταιρίες που πρωταγωνιστούσαν με την υβριδική τους τεχνολογία, έχουν βρεθεί να υστερούν του ανταγωνισμού – όχι σε τεχνολογία αλλά σε γκάμα. Την ώρα που οι περισσότερες ευρωπαϊκές, κορεατικές, αμερικανικές κλπ μάρκες έχουν ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση των προγραμμάτων τους, οι Ιάπωνες τρέχουν να τους προφτάσουν όπως έδειξε η ανακοίνωση της Toyota/Lexus πριν από μερικές εβδομάδες και της Honda τώρα. Μίας Honda που ανακοίνωσε ένα μεγαλόπνοο πλάνο που προϋποθέτει την επένδυση περίπου 59 δισεκατομμυρίων ευρώ για έρευνα και εξέλιξη, εκ των οποίων τα €36 περίπου αφορούν αποκλειστικά την τεχνολογία του εξηλεκτρισμού.Εξηλεκτρισμός για την Honda δεν είναι όμως “η αντικατάσταση των Μ.Ε.Κ. με μπαταρίες” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, αλλά απαιτεί μία “πολυσύνθετη και πολυδιάστατη προσέγγιση”. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μέρος του τεράστιου προϋπολογισμού θα κατευθυνθεί στην εξέλιξη υδρογονοκίνητων κινητήριων συνόλων αλλά και σε hardware που σχετίζεται με την αντικατάσταση των μπαταριών και θεωρεί ότι θα βοηθήσει στην μετάβαση μακριά από τις Μ.Ε.Κ. Παράλληλα βεβαίως, η ιαπωνική μάρκα ετοιμάζει μία παγκόσμια επίθεση με 10 νέα ηλεκτρικά αποκλειστικά για την αγοράς της Κίνας, την συνεργασία με την GM στη Β. Αμερική που θα δώσει σύντομα 2 νέα ηλεκτρικά SUVs και φυσικά, το πλάνο που αφορά στην Ευρώπη και παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα. Στόχος για την Honda είναι να απομακρυνθεί οριστικά και ολοκληρωτικά από τα ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2040 και να πετύχει ουδετερότητα εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.Ένας ακόμα τομέας με μεγάλη σημασία είναι αυτός των μπαταριών, με την Honda να τις προμηθεύεται από την General Motors για τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την αγορά της Β. Αμερικής, από την CATL για την Κίνα και από την Envision AESC για την Ιαπωνία. Ταυτόχρονα όμως, η Honda δουλεύει πάνω στην εξέλιξη των solid-state μπαταριών ώστε να λανσάρει το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλίζεται με την τεχνολογία κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Περίπου την ίδια περίοδο η εταιρία θα ξεκινήσει την υιοθέτηση της Honda e:Architecture που ενσωματώνει το λογισμικό της ενώ από τον οδικό χάρτη της δεν λείπουν τα sports cars, με την Honda να υπόσχεται ένα μοντέλο-ναυαρχίδα που όπως δείχνουν οι εικόνες θα μπορούσε να είναι ο πνευματικός και φυσικά αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του NSX και ένα “specialty” μοντέλο που μοιάζει με grand tourer επιδόσεων.Nissan. Επενδύει στις μπαταρίες στερεάς κατάστασηςLamborghini Huracan Tecnica. Η χρυσή τομή.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό