18.2 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

H «πράσινη στροφή» του Airbnb, η κόκκινη γραμμή του «τσοπάνη» και το ταμπού της Lidl – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα πράσινα «θέλω» των τουριστών…

      Μια ενδιαφέρουσα τάση αρχίζει να αναπτύσσεται μεταξύ των τουριστών που επιλέγουν να μείνουν σε καταλύματα τύπου Airbnb.
      Άνθρωποι του χώρου μας λένε πως αρκετοί επισκέπτες προτιμούν πλέον καταλύματα που είναι όσο το δυνατόν περισσότερο φιλικά στο περιβάλλον.
      Που ενσωματώνουν τεχνολογίες και συσκευές, οι οποίες εξοικονομούν ηλεκτρική ενέργεια και νερό και συμβάλλουν στην ανακύκλωση.
      Χαρακτηριστική είναι η ερώτηση που κάνουν κάποιοι για το εάν υπάρχουν δυο κάδοι απορριμμάτων στο δωμάτιο, ο ένας για τα φαγητά και ο άλλος για τα πλαστικά.  
      Δεν είναι επίσης λίγοι εκείνοι που ρωτάνε εάν η ενέργεια προέρχεται από φωτοβολταικά ή γενικότερα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
      Βέβαια η… πράσινη μετάβαση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Και αυτό γιατί απαιτεί πόρους που δεν έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες.
      Για αυτό και οι επαγγελματίες του κλάδου επαναφέρουν στο τραπέζι τη συζήτηση για την επιδότηση μέσω του ΕΣΠΑ.
      Μια δυνατότητα που όπως λένε έχουν εδώ και χρόνια οι ξενοδόχοι…

———————

Τι δεν πρέπει να κάνουν οι εταιρείες

      Πληθαίνουν οι φωνές εντός και εκτός συνόρων που μιλάνε για την ανάγκη οι επιχειρήσεις να βάλουν περισσότερο πλάτη για την ακρίβεια.
      Να αναλάβουν δηλαδή μεγαλύτερο κόστος και να περιορίσουν και άλλο τα περιθώρια κέρδους.
      Αίσθηση έκανε η παρέμβαση του Τούρκου επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκάγια, ο οποίος πλούτισε πουλώντας ελληνικό γιαούρτι με την επωνυμία «Chobani».
      «Πρέπει οι εταιρείες τροφίμων να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες», σημείωσε χαρακτηριστικά μιλώντας για την ακρίβεια.
      Ανάλογη συζήτηση πάντως γίνεται το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, με αρκετούς επιχειρηματίες να προβληματίζονται για τις υψηλές τιμές.
      Από τους πρώτους που έθιξε δημόσια το θέμα ήταν ο Mr Jumbo. Κάτι που επισημάναμε από αυτήν εδώ τη στήλη.
      «Εξαντλούνται» είπε, οι καταναλωτές και τόνισε την ανάγκη να πέσουν οι τιμές.
      Δεν απέκλεισε μάλιστα την πιθανότητα μείωσης του περιθωρίου κέρδους.
      «Η ανάπτυξη περνά από τους καταναλωτές και χωρίς αυτούς… τελειώνει το πάρτι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
      Και ο νοών νοείτω…

———————

Το «τελευταίο κάστρο» της Lidl στην Ελλάδα

      Ένα σωρό ταμπού έσπασε το τελευταίο διάστημα η Lidl.
      Από την παροχή στοιχείων στις εταιρείες μετρήσεων μέχρι την ένταξη στα κλαδικά όργανα.
      Θυμίζουμε ότι μετά το ΙΕΛΚΑ και τον ΣΕΛΠΕ συμμετέχει και στην Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος.
     Πρόκειται, όπως σας έχουμε ενημερώσει εγκαίρως, για το συνδικαλιστικό όργανο που στήνουν οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου.
      Ωστόσο, αυτό που πεισματικά αρνείται να πράξει είναι η είσοδος στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
      Όπως λένε πηγές που γνωρίζουν δεν υπάρχει προοπτική τουλάχιστον για τα επόμενα ένα με δυο χρόνια να επεκταθεί σε αυτό το κανάλι.
      Και αυτό παρότι ο γερμανικός όμιλος έχει παρουσία στις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
      Αποτρεπτικά φέρεται να λειτουργούν το υψηλό κόστος που συνεπάγονται οι αποστολές στο σπίτι και η σχετικά μικρή κερδοφορία για τα σούπερ μάρκετ.
      Δεν είναι τυχαίο, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, που αρκετοί λιανέμποροι εξετάζουν την επιβολή έξτρα χρέωσης για την κατ’ οίκον διανομή…

Ειδήσεις
Δημοφιλή
Must Read

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό