17 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Cupra Formentor 1.5 150 PS DSG – H απόλαυση συναντά την άνεση

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης όπου μία αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίζει την έκδοση κάποιων μοντέλων της να την κάνει εντελώς ξεχωριστή και αυτόνομη μάρκα. Στη προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη Seat και τη Cupra. Μέχρι πρίν από λίγα χρόνια ως Cupra γνωρίζαμε τις γρήγορες εκδόσεις κάποιων μοντέλων της Seat, όπως του Ibiza και του Leon. Οι Ισπανοί ωστόσο αποφάσισαν πως αυτό δεν τους ήταν αρκετό και προχώρησαν στη πλήρη αυτονόμηση της Cupra ως ανεξάρτητης και αυθύπαρκτης εταιρίας. Βεβαίως μία τέτοια κίνηση ελοχεύει και πολλούς κινδύνους με τον σημαντικότερο να είναι το κόψιμο του ομφάλιου λώρου με τη μητρική κατάσταση και ο πλήρης απογαλακτισμός.

Και μπορεί να πρώτα δείγματα, Leon Cupra για παράδειγμα, να έδειχναν πως κάτι τέτοιο θα ήταν και δύσκολο και χρονοβόρο, η έλευση όμως του Formentor άλλαξε άρδην τα δεδομένα. Δεδομένα τα οποία ενισχύθηκαν και με τη παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Born το οποίο ήδη διαγράφει μία επιτυχημένη εμπορική πορεία, ενώ αναμένουμε τα Tavascan και Raval. Ωστόσο εδώ θα μείνουμε στο Formentor και πιο συγκεκριμένα στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο dsg, που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Ένα μοντέλο το οποίο επί της ουσίας είναι το πρώτο γνήσιο δημιούργημα της Cupra και το οποίο είναι επιφορτισμένο με το βαρύ και δύσκολο έργο της απόδειξης των δυνατοτήτων που έχει η νέα εταιρία. Και η αλήθεια είναι πως μετά από 1000 και πλέον χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, βγάλαμε πολλά και σημαντικά συμπεράσματα. Το πιο βασικό από αυτά είναι πως η Cupra ήρθε για να μείνει.

Με σχεδίαση που μπορεί και ξεχωρίζει

Το Formentor είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη Cupra. Oι σχεδιαστές του προσπάθησαν να συνδυάσουν τα χαρακτηριστικά ενός παντός εδάφους SUV, με τη σπορ ουσία ενός hatchback, σε ένα coupé αμάξωμα, δίνοντας παράλληλα στο αυτοκίνητο μία δική του αποκλειστική φιλοσοφία η οποία θα το διαφοροποιούσε αισθητά από κάθε άλλη δημιουργία του γκρουπ. Kαι η αλήθεια είναι πως το κατάφεραν και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς με το που αντικρίζεις το Formentor αφενός αναρωτιέσαι τί είναι αυτό, κακά τα ψέματα δεν έχουμε μάθει ακόμη τη Cupra στη χώρα μας, αφετέρου θέλεις να το περιεργαστείς, να το δείς πιο κοντά, περισσότερο αναλυτικά.

Με μήκος 4,45 μέτρα, πλάτος 1,839 μέτρα και ύψος 1,511 το Formentor δείχνει επιβλητικό με το παραφουσκωμένο καπό, με την κάθετη μεγάλη μάσκα εμπρός, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και πίσω με τη φωτεινή λωρίδα-γέφυρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και τραβάει το βλέμμα των περαστικών ακόμη και σταματημένο κατά το κλείδωμα. Είναι γεμάτο χαρακτήρα, σχεδιασμένο να τονίσει τις ποικίλες ιδιότητες του και αποπνέει συναίσθημα. Το μόνο που θα αλλάζαμε είναι το λευκό χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο δεν αναδεικνύει τις έντονες και αισθησιακές γραμμές του.

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό, με υψηλή ποιότητα

Kαι στο εσωτερικό είναι εμφανής η προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν κάτι το διαφορετικό και τα κατάφεραν, απλώς όχι τόσο όσο στην εξωτερική του εμφάνιση, καθώς εδώ οι ομοιότητες με μοντέλα της Seat είναι αρκετές. Για παράδειγμα υπάρχουν κάποιες πολύ έξυπνες λεπτομέρειες όπως οι  χάλκινες πινελιές στους αεραγωγούς, οι ραφές του ταμπλό και ο διακριτικός γραμμικός χρωματισμός LED κατά τη διάρκεια της νύχτας. 

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ σου επιτρέπει να παίξεις με τις θεματικές επιλογές και τις πληροφορίες και να τον προσαρμόσεις στις εκάστοτε ανάγκες σου και διαθέσεις σου. Σε ότι έχει να κάνει με τη μεγάλη οθόνης αφής των 12’’ έχει αρκετά γρήγορη απόκριση και πολύ καλά γραφικά, ωστόσο η χρήση του συνόλου των λειτουργιών θέλει χρόνο σε κάθε κατάσταση, κάτι που θα μπορούσε να διορθωθεί, αν κάποιες πολύ συχνές λειτουργίες, γινόταν εκτός οθόνης μέσω διακοπτών.

Εκεί που έχει γίνει πολύ προσεκτική δουλειά είναι στην επιλογή των υλικών για το εσωτερικό, καθώς επίσης και στη κατασκευή, όπου η ποιότητα είναι εμφανής, δίνοντας έτσι έναν πιο premium τόνο στο αυτοκίνητο. Άλλωστε αυτό είναι κάτι που το επιζητά η Cupra, καθώς δεν έκρυψε ποτέ ότι σκοπός είναι να δημιουργήσει αυτοκίνητα με μία πιο premium αλλά και σπορτίφ αίσθηση.

Πολύ καλά τα πήγε επίσης και στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες, μικροαντικείμενα αλλά και αποσκευές. Πιο συγκεκριμένα στην καμπίνα των επιβατών φιλοξενήθηκαν πέντε ενήλικα άτομα, όχι για μεγάλη απόσταση, χωρίς παράπονα για τον διαθέσιμο χώρο. Άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος του πορτ μπαγκαζ των 450 λίτρων.  Σε όλα τα παραπάνω βεβαίως συμβάλλει τα μέγιστα και το μεταξόνιο των 2,680 μέτρων.

Ο σωστός συνδυασμός

Ο λόγος για τον γνωστό πλέον κινητήρα 1.5 TSi με τους 150 ίππους ο οποίος μάλιστα διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων και οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, το οποίο μεταδίδει τη κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Τα 250 Nm της ροπής του, είναι διαθέσιμα από τις 1500 μόλις στροφές. Tα 8.9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 203 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας σε καμία περίπτωση δεν είναι το ζητούμενο ή το μέτρο της κρίσης για ένα αυτοκίνητο όπως το Formentor.

Αντίθετα τα 7.7 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης με αρκετά σβέλτο, έως γρήγορο, ρυθμό είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο και ένα από τα ζητούμενα καθώς παραμένει σε λογικά επίπεδα ακόμη και αν πιεστεί. Και φυσικά κάνουμε λόγο για «σωστό συνδυασμό» κινητήρα – κιβωτίου, διότι χωρίς να αλλοιώνει την οδηγική αίσθηση και απόλαυση, αυξάνει κατακόρυφα την προσφερόμενη άνεση, κυρίως στις αστικές μετακινήσεις.

Άνετο με σπορ καταβολές

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάναμε με το αυτοκίνητο πάνω από 1500 χιλιόμετρα σε εθνική οδό, αστικές μετακινήσεις, και λίγο επαρχιακό δρόμο με στροφές. Η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι πρόκειται για ένα ήρεμο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας του σε προδιαθέτει για ανήσυχη οδήγηση και τα καταφέρνει πολύ καλά στη σβέλτη μετακίνηση χωρίς μάλιστα να έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, καθώς το DSG λειτουργεί και συνδυάζεται υποδειγματικά μαζί του. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο με αποτέλεσμα το ταξίδι στην εθνική οδό να είναι άνετο και ήρεμο, ακόμη και όταν οι ταχύτητες είναι αρκετά πιο πάνω από το επιτρεπτό.

Εντός πόλης οι διαστάσεις του το καθιστούν ευκολοδήγητο, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης, η πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και φυσικά το αυτόματο κιβώτιο, συμβάλλουν τα μέγιστα στις αστικές μετακινήσεις. Σε δρόμο με στροφές, σχεδόν ποτέ δεν θα φτάσετε στα όρια της πρόσφυσης, καθώς αναρτήσεις, πλαίσιο και τροχοί, είναι σε θέση να διαχειριστούν πολύ μα πάρα πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Φυσικά υπάρχουν και οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) μέσω των οποίων ο οδηγός επιλέγει το ιδανικό ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες του.

Τέλος για εκτός δρόμου συνθήκες, οι ασφάλτινοι τροχοί με το σχετικά χαμηλό προφίλ και η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός μόνο τροχούς, προφανώς και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αναζητήσεις νέων διαδρομών. Όσο για τα 34990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους και το αυτόματο επτάρι κιβώτιο DSG, είναι προφανώς ένα σεβαστό ποσό, ωστόσο πλέον είναι άκρως λογικό, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό